Toon posts:

Kan het soms niet even anders?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 16:24

Arfman

Drome!

Vind het wel grappig om te zien dat met een instelling van mensen zoals die in dit topic is tentoongespreid, je allang een ban had gekregen op andere fora of iig een stevige waarschuwing. GoT-ers denken echt dat ze heel wat zijn ("Dus waarom heb jij oogkleppen op en zie je niet dat JIJ vragen van TE WEINIG waarde stelt?") .. volgens mij is het nog steeds zo dat domme vragen niet bestaan, alleen domme antwoorden.

Tuurlijk, een vraag die wordt beantwoord op de site van de mobofabrikant is niet handig om hier te stellen, maar je kunt het ook als compliment zien: de user denkt sneller een antwoord te vinden op GoT dan bij de fabrikant zelf.

[ Voor 2% gewijzigd door Arfman op 25-02-2003 09:50 . Reden: tiebvaut ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 13:42

Jaymz

Keep on moving !

Arfman schreef op 25 februari 2003 @ 09:49:
Vind het wel grappig om te zien dat met een instelling van mensen zoals die in dit topic is tentoongespreid, je allang een ban had gekregen op andere fora of iig een stevige waarschuwing. GoT-ers denken echt dat ze heel wat zijn ("Dus waarom heb jij oogkleppen op en zie je niet dat JIJ vragen van TE WEINIG waarde stelt?") .. volgens mij is het nog steeds zo dat domme vragen niet bestaan, alleen domme antwoorden.

Tuurlijk, een vraag die wordt beantwoord op de site van de mobofabrikant is niet handig om hier te stellen, maar je kunt het ook als compliment zien: de user denkt sneller ee antwoord te vinden op GoT dan bij de fabrikant zelf.
True, maar toch 'staan we ze hier niet toe' simpel om het feit dat de topics met een probleem waar niet zo 1-2-3 uit is te komen dan zwaar ondergeschneeuwd worden 8)7

Zoek de Sig van JvS overigens op voor de huidige insteek waar we op afstevenen: Samengevat: Inzet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nou, daar is dus geen speld tussen te krijgen :(

* Arfman laat z'n stokpaardje los 8)7

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Jaymz schreef op 25 February 2003 @ 09:52:
Zoek de Sig van JvS overigens op voor de huidige insteek waar we op afstevenen: Samengevat: Inzet ;)
En vergeet de ondertitel van * blackd niet ;)
Bijna alles is te vinden.
offtopic:
Hé Arfman, was jij niet in Neede dit weekend? :P
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 09:46:
Svp niet meer reageren tot hijzelf commentaar geeft ;)
Solly 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Han op 25-02-2003 10:02 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi dat jullie in zo grote getalen antwoorden.
Een recent topic waar ik genegeerd WERD (nu niet meer) was het grote waterkoeling topic.
Dan over de mobo vraag. Ik heb op de MSI site gekeken maar daar gaven ze geen bevredigend antwoord. Alleen dat de LE ook via USB iets met netwerk kan.
Bij een vraag als die van mij kan je ook denken aan het verschil in stabiliteit. Verschil in goede/slechte componenten gebruikt. Uitval percentage in het verleden. Een ontwerp met nog wel of niet veel bugs. Dat zie je niet op de MSI site staan hoor. Dus om dan mij meteen naar de FAQ te verwijzen en naar N00b sites vindt ik toch wel zwaar ***, zwaar vervelend en zwaar irritant.

Dan over het gedrag van de tweaker tegenwoordig. Het is wel dat N00b's alles kunnen vinden elders maar als je als tweaker het antwoord weet kan je het gewoon geven i.p.v. een slotje vragen en een verwijzing naar de search geven. Als je als tweaker daar geen zin in heeft geef dan gewoon geen reply op dat topic.

Ik heb al verscheidene vrienden die aardig N00b waren die door slotjes gedrag en onvriendlijk gedrag nooit meer naar Tweakers gaan. Dat is toch zonde of niet? Alleen maar omdat er niet vriendlijk met N00b's wordt omgegaan. We willen toch nog steeds groeien? Of vinden jullie het aantal leden nu genoeg?

Dan als laatste puntje de Search engine. Waarom hebben jullie in hemelsnaam de search engine verandert? Als ik op mijn naam zoek krijg ik 1000 en 1 topics waar ik nog nooit van heb gehoord. Dus zwaar bagger (maar ik schat dat ik de duizende ben die dat zegt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 10:08:
Bij een vraag als die van mij kan je ook denken aan het verschil in stabiliteit. Verschil in goede/slechte componenten gebruikt. Uitval percentage in het verleden. Een ontwerp met nog wel of niet veel bugs. Dat zie je niet op de MSI site staan hoor. Dus om dan mij meteen naar de FAQ te verwijzen en naar N00b sites vindt ik toch wel zwaar ***, zwaar vervelend en zwaar irritant.
Uit de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette):
Voordat je een topic opent:

• Probeer de search eens.
• Neem de forum-FAQ's eens door.
Dus, lees eens de sticky/FAQ. Neem in dit voorbeeld de PMG sticky:
BalusC in "Dit graag lezen eer je een topic opent" in PMG:
Welke processor / moederbord / geheugen moet ik nemen?

• struin op GoT rond naar probleemgevallen/ervaringen
Zoeken dus:
[search=msi k7t turbo uitval]
[search=msi k7t turbo kapot]
[search=msi k7t problemen]
etc..

En dan nog kom je er niet uit of het een beetje betrouwbaar/stabiel plankje is?

In de Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen staat dit zelfs besproken.

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 25-02-2003 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 10:08:
Een recent topic waar ik genegeerd WERD (nu niet meer) was het grote waterkoeling topic.
Bel de ombudsman :?
Dan over de mobo vraag. Ik heb op de MSI site gekeken maar daar gaven ze geen bevredigend antwoord. Alleen dat de LE ook via USB iets met netwerk kan.
Dat komt omdat je zelf niet duidelijk aangeeft waar je allemaal al zelf hebt gezocht. Dan begint het advies bij niveau 0 ;)

Maar toch raar dat je nu wel antwoorden weet op te hoesten die je in je topicstart niet wist...
Dan over het gedrag van de tweaker tegenwoordig. Het is wel dat N00b's alles kunnen vinden elders maar als je als tweaker het antwoord weet kan je het gewoon geven i.p.v. een slotje vragen en een verwijzing naar de search geven. Als je als tweaker daar geen zin in heeft geef dan gewoon geen reply op dat topic.
Als je een tweaker bent zoek je eerst zelf. Ik zou mij toch iets gaan afvragen als antwoorden op mijn vragen makkelijk waren te vinden. Ik zou mij in ieder geval afvragen waarom ik dat zelf niet had kunnen vinden..
Ik heb al verscheidene vrienden die aardig N00b waren die door slotjes gedrag en onvriendlijk gedrag nooit meer naar Tweakers gaan. Dat is toch zonde of niet? Alleen maar omdat er niet vriendlijk met N00b's wordt omgegaan. We willen toch nog steeds groeien? Of vinden jullie het aantal leden nu genoeg?
Er wordt duidelijk aangegeven bij de registratie (tevens vermeld in de FAQ) dat er een bepaald niveau wordt geeist. Beginners kunnen terecht op www.beginnersweb.nl
Dan als laatste puntje de Search engine. Waarom hebben jullie in hemelsnaam de search engine verandert? Als ik op mijn naam zoek krijg ik 1000 en 1 topics waar ik nog nooit van heb gehoord. Dus zwaar bagger (maar ik schat dat ik de duizende ben die dat zegt)
Euhm... ja :)

Maar als je topics wil zoeken van jezelf klik je gewoon op je naam. En tegenwoordig kun je ook topics bookmarken, voor het geval je bepaalde topics later nog eens wil bekijken.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op 25 februari 2003 @ 09:49:

Tuurlijk, een vraag die wordt beantwoord op de site van de mobofabrikant is niet handig om hier te stellen, maar je kunt het ook als compliment zien: de user denkt sneller een antwoord te vinden op GoT dan bij de fabrikant zelf.

Indien iemand in LA meent te moeten klagen over een TERECHT gesloten topic krijgt hij ook van mij een HEEL duidelijk antwoord. En dat zal over het algemeen ook een ongezouten mening zijn :)

Domme vragen bestaan niet nee. Maar wel overbodige vragen.
"Wat is 1+1?" is een overbodige vraag indien dit door een Wiskundestudent gevraagd word. Dat had hij op de kleuterschool al moeten weten. Van een Tweaker verwachten wij dat hij weet waar hij moet zijn als het om verschillen tussen 2 typenummers van mobo's gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb net al aangegeven dat op de mobo site niet antwoord gegeven wordt op andere zaken over het mobo. Het zou gewoon veel fijner zijn als jullie gewoon antwoorden geven en niet verwijzingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 11:52:
Maar ik heb net al aangegeven dat op de mobo site niet antwoord gegeven wordt op andere zaken over het mobo. Het zou gewoon veel fijner zijn als jullie gewoon antwoorden geven en niet verwijzingen etc.
Dan moet je aangeven dat je de verschillen in kwaliteit, benchmarkresultaten e.d. wilt weten. Niet 'wat is het verschil'; dan had men je nog met 'de een heeft een LE toevoeging en de ander niet' kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn 2 manieren iemand te voeden: je geeft hem iedere dag een vis of je leert hem vissen. Jouw post: Verwijderd in "msi 6330 ver2.1" getuigt van geen enkele vorm van onderzoek en lijkt meer op een "ik dump hier mijn vraag en als men daar geen antwoord op geeft open ik een LA topic" ;)

Of je daadwerkelijk gezocht heb kan hij niet zien op deze manier he ;)
Oftewel: ben veel duidelijker en de mod maakt er geen probleem van :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Je kunt allicht een vraag stellen over het verschil tussen twee stukjes hardware, maar het moet wel iets specifieker als dat. Specificeer wat je al hebt gezocht enzo, en welk onderdeel je nog niet hebt gevonden hebt (benchmark resultaten bijv. wat hunterpro voorstelde). Zo is het net zoiets als "Hoeveel kost een huis?" Daar geeft ook niemand antwoord op :)

Als je dan vraagt hoeveel kost een rijtjeswoning van zoveel ruimtes en zoveel kuub in die en die wijk van die en die stad, DAN heb je kans op een veel duidelijker antwoord.

[ Voor 22% gewijzigd door DarkX op 25-02-2003 14:01 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je moet gewoon duidelijk en specifiek aangeven wat je al gevonden hebt en wat niet. Dat is een hele simpele regel die we hier hanteren en daar hoef je volgens mij geen koning voor te zijn.

Simpel gezegd: Als je een beetje meer aandacht aan je topicstart schenkt, duidelijk en specifiek aangeeft wat je al geprobeerd hebt en wat je gevonden hebt en wat je daar niet mee kan, dan blijft je topic gewoon open...

Of valt bovenstaande onder "koning zijn"? Volgens mij niet. De regels voor het openen van een topic zijn simpel en kort, waarom dan niet je eraan houden en gaan zitten klagen dat we zo kut zijn? Of zijn die regels onterecht? Als je dat vindt, mag je me ook aangeven waarom. Als we die regels namelijk niet hebben, gaat iedereen hier topics openen over dingen die je makkelijk kan vinden en dat willen we niet.

Daarom moet je duidelijk en specifiek aangeven wat je al geprobeerd hebt... En daar heb je geen kots smilies voor nodig :{

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

JvS schreef op 25 February 2003 @ 14:01:

[...]

(alles quoten is niet echt nodig, lees boven ook)...
Daarom moet je duidelijk en specifiek aangeven wat je al geprobeerd hebt... En daar heb je geen kots smilies voor nodig
:{
_/-\o_ _/-\o_ at post
_/-\o_ at sig

Knoop dat wat JvS postte goed in je oren, en je zult een fantastische tijd hebben @ GoT :*) Gegarandeerd

[ Voor 49% gewijzigd door Remy op 25-02-2003 14:36 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

ReemF schreef op 25 February 2003 @ 14:35:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ at post
_/-\o_ at sig

Knoop dat wat JvS postte goed in je oren, en je zult een fantastische tijd hebben @ GoT :*) Gegarandeerd
So true... :)

Wees liev voor iedereen, zorg dat je moeite voor iets doet voordat je er iets over vraagt, help anderen als het kan, word geholpen als je dat nodig hebt...

Geef altijd voldoende info, laat zien waar je gezocht hebt, wat je nu al weet en stel je vragen op een vriendelijke manier.

Verder loont het ook de moeite om mensen te bedanken als ze je helpen en niet af te katten als ze een ander(op een vraag die je niet stelde bivjoorbeeld)/verkeerd
antwoord geven. (dit is niet aan iemand gericht, hoor :>)

Doe je dit en houd je je ook nog aan de algemene regels, dan vermaak je je hier kostelijk, de hele dag :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Tegenwoordig is het een stuk aardiger geworden hoor. Die zogehete n00b vragen verneuken een groot topic omdat men er aandacht aan gaat besteden en de echte problemen niet meer aanbod komen. Zie ook Groot Asus A7N8X Topic men stelt daar die makkelijk op te zoeken zijn.
En in grote topics word je eerder genegeert omdat het een groot topic is dus mensen sneller over je post heen lezen. Als je echt een probleem heb kan je beter zelf gaan zoeken, kom je er niet maak je een net nieuw topic.
Als je dit niet doet raakt men soms geïrriteerd en kan je een bot antwoord verwachten.
Daarnaast blijft de search gewoon sneller. Eerst een topic netjes typen en daarna wachten of er misschien reageert duurt langer dan ff keywords invullen en ff snel de searchresults door scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Rody: wat betreft de grote topics, die hou ik zelf zeker ook in de gaten en soms doen de andere gebruikers dat ook op de correcte wijze. Wanneer ik merk dat iemand een basic/n00b/search vraagje in een 'groot' topic dumpt, dan gaat dat ongetwijfeld zijn/haar notes in. Bij herhaling krijgt hij/zij een mailtje en/of verdere sancties. In ieder geval wel wanneer het in mijn fora gebeurt.

Wanneer het té erg wordt, dan trash ik de postings. In geval van de A7N8X topic had ik een paar weken terug zelfs 20 à 30 postings van één user getrasht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik moet zeggen dat ik over laatst en topic opende met een vraag hoe ik een bios posting van een bepaalde reeks CPU's op een bepaald moederbord terug mooi in orde zou zien staan (stond bv unknown cpu at 1466 mhz ipv XP1700+) Dus open ik hier een topic op GoT nadat ik ten eerste nr de site van de fabrikant was geweest, dan had gegoogled, vervolgens hier mooi beschreven wat ik al had gedaan (tig biosen waaronder natuurlijk de laatste geflashd etc...) vraag ik of iemand misschien een oplossing wist...

Nu de met de 2e reply vloog mn topic al op slot, met een mededeling van de moderator: "flash nieuwste bios" 5 dagen erna kreeg ik trouwens zelfde reply van de "helpdesk" van de fabrkant... nutteloze reply aangezien ik ook al had aangegeven dat ik dat gedaan had he :)

Op een ander topic vroeg ik hoe ik eventueel mn paypal account, als Belg, kon verbinden met een Nederlandse bankrekening die ik heb. (zodat ik het geld op een 'echte' rekening kan storten... Hierin had ik weliswaar niet zo uitvoerig beschreven wat ik al allemaal had geprobeerd, maar natuurlijk had ik paypal al gecontacteerd, zowel telefonisch als per mail. (waar men zich ook in eerste instantie van de domme hield en ergens een standaard brief terugstuurde wat totaal geen antwoord was op hetgeen ik vroeg)

ook deze vloog zeer snel op slot ... 'tweakers is geen helpdesk' vond de mod... Raar antwoord, maar misschien had een andere gebruiker wel een oplossing voor mij? En met alle respect... tweakers is geen helpdesk in de zin dat ik hier eis om geholpen te worden (wat ik wel van een (echte) helpdesk eis), maar ik dacht dat we hier allen zijn om geholpen te worden, dit is wel vaak lastig als verschillende topics ERG snel gesloten worden... mijn persoonlijke mening is een week zeker moet kunnen, en waarom niet, zolang er toevoegingen kunnen gebeuren die iets nuttigs opleveren, dat het gewoon openblijft? Tot er bv een oplossing is gevonden, deze informatie komt dan ook terecht in de search, en kan weer anderen helpen die hetzelfde probleem hebben?

Met vriendelijke groetjes,
Joost

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[rml][ Bios] K7SEM en XP TB 'B' cpu.[/rml] vind ik persoonlijk niet echt heel duidelijk. Alles wat je hier nu beschreven hebt staat daar niet in.
En uiteraard ook datgene wat BalusC zegt, het maakt voor de werking helemaal niks uit :)

PAYPAL and routing number... ja die snap ik ook niet echt. Maar die 2de kick zou een reden kunnen geweest zijn. Op zo'n moment moet je gewoon de edit knop gebruiken, als je dat niet doet zal de mod toch sneller iets hebben van "we zijn geen helpdesk"....

(en verder beetje dezelfde opmerking als XceeD)

[ Voor 71% gewijzigd door ArthurMorgan op 25-02-2003 15:57 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 15:39:
Nu ik moet zeggen dat ik over laatst en topic opende met een vraag hoe ik een bios posting van een bepaalde reeks CPU's op een bepaald moederbord terug mooi in orde zou zien staan (stond bv unknown cpu at 1466 mhz ipv XP1700+) Dus open ik hier een topic op GoT
Deze? [rml][ Bios] K7SEM en XP TB 'B' cpu.[/rml]
nadat ik ten eerste nr de site van de fabrikant was geweest, dan had gegoogled, vervolgens hier mooi beschreven wat ik al had gedaan (tig biosen waaronder natuurlijk de laatste geflashd etc...) vraag ik of iemand misschien een oplossing wist... Nu de met de 2e reply vloog mn topic al op slot, met een mededeling van de moderator: "flash nieuwste bios" 5 dagen erna kreeg ik trouwens zelfde reply van de "helpdesk" van de fabrkant... nutteloze reply aangezien ik ook al had aangegeven dat ik dat gedaan had he :)
Dat zie ik echt niet staan... Zou je misschien jouw voorbeeld kunnen onderbouwen met de post waarin je dat wel hebt vermeld? Nu komt het een beetje over dat je iets loopt te verkondigen wat totaal niet waar is...
Op een ander topic vroeg ik hoe ik eventueel mn paypal account, als Belg, kon verbinden met een Nederlandse bankrekening die ik heb. (zodat ik het geld op een 'echte' rekening kan storten...
Deze dus: PAYPAL and routing number...
Hierin had ik weliswaar niet zo uitvoerig beschreven wat ik al allemaal had geprobeerd, maar natuurlijk had ik paypal al gecontacteerd, zowel telefonisch als per mail. (waar men zich ook in eerste instantie van de domme hield en ergens een standaard brief terugstuurde wat totaal geen antwoord was op hetgeen ik vroeg)
ook deze vloog zeer snel op slot ...
Je vermeld nergens dat je contact hebt gehad met de helpdesk van PayPal, alleen die van Fortis. Ik begin nu toch echt aan jouw integriteit te twijfelen :|
'tweakers is geen helpdesk' vond de mod...
Loop niet zo uit je nek te lullen. Dat staat nergens, dat zuig je uit je duim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Misschien stond dat wel in een pushmessage XceeD ? Iets vriendelijker mag wel vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

XceeD schreef op 25 februari 2003 @ 15:52:
[...]

"Tweakers is geen helpdesk"
Loop niet zo uit je nek te lullen. Dat staat nergens, dat zuig je uit je duim.
Nja, en ook al zou de mod dat wel hebben gezegd > het klopt wel, Tweakers/GoT is geen helpdesk :)

Maar idd, laten we allemaal vriendelijk blijven :)

[ Voor 28% gewijzigd door Okyah op 25-02-2003 16:16 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Arfman schreef op 25 februari 2003 @ 16:14:
Misschien stond dat wel in een pushmessage XceeD ? Iets vriendelijker mag wel vind ik.
Het slaat waarschijnlijk meer op zijn gehele post. Die is gewoon niet juist om het vriendelijk te zeggen. Beide aangehaalde posts zijn kort en er staat niet in wat hij hier beweert dat er in staat. Zo lijkt het net alsof de mods zomaar topics sluiten.... en dat soort post dragen alleen maar bij aan de hype dat GoT kut is.

en daar kan wmb niet1 hard genoeg tegen opgetreden worden :)

1 uiteraard wel zodat de sfeer niet nog verder verpest wordt :P maar XceeD's post voldeed daar nog ruimschoots aan IMO.

[ Voor 12% gewijzigd door ArthurMorgan op 25-02-2003 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Arfman schreef op 25 februari 2003 @ 16:14:
Waarom vriendelijker? Hij deponeerd hier een klachtachtige post met een onderbouwing die kant nog wal raakt. Dit is gewoon trend die steeds vaker voorkomt in LA. Men zegt van alles gedaan te hebben, dat de moderators er naast zitten en dat er een te streng beleid wordt gehanteerd m.b.t. het sluiten van topics. Dat terwijl zij zelf de huisregels van een gratis forum niet in acht slaan. Sorry hoor, maar dit soort voorbeelden begint vrij irritant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Alfredt schreef op 25 February 2003 @ 16:17:
[...]

Het slaat waarschijnlijk meer op zijn gehele post. Die is gewoon niet juist om het vriendelijk te zeggen. Beide aangehaalde posts zijn kort en er staat niet in wat hij hier beweert dat er in staat. Zo lijkt het net alsof de mods zomaar topics sluiten.... en dat soort post dragen alleen maar bij aan de hype dat GoT kut is.

en daar kan wmb niet hard genoeg tegen opgetreden worden :)
Idd, de modjes worden imo niet voldoende gewaardeerd door een groot deel van de users van het forum!
Zij steken een ontzettend groot deel van hun vrije tijd in het draaiend houden van dit forum!
En daar hoort orde houden ook bij. En als je het niet eens bent met hoe het er hier aan toegaat.. Tja, niemand dwingt je hier te zitten, je moet enkel blijven als je het leuk vindt... :)

En die anti-GoT/anti-modjes mentaliteit die bij sommige mensen aanwezig is imo ongegrond... :/

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Commentaar leveren is prima... zelfs als je er naast zit. Maar onderbouw je commentaar wel met feiten en ga ze niet verdraaien zodat je commentaar gegrond is, zoals hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

DataBeest schreef op 25 February 2003 @ 09:31:
Ten eerste merk ikzelf geen (negatief) verschil met een tijd geleden, om eerlijk te zijn.

En ten derde is het forum niet voor 'n00bs' bedoeld, maar voor tweakers. Dus als die niet geheel tevreden zijn, is hun probleem.
Ik merk zeker de laatste tijd ook een negatief verschil. Daar zijn ook al meerdere topics over geweest maar helaas halen die niets tot nauwlijks iets uit. Er wordt harder gemodereerd dan voorheen maar ook wordt er meer geroepen en genagged door de forum gebruikers om slotjes etc. Dat GoT een plaats zou zijn waar men geen noob-isch vragen zou kunnen stellen vind ik heel raar. Iedereen is noob op een bepaald vlak; de ene is niet zo goed in netwerken, de anders is net begonnen met case modding om maar een paar voorbeelden te noemen. Ook die vragen moeten aan het bod kunnen komen. Dan is het juist aan de beter onderlegde tweakers om de vraagsteller zo goed en snel mogelijk op pad te helpen. Jammer dat de sfeer zo negatief beinvloed wordt de laatste tijd, of het met de sluiting van de huiskamer te maken heeft weet ik niet, en eigenlijk maakt me dat ook niet uit. Ik zou zeggen lees ook eens de andere topics hierover een door.
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 09:35:
Idd. als dit nav dit is: Verwijderd in "msi 6330 ver2.1"

Dus waarom heb jij oogkleppen op en zie je niet dat JIJ vragen van TE WEINIG waarde stelt?
Ik denk een reactie als dit nou juist iets is waar topicstarter ook over valt. En ik ook moet ik zeggen, een beetje vriendelijker mag ook wel!

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 25-02-2003 16:29 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 15:39:
[heel verhaal]

Met vriendelijke groetjes,
Joost

En weer komen we uit bij het duidelijk en specifiek aangeven wat je al geprobeerd hebt :). Dat is echt alles en is helemaal niet zoveel gevraagd en dat doen we dus om ervoor te zorgen dat mensen ook daadwerkelijk eerst gaan proberen en zoeken en daarna pas een topic openen en om ervoor te zorgen dat de startpost een beetje inzet toont (waardoor je beter geholpen wordt).

Dat had je zo te lezen niet gedaan... Meer aandacht aan de startpost besteden en je bent klaar. Dat staat ook in de policy over topicstarts (begin ik al te klinken als een hangende plaat? ;)).

Groetjes, Joost :P
Ik merk zeker de laatste tijd ook een negatief verschil. Daar zijn ook al meerdere topics over geweest maar helaas halen die niets tot nauwlijks iets uit. Er wordt harder gemodereerd dan voorheen
Dat is niet waar, er werd altijd al streng gemod. Maar vroeger was alles beter dus...

Er wordt overigens de laatste twee maanden meer geprobeerd duidelijkheid te krijgen waarop we nou modden en dat is toch echt inzet. De regel (eerst zelf proberen met logisch verstand, fabrikantsite of search en anders duidelijk aangeven waar je vastloopt) is simpel en als je daar niet aan kan of wil voldoen, dan kan je beter een ander forum opzoeken.
Damaar ook wordt er meer geroepen en genagged door de forum gebruikers om slotjes etc.
Dat gebeurt ook al tijden en dat is ook bijzonder vervelend.. Daar wordt dus ook tegen opgetreden.
Dat GoT een plaats zou zijn waar men geen noob-isch vragen zou kunnen stellen vind ik heel raar
Nou dat kan, maar wij bepalen zelf de doelgroep en dat zijn tweakers of mensen met bovenmatige interesse in pc's, het liefst een goede slok basiskennis maar in elk geval een grote bereidheid zelf een probleem proberen op te lossen.

Je hoeft niet van alles alles te weten, maar basiskennis is wel gewenst en is ook wel nodig om zelf een probleem op te proberen te lossen ("hoe formatteer ik een hardeschijf" oid, kan je overigens ook vinden in de search) en inzet en een duidelijke startpost waaruit dat blijkt ook.

[ Voor 53% gewijzigd door JvS op 25-02-2003 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 02-10 00:24
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 09:23:
Maar tegenwoordig is het steeds minder aardig en vriendlijk.
O.a. doordat er bot gereageert wordt of gewoon genegeert wordt. En als er dan antwoord gegeven wordt krijg je een verwijzing naar het desbetreffende Faq of iets dergelijks. En je moet al een erge koning wezen om een topic meer als 1 dag open te houden. Alles gaat op slot als het de moderators niet bevalt.

Het is een feit dat er meer 'n00bs' op GoT afkomen de laatste tijd. En dan niet een paar, maar tientallen nieuwe per dag.
GoT staat voor 'Gathering of Tweakers'. Een Tweaker heeft een hoger niveau dan de gemiddelde newbie. Das gewoon een feit.

Wat er nu veelal gebeurd is dat deze nieuwe users, zonder al te veel zelf te zoeken, hun vragen 'dumpen' in verschillende (grote) topics. Of gewoon voor de meest simpele dingen een nieuw topic openen.
't lijkt me duidelijk dat iedereen inziet dat dit het totale niveau vreselijk naar beneden trekt.
De moderators proberen dit zo veel mogelijk tegen te gaan. N00b topics gaan op slot, met een link in de notes. En ja, dit gebeurd erg vaak...
En als er dan antwoord gegeven wordt krijg je een verwijzing naar het desbetreffende Faq of iets dergelijks.
Ik ben van mening dat de nieuwkomers blij moeten zijn met de FaQ's.
Op GoT zijn al zo vreselijk veel onderwerpen besproken, bijna alles is te vinden in de search. De FaQ is daar een soort van samenvatting van; van de belangrijkste items in ieder geval. Het helpt de nieuwkomers alleen maar om 'on the right tracks' terrecht te komen.
En door het lezen van een FaQ weet je hoe de standaard regels van dat forum in elkaar zitten, hoe je je moet gedragen etc etc.
Het helpt de nieuwkomers alleen maar om een tweaker te worden.

Want dat is toch wat de bedoeling is. Iemand die hier komt, komt hier om tweaker te worden/zijn. Kom je hier om je vraag zo snel mogelijk opgelost te zien; dan zit je gewoon verkeerd. En zo'n topic wordt dan dus ook gesloten, en je wordt over het algemeen doorverwezen naar beginnersweb of iets dergelijks.
En je moet al een erge koning wezen om een topic meer als 1 dag open te houden.
Je moet een Tweaker zijn om je topic langer dan 1 dag open te houden. En dat is helaas iets dat steeds meer mensen vergeten....

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 25-02-2003 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens sorry he, bedoel het allemaal maar vriendlijk , :) die laatste quote was via een email die ik naar de mod stuurde, deze situatie is volledig uitgeklaard ondertussen.

Het was niet de bedoeling van me om met zand te smijten, daarmee dat ik even niet de links enzo zelf gaf maar het ging idd over deze twee topics, mn excuses, dacht echt dat het meer uitvoerig beschreven was in topic 1. (nu bios 1.1e was de laatste )

Misschien dat mn I-net connectie verbroken werd toen ik het de eerste keer wou neerzetten of de pc herbootte na een installatie ... MIJN fout dat ik idd hier wat weinig info zette, feit is wel dat er dus GEEN oplossing voor is :s ... of ze het allemaal hebben weet ik niet, de pc's voor mn oom en een voor een kennis van mijn moeder hebben het iig alletwee.
Natuurlijk weet ik ook wel dat ze even goed presteren, leg dat maar uit aan mensen die een XP1700 hebben gekocht en dat niet zien staan. :)

topic 2: tjsa mijn 2e kick leverde iig een reply op, waar ik eventueel wat mee kon zijn... had idd ff niet nagedacht over de edit functie ,maar stond al sorry bij de 3e kick (die een dik uur of zo na de 2e volgde)

Het punt wat ik eigenlijk wou maken is dat sommige topics gewoon wat vlug worden gesloten zonder dat er een oplossing is. Misschien komt ie, misschien niet, maar niet iedereen kan dagelijks GoT checken, en als dan een topic na 24uur al dicht gaat, kan dat jammer zijn...

en sorry als ik aan mn integriteit deed twijfelen, ik dacht dus dat ik in dat eerste topic, gesloten door BalusC wat uitgebreidere uitleg had gepost... mijn excuses hiervoor, maar Xceed quote me waar ik zet: quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Hierin had ik weliswaar niet zo uitvoerig beschreven wat ik al allemaal had geprobeerd
--------------------------------------------------------------------------------

"Je vermeld nergens dat je contact hebt gehad met de helpdesk van PayPal, alleen die van Fortis. " Ik hoop dat als je het even herleest dat je ziet dat ik hier in dit topic al typte dat ik 'minder' uitleg had gegeven... (wat dus 'meer' bleek te zijn, maar dat is idd mijn fout)

Enne, uit mijn nek lullen, dat is iets wat ik in het algemeen niet vlug doe. :) Mijn bedoeling was ook niet om met zand te gooien (daarom dat ik mn topics niet had opgezocht om namen te noemen etc, bleek dat ik dat beter wel had gedaan ;) , had ik alleen topic 2 genoemd :) ) maar gewoon ff duidelijk te maken dat er (voor mij he) rustig meer topics open mogen blijven (zolang het ontopic blijft natuurlijk )

Voor mij (persoonlijk natuurlijk) zou dit de kwaliteit van GoT kunnen verbeteren, misschien ben ik mis, maar dat zie ik niet in (ben wel geen expert van forumonderhoud op het moment, maar post toch regelmatig op veel verschillende forums om enigsinds te weten wat ik in het algemeen goed/handig vindt ....

(PS GoT is een van de betere :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
ik vind het 'schrikbewind' wat hier vaak gevoerd wordt wel goed. Toen ik hier net aan kwam wou ik ook meteen een topic openen met een (achteraf gezien) n00b/search vraag nl: welke cpu's kunnen er op een msi kt3ultra?
Tijdens het doorkijken van het forum (om te leren hoe alles werkte), zag ik zoveel afkraak reacties dat ik besloot om het toch maar niet te doen.
Na een half uur zoeken had ik het antwoord gevonden op de msi site :)

Ik denk dat de meesten hier zitten om originele/niet standaard topics te lezen. Door een schrikbewind te voeren, voorkom je dat je saaie posts van 'nieuwe tweakers' leest. Als het aan mij ligt hoeft er dus niets te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Mja, maar je hebt n00bs en n00bs....

Kijk, ik ben ook geen superl33te tweaker met complete parate kennis. Toch open ik vrij weinig n00b topics. Stel, ik wil een netwerkje aanleggen, en daar heb ik zelf bijv weinig verstand van. Dan zoek ik eerst ff op google en in de faqs hier en met de search. Persoonlijk is het me met die kennis zelfstandig gelukt om internet te delen en dat soort shit. Werkt het dan nog niet, dan kan ik een topic openen met "ik heb internet proberen te delen, met dit en dit progje, ik heb daar en daar die instelling geprobeerd, zus en zo ip blablabla, maar dat en dat werkt niet, waar kan dat in zitten? Sys specs: ...,". Dat is feitelijk ook wel een redelijk n00b topic, maar daar wordt al direct TOTAAL anders op gereageerd als wanneer ik een netwerk wil opzetten, en ik open een topic met "Ik heb x pc's, d'r moet een netwerk, hoe moet dat?". In beide gevallen ben ik een n00b met weinig kennis van zaken, maar in het eerste geval toon ik inzet en geef ik duidelijk aan waarop het misloopt, geef ik een specifiek probleem. In het tweede geval ben ik een luie flikker waar we hier op het forum heel moe van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

en als dan een topic na 24uur al dicht gaat
Tijd heeft er niets mee te maken, een topic blijft of open of gaat dicht. Het liefst direct na het posten ervan zelfs, als het niet aan de regels voldoet....

Als een topic later dicht gaat, ligt dat eerder aan geflame in het topic, maar als het omwille van de topicstart is, gaat het direct dicht.
In beide gevallen ben ik een n00b met weinig kennis van zaken, maar in het eerste geval toon ik inzet en geef ik duidelijk aan waarop het misloopt, geef ik een specifiek probleem.
In mijn optiek ben je dan gewoon een tweaker hoor :).

[ Voor 26% gewijzigd door JvS op 25-02-2003 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Naja, wat ik bedoel is dat ik op netwerk gebied iig een n00b ben qua kennis. Mensen kankeren dat je hier zo l33t moet zijn en dat n00bs niks mogen enzo, maar ik wil aangeven dat het met kennis weinig te maken heeft, meer met instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik ben vrij nieuw hier om got, maar ik heb geen slechte ervaringen met got, tegen mij wordt net zo normaal gedaan als tegen ieder andere, dat staat ook in de faq, je moet respect voor elkaar hebben, maar als iemand met de vraag komt(gewoon voorbeeld) hoe die windows moet installeren, vindt ik ook dat je dat makkelijk kan vinden, anders blijven alle mensen van het forum maar aan de gang, ik had voor dat ik hier kwam, ook een heleboel vragen, maar de meeste vragen heb ik allemaal met de search beantwoord gekregen, want daar staat een heleboel echt een heleboel informatie, ook nu nog als ik een probleem heb kijk ik altijd eerst via search of die al een keer geweest is, nee ik ben zeer tevreden over got, en spreekt iemand mij aan op spelfouten (zoals wel eens gebeurd is) dan neem ik dat aan, want daar leer ik juist van, juist van de fouten die je maakt leer je, en van goed lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XceeD schreef op 25 February 2003 @ 16:24:
Commentaar leveren is prima... zelfs als je er naast zit. Maar onderbouw je commentaar wel met feiten en ga ze niet verdraaien zodat je commentaar gegrond is, zoals hierboven.
Gelijk heb je, bedoeling was gn oude koeien uit de gracht te halen :) en heb idd een fout gemaakt met dat eerste topic te vermelden. (in het algmeen tracht ik wel degelijk een zo uitgebreid mogelijk verhaal op te hangen wat ik allemaal heb gedaan, reden waarom hier niet weet ik ff niet meer, hoogstwaarschijnlijk een reboot ofzo) Mn verhaal bij mn 2e topic klopt echter volledig hoor, zelfs met mijn eerste post in dit topic :) ik had bewust de link niet opgeduikeld, maar als je wilt doe ik mn best om de mail nog ergens te vinden. Ik heb deze in princiepe bewaard, maar zeker ben ik niet. (en ik moet ook nog ergens het bestand vinden waarin de mails worden opgeslaan, heb hier nl een redelijk zware crash gehad verleden weekend waarbij mijn WINDOWS\system32\config\system naar de vaantjes was... helaas kwam ik er pas achter hoe hem te herstellen nadat ik mn herstelpunten had verknoeid :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

[rml][ DIY] Keuze maken tussen speakers (1-way / 2-way etc.?)[/rml]
[rml][ Zelfbouw subwoofer]Gaat dit werken? Pics![/rml]

Twee topics uit AV waar het hemd van het lijf werd gevraagd, het topic niet eens op slot is gegaan en iedereen tevreden naar terugkijkt.

Misschiend dat dit exemplarisch is, maar ik beleef bijna alle topics die ik hier volg op deze manier. Misschien ligt het ook een beetje aan jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

JvS schreef op 25 februari 2003 @ 16:29:

[...]

Dat is niet waar, er werd altijd al streng gemod. Maar vroeger was alles beter dus...
Vroeger was ik hier ook al en tot volle tevredenheid. Mij valt het ook op dat het nu anders en "alles moet meer volgens "de regels" " is.
De regel (eerst zelf proberen met logisch verstand, fabrikantsite of search en anders duidelijk aangeven waar je vastloopt) is simpel en als je daar niet aan kan of wil voldoen, dan kan je beter een ander forum opzoeken.
Dit is precies wat ik bedoel. Ik kom eerlijk uit voor mijn mening, post geen noob vragen oid zoals je hierboven aangeeft (slaat dat op mijn post die je daar aanhaald) en gelijk wordt gewezen naar -> "en anders zoek je maar een ander forum".

Dingen goed verwoorden is moeilijk maar met zulke "harde" taal kom je ook niet ver lijkt me. Het bevestigd alleen mijn beeld van de sfeer op got op dit moment (het moet zo en anders flikker je maar op idee). GoT zijn we met zijn allen, niet alleen de modjes of de users. Samen hebben we GoT gemaakt tot wat het nu is en SAMEN moeten we er voor zorgen dat het ook leuk blijft hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ik ben het anders met JvS eens dat wanneer je je niet aan die simpele richtlijn wilt houden, nl dat je moeite en inzet toont, zowel in je vragen als in je antwoorden, dat je dan beter ergens anders heen kunt gaan, want op dit forum zorgen dit soort luie users alleen voor irritatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is waar, mr die simpele richtlijn moet er bij veel mensen ingepompt worden, omdat ze a) de faq niet uit hun hoofd kennen, gefrustreerd raken, druk bezig zijn etc...) Natuurlijk moet je ze erop wijzen, maar heel af en toe gebeurd dit op een wat bottere manier... vaak wel door andere users en daar kunnen jullie als moderators ook weer niet veel aan doen, maar vriendelijk uitleggen is beter als bot zijn? Denk dat de meeste mensen het met mij hiermee wel eens zijn.

Er werd hier bv. ook geschermd met 'er is een zeker niveau vereist, staat in de regels' ... tja, dit is wel erg vaag , en geef toe, hoeveel mensen geven vaak toe dat ze er niet veel van kennen? Zelf moet ik regelmatig allerlei (simpele) IT uitleg geven aan verschillende mensen... en dan vraag ik of ze kunnen volgen wat ik kan zeggen... want de ene heeft helemaal niet door waar ik uberhaupt over bezig ben, terwijl de andere vindt dat ik hem behandel als een peuter... :)

En inzet en moeite, tjah, ik weet dat ik dat toon, (in 99% van de gevallen) maar je moet iemand niet beginnen afzeiken ls ie misschien al 7 dingen heeft geprobeerd, dan om uitleg vraagt en dan zijn er enorm veel negatieve reacties van Het is toch methode no 8 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Okay, niet alle faqs kennen enzo, prima, ken ik denk ik ook niet, het enige wat ze echt moeten leren, en het enige wat echt aangevallen wordt wanneer men dat niet doet, is INZET. Open geen topic met een loze vraag (hoeveel kost een huis?), maar zorg dat je gesearched hebt, dat je kijkt of er een faq over het onderwerp is, en dat je zelf even google raadpleegt. Verzamel de info die je zelf verzamelt hebt even samen met je sysspecs, en knal DAT in een topic (ik zoek een huis in utrecht dicht bij het station met 2 slaapkamers, die en die makelaar gaven me deze prijs, maar ik wil daar liever nog een klein beetje onder zitten, waar kan ik het beste gaan zoeken want ik weet verder geen makelaars?). Als iemand in zijn eerste topic de mist ingaat, okay, daar zie ik meestal niemand moeilijk over doen. Maar na 5 gelsloten topics plus 2 boze topics in LA dan mag zo iemand van mij wel hardhandig duidelijk gemaakt worden dat het een luie aap is.

Daarbij vind ik het eigenlijk belachelijk dat het er ingepompt moet worden. Wanneer mensen het abnormaal vinden dat ze aandacht aan hun posts moeten besteden dan vind ik ze niet welkom. Dat je een keer een fout maakt, okay, maar 1 verwijzing zou genoeg moeten zijn, ik vind het onnodig dat het er "ingepompt" moet worden. Het heeft niks met kennis of whadever te maken, of regeltjes, alleen met het feit dat je respect hebt voor andere en dat je ze niet als je slaafjes ziet. Heb net zoveel aandacht voor je vraag als dat je van anderen verwacht voor je antwoord. Als je dat neit doet ben je gewoon associaal bezig.

[ Voor 25% gewijzigd door DarkX op 25-02-2003 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 11:55
Ik heb eigenlijk één ding te zeggen tegen meneer de topicstarter :)

Vent, zeik niet zo!

Dat hier überhaupt een heel topic vol getikt wordt om maar verantwoording af te leggen over jouw gesloten gaat me al te ver. Gedraag je als een vent en kom niet gelijk jankend je beklag doen als je zelf &*^%$ te lui bent om ook maar zélf wat op te zoeken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Abbadon schreef op 25 February 2003 @ 18:29:
Ik heb eigenlijk één ding te zeggen tegen meneer de topicstarter :)

Vent, zeik niet zo!

Dat hier überhaupt een heel topic vol getikt wordt om maar verantwoording af te leggen over jouw gesloten gaat me al te ver. Gedraag je als een vent en kom niet gelijk jankend je beklag doen als je zelf &*^%$ te lui bent om ook maar zélf wat op te zoeken.
Zo zorg je alleen voor meer olie op het vuur. Een reactie van een mod op deze manier zorgt voor alleen maar meer irritatie |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 02-10 00:24
DarkX schreef op 25 February 2003 @ 16:53:
Naja, wat ik bedoel is dat ik op netwerk gebied iig een n00b ben qua kennis. Mensen kankeren dat je hier zo l33t moet zijn en dat n00bs niks mogen enzo, maar ik wil aangeven dat het met kennis weinig te maken heeft, meer met instelling.

n00b = iemand die ergens niets vanaf weet, maar ook niet wil leren/zoeken. Alleen snel een antwoord.
Newbie = Iemand die ergens niets vanaf weet, maar graag zelf eerst research doet

Dat idee krijg ik er altijd bij iig, dus inderdaad, het is een instelling/houding die je aanneemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ow. Ik was me er absoluut niet van bewust dat n00b iets anders was dan een verbastering van newbie :)

Op andere plekken is newbie net zo vervelend bedoelt als n00b nl :)

[ Voor 27% gewijzigd door DarkX op 25-02-2003 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=17115907,noline]DarkX schreef op 25 February 2003
Okay, niet alle faqs kennen enzo, prima, ken ik denk ik ook niet, het enige wat ze echt moeten leren, en het enige wat echt aangevallen wordt wanneer men dat niet doet, is INZET. Open geen topic met een loze vraag (hoeveel kost een huis?), maar zorg dat je gesearched hebt, dat je kijkt of er een faq over het onderwerp is, en dat je zelf even google raadpleegt. Verzamel de info die je zelf verzamelt hebt even samen met je sysspecs, en knal DAT in een topic (ik zoek een huis in utrecht dicht bij het station met 2 slaapkamers, die en die makelaar gaven me deze prijs, maar ik wil daar liever nog een klein beetje onder zitten, waar kan ik het beste gaan zoeken want ik weet verder geen makelaars?). Als iemand in zijn eerste topic de mist ingaat, okay, daar zie ik meestal niemand moeilijk over doen. Maar na 5 gelsloten topics plus 2 boze topics in LA dan mag zo iemand van mij wel hardhandig duidelijk gemaakt worden dat het een luie aap is.

>> Mijneigen aard kennende geef ik je gelijk, echter kan harde taal je soms zuur opbreken... natuurlijk met sommige mensen is het ZEER lastig een constructieve 'relatie' op te bouwen... toch liever met 'zachte bewoordingen' iets duidelijk maken als met 'harde' (met nadruk op liever, soms is het niet mogelijk, ik bezoek tweakers en GOT echter ook al heel wat langer dan mn profiel aangeeft, en vind dat er de laatste tijd wat meer hadere bewoordingen te zien waren... nu ja mijn mening he)

Daarbij vind ik het eigenlijk belachelijk dat het er ingepompt moet worden. Wanneer mensen het abnormaal vinden dat ze aandacht aan hun posts moeten besteden dan vind ik ze niet welkom. Dat je een keer een fout maakt, okay, maar 1 verwijzing zou genoeg moeten zijn, ik vind het onnodig dat het er "ingepompt" moet worden. Het heeft niks met kennis of whadever te maken, of regeltjes, alleen met het feit dat je respect hebt voor andere en dat je ze niet als je slaafjes ziet. Heb net zoveel aandacht voor je vraag als dat je van anderen verwacht voor je antwoord. Als je dat neit doet ben je gewoon associaal bezig.
>>Ook hierin kan ik je heel ver volgen aangezien ik hetzelfde redeneer, maar is se (en tot mijn spijt) is de mens in het algemeen een redelijk egocentrisch, lui diertje...inpompen -> is toch wel noodzakelijk mijns insziens...en dat kan ook kort en vriendelijk hoor, mensen gaan vaak (niet atijd :s) wel inzien dat het voor hun eigen goed / het goed van de gemeenschap is. Bv. ipv een topic direct te sluiten als de openings post slecht is, gewoon als mod een standaard reply plaatsen waarin men vriendlijk uitlegd dat als de openingspost niet wordt aangepast of men niet meer uitleg kan geven de topic wel op slot gaat op termijn 'x'

En respect? Dat moeten we allemaal meer hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 25 februari 2003 @ 16:27:
[...]Ik denk een reactie als dit nou juist iets is waar topicstarter ook over valt. En ik ook moet ik zeggen, een beetje vriendelijker mag ook wel!

Het is ook vriendelijk bedoeld hoor :) Ik ben altijd vriendelijk want zelfs als ik iemand een permbanmail stuur ben ik aardig. Om nog een voorbeeld te geven: als iemand mij uitscheld krijgt ie van mijn geen OW oid. Dat laat ik aan andere mods over om zoiets op te pakken (van mij mag men zeggen over mij wat men wil :) )

Wat ik in dit topic wel ben is hard in mijn oordeel en mijn mening. Daar kan men over vallen maar wat ik stel is wel het beleid wat gevoerd wordt: voor te simpele vragen is geen plek op GoT. Dan kun je in LA een topic erover starten maar je bereikt er precies het tegengestelde mee ;)

Hij brengt dit topic op een hele goede manier (als algemene klacht) maar als je iets verder kijkt is TS gepikeerd omdat een vraag van hem met een slotje beantwoord wordt.

1. daar is LA niet voor bedoeld;
2. hij heeft ongelijk wb dat topic.

Niettegenstaande wil ik best op zijn stelling ingaan maar dan wel op MIJN manier. Hij klaagt over 'mijn' modjes en litemodjes en dat ze het zo verkeerd doen maar ik vind dat TS gewoon fout bezig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 19:49
Over het feit dat vroeger alles beter zou zijn: Dit soort topics bestaan al ongeveer zo lang als GoT bestaat..

En het is eigenlijk allemaal zo simpel.. We (en dat betekend niet alleen de hele crew, maar ook de vaste bezoekers) verwachten gewoon een beetje eigen inzet.. Dat houd in dat je zelf een beetje research doet, maar ook dat je een beetje energie in je startpost stopt. En die energie betaald zich ook weer terug omdat iedereen je dan beter kan helpen, en je topic wordt niet zondermeer op slot gezet..
En natuurlijk heeft niet iedereen dat in het begin door, maar dat moet je ook zien als een leermoment.. (En natuurlijk zal niet iedereen het daar mee eens zijn, maar op welke manier je het ook doet, je krijgt het nooit voor elkaar om iedereen tevreden te stellen.)

Over het n00b zijn: laat ik nog even een quote neerzetten van een post die ik ruim een jaar geleden ergens deed:
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 11:16 schreef Nasi_el_Zonnebadtie het volgende:
Blijkbaar worden minder geleerde personen hier niet op prijs gesteld.

Jawel hoor.. Die worden wel op prijs gesteld.. Maar er zijn wat dingen die je in de gaten moet houden..

Allereerst heet dit forum gathering of tweakers, wat betekend dat er wel wat kennis verwacht wordt..
Is die kennis op een bepaald vlak niet aanwezig ('t kan best zijn dat jij bijv. heel goed bent in hardware ofzo), dan wordt van je verwacht dat je niet meteen hele simpele topics opend, maar dat je eerst goed gaat zoeken (ook buiten GoT), en eerst die kennis een beetje probeert bij te spijkeren door veel te lezen enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Bor_de_Wollef schreef op 25 februari 2003 @ 18:34:
[...]

Zo zorg je alleen voor meer olie op het vuur. Een reactie van een mod op deze manier zorgt voor alleen maar meer irritatie |:(

Olie op het vuur :? Irritatie? Kom op zeg, waar gaat het allemaal in feite over, volgens mij ben jij dat uit het oog verloren. Een usert die een über simpele post plaatst ("wat is het verschil tussen deze twee mobo's???"), daar vervolgens op gewezen wordt en hier z'n ongenoegen over uit, opgesierd met zelfs een kotssmilie. Vervolgens aangeeft geen genoegen te nemen met hulpzame verwijzingen maar directe antwoorden 'eist'. Zo iemand zeurt gewoon, period.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Abbadon schreef op 25 februari 2003 @ 19:00:

[...]

Olie op het vuur :? Irritatie? Kom op zeg, waar gaat het allemaal in feite over, volgens mij ben jij dat uit het oog verloren. Een usert die een über simpele post plaatst ("wat is het verschil tussen deze twee mobo's???"), daar vervolgens op gewezen wordt en hier z'n ongenoegen over uit, opgesierd met zelfs een kotssmilie. Vervolgens aangeeft geen genoegen te nemen met hulpzame verwijzingen maar directe antwoorden 'eist'. Zo iemand zeurt gewoon, period.
Ik bekijk het ook wel wat breder dan alleen deze posts. Er worden de laatste tijd zoveel topics geopend over de sfeer hier op GoT. Dat is waar ik op doelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op 25 February 2003 @ 19:35:
[...]

Ik bekijk het ook wel wat breder dan alleen deze posts. Er worden de laatste tijd zoveel topics geopend over de sfeer hier op GoT. Dat is waar ik op doelde.
En 99% is gewoon verdekt klagen over een slotje op een eigen topic. En dan wij (de mods en de users) maar weer uitzoeken wat er aan de hand is om de sfeer te verbeteren. En er dus practisch elke keer achter komen dat het gewoon onzin is.

Maar blijkbaar gaat de sfeer hard achteruit als het topic van iemand op slot gaat. In plaats van eens rustig te bedenken waarom hij op slot gaat en er lering uit te trekken rennen ze naar LA om te klagen. En omdat je geen topic over een slotje mag maken doen ze het op deze manier....

En daar worden een aantal mensen nogal moe en kwaad over. Omdat het zo net lijkt alsof de sfeer achteruit gaat terwijl dat helemaal het geval niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf van mening dat je als user ten allen tijden een bijdrage kunt leveren aan GoT. Door goede topics te openen waar de mede GoT'ers wat mee kunnen, door goede replies te schrijven, maar vooral ook door je heel simpel een beetje te gedragen en rekening te houden met de rest van de bezoekers.

En wanneer je, zoals de TS zich dus blijkt te ontpoppen, een slecht topic opent en vervolgens gewoon een kant-en-klaar antwoord verwacht ben je nogal onbeschoft naar de mede GoT'ers. Wat je dan namelijk doet is "Ik ben te beroerd om zelf te zoeken, lezen en nadenken, dus gaan jullie dat maar lekker voor me doen". Als je dan ook nog eens een topic gaat openen om je te beklagen over het niveau van GoT dan heb je de boodschap van GoT toch echt niet begrepen.

Wanneer je echter laat zien werkelijk inspanningen te hebben geleverd, en er daarna niet uitkomt is er altijd wel een GoT'er te vinden die je een handje op weg wilt helpen. En dat is nog steeds geen kant-en-klaar antwoord, maar vaak een tip of een handige link. En dan zijn er alsnog users die daar weer beledigd over zijn, want ze willen antwoorden... Slechte zaak!

Dus als we het over het niveau willen hebben, laten we het dan eens over die topics hebben. Zoals hier ook weer bleek, een user die pretendeert gezocht te hebben maar dat is nergens in zijn topics te vinden. Nee, als je de topics leest wordt zelfs duidelijk dat daar geen enkele sprake van is, anders had de user die informatie namelijk allang gehad. Nix zoeken, nix zelf proberen er uit te komen en GoT gebruiken als het nodig is, maar gewoon een topic openen. Hoppa! Veel makkerlijker :X

Daardoor keilt het niveau pijlsnel naar beneden als de crew die topics/topiques zou toestaan. Ennuh... ook niet echt bevorderlijk voor het niveau van GoT is je in LA te beklagen over "het dalende niveau" aan de hand van jouw gesloten topics en dan niet eens de moeite nemen om de links naar die topics te plaatsen. Nee, dat mogen de users voor je doen, lekker makkelijk :X

GoT is een community waar je bij mag horen als je laat zien dat waard te zijn. Door andere gebruikers te helpen, mee te denken, bijdragen te leveren aan discussies, enz. En ja, dan kun je zelf ook eens een vraag stellen, en zullen de mensen hier je graag helpen als ze er iets mee kunnen.

[/preek]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Bor_de_Wollef schreef op 25 februari 2003 @ 19:35:
[...]

Jawel maar daar kan ik ook kort over zijn: die "zoveel topics" zijn relatief gezien maar een druppel in de oceaan en veelal van het karakter zoals Alfredt het omschrijft. Als iemand wat te klagen heeft weet hij wat 'm te doen staat (zie m'n sig :P ) i.p.v. hier gelijk en plein publique verongelijkt de gedupeerde uit te hangen. We zijn geen boemannen die je via mail ook kort van repliek dienen ;) De medetweakers die bij mij komen 'klagen' sta ik altijd vriendelijk te woord, ik kan me namelijk best voorstellen dat ze niet vrolijk zijn als hun topic wordt gesloten en dus wat aangebrand kunnen reageren, maar ook zulke mailtjes beantwoord ik vriendelijk en je kunt het geloven of niet, in minstens 95% v.d. gevallen zijn ze na afloop van de mailwisseling zowaar tevreden ook :) (okay, ik help ze dan vaak nog ff op weg want wat voor de een simpel is, is voor de ander niet per se simpel). Dat vind ik ook allemaal niet erg maar waar ik me wel aan erger is LA misbruiken voor gezeik en en passant de hele sfeer van GoT er bij betrekken (want mij is 'onrecht' aangedaan, dus heel GoT zuigt); er staat toch 'Lieve Adjes' bovenaan en geen 'Klaagbox'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Alfredt schreef op 25 February 2003 @ 19:39:
[...]

En 99% is gewoon verdekt klagen over een slotje op een eigen topic. En dan wij (de mods en de users) maar weer uitzoeken wat er aan de hand is om de sfeer te verbeteren. En er dus practisch elke keer achter komen dat het gewoon onzin is.
Klopt. Toch zijn de opmerkingen die mensen in allerlei topics plaatsen wel vervelend.
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 18:42:
[...]

>>Ook hierin kan ik je heel ver volgen aangezien ik hetzelfde redeneer, maar is se (en tot mijn spijt) is de mens in het algemeen een redelijk egocentrisch, lui diertje...inpompen -> is toch wel noodzakelijk mijns insziens...en dat kan ook kort en vriendelijk hoor, mensen gaan vaak (niet atijd :s) wel inzien dat het voor hun eigen goed / het goed van de gemeenschap is. Bv. ipv een topic direct te sluiten als de openings post slecht is, gewoon als mod een standaard reply plaatsen waarin men vriendlijk uitlegd dat als de openingspost niet wordt aangepast of men niet meer uitleg kan geven de topic wel op slot gaat op termijn 'x'

En respect? Dat moeten we allemaal meer hebben :)
Een topic dat niet aan de eisen voldoet, gaat op slot. Je kan daar dan over in conclaaf. In de policy staat duidelijk wat er in een topic moet staan, dat is helemaal niet vaag zoals ik in dit topic zie staan. Als je dat doet, dan gaat je topic niet op slot en krijg je hooguit wat tips. Doe je dat niet, dan kan je topic inderdaad op slot gaan.

Dat heeft helemaal niets met egocentrisch gedrag te maken (nu nog mooier!) maar alles met het feit dat als je een forum niet modereert het per defenitie een zooitje wordt...

Laat ik het eens andersom stellen: In plaats van klagen dat hun topic (nota bene op ons forum) op slot gaat, kan een user beter gewoon topics openen die wel aan de policy voldoen.

BTW, Bor_de_Wollef
Mijn woorden:
als je daar niet aan kan of wil voldoen, dan kan je beter een ander forum opzoeken.

En daar maak je van:

"en anders zoek je maar een ander forum".

Hoezo zo negatief mogelijk interpreteren en een beetje gemeen bijdraaien. Ik heb juist mijn woorden correct gekozen. Als je niet een post wil maken of je hebt de kennis of kunde niet om dat te doen, dan ben je toch beter af op een forum waar je niet aan dat soort eisen hoeft te voldoen? en dan nog durven te praten over mods die zo onredelijk zijn of (nota bene!) verkeerde woorden kiezen!!! :{

Je kan wel zeggen "er wordt zoveel over geklaagd het moet anders" maar al die klagers hebben een ding gemeen: Ze komen allemaal klagen nadat ze niet aan de policy hebben voldaan en zijn het in principe (met veel pijn en moeite en zeer schoorvoetend) wel eens dat die policy wel terecht en redelijk is, maar hebben geen argument dat een topic niet op slot moet, behalve "dat vind ik leuker"...

Een forum modden doe je door het redelijk strak te houden, de richtlijnen simpel te houden, topics daaraan te houden en gebruikers te waarschuwen die zich niet gedragen en open te staan voor opbouwend commentaar. Niet door een beetje halfzacht tegen mensen te zeggen of ze toch alsjeblieft hun openingspost duidelijker willen maken. Als je dat doet, dan is het hier binnen no-time "n00b-post-heaven" want er zitten lekker veel mensen die lekker snel de posts beantwoorden en je hoeft niet te zoeken enzo. Aantrekkelijker kan niet!

Gevolg: Het forum is compleet niet meer interessant, staat vol herhaling, er komen veel mensen die eigenlijk alleeen maar een snel ff een probleem opgelost willen hebben en dat willen we niet.

Daarom gaan topics op slot. En dat is misschien jammer voor die paar mensen die wel goed gezocht hebben, maar het niet hebben aangegeven, maar daar is een hele simpele remedie tegen: geef het aan... En dat staat dan ook in de policy.

Het leven is simpel hoor.
DarkX schreef op 25 February 2003 @ 18:40:
Ow. Ik was me er absoluut niet van bewust dat n00b iets anders was dan een verbastering van newbie :)

Op andere plekken is newbie net zo vervelend bedoelt als n00b nl :)
Dat is ook niet zo, alleen hebben een paar mensen dat ooit eens bedacht. Exirion geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

BTW, Bor_de_Wollef
Mijn woorden:
als je daar niet aan kan of wil voldoen, dan kan je beter een ander forum opzoeken.

En daar maak je van:

"en anders zoek je maar een ander forum".

Hoezo zo negatief mogelijk interpreteren en een beetje gemeen bijdraaien.
Sorry daarvoor. Ik heb het op die manier opgevat en gelezen. Niet zo bedoeld blijkbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 25-02-2003 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N00b, newbie, doet allemaal niet zo terzaken vind ik. De essentie is het onderscheid tussen een gebruiker die begrijpt hoe GoT functioneert en zich aan de regels wil houden, of een gebruiker die het allemaal worst is en maling heeft aan de gang van zaken hier.

"Rot op met je regels, ik moet nu een antwoord" is de verkeerde instelling. En het rottige is dat juist de mensen met die instelling ook de mensen zijn die uithalen naar de crew. [insert bluh.gif]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:00

ikkes

In diepe rouw

Even een reactie van ikkes.
Ik snap de TS niet. Oke van mij ging van de week ook een topic (onterecht) op slot. Modje gemaild. Antwoordt terug. Met de opmerking dat als mijn probleem niet was opgelost hij verder zou kijken. Wat wil je meer?. Prima geregeld zo toch?.
Enja ik had inderdaad teweinig uitgelegd.

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dit draadje gaat van user tot user :)

Vraagje aan ikkes, je zegt dat je te weinig informatie gaf. Waar bestaat dat (onterecht) dan uit? Verder is de manier die jij omschrijft inderdaad de beste manier met het meest positieve effect. Afgezien van het allemaal in een keer goed doen :) Maar dat is nu eenmaal niet mogelijk en ook niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:00

ikkes

In diepe rouw

Werd verwezen naar fac waar dit probleem ook ten spraken kwam. Alleen zaten wij met Chello die niet wilde helpen en waar later bleek inderdaad het probleem zat. Mod had probleem niet helemaal begrepen en ik was vergeten te zeggen dat ik aan de fac niets had.
Beide fout. Maar met mail recht gezet.
Kijk zo kan het ook. En dit was niet de eerste keer dat ik een mod persoonlijk mailde. Tot nu toe steeds een vriendelijk andwoordt terug gehad.
Mijn dochter was al een paar dagen uitgerekend en ik zou bij de bevalling zijn. Had er dus ook niet helemaal mijn hooft bij

[ Voor 13% gewijzigd door ikkes op 25-02-2003 21:13 ]

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 25 February 2003 @ 20:41:

Een topic dat niet aan de eisen voldoet, gaat op slot. Je kan daar dan over in conclaaf. In de policy staat duidelijk wat er in een topic moet staan, dat is helemaal niet vaag zoals ik in dit topic zie staan. Als je dat doet, dan gaat je topic niet op slot en krijg je hooguit wat tips. Doe je dat niet, dan kan je topic inderdaad op slot gaan.

Dat heeft helemaal niets met egocentrisch gedrag te maken (nu nog mooier!) maar alles met het feit dat als je een forum niet modereert het per defenitie een zooitje wordt...

.
ik vermoed dat ik eventjes verkeerd word begrepen: met het egocentrisch bedrag doel ik natuurlijk niet op de modjes, maar wel op de mensen die slecht vele topics openen... en ik had het ook niet over niet modereren, enkel over misschien een iets andere, mijns inziens iets vriendelijkere manier van modereren...

hoop dat ik hiermee eventuele misverstandjes zijn verklaard, trouwens geen enkel van mijn postings hier was als 'klacht' bedoeld, (al was vooral de eerste misschien zo overgekomen) maar meer als constructieve kritiek.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, sommige zijn leuk, sommige niet. Ik wil alleen maar waarschuwen dat ik nogal 'zwaar' taalgebruik af en toe opmerk en af en toe een soort zweem van 'über'gevoel. Meestal van Users, maar soms ook van sommige modjes... vaak weet een mod ook meer als een user, maar door deze houding heb ik al een paar mooie forums kapot zien gaan...

En als ik soms slecht uit mn woorden kom, sorry, dr is helaas een verklaring voor.

/me vraag maar achter het waarom van mn nick en er wordt veel over me verklaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 25 februari 2003 @ 19:00:

[...]

Je bent weer heel aardig bezig merk ik. Mijn ongenoegen komt niet van dat ene gesloten topic maar om de hele gang van zaken de laatste tijd. Als ik zo dit topic doorlees kan ik nog 10 quate's maken maar daar heb ik niet zo'n behoefte nu toe. Van die opmerkingen dat ik niet heb gezocht en dat ik nog geeneens kost smileys mag gebruiken als ik op dat moment er zo over dacht is gewoon niet echt de manier om hier jezelf te uiten.
En ik hoorde ook wat over dat dit een klaagtopic is en dat het niet bij LA moest staan. Waar moet het dan wel staan als ik vragen mag?
Het is gewoon een feit dat:

a: Het er naar MIJN mening (en menig andere) steeds onvriendlijker aan toe gaat. En dat zie je zeker terug komen in dit topic door o.a. Abbadon.
b: Er meer antwoord mag gegeven worden op vragen die misschien wel via een andere weg gevonden kan worden. Anders hou je straks geen forum meer over. Dan kan je straks nog zeggen, zoek een bij het overclockers forum daar staan zeker 10 topics hierover. Ik weet dat je dan een moeilijke scheidingslijn kan trekken maar probeer als mod. gewoon iets soepeler te worden. Desnoods als laatste post voor het slotje het n00b antwood.
c: Ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 11:32:
[...]

a: Het er naar MIJN mening (en menig andere) steeds onvriendlijker aan toe gaat. En dat zie je zeker terug komen in dit topic door o.a. Abbadon.
Dat soort reacties worden al eeuwen gegeven, is niet echt ineens de laatste tijd zo hoor.
b: Er meer antwoord mag gegeven worden op vragen die misschien wel via een andere weg gevonden kan worden. Anders hou je straks geen forum meer over. Dan kan je straks nog zeggen, zoek een bij het overclockers forum daar staan zeker 10 topics hierover. Ik weet dat je dan een moeilijke scheidingslijn kan trekken maar probeer als mod. gewoon iets soepeler te worden. Desnoods als laatste post voor het slotje het n00b antwood.
We zijn er soepeler in geworden, zie ook de meermaals uitgelegde policy in dit topic, als je zelf maar aangeeft wat je gedaan hebt, mag je dingen waar je niet uitkomt vragen. Besteedt alleen aandacht aan je startpost en ga niet 'ff op het forum vragen', daarvoor werd teveel misbruik gemaakt van het forum.

Jouw voorbeeld hier waar je zo bijzonder verbolgen over bent is precies zo'n topic:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]
Hoi, wat is het verschil tussen A en B? Veel verder komt het niet, voldoet niet aan de policy dus gaat op slot. En die policy is helemaal niet moelijk hoor... En ook helemaal niet onredelijk.
geen idee wat dat mag betekenen, maar voor je eigen gemak pak je er net ff die ene wat bottere reactie uit en laat je de rest waar het wordt uitgelegd keurig links liggen, heel sportief.
het is een feit dat naar mijn mening
Dat is gewoon verkapt zeggen "ik vind" en het dan als feit presenteren, trap ik niet in./

[ Voor 28% gewijzigd door JvS op 28-02-2003 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 11:32:

a: Voor mij zijn de post van Abbadon gewoon post van iemand die zegt waar het op staat. Wat Abbadon zegt is gewoon waar! Als jij je aan de regels had gehouden en zelf genoeg had gezocht of misschien zelfs alleen de vraag al goed had gesteld was dit hele topic er nooit geweest. ik snap dat de post van Abbadon voor jou misschien vijandig overkomt maar jij zal die niet de eerste zijn die onterecht klaagt en daar worden de modjes ook moe van.
b: Modjes weten waar ze die lijn moeten trekken, daarom zijn zij ook modjes. Een antwoord geven in iedere laatste post op een simpele vraag is ook niet mogelijk. Modjes weten veel maar niet alles. Wel weten ze vaak dat het geen moeilijke vraag is en dat het antwoord makkelijk te vinden is.(op GoT en desnoods Google) Het is aan de user om het antwoord te zoeken en niet de modjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, blijkbaar iets niet doorgekomen bij c. Ben nu ook vergeten wat er stond :(
Mijn mening = ik vindt natuurlijk. Het was ook niet helemaal ideaal die zin : Het is gewoon een feit dat:
Maar wist niet hoe beter de sommering te beginnen.
Toch goed dat er nu in iedergeval overnagedacht wordt. :) (over mijn standpunten dan)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
IK heb ff niet alles doorgelezen maar ik wil alleen zeggen dat in de 2 jaar tijd dat ik hier ben, ben jij iig niet de 1e ( en vast niet de laatste ) die zo'n topic opent in LA.

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06:52

Wokschotel

Op 6 wielen

Chello200 schreef op 28 February 2003 @ 14:57:
IK heb ff niet alles doorgelezen maar ik wil alleen zeggen dat in de 2 jaar tijd dat ik hier ben, ben jij iig niet de 1e ( en vast niet de laatste ) die zo'n topic opent in LA.
Ik heb het eigenlijk persoonlijk niet zo op mensen die zeggen dat ze niet alles hebben doorgelezen voordat ze reageren :/ Lees de draad voordat je blaat!

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wees blij dat er zo iets is als got, stel je voor morgen zeggen ze, oke en nu alles dicht, he wat dan, wat maakt dat nou uit man dat er een keer iets op slot gaat, maak je toch niet overal zo druk over, man je kan met de search zoveel problemen oplossen, ik wil ook wel eens een topic openen, kijk ik eerst in de search, kom ik er al weer de oplossing tegen, dan is het toch goed, dat is toch de bedoeling, verder praat ik dan gewoon mee in de lopende grote topics, is het toch ook goed, en mijn probleem opgelost, en gezellig mee praten op got. ik snap echt dan niet waar sommigen zich dan zo druk over maken. ;)

en krijg ik een keer op me kop, nou dan kijk ik of het terecht is, is het terecht zeg ik dat die gene ook, is het niet terecht, maak ik mij er gewoon verder niet druk over, wereld draait heus wel door. peace people .\/. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

offtopic:
zou je misschien je ondertitel willen inkorten :? vern**kt de layout nogal :)

edit:
sorry We Are Borg had idd per mail gekund, modjes wmb delete je deze posts, tis toch opgelost :P

[ Voor 34% gewijzigd door Erkens op 01-03-2003 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op 01 March 2003 @ 13:30:
[...]

offtopic:
zou je misschien je ondertitel willen inkorten :? vern**kt de layout nogal :)
hoe bedoel je, vern**kt de layout, ik heb nergens last van, ik snap het niet :?

edit

zeg me precies wat er stoort, en ik verander dat. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 15:57:
[...]

hoe bedoel je, vern**kt de layout, ik heb nergens last van, ik snap het niet :?

edit

zeg me precies wat er stoort, en ik verander dat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
heeft IE geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gedaan :)

toch snap ik het niet helemaal, want bij mij heb ik dat niet, maar goed. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/dd.JPG

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Huh? bij mij stond die (C) gewoon op de volgende regel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 16:16:
[...]

gedaan :)

toch snap ik het niet helemaal, want bij mij heb ik dat niet, maar goed. ;)

[afbeelding]
hmm, mja bug van IE dan ;)
goed tnx iig
en nu terug ontopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:30
Och ja, hoe vaak zijn dit soort discussies nou al gevoerd? 10x? 50x? dit loopt al zo lang. Dacht gisteravond ook nog een leuk topic te starten over m'n nieuwe case (Xaser III) , gezien de populariteit van het ding dacht ik dat het wel leuk/nuttig was om daar een topic over te starten in CME.

Xaser III has arrived!!

Maar nee, de mod beslist anders. Er waren immers al wat reviews over het ding op het net verschenen dus is mijn inbreng overbodig ---> SLOT. En dan vragen sommige mensen zich af waarom dat ik bijna nooit topics open? Daarom dus..... :P De drempel word wel erg hoog gelegd voordat je een topic mag/kan starten de laatste tijd. Maar goed, wat doe je er aan? De mod mailen over het hoe en waarom? Neuh dank je, de lol is er voor mij op dat moment toch al af.....

* stylezzz blijft gewoon trouw in de tech fora reply'en op de problemen van andere mensen, topics starten laat ie wel aan anderen over..... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door stylezzz op 01-03-2003 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominator schreef op 01 March 2003 @ 16:45:
Och ja, hoe vaak zijn dit soort discussies nou al gevoerd? 10x? 50x? dit loopt al zo lang. Dacht gisteravond ook nog een leuk topic te starten over m'n nieuwe case (Xaser III) , gezien de populariteit van het ding dacht ik dat het wel leuk/nuttig was om daar een topic over te starten in CME.

Xaser III has arrived!!

Maar nee, de mod beslist anders. Er waren immers al wat reviews over het ding op het net verschenen dus is mijn inbreng overbodig ---> SLOT. En dan vragen sommige mensen zich af waarom dat ik bijna nooit topics open? Daarom dus..... :P De drempel word wel erg hoog gelegd voordat je een topic mag/kan starten de laatste tijd. Maar goed, wat doe je er aan? De mod mailen over het hoe en waarom? Neuh dank je, de lol is er voor mij op dat moment toch al af.....

/me blijft gewoon trouw in de tech fora's reply'en op de problemen van andere mensen, topics starten laat ie wel aan anderen over..... ;)
btw. maar dat is verdorie een mooi kastje dominator, ja sorry, ik weet daar gaat het niet over, maar ik kijk net even naar die topic, en ik zie me daar toch een mooi kastje staan, goed gedaan dominator. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[nohtml]
dominator schreef op 01 maart 2003 @ 16:45:
De mod mailen over het hoe en waarom? Neuh dank je, de lol is er voor mij op dat moment toch al af.....
Nee inderdaad, stel je voor. Waarom kan je deze reply niet gewoon mailen naar m-m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Dat bedoel ik. Soms heb ik het idee dat de modjes juist zo weinig mogelijk reply's en/of topics op het forum willen hebben. En waarom ik mijn vorige reply niet naar m-m mail? Wat schiet ik er mee op? Denk je nou echt dat m-m spontaan 'berouw' krijgt en mijn topic weer van het slot af haalt? Denk het niet, waarschijnlijk krijg ik gewoon een kort mailtje van 'Er zijn al genoeg fototjes van die case op het net te vinden. dus val ons er niet mee lastig'.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dominator schreef op 01 March 2003 @ 17:54:
Dat bedoel ik. Soms heb ik het idee dat de modjes juist zo weinig mogelijk reply's en/of topics op het forum willen hebben.
Je hebt je mening wel heel makkelijk klaar staan he? "wij willen zo weinig mogelijk reply's enzo". Ik ga verder je topic negeren (doe maar via de mail), maar even door op de inhoud van je post.

Waarom we dat soort topics niet in LA willen hebben, is omdat er op een gegeven moment elke dag wel 10 van zulke topics staan, van mensen die een sluitpost niet lezen en even pissed off verhaal komen halen. 95% van dat soort topics gaat over gesloten topics die volledig terecht gesloten zijn, maar waarvan de starter gefrustreerd is dat het topic gesloten is. Dat gemekker willen we niet meer in LA hebben, dus hebben we besloten dat je dit soort dingen gewoon via de mail kan doen. 15 topics op een dag waarin je uitlegt dat iemand eerst zelf moet zoeken en dat ook aan moet geven en bladiebla is nogal nutteloos...

Verder willen we dat als iemand een topic opent (vaak met een probleem) dat het wat toevoegt aan het forum. Dus als iets al 10.000 keer besproken is, heeft het geen nut en dus willen we dat iemand eerst zelf met wat gezond verstand wat probeert, even zoekt en pas als hij er niet uitkomt een topic opent, waarin dat ook duidelijk wordt aangegeven.

Dat is heel wat anders dan jouw heerlijk genuanceerde "modjes willen zo weinig mogelijk topics" variant. :{

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 01-03-2003 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Mijn topic mag helemaal genegeerd worden. Ik ga niet mailen, want hij hoeft van mij niet eens meer open ofzo. Daar gaat het mij absoluut niet om, ik heb hem slechts even als voorbeeld gebruikt in dit topic.

Ik begrijp ook dat je helemaal stervensmoe word van dit soort topics in LA. Zeker als het steeds op hetzelfde neerkomt. User doet geen research --> wil simpele/snelle oplossing voor z'n probleem ---> dus word er een topic geopend. Dat is uiteraard niet de bedoeling, daarin heb je helemaal gelijk.

Maar wat denk ik al een hoop frustratie kan wegnemen : (en wellicht dus flink wat topics kan schelen in deze trant)

De slotpost van de desbetreffende mod. Meestal telt deze nog geen 10 woorden, iets uitgebreider en wat minder bot zou al een hoop frustratie schelen. Is misschien moeilijk als je voor de 25ste keer die dag een www.beginnersweb.nl niveau topic op slot moet gooien, maar niemand heeft gezegd dat het modjesleven makkelijk zou zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Wat vind jij onduidelijk aan het slotje op jouw topic dan?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Moet een topic op slot omdat er al reviews over op het net te vinden zijn? Ik had het topic niet gestart om m'n nieuwe kastje te showen maar om een discussie te starten over het ding. Zeker gezien de populariteit van de Xaser 2 zal er veel interesse zijn voor de versie 3 van deze kast. Een search op de term xaser gaf mij iets van 148 resultaten (veel slotjes trouwens ook :P ) , er is dus veel animo voor om hierover dingen te vragen cq. mensen te helpen.

Misschien was m'n topictitel een beetje verkeerd gekozen, 'het grote xaser 3 topic' was wellicht beter geweest. M-M heeft misschien (ten onrechte) het idee gekregen dat ik simpel wat foto's wou showen van m'n nieuwe kast. Maar goed, een slotje is een slotje dus wat doe je eraan. Is een beetje hetzelfde om met een parkeerwachter in discussie te gaan waarom je zojuist een wielklem hebt gekregen...... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Neehoor, je gaat nu een beetje jezelf in de slachtofferrol zitten duwen. Je bent gewoon te trots om te mailen ofzo en gaat nu een beetje hier zitten klagen. Zo komt het iig over. Je hebt het niet eens geprobeerd, je lijkt een redelijk argument te hebben en je gaat hier zitten klagen dat het 'toch geen zin heeft'. Dat is inderdaad wel vermoeiend, maar het past totaal in het patroon 'eigenlijk is alles wel goed, er komen lekker veel mensen, totdat het eigen topic eens op slot gaat, dan is het veel te slecht'.

tot zover jouw topic.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 01-03-2003 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat hier maar eens een niet mod mee moet bemoeien :P , jongens vrede is met u, en dominator, ondanks dat het een mooie kastje is, vind ik eigenlijks ook dat de mod inkwestie gelijk heeft, het voegt niet iets werkelijks toe, en daar gaat het om (denk ik). maar ja wie ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Relax JvS, het is zaterdagavond en je zit al een paar uur geirriteerd in dit topic te reply'en. :)

Ik voer hier nogmaals geen discussie om mijn topic weer open te krijgen! Zelfs niet over het feit of ie wel of niet terecht op slot is gegaan! Ik probeer hier alleen een discussie te voeren over het 'hoe en waarom' er zoveel van dit soort topics ontstaan en wat er aan gedaan kan worden. Als M-M echt dacht dat ik een 'show-off your 1337 case' topic had gestart en dat ie DAAROM op slot moest had ie dat gewoon moeten zeggen. Communiceren is een vak! Door zo snel en vaak met IMHO slechte slotposts topics te sluiten irriteer je veel mensen. Gevolg is dat er een aantal hier verhaal komt halen met alle discussies vandien. (maar dat is wel duidelijk :P ) Let op : Ik zeg niet dat er minder of soepeler gemodereerd moet worden, alleen de manier waarop is in mijn ogen wat verkeerd. Veel users zien de modjes als autoritaire/arrogante figuren die enkel met slotjes gooien en waar je vooral geen lol mee kan beleven. (imago probleem?)

[ Voor 6% gewijzigd door stylezzz op 01-03-2003 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dominator schreef op 01 March 2003 @ 19:22:
Communiceren is een vak! Door zo snel en vaak met IMHO slechte openingsposts topics te beginnen irriteer je veel mensen.
>:)

als je als topicstarter dus wat duidelijker bent in het aanzwengelen van je discussie onstaat daar ook geen onduidelijkheid over ;)
Hoeft er ook niet met Heras hekwerken en ABUS sloten te worden gekeild.

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 01-03-2003 19:36 . Reden: ietsjes algemener ;) ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
BackSlash32 schreef op 01 March 2003 @ 19:34:
[...]

>:)

als je als topicstarter dus wat duidelijker bent in het aanzwengelen van je discussie onstaat daar ook geen onduidelijkheid over ;)
Hoeft er ook niet met Heras hekwerken en ABUS sloten te worden gekeild.
En als jij nou eens mijn post goed leest gaat het er helemaal niet over of dat mijn topic terecht of onterecht is gesloten. Het gaat hier over de manier WAAROP de boel word afgesloten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

zei je wat over lezen?
BackSlash32 wijzigde dit bericht 01-03-2003 19:36: ietsjes algemener ;)(13%)
Als je je zo persoonlijk aangevallen voelt, ligt dat aan mij, of jouw zienswijze?

[ Voor 27% gewijzigd door alt-92 op 01-03-2003 19:39 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Kun je iets duidelijker zijn? Het is zaterdagavond en ik snap hem even niet.... :P

Persoonlijk aangevallen? Check je eigen post : Met de ' >:) ' smiley doe je al genoeg...... :)

[ Voor 38% gewijzigd door stylezzz op 01-03-2003 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heel simpel:
Als je je topic start met een duidelijke openingspost, volgens de inmiddels al veel te vaak aangehaalde richtlijnen, loop je bijna geen kans meer op een slotje, dus ook niet op al dan niet botte sluitmsg (omdat het de 29462836382023638e keer is dat zoiets voorbij komt ofzo) en een stuk minder frustraties aan beide kanten.

En ik zeg juist "als je als topicstarter dus wat duidelijker bent " om je niet persoonlijk aan te vallen.
Nergens voor nodig.
Check je eigen post : Met de ' >:) ' smiley doe je al genoeg...... :)
Ow boohoohooo zeg, mag je nu ineens niet meer om de tere zieltjes niet te beschadigen een licht ironische post neerzetten waarbij ik je woorden verwerk in een andere context om een punt te maken?

edit 2

het verschil is dat je met jouw versie nog steeds de bal bij mods legt, terwijl je de user op een ondermaatse post zou moeten aanspreken.

[ Voor 38% gewijzigd door alt-92 op 01-03-2003 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Hehehe, neee oke. Gezien de laatste posts van JvS begon ik een beetje generaliserend te denken, excuse me backslash32... :)

Maar goed, my point. Ookal komt een topic voor de 29462836382023638e langs, waarom moet daar dan zo'n botte sluitpost op komen? Ookal is het desbetreffende modje nog zo geirriteerd, kan dat niet gewoon iets anders? ( zie topic titel :P ) Het bespaard misschien wat seconden om het topic wat sneller weg te krijgen maar aan de andere kant kennen we allemaal de topics hierzo. Wat is nou erger?
Ow boohoohooo zeg, mag je nu ineens niet meer om de tere zieltjes niet te beschadigen een licht ironische post neerzetten waarbij ik je woorden in een andere context zet om een punt te maken?
Kwam bij niet als ironisch over, maar dat kwam meer door de toonzetting in de laatste paar reply's..... :P

[ Voor 25% gewijzigd door stylezzz op 01-03-2003 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat ligt eraan wat je definitie van bot is (ask D2k :P) .

Ik vind het over het algemeen heel erg meevallen, waar ik me meer aan erger is dat je het 10x vriendelijk brengt maar dat de desbetreffende user-groep het niet oppakt.
Dan moet je soms wat harder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

BackSlash32 schreef op 01 March 2003 @ 19:54:
Dat ligt eraan wat je definitie van bot is (ask D2k :P) .
O-)
Ik vind het over het algemeen heel erg meevallen, waar ik me meer aan erger is dat je het 10x vriendelijk brengt maar dat de desbetreffende user-groep het niet oppakt.
Dan moet je soms wat harder zijn.
no comment on that one

mensen die het niet willen snappen zullen het niet snappen.

FYI: ook modjes zijn mensen(sommige dan >:) ) en zijn best bereid om een topic te heropenen. (mits je goeie argumenten hebt)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
D2k is een goed voorbeeld ja... :P

Maar waarom hebben zulke mensen dan op een gegeven moment toch rechten om slotjes te gaan zetten? (terwijl de poststijl van D2k toch bekend is bij de crew) Hij zal z'n job hierzo best goed gedaan hebben, maar wie weet hoeveel users hij wel niet 'over de rooie' heeft geholpen met z'n aparte stijl.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

dominator schreef op 01 March 2003 @ 20:02:

Maar waarom hebben zulke mensen dan op een gegeven moment toch rechten om slotjes te gaan zetten? (terwijl de poststijl van D2k toch bekend is bij de crew) Hij zal z'n job hierzo best goed gedaan hebben, maar wie weet hoeveel users hij wel niet 'over de rooie' heeft geholpen met z'n aparte stijl.... :)
vraag ik me toch af waarom die users "over de rooie" gaan?
want ik neem aan dat alle gezette slotjes volgens de policy en eigen inzicht op die policy gezet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:18

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

dominator schreef op 01 March 2003 @ 20:02:

ach.. D2k had een aparte stijl van modden. En hij was vrij direct. Sommigen stuit dat misschien tegen de borst. Persoonlijk heb ik er nooit problemen mee gehad. :)
De posts die hij gesloten had, zijn imho terecht gesloten. :)

Waarom hij mocht gaan modden? Modden bestaat uit veel meer dan alleen slotjes zetten. Kijk bijvoorbeeld naar de sticky's die er staan / stonden, evenals de FAQ, waarbij hij een grote bijdrage heeft gedaan. Het behandelen van SM-topics, mailen naar users, etc. Heel veel goede dingen, welke op de achtergrond speelden, worden nu vergeten, als je alleen kijkt naar de slotjes. En dan ook nog specifiek naar de slotjes welke in jouwogen bot zijn. :)

Zijn boodschap in enkele posts hierboven is: Als een topic onterecht dicht is, dan mail je een mod. En deze is in bijna alle gevallen wel zo reeel om te kijken naar de argumenten WAAROM hij dan weer open zou moeten. Ik heb D2k best wel weer een aantal topics zien heropenen. :)

Het lijkt me trouwens alleen niet nuttig om hier verder te gaan over de modstijl van D2k, aangezien dit volstrekt irrelevant nu is op dit moment.

[ Voor 42% gewijzigd door gorgi_19 op 01-03-2003 20:17 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

als een user al meerdere malen op iets gewezen is (wat wij kunnen zien mbv bijvoorbeeld notes), wordt er over het algemeen wat botter gereageerd.

Als een user nieuw is, of nog nooit op de policy gewezen is, dan is de denk ongeveer bijna de hele crew van mening dat die user wel vriendelijk verteld mag worden wat er fout is, dat werkt vast ook beter maar het blijft mensenwerk en je kan niet eisen dat iedereen maar tot het uiterste vriendelijk is. Dat heeft ook veel te maken met de persoonlijke stijl van een mod (al zou het idealer zijn als iedereen zin en tijd had om het eerst duidelijk uit te leggen). Maar zo bot wordt er niet gesloten, er wordt niet gescholden enzo volgens mij. En als dat wel gebeurt, dan moet je daar gewoon actie over ondernemen, mailtje naar bemiddelaar of HGA ofzo.

[ Voor 29% gewijzigd door JvS op 01-03-2003 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Kijk, nou begrijpen we mekaar JvS. :) Laten we gewoon vriendelijk blijven dan hebben we een stukken gezelliger forum hierzo. Er zijn uiteraard vast users die het bloed onder je nagels vandaan halen (ik? :P ) en daarvan hoef je uiteraard niet alles te pikken. Users die lekker eigenwijs een nieuw topic over hetzelfde openen omdat het oude op slot is gegaan vind ik altijd vrij lachwekkend bijv....
vraag ik me toch af waarom die users "over de rooie" gaan?
want ik neem aan dat alle gezette slotjes volgens de policy en eigen inzicht op die policy gezet zijn
Dat zal best zijn. Maar ik denk dat de users meestal 'over de rooie' gaan omdat er weinig/geen/slechte info word gegeven WAAROM dat het topic op slot is gegaan......

Maar goed, ik hou het topic hier voor gezien. Ik denk dat m'n punt wel duidelijk is. Nu tijd voor wat carnaval...... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dominator schreef op 01 March 2003 @ 20:24:
Dat zal best zijn. Maar ik denk dat de users meestal 'over de rooie' gaan omdat er weinig/geen/slechte info word gegeven WAAROM dat het topic op slot is gegaan......
Dan kan je als Joe Usert 2 dingen doen:

1) denken: "Hey eik0ls waarom SlOtJEuUH" en een topic in LA openen over het bedoevende nivo van de slotjeszetters en de sfeer in het algemeen.

2) denken: "hmmm.. blijkbaar doe ik iets fout, ik zal eens kijken hoe anderen dat doen zodat ik weet wát ik fout doe en weer wat leer"
:)

2) uiteraard heeft de voorkeur :)
Maar goed, ik hou het topic hier voor gezien. Ik denk dat m'n punt wel duidelijk is. Nu tijd voor wat carnaval...... :P
Veel plezier alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Laatst online: 09:30
Over UTFS gesproken, dit soort topics lijken tegenwoordig wel een nieuwe trend ofzo. Persoonlijk vind ik dat er wel weer genoeg gezegd is over de sfeer. Tuurlijk kan het soms wel aardiger, maar sommige mensen zijn gewoon niet aardig. Tja jammer dan, kom je in de echte wereld ook tegen. En zo slecht is het allemaal ook niet, je kan ook overdrijven. Tuurlijk heb je tientallen FAQ's die je door moet lezen, maar je leest toch ook wel eens een (studie)boek. Zo moeilijk is het niet, je moet er gewoon wat tijd is steken.
De Zoekfunctie doet het nu ook weer goed, dus een slechte zoekfunctie is ook geen rede om een 'slechte' topic te openen. Als laatste: Behandel je medemens, zoals jij behandelt zou willen worden door de medemens.

[ Voor 2% gewijzigd door Packardhell op 01-03-2003 22:54 . Reden: foutje ]