Toon posts:

Rook uit mijn PC???

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn pc weer op orde gekregen na een crash van een HD en gister deed de pc het nog perfect...en nu zet ik vanmorgen de PC aan en begint het me daar in die kast toch vreselijk te roken (de kast stond open btw) dus toen heb ik hem voor de veiligheid maar eventjes uitgezet..
Het probleem leek mij veroorzaakt door een rood-wit-zwart draadje dat van mijn Creative SBLive! Value naar mijn HD loopt...dit klein kabeltje is namelijk volledig doorgebrand en zat tevens vastgebrand aan de draad die loopt van mijn moederbord naar mijn USB hub...is het zo erg als ik dit kabeltje in het vervolg weglaat??

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 16:11
Je kan dan geen cd's draaien op je pc via je geluidskaart.
Las het verkeerd. Er zit dus een draad van je geluidskaart naar je harde schijf?
Lijkt me nogal een rare combinatie.

Maar is er niet gewoon een draad te ver gestript of iets dergelijks?? Iets brand pas door als het overhit, of kortsluiting veroorzaakt. Lijkt me dus dat die twee draden contact hebben gemaakt met elkaar en sluiting hebben veroorzaakt.

En aangezien je computer bleef draaien is er niets anders naar de klote. Of gingen er wel nog andere dingen mis? Zoals beeld dat uitvalt of iets dergelijks?

[ Voor 80% gewijzigd door Bootje op 15-01-2003 10:41 ]

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 16:55

the-spawn

.: Dark Storm :.

De draad ging van je Geluidskaart naar je HD, niet naar je CD-Rom? :?
Vaag heb ik nog nooit gezien.

Wat voor HD heb je dan?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
* BasieP vind het niet raar dat een draadje van je geluidkaart naar je HD verbrand.. :S

zoiets hoort er niet namelijk

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

MMM.... 'k denk niet dat dat draadje naar je HD ging.. eerder naar je cd-rom speler. Is niet zo'n belangrijk kabeltje. Dat gaat naar je geluidskaart voor audio geluid. Als je deze weglaat dan hoor je geen muziek meer uit je cd-rom speler...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 10:36:
Ik heb zojuist mijn pc weer op orde gekregen na een crash van een HD en gister deed de pc het nog perfect...en nu zet ik vanmorgen de PC aan en begint het me daar in die kast toch vreselijk te roken (de kast stond open btw) dus toen heb ik hem voor de veiligheid maar eventjes uitgezet..
Het probleem leek mij veroorzaakt door een rood-wit-zwart draadje dat van mijn Creative SBLive! Value naar mijn HD loopt...dit klein kabeltje is namelijk volledig doorgebrand en zat tevens vastgebrand aan de draad die loopt van mijn moederbord naar mijn USB hub...is het zo erg als ik dit kabeltje in het vervolg weglaat??
kun je eventueel een foto maken? want een draadje van je geluidskaart naar de hhd heb ik nog nooit gezien.

kunnen we gelijk even proberen te zien, hoe het ontstaan is.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 11:07

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 10:36:
Dat rood-wit-zwart draadje is het geluidsdraadje dat vanaf je CD-Rom naar je CD-ingang van je Creative SBLive moet lopen.

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:48
als je windows xp draait heb je dat draadje niet eens nodig. XP haalt het geluid via DAE van de CD en speelt het dan zelf af.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

lijkt me inderdaad logisch dat ie doorbrand.. je zit nu stroom te pompen van je hd naar je geluidskaart. Dit is een audio link kabeltje voor je cdrom->geluidskaart.

Als ik het goed begrijp heb je dus op de plaats waar je normaal een jumper kan zetten om master/slave/kabelselect in te stellen op je hd deze kabel aangesloten :?
Als dit zo is mag je van geluk spreken dat je hd&geluidskaart nog werken.

• Entity
  • Laatst online: 20:39

Entity

9000rpm

Waar heb je het kabeltje dan aangehangen? Aan de jumper pinnetjes ofzo?

offtopic:
Doet me denken aan de allereerste keer dat ik een zelf iets in m'n PC zette, ik sloot de voeding aan op de geluidskaart 8)7 - er kwam nog net geen rook vanaf, maar geluid heeft die kaart ook nooit meer gemaakt...)

Maar goed, ik hoop dat je idd de CD-ROM speler bedoelt... Het kan zijn dat die beschadigd was en kortsluiting heeft gemaakt met een ander onderdeel in de PC.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:44
Wil je soms beweren dat dat rood-wit-zwart draadje vast zit aan je HD :? Dus het zit daar vastgepint op een plekje waar allemaal kleine pinnentjes zitten (om het even duidelijk uit te beelden :P). Zo ja, dan zit die kabel heel erg verkeerd :D

• Bootje
[offtopic]
Waarom zeggen 4 mensen achter elkaar hetzelfde?? :p
[offtopic]

Haal eerst die draad van je HDD (als ie daar echt op zit)
Check of je geluidskaart en HDD het nog doen.
Flikker die draad maar weg. ;)
Kijk of er geen andere dubieuse aansluitingen zijn. (check anders beginnersweb.nl)

Verwijderd

offtopic:
nee aan jouw reactie heeft ie veel :?
Is het niet handiger om gewoon even op de reactie van de topic starter te wachten. Lijkt me namelijk erg sterkt dat een tweaker zo'n fout maakt. Waarschijnlijk is het een typ fout ofzo, want zo'n audio stekker past namelijk niet op de pinnen van je hd. (of je moet wel erg je best gaan doen.) Het heeft dus waarschijnlijk een andere reden dat deze ging roken. Ik zou voor de zekerheid even je geluidskaart er uit halen en deze even nakijken.

Je zegt ook dat je kast open stond, wat heb je als laatst verandert in je pc? neem aan dat je ergens mee bezich was. Kijk ook of er nergens kortsluiting wordt gemaakt door een schroefje ofzo.

• Bootje
Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 11:02:
offtopic:
nee aan jouw reactie heeft ie veel :?

Is het niet handiger om gewoon even op de reactie van de topic starter te wachten.
Vraag 1: Ja.

Vraag 2: Ja, maar waarom doe je dat zelf dan niet??

Verwijderd

ik had een poos terug ook rook en stank uit mijn case,
bleek dat een aantal condensatoren van mijn voeding het hadden begeven en het spul stond flink te roken.
:9

• AcouSE
  • Laatst online: 07-08 09:47

AcouSE

Swedish Chef

[DOC] -> [OH]

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Die zwarte 4 polige dingen passen wel als je 4 ruitjes naast elkaar hebt denk ik
anders misschien die voor zn DVD digital out ? die heeft maar 2 polen...

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

ja....maar als je m op je hd zet.... zou die controler het ook niet leuk vinden, geluk gehad, maar welke idioot zet dat kabeltje op zn hd (verder geen offence ofzo) Maar van fouten kujje leren --------------> zo ben ik ook begonnen. Maar dit heb ik nooit gehoord :)

Verwijderd

hij durft al niet meer te reageren...

Verwijderd

offtopic:

Bootje schreef op 15 januari 2003 @ 11:04
[...]

Vraag 1: Ja.

Vraag 2: Ja, maar waarom doe je dat zelf dan niet??

waarom denk je dat het OT staat gepost?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 12:53 ]

Verwijderd

Volgensmij ook niet hahaha, maar ja.....kan gebeuren zou je zeggen.....bij een eigen-huis-en-slechtonderhoudentuin-computeraar

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
volgens mij heeft milleniumfreak niet echt belang bij een reaktie...

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
haha tuurlijk heb ik wel belang bij een reactie...maar deze draad heeft sinds het begin losgezeten (dus nergens op aangesloten) en ik vond hem wel mooi passen in die HD...maar kennelijk moet ie dus in de CD-Rom speler, dat lijkt me nu onmogelijk want het draadje is compleet doorgebrand

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:07
Hahaha dat doet mij herinneren aan die keer dat ik een draadje van de voeding zomaar ergens op het mobo in stak, (omdat ie nou eenmaal los hing)... booten deed ie niet meer, wel fikken !! LOL

Als alleen het draadje is doorgebrand heb je onwijs veel geluk gehad..

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Verwijderd

/me is benieuwd of geluidskaart nu nog wel werkt........
doorgefikte draadjes is niet niks......

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-08 13:49

Deem

Ontcijfer mij!

Coole casemod, licht uit je kast dat op muziek gaat.... :D

"May our framerates be high and our temperatures low."

Verwijderd

goed idee, of die 2 draadjes aan een ijzeren plaatje maken dat word dan warm en gaat gloeien, kuijje een eitje-bak-casemod maken :P :)

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:28
Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 14:30:
goed idee, of die 2 draadjes aan een ijzeren plaatje maken dat word dan warm en gaat gloeien, kuijje een eitje-bak-casemod maken :P :)
das meer zoiets:
Tweakers.net Kookcursus, les 2: Uitsmijter XP

I'm not weird, I'm a limited edition

Verwijderd

fok.. dat heb je netjes gedaan :D
Maargoed.. idd.. je hebt HEEL ERG VEEL mazzel als je nog je HDD/Geluidskaart(of misschien zelfs mobo) 't nog doen

Verwijderd

Topicstarter
nou het blijkt maar weer eens dat mijn geluk mij altijd bijstaat ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 14:08:
haha tuurlijk heb ik wel belang bij een reactie...maar deze draad heeft sinds het begin losgezeten (dus nergens op aangesloten) en ik vond hem wel mooi passen in die HD...maar kennelijk moet ie dus in de CD-Rom speler, dat lijkt me nu onmogelijk want het draadje is compleet doorgebrand
Doet je HD en je geluidskaart het nu nog wel? En waarom sluit je een draadje ergens op aan alleen maar omdat het "zo mooi past"? 8)7

Verwijderd

jongens denk dat nu het probleem nu wel duidelijk/ opgelost is. laat dit topic maar rusten

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

oke opgelost :P

ALs jullie willen nabeschouwen mag je een topic in HK openen B)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.