Toon posts:

Boxenset dood? help aub!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een SBLive! Value 1024 met daaraan een Altec Lansing ADA 885. Deze heeft altijd perfect gewerkt, maar sinds een paar dagen doet mijn geluid het niet meer. Er heeft geen verandering van drivers of upgrades plaatsgevonden dus dat kan de oorzaak al niet zijn. Om dit nog eens te versterken heb ik 3 sets drivers geprobeerd voor mijn SBLive! die alle 3 niet werken.
Achterop de subwoofer van de Altec Lansing ADA 885 bevind zich een knop genaamd "Diagnostic". Als ik deze indruk voert de subwoofer een test uit om te kijken of de boxen werken. Deze test werkt perfect, ik hoor uit iedere box en uit de subwoofer de test-piepjes. Maar als ik geluid via de PC wil afspelen hoor ik niets. Naar mijn idee kan het dus alleen maar liggen aan het kabeltje tussen de subwoofer en de geluidskaart, of aan de geluidskaart.
Enige suggesties hoe dit te fixen valt?

Verwijderd

kan je niet even met een koptelefoontje al je line-outs aflopen?

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 18:36:
kan je niet even met een koptelefoontje al je line-outs aflopen?
je kunt idd nog allerlei tests doen. ook het kabeltje is te testen door een ouwe walkman aan te sluiten ofzo. Begin daar maar eens mee. ....

do or do not, there is no try

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Per ongeluk op mute gedrukt ofzo op de mixer?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Als ik naar het volgende topic kijk Rook uit mijn PC??? sta ik er van te kijken hoe jij in hemelsnaam tot de conclusie bent gekomen dat je boxen stuk kunnen zijn. Kijk eerst maar eens of je SBLive niet dood is.

Je hebt daar de 12 volt die van de HDD molex afkomt doorgekoppeld aan de sblive
haha tuurlijk heb ik wel belang bij een reactie...maar deze draad heeft sinds het begin losgezeten (dus nergens op aangesloten) en ik vond hem wel mooi passen in die HD...maar kennelijk moet ie dus in de CD-Rom speler, dat lijkt me nu onmogelijk want het draadje is compleet doorgebrand
Vind je het gek dat ie het niet meer doet :D :{ |:(

:z

Help Aub! hoef je niet achter de topictitel te zetten, iedereen wil hier geholpen worden en daarom hoef je er niet om te gaan roepen... :{

[ Voor 66% gewijzigd door Fairy op 25-02-2003 21:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
haha ja maar sinds dat vorig probleem heeft mijn SBLive het toch nog volgehouden...dus dan denk ik niet dat hij een maand later het alsnog zou begeven. Ik heb zojuist een koptelefoon geprobeerd, maar die wil ook niet werken, net als een oudere boxenset. Dus ik vrees dat het niet een nieuw kabeltje maar een nieuwe soundcard wordt dat ik moet gaan betalen...

Verwijderd

Ik ken een stukje software wat een fout bevat. Namelijk bij de soundblaster live vinkt hij digital out aan in je geluidsinstellingen. Dat is humor, want bijna niemand gebruikt die utgang.
Even uit mijn hoofd. Gele speakertje rechtsonder naast je klokje dubbel klikken. Zie je geen advanced? onder het menuutje options even op advanced controls klikken. Zie je wel advanced, op de knop advanced klikken. Wanneer digital output aangevinkt staat --> uitvinken.

Heb je geen geel speakertje naast je klokje? Dan heb je of Windows XP en een zwart speakertje, of je moet even in je configuratiescherm bij geluidsopties aanvinken dat je je speakertje wilt zien..

Ik hoop voor je dat dit het is, en niet iets ernstigers.

Verwijderd

Topicstarter
nope, dat is niet mijn probleem, die optie is niet aangevinkt dus dat kan niet de oorzaak zijn...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 21:00:
haha ja maar sinds dat vorig probleem heeft mijn SBLive het toch nog volgehouden...dus dan denk ik niet dat hij een maand later het alsnog zou begeven. Ik heb zojuist een koptelefoon geprobeerd, maar die wil ook niet werken, net als een oudere boxenset. Dus ik vrees dat het niet een nieuw kabeltje maar een nieuwe soundcard wordt dat ik moet gaan betalen...
Ik weet dat Siemens zelf aangeeft voor haar geheugenmodules dat als je ze met de hangen aan de chips aanpakt dat dat de levensduur halveert !
Dat heb ik die NoRRoD medewerker dus ook goed onder de neus gevreven :9 maar dat terzijde...

Die SBLive kan het makkelijk op een later moment hebben begeven. Of je hebt je mixer settings natuurlijk vernaggeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 25-02-2003 21:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
nadat ik alles nog eens dubbel heb gechecked qua instellingen en nog een nieuwe set drivers heb geprobeerd werkt nog steeds geen enkel apparaat dat aangesloten wordt op mijn SBLive.
Ik denk dat ik de SBLive eens vervang door een Audigy 2 Player (was toch al toe aan een nieuwe geluidskaart)

Verwijderd

Topicstarter
er heeft zojuist een zeer interessante gebeurtenis plaatsgevonden hier.
Nadat ik de pc even had losgekoppeld (wou hem net ff wegbrengen om hem te laten fixen) bedacht ik me dat ik nog eerst een document moest uitprinten dus moest ik de pc nog eens aansluiten.
Na alles aangesloten te hebben kwam ik tot de conclusie dat ik weer geluid hoorde. Mijn beide Left boxen doen het, de Right boxen doen het helemaal niet. Maar het geluid dat uit die boxen komt is niet om aan te horen, de kwaliteit is superslecht, er zit een ruis achter en een constant "gezoem", zelfs als ik geen geluid aan het afspelen ben...
Heeft mijn geluidskaart zojuist bewezen dat hij niet toe is aan vervanging maar dat mijn boxenset het probleem is? nee, dat denk ik niet, ik heb hier niet zo'n ADA 885 setje staan om slechte geluidskwaliteit eruit te horen.

Het wordt alsmaar waziger hier, nadat ik de boxen uit de SBLive trok en weer induwde kreeg ik geluid uit alle 4 de boxen, maar nog steeds deze kwaliteit die niet om aan te horen is....

Graag wat commentaar over wat ik nu moet vervangen, mijn geluidskaart, kabels of een compleet nieuwe boxenset? (dat laatste lijkt me overigens het minst logische)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na vele keren rebooten en kabels in en uittrekken de boxenset weer volledig aan de gang gekregen, en die slechte geluidskwaliteit kwam erdoor dat mijn Audio HQ de bass veel te hoog had staan, de ruis is ook verdwenen.
Maar ik denk dat er ergens iets mis is dat toch vervangen zal moeten worden...en ik denk dat het dus aan de geluidskaart ligt

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 09:00

Scighera

swim-bike-run

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 07:09:
nadat ik alles nog eens dubbel heb gechecked qua instellingen en nog een nieuwe set drivers heb geprobeerd werkt nog steeds geen enkel apparaat dat aangesloten wordt op mijn SBLive.
Ik denk dat ik de SBLive eens vervang door een Audigy 2 Player (was toch al toe aan een nieuwe geluidskaart)
hoezo een 2 en geen gewone AUdigy? scheelt een smak geld, of je moet higj-end THX 6.1 set willen aansluiten

www.triathlete.nl

Verwijderd

Topicstarter
smak geld is wel aanwezig, dus daar gaat het niet om.

Wat ik nog wil weten is of het na dit avontuurtje een goed idee is om een nieuwe SBLive Audigy (of 2) te kopen....

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:17
Als je er verder niks speciaals mee doet heeft het weinig zin om een super-geluidskaart aan te schaffen. Zeker als je allerlei kabeltjes in gekke gaatjes gaat prikken :)

Ik zou goed alle kabels nakijken, kijken of de aansluitingen op je kaart goed zijn (heb hier een oude SB liggen waar wat soldeercontactjes los zitten, dat klinkt ook verschrikkelijk) en als dat allemaal niet helpt, dan kun je een andere kaart kopen. Overdreven duur materiaal heeft weinig zin. Ook al heb je die smak geld, koop daar dan liever een brandblusser voor :)

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
Na het aanschaffen en installeren van mijn Creative Audigy (de IEE1394 versie met FireWire aansluiting) heb ik weer geluid...dus wat mij part bedankt voor jullie hulp!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Oud topic, maybe onterechte kick maar wel vermelding waard:

Zijn Live 1024 was indd (tijdelijk) brak. Ik heb m van de topicstarter overgenomen en bij een vriend ingebouwd. Deze geniet nu nog van 4-kanaals AC'97/I2S geluid...probleemloos. Ding moest gewoon even afkoelen ofzo... Creative is zo slecht nog nie :9
Pagina: 1