Toon posts:

Chipje afgebroken (Asus A7V333 Raid Mobo)

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Op mijn Asus A7V333 Raid Mobo is een smd chipje afgebroken naast de CPU koeler.
Nu wil ik graag weten of dat gerepareerd kan worden ?
En ten tweede of hij kan draaien zonder zo'n chipje?

Thnx alvast.

Verwijderd

pic ?

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Je zult er waarschijnlijk wel eenzelfde voor terug kunnen zetten. Of ie werkt zonder smd weet ik niet, heb geen verstand van electronica.

Verwijderd

Heb je geen garantie meer dan?

ontopic: of ie gerepareerd kan worden.. neem aan van wel.. alleen moet je dan door 10 lagen pcb ofzo heen solderen? en dan een nieuwe erop zetten..

en of hij kan draaien zonder.. dat zou je moeten uitproberen..

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 22:22

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Ja, dat kan gerepareerd worden. Ik hoop alleen dat je garantie hebt, het zal niet gratis zijn namelijk
(wat niet terecht is, ik heb ooit "gerepareerde" moederborden gezien die met draadjes (je, draadjes !) gerepareerd waren, hoe veel kost nou een paar CM draad, een grammetje tin (of nog minder) en een Aziaat die in een blaadje kijkt wat hij moet solderen....?)

offtopic:
Zat er in/op dat chipje soms je "caps-lock-controle" ofzo ?

Meh!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 14:15

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Draaien zonder geef ik je weinig kans op. Heb het zelf ook gehad met de Asus A7V333. Het monteren van de koeler is een gevaarlijke opdracht.
Gevolg, een aantal chips afgebroken. De computer deed het gedurende 20 a 30 seconden, daarna viel ie uit.
Mobo terug gestuurd en een nieuw gekregen. (kwam vers uit de doos dus ik heb er verzendschade van gemaakt) :)
Maar zet 'm gewoon eens aan en kijk wat ie doet, gewoon opstarten in de BIOS en de temps monitoren. Zodra ie bij de 45 / 50 uitvalt is ie kapot.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 08:12

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 23:35:
....
ontopic: of ie gerepareerd kan worden.. neem aan van wel.. alleen moet je dan door 10 lagen pcb ofzo heen solderen? en dan een nieuwe erop zetten......
SMD betekent Surface Mounted Device, wat wil zeggen dat het aan het oppervlak aan de koperzijde van de print wordt gesoldeerd. Bovendien heeft een SMD-tje nooit draden/pootjes, dus die 10 lagen van jou is onzin.

Verwijderd

ach je kan em ook zelf opsturen, garantie heb je nog wel, en ehm die reden kom je wel op.
Dat gebeurd zo vaak, wil het bedrijf niet mee werken? Doe je het toch zelf.. pak de boel wel volgens de RICHTLIJNEN in!!! Anders heb je geen ene poot om op te staan en helpen ze je ook niet

Dus ruime doos, opgevuld met piepschuimships. antistatische zak om het mobo, originele verpakking etc erbij als het kan. goed dichttapen.

Maak het echter weer niet te groot/zwaar dat zijn weer verzendkosten..

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Gewoon ff mailen of bellen naar ASUS in Emmen en kijken wat ze voor je kunnen doen. Dat lijkt me het verstandigste. Garantie kan je natuurlijk niet claimen aangezien je het zelf kapot hebt gemaakt (uitgeschoten met schroevendraaier ?)

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

als je de betreffende SMD nog heb ? en goed kan solderen? ed dan kan je hem mischien wel terug plaatsen

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:01

Jaymz

Keep on moving !

Titel ontcapst en iets meer info aan toegevoegd :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ga maar op je oude topic verder..

De openingspost daar is way véél beter.

[rml][ A7V333] SMD naast socket afgebroken[/rml]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.