Toon posts:

[Win XP] Unattend installation

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus bezig met een unattend installation cd van windows xp

alle files staan op de cd, de cd is bootable, maar als ik begin te booten van de cd geeft de pc volgende foutmelding:

Boot error: Could not find NTLDR

heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Blijkbaar doe je wat fout in 't opstartproces van je bootdisk, kun je daar meer details over geven?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• ACoolDude
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 20:53
zit je diskette nog in je diskdrive?

Linux is like a wigwam - no windows, no gates, apache inside!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Wat heb je zelf al gedaan voordat je dit topic opende? Zie stap 2 van het 3 stappenplan. Op support.microsoft.com is redelijk wat te vinden over NTLDR. En in de search van GoT zijn hier genoeg topics over: [search=Could not find NTLDR]. Welke topics heb je al gevonden en waarom werkte deze oplossingen niet voor jou?

Verwijderd

Topicstarter
wel, ik heb de MICROSOFT CORPORATION.IMG geripped met isobuster en de extentie .IMA gegeven.
dan heb ik met Nero een bootable cd gemaakt, de bootgegevens van het IMA bestand, en de hele zooi op de cd gezet.

er komt helemaal geen diskette bij te pas, dus daar kan het niet aan liggen

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[rml][ Win2k slipstream FAQ] vraagje[/rml]
misschien is dat van toepassing?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
oorspronkelijk was dit van toepassing, mijn excuses hiervoor, maar nu zegt men pc dat er foutcode 5 is waardoor hij niet kan booten :'(

srry, maar ik weet echt niet waar ik daar meer informatie over kan vinden

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Heb je bij het maken van de bootable cd wel de sector load count op 4 gezet?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
tzou kunnen dat ik dat de laatste keer vergeten ben, maar nu ga ik gaan slapen, k zie morgen wel verder

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus de CD opnieuw gebrand, en het begint te lukken,
De computer boot vanaf de CD, doorloopt die blauwe omgeving waar drivers geïnitialiseerd worden enzo, maar dan krijg ik een zwart scherm met een knipperende cursor op.

na een tijdje wachten krijg ik een blauw foutmeldingsscherm, met als foutmelding:

Process1_initialization_failed

de pc waar ik de cd instak is wel een windows 2000 server, maakt dit iets uit?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 06:56:
...

de pc waar ik de cd instak is wel een windows 2000 server, maakt dit iets uit?
Heb je wel enig idee waar je mee bezig bent? Als je vanaf cd boot dan maakt het niet uit welk microsoft os er op je systeem staat.

http://support.microsoft....=25&Titles=false&numDays=

http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

[ Voor 51% gewijzigd door |sWORDs| op 26-02-2003 07:11 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
natuurlijk heb ik weet ik waar ik mee bezig ben, maar ik ben al lang genoeg met computers bezig om te weten dat ze kuren kunnen hebben.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

yGiDoRp schreef op 25 februari 2003 @ 23:42:
Heb je bij het maken van de bootable cd wel de sector load count op 4 gezet?
pierre heb je dit al geprobeerd?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

PipoDeClown schreef op 26 February 2003 @ 07:26:
[...]

pierre heb je dit al geprobeerd?
Zo te lezen wel:
q - Heb je bij het maken van de bootable cd wel de sector load count op 4 gezet?

a - tzou kunnen dat ik dat de laatste keer vergeten ben, maar nu ga ik gaan slapen, k zie morgen wel verder

a - ik heb dus de CD opnieuw gebrand, en het begint te lukken

Verwijderd

Topicstarter
ja pipodeclown, nu boot hij, maar ik zit nu met dat rottige blauwe scherm waar ik niet weet wat ik er mee moet aanvangen :'(
wat ik wou vragen eigenlijk toen sWords een naar mijn mening nogal arrogant antwoord gaf is of het kan zijn dat dit probleem alleen maar op mijn computer voorkomt, en mss op een andere niet.

iemand een oplossing hiervoor??

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

arrogant? ik ben nog zo gek om te gaan knowledge basen en googlen voor je, waar die exacte foutmelding meerdere keren voor komt. En dat het niet uit maakt welk os er op staat (als het filesystem maar te lezen is voor je nieuwe os) moet iedereen met een klein beetje pc verstand kunnen verzinnen. Je boot namelijk vanaf de cd, en wat er dan op je hd staat is eigenlijk nog maar een hoopje bestanden.

Lees die knowledge base artikelen nou eens, vooral dat ris gedeelte.

[ Voor 10% gewijzigd door |sWORDs| op 26-02-2003 12:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou ja, sorry sWORDS, laten we erover ophouden, voor we een of andere opmerking krijgen.

Ik heb nu je artikels gelezen, swords, volgens mij is hier de fout bij het upgraden naar XP van toepassing.
maar hier spreken ze van Roxio GoBack, maar ik heb helemaal geen GoBack :(

Dus heb ik wel kans dat als ik het uitprobeer op een andere pc, dat het wel werkt, of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 13:48 ]

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Dit stukje slaat op NT maar is misschien ook bij jou van toepassing. This error is caused by a missing system file. Kijk eens of echt alle bestanden er staan.

[ Voor 196% gewijzigd door |sWORDs| op 26-02-2003 14:46 ]

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 15:47
heb je nero geupdate naar de laatste versie ?
ik had namelijk hetzelfde voor de update, staat in de fixes bij de laatste release

1 - 2 - 3

Verwijderd

Topicstarter
aha, zal ik deze avond eens kijken

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 18:00

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Ik heb laatst een unattended install cd gefabriceerd met geïntegreerd SP1 (Win Xp). Daarvoor heb ik de volgende sites gebruikt:

Hoe een unattended install cd te maken
Win Xp cd met geïntegreerd Sp1

Dit werkte perfect. Het enige wat ik nu moet aangeven is op welke partitie het geïnstalleerd moet worden en of deze geformateerd moet worden (dit heb ik zo ingesteld).

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 13:33:
nou ja, sorry sWORDS, laten we erover ophouden, voor we een of andere opmerking krijgen.

Ik heb nu je artikels gelezen, swords, volgens mij is hier de fout bij het upgraden naar XP van toepassing.
maar hier spreken ze van Roxio GoBack, maar ik heb helemaal geen GoBack :(

Dus heb ik wel kans dat als ik het uitprobeer op een andere pc, dat het wel werkt, of zie ik dat verkeerd?
Nee laten we er maar niet over ophouden, je hebt misschien nog wel gelijk ook, stel je nou eens voor dat hij een upgrade doet inplaats van een clean install. Misschien krijg je die melding dan toch wel vanwege incompatible software die al in je win2k installatie staat. Ook norton systemworks schijnt hem te genereren.

Probeer eens aan te geven waar hij die melding geeft, welk scherm zou je gehad hebben als de setup niet unattended was? Voor of na je partities?

[ Voor 11% gewijzigd door |sWORDs| op 26-02-2003 14:51 ]

Verwijderd

Hoi,

Ga hier maar eens kijken.... http://www.nu2.nu/bootdisk/network/

B)

euh bedoel eigenlijk deze....http://www.nu2.nu/bootablecd/

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 15:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
sWORDs schreef op 26 February 2003 @ 14:49:
[...]

Nee laten we er maar niet over ophouden, je hebt misschien nog wel gelijk ook, stel je nou eens voor dat hij een upgrade doet inplaats van een clean install. Misschien krijg je die melding dan toch wel vanwege incompatible software die al in je win2k installatie staat. Ook norton systemworks schijnt hem te genereren.

Probeer eens aan te geven waar hij die melding geeft, welk scherm zou je gehad hebben als de setup niet unattended was? Voor of na je partities?
wel, ik krijg het blauwe scherm voor mijn partities, licence of agreement,...

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 15:29:
[...]

wel, ik krijg het blauwe scherm voor mijn partities, licence of agreement,...
Ok, dan moet de software op je hd nog geen fluit uitmaken. Ik ben toch ban g dat je een file-tje mist.

Verwijderd

Topicstarter
kz, nu heb ik geprobeerd met de nieuwste versie van nero, maar nog steeds dezelfde foutmelding :'(

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

post je
unattended.txt eens,
misschien zit daar wel een fout in

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
http://users.pandora.be/error/unattend.txt

moeten er trouwens bestanden gemaakt worden die linken naar het sif bestand?

ondertussen heb ik al een andere bootimage geprobeerd, gaf hetzelfde resultaat
ben nu nog wat aan het prutsen, maar betwijfel het of het zal werken

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, k heb nu ISO Niveau 1 gebruikt, iemand had me wijsgemaakt dat ik niveau 2 moest gebruiken (wat blijkbaar niet zo is)

daar zat mijn fout.
momenteel is hij bezig met kopiëren van files die hij nodig heeft voor setup
dus tot hier toe werkt hij :d

Verwijderd

Topicstarter
Ja, k ben hier weer :(
ik had die cd dus deze nacht getest, en laten installeren.
deze morgen zat hij nog aan 19 minuten: alles duurde dus zeer lang
een uur later zat hij aan 15 minuten :'(, dan heb ik hem maar uitgezet, omdat ik naar school moest, en heb ik hem deze avond pas weer aangezet.
de computer begon opnieuw met de installatie, deze keer vlot, tot hij aan 5 minuten resterende tijd kwam, dan begon hij te zoeken op de cd ofzo, k heb hem een kwartiertje laten doen, maar zonder resultaat.
dus schakelde ik de computer uit en zette hem weer aan. Hij begon weer opnieuw (snel) en deed de setup volledig uit.

nu heeft de windows ondertussen de hardware geïnstalleerd, herstart ik hem, maar krijg ik heel even een blauw foutscherm, en wordt de pc automatisch herstart. iemand enig idee?

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Heb je op deze pc ooit wel eens XP geinstalleerd?
Is je hardware wel XP compatible?
Werkt safe mode wel?

Tip! bij volgende unattended moet je eerst je schijf leeg gooien. Ik heb het gehad met een halve unattended dat hij de volgende unattended wel uitvoerde maar dat hij eerst alle oude setup bestanden ging verwijderen. Dat duurde nogal lang!

Verwijderd

Topicstarter
k ben nu eens aan het proberen na een format
k hoop dat het nu lukt

Verwijderd

Topicstarter
hij deed het toch al heel wat spontaner moet ik zeggen, maar toch, bij nog 5 minuten te gaan, blijft hij hangen. Totdat je de CD eruit haalt, dan doet hij gewoon verder (opslaan van instellingen).
maar dan, als hij reboot na de setup blijft hij hangen, ofwel zit hij in een chain van rebooten, opstarten, foutmelding die niet te lezen is, rebooten...

nu heb ik opgestart in veilige modus en kreeg ik daar een foutvenstertje dat aangaf dat er problemen waren met de GeForce 2 MX 440
dus installeerde ik de nieuwste drivers en het probleem was opgelost.

tevens begint de installatie ook niet aan het installeren van DirectX 9.0 die ik in de applicationfolder gezet heb, met een batchfile.

iemand een idee voor dit probleem?

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
staat er een cmdlines.txt op je cd?
Wat hier instaat wordt uitgevoerd na je unattended installatie

Verwijderd

Topicstarter
ja, die staat er, ik dacht ofwel in $oem$ ofwel in 1$
Pagina: 1