[TFT-scherm]

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Topicstarter
Hallo vriendjes en vriendinnetjes, fijn dat jullie er zijn :+

Wie kent het merk CORNEA? Ik zag namelijke een hele aantrekkelijk geprijsde 19" monitor van dit merk, de CT1904. Zeer strak design. Prijs €860,- Fabrikant meldt dat de responsetijd van dit scherm (rise and fall) 4ms/16ms is. 2 jaar garantie.

Zie HIER een grote foto van de voorkant. HIER een foto van de achterkant. En HIER een foto van het zijaanzicht. De homepage van Cornea vindt je HIER

Wie heeft ervaring met deze schermen? Merk lijkt me vaag, maar ik heb er wel eens 1 gezien bij Dimension in Rotterdam, maar dat was een 17" en ik kan me de beeld kwaliteit niet goed meer herinneren. Bovendien leverd een search op Google ook wel het een en ander op alleen helaas geen product reviews.

Als je bekend bent met dit merk en met de CT1904 of CT1704 in het bijzonder, wat vindt je dan van:

- De beeldscherpte van zo'n scherm.
- Helderheid van de kleuren
- Valt er een beetje op te gamen of is dat niet te doen
- Het scrollen van tekst
- Kwaliteit in het algemeen.

Alvast bedankt voor de reacties :)

Ik heb iets soortgelijks ook gevraagd in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/700921 maar daar valt mijn vraag niet zo op tussen al die posts, ik hoop dat dit topic niet meteen op slot wordt geknald :P

edit:
systeem configuratie:
- MSI KT133a Turbo moederbord
- AMD Athlon 1.4 Ghz
- 512Mb SDRAM
- Asus GeforceII TI v7700 64Mb

vergeet de topic titel af te maken. sorry

[ Voor 8% gewijzigd door jagermeister op 26-02-2003 18:54 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 21:33

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Hallo vriendjes en vriendinnetjes, fijn dat jullie er zijn
doe dit maar op tmf.nl ofzo :P

Verwijderd

groeten doe je maar op de kleuterschool .

CORNEA? wat is dat nau weer. nooit van gehoort . neem toch gewoon een philips ofzo...

en om te games , daar heb je een crt voor .

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 17:35 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
StonedKinG schreef op 26 February 2003 @ 17:23:
[...]

doe dit maar op tmf.nl ofzo :P
Ga jij maar op tmf.nl nutteloze posts maken ofzo :/

Met [google=cornea screen] kwam ik deze pagina tegen, met ervaringen.

edit:
Gamepad: daar vraagt de topicstarter toch niet om? Als je hem niet kan/wil helpen, zeg dan gewoon niets.

[ Voor 35% gewijzigd door Rafe op 26-02-2003 17:39 ]

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:24
Allereerst, wat een zalige reacties hierboven :/ sjonge jonge, ga dan wat anders doen ofzo.

ontopic.
Het hele merk Cornea ken ik niet. En voor die prijs heb je ook een hele mooie Philips 17", denk erom dat Philips de beste is op TFT gebied.
Op de meeste TFT's kan je wel aardig gamen, tot aan zo'n 35ms, dan zie je een soort gel in shooters e.d.

Geef ook nog iets meer informatie over je systeem en wat je ermee doet. Moet je DVI hebben, draai je dual-monitor, welke kaart heb je etc. Je snapt natuurlijk zelf wel dat een 17" TFT beetje overkill is op een S3 2 MB ;)

Nogmaals, als je veel gamed en een beetje fatsoenlijke kaart hebt zou ik voor een Philips gaan. Ik heb zelf dan Philips 19", maar ik heb ook de 170S2B gezien en die was iets van €600 met 35ms, 400:1, 0 dode pixels garantie tot 3 jaar thuisservice.

offtopic:
gamepad schreef op 26 February 2003 @ 17:33:

CORNEA? wat is dat nau weer. nooit van gehoort . neem toch gewoon een philips ofzo...

en om te games , daar heb je een crt voor .[/quote]
----
zullen wij eens wedden dat ik beter/mooier game op mijn TFT dan jij op je CRT

[ Voor 20% gewijzigd door internetinfo op 26-02-2003 17:46 ]

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Rafe schreef op 26 februari 2003 @ 17:36:
[...]

Ga jij maar op tmf.nl nutteloze posts maken ofzo :/

Met [google=cornea screen] kwam ik deze pagina tegen, met ervaringen.

edit:
Gamepad: daar vraagt de topicstarter toch niet om? Als je hem niet kan/wil helpen, zeg dan gewoon niets.
LOL inderdaad een nutteloze post. :X

Thanks voor het zoeken op Google. Dit had ik nog niet gelezen, alleen het zijn maar 2 ervaringen met een 17" van cornea. In iedergeval 2 zeer positieve ervaringen.
internetinfo schreef op 26 February 2003 @ 17:44:
Allereerst, wat een zalige reacties hierboven :/ sjonge jonge, ga dan wat anders doen ofzo.

ontopic.
Het hele merk Cornea ken ik niet. En voor die prijs heb je ook een hele mooie Philips 17", denk erom dat Philips de beste is op TFT gebied.
Op de meeste TFT's kan je wel aardig gamen, tot aan zo'n 35ms, dan zie je een soort gel in shooters e.d.

Geef ook nog iets meer informatie over je systeem en wat je ermee doet. Moet je DVI hebben, draai je dual-monitor, welke kaart heb je etc. Je snapt natuurlijk zelf wel dat een 17" TFT beetje overkill is op een S3 2 MB ;)

Nogmaals, als je veel gamed en een beetje fatsoenlijke kaart hebt zou ik voor een Philips gaan. Ik heb zelf dan Philips 19", maar ik heb ook de 170S2B gezien en die was iets van €600 met 35ms, 400:1, 0 dode pixels garantie tot 3 jaar thuisservice.

offtopic:
gamepad schreef op 26 February 2003 @ 17:33:

en om te games , daar heb je een crt voor .[/quote]
----
zullen wij eens wedden dat ik beter/mooier game op mijn TFT dan jij op je CRT
Tja als je ergens nog nooit van gehoord hebt wil het nog niet per definitie zeggen dat het bagger is. Dus voortaan niet reageren als je niets zinnigs te melden hebt.

Bedankt voor je reactie InternetInfo.
Dat philips de beste op TFT gebied is is voor mij nieuw. Eerder heb ik gehoord dat Samsung de beste is en anderen vinden Hitachi weer de beste, dus aan dit soort uitspraken hecht ik niet al te veel waarde. Kijk dat Philips goed is neem ik zonder meer van je aan, maar die specs van die 17" die je opnoemt zijn enigszins ook al weer wat aan de oude kant.

Ik zal mijn systeem specs wel ff in het begin topic zetten.

[ Voor 62% gewijzigd door jagermeister op 26-02-2003 18:55 ]

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:24
jagermeister1 schreef op 26 februari 2003 @ 17:48:
[...]

Thanks voor het zoeken op Google. Dit had ik nog niet gelezen, alleen het zijn maar 2 ervaringen met een 17" van cornea. In iedergeval 2 zeer positieve ervaringen.

[...]

Tja als je ergens nog nooit van gehoord hebt wil het nog niet per definitie zeggen dat het bagger is. Dus voortaan niet reageren als je niets zinnigs te melden hebt.

Bedankt voor je reactie Rafe.
Dat philips de beste op TFT gebied is is voor mij nieuw. Eerder heb ik gehoord dat Samsung de beste is en anderen vinden Hitachi weer de beste, dus aan dit soort uitspraken hecht ik niet al te veel waarde. Kijk dat Philips goed is neem ik zonder meer van je aan, maar die specs van die 17" die je opnoemt zijn enigszins ook al weer wat aan de oude kant.

Ik zal mijn systeem specs wel ff in het begin topic zetten.
Ik vind jou eigenlijk een beetje arrogant, IMO. Ik zeg alleen dat ik nergens van gehoord heb en geef advies wat het beste is voor jou en voor je budget.
Het is ook in tests aangetoont dat Philips gewoon de beste fabrikant is op TFT gebied. Samsung maakt zeker leuke modellen, maar goed, ik zal wel niets meer zeggen want dat word toch in de wind geslagen.

Lees ook even dit uit de faq:
Weet tegen wie je het hebt. Er zijn hier veel mensen (vooral een van de regulars) die goed weten waar ze het over hebben. Adviezen van dergelijke mensen verdienen het niet om in de wind te worden geslagen of weggehoond te worden. Jij vraagt om de oplossing van een probleem, niet zij.
Het is sowieso wijs om het profiel van onbekenden te checken voordat je een negatieve reply geeft. Uiteraard is een onjuist antwoord van een 'newbie' het ook niet waard om afgekraakt te worden. Hij heeft in ieder geval zijn best gedaan om 'mee te denken'.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
jagermeister1 schreef op 26 February 2003 @ 17:48:
[...]

Ik heb mijn bericht ge-edit, ik heb de originele (en bijgewerkte) pagina gevonden. 3 positieve ervaringen :)

Ik ken het merk ook niet, maar de specificaties zien er goed uit als je het mij vraagt.

Verwijderd

internetinfo schreef op 26 februari 2003 @ 18:02:
[...]

Ik vind jou eigenlijk een beetje arrogant, IMO. Ik zeg alleen dat ik nergens van gehoord heb en geef advies wat het beste is voor jou en voor je budget.
Het is ook in tests aangetoont dat Philips gewoon de beste fabrikant is op TFT gebied. Samsung maakt zeker leuke modellen, maar goed, ik zal wel niets meer zeggen want dat word toch in de wind geslagen.
[...]
offtopic:
Dat philips de beste tft schermen maakt klopt niet helemaal, Iiyama heeft vorig jaar meerdere awards gewonnen voor beste TFT

De iiyama monitor AS4332UT is door het Zweedse tijdschrift MikroDatorn uitgeroepen tot "Best in Test".
"Na een harde strijd tussen Eizo, Philips, Samsung en iiyama, is de iiyama monitor als winnaar uit de bus gekomen. iiyama verslaat de andere merken op alle belangrijke criteria: het contrast is perfect en de reactiesnelheid is indrukwekkend."
(Bron: MikroDatorn, oktober 2002)

iiyama is in het oktobernummer van het Engelse tijdschrift PC PRO meerdere malen met een award beloond. Onze AS4821DT heeft de MOST WANTED HARDWARE AWARD gewonnen: "Top of the shop, matching one of the industry's growth areas, was iiyama AS4821DT TFT monitor." Daarnaast was iiyama bekroond met de CRT MONITOR AWARD: "But it was iiyama that scooped this particulair area - 97% of its customers would choose iiyama again." En tot slot is iiyama ook de gelukkige winnaar van de LABS AWARD, die aangeeft dat wij al vele malen een award in de wacht hebben gesleept: "Whatever type of display you are looking for, the iiyama name is clearly an excellent indicator of quality."
(bron: PC PRO, oktober 2002)

Iiyama has won the gold medal yet again for the best screen. Only one of the six LCD monitors we tested is really outstanding and fortunately, it is also by far the least expensive. The price war heated up in the fall and iiyama had to launch a new, less expensive range in order to get back into the game, and it shows. The 25 ms barrier has finally been broken! The new iiyama AS4314UT is a 20 ms. (source: Toms Hardware Guide, December 2002)

Zowel het tijdschrift PCM als het Belgische tijdschrift Computer Magazine heeft ons roterende 15" LCD scherm AX3835UT onderscheiden, respectievelijk met het predikaat "PCM Keuze" en "Topscorer": "Qua beeldkwaliteit is de iiyama AX3835UT zeker een topper."
(bron: Computer Magazine, september 2002).

Zelf speel ik vrij veel games en heb dus daarom onlangs een Iiyama vistion master pro 451 (19`crt) gekocht. Dit omdat je hiermee een super kwaliteit beeldscherm hebt en vooral een heel fijn beeld voor je ogen.

Ik zou proberen of je die TFT een weekje kan testen, weet niet waar je hem wilt gaan kopen? Maar een pc winkel bij mij in de buurt had me ook aangeboden om een tft een week uit te testen en dan te beslissen tussen tft of crt. Maar goed dit kan natuurlijk niet bij de grotere winkels.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 18:39 ]

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
internetinfo schreef op 26 February 2003 @ 18:02:
[...]

Lees ook even dit uit de faq:

[...]
Als jij dat vindt is dat jouw goed recht. Ik had het in eerste instantie niet eens tegen jou. Ik had het over die zinloze opmerking van gamepad, dus die opmerking sloeg niet op jou.

Ik maak ook een fout in mijn post, doordat ik Rafe bedank terwijl jouw nick daar had moeten staan. Ik zal het wijzigen en discussieer vooral mee.

offtopic:
Vindt je jezelf overigens ook niet een beetje arrogant? Hiermee bedoel ik je citaat uit de faq :+
Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 18:25:
[...]

offtopic:
Dat philips de beste tft schermen maakt klopt niet helemaal, Iiyama heeft vorig jaar meerdere awards gewonnen voor beste TFT

Zowel het tijdschrift PCM als het Belgische tijdschrift Computer Magazine heeft ons roterende 15" LCD scherm AX3835UT onderscheiden, respectievelijk met het predikaat "PCM Keuze" en "Topscorer": "Qua beeldkwaliteit is de iiyama AX3835UT zeker een topper."
(bron: Computer Magazine, september 2002).

Zelf speel ik vrij veel games en heb dus daarom onlangs een Iiyama vistion master pro 451 (19`crt) gekocht. Dit omdat je hiermee een super kwaliteit beeldscherm hebt en vooral een heel fijn beeld voor je ogen.

Ik zou proberen of je die TFT een weekje kan testen, weet niet waar je hem wilt gaan kopen? Maar een pc winkel bij mij in de buurt had me ook aangeboden om een tft een week uit te testen en dan te beslissen tussen tft of crt. Maar goed dit kan natuurlijk niet bij de grotere winkels.
Tja het is een kleine computerzaak waar ze een Cornea verkopen, maar dat is niet de 19" waar ik het over heb. Ik zou het eens kunnen vragen, maar ik denk zelf dat ik nee op het request krijg (ik zie er niet zo betrouwbaar uit :P ). De 19" heb ik overigens gewoon uit de pricewatch van Tweakers.

Ik weet niet of ik nog wel aan een nieuwe CRT ga beginnen. Natuurlijk is het het beste voor het spelen van games (nu nog wel), maar ik ga binnenkort waarschijnlijk samenwonen en komt mijn PC in de huiskamer te staan. Vindt m'n vriendin wel zo prettig, want dan ziet ze me ook nog eens.
Een TFT'tje vindt ik wel zo strak staan t.o.v. zo'n enorme bak. Daarom viel mijn oog ook op die 19" van Cornea. Gewoon een lust voor het oog :9~

[ Voor 67% gewijzigd door jagermeister op 26-02-2003 19:16 ]

Verwijderd

daar heb je helemaal gelijk in een tft ziet er natuurlijk zeer strak uit. ( pas een blauwe 17`eizo tft gezien, echt mooi om te zien, kostte geloof iets van 800 euro of)

Verwijderd

Dit gaat nergens over en is helaas wel degelijk indirect het gevolg van de aard van je vraag, aangezien duidelijk in de FAQ staat dat dit soort vragen op slot gaan met een goede rede.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.