En als jij nou eens mijn post goed leest gaat het er helemaal niet over of dat mijn topic terecht of onterecht is gesloten. Het gaat hier over de manier WAAROP de boel word afgesloten.....BackSlash32 schreef op 01 March 2003 @ 19:34:
[...]
als je als topicstarter dus wat duidelijker bent in het aanzwengelen van je discussie onstaat daar ook geen onduidelijkheid over
Hoeft er ook niet met Heras hekwerken en ABUS sloten te worden gekeild.
zei je wat over lezen?
Als je je zo persoonlijk aangevallen voelt, ligt dat aan mij, of jouw zienswijze?BackSlash32 wijzigde dit bericht 01-03-2003 19:36: ietsjes algemener ;)(13%)
[ Voor 27% gewijzigd door alt-92 op 01-03-2003 19:39 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Kun je iets duidelijker zijn? Het is zaterdagavond en ik snap hem even niet.... 
Persoonlijk aangevallen? Check je eigen post : Met de '
' smiley doe je al genoeg......
Persoonlijk aangevallen? Check je eigen post : Met de '
[ Voor 38% gewijzigd door stylezzz op 01-03-2003 19:41 ]
Heel simpel:
Als je je topic start met een duidelijke openingspost, volgens de inmiddels al veel te vaak aangehaalde richtlijnen, loop je bijna geen kans meer op een slotje, dus ook niet op al dan niet botte sluitmsg (omdat het de 29462836382023638e keer is dat zoiets voorbij komt ofzo) en een stuk minder frustraties aan beide kanten.
En ik zeg juist "als je als topicstarter dus wat duidelijker bent " om je niet persoonlijk aan te vallen.
Nergens voor nodig.
edit 2
het verschil is dat je met jouw versie nog steeds de bal bij mods legt, terwijl je de user op een ondermaatse post zou moeten aanspreken.
Als je je topic start met een duidelijke openingspost, volgens de inmiddels al veel te vaak aangehaalde richtlijnen, loop je bijna geen kans meer op een slotje, dus ook niet op al dan niet botte sluitmsg (omdat het de 29462836382023638e keer is dat zoiets voorbij komt ofzo) en een stuk minder frustraties aan beide kanten.
En ik zeg juist "als je als topicstarter dus wat duidelijker bent " om je niet persoonlijk aan te vallen.
Nergens voor nodig.
Ow boohoohooo zeg, mag je nu ineens niet meer om de tere zieltjes niet te beschadigen een licht ironische post neerzetten waarbij ik je woorden verwerk in een andere context om een punt te maken?Check je eigen post : Met de '' smiley doe je al genoeg......
edit 2
het verschil is dat je met jouw versie nog steeds de bal bij mods legt, terwijl je de user op een ondermaatse post zou moeten aanspreken.
[ Voor 38% gewijzigd door alt-92 op 01-03-2003 19:51 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Hehehe, neee oke. Gezien de laatste posts van JvS begon ik een beetje generaliserend te denken, excuse me backslash32... 
Maar goed, my point. Ookal komt een topic voor de 29462836382023638e langs, waarom moet daar dan zo'n botte sluitpost op komen? Ookal is het desbetreffende modje nog zo geirriteerd, kan dat niet gewoon iets anders? ( zie topic titel
) Het bespaard misschien wat seconden om het topic wat sneller weg te krijgen maar aan de andere kant kennen we allemaal de topics hierzo. Wat is nou erger?
Maar goed, my point. Ookal komt een topic voor de 29462836382023638e langs, waarom moet daar dan zo'n botte sluitpost op komen? Ookal is het desbetreffende modje nog zo geirriteerd, kan dat niet gewoon iets anders? ( zie topic titel
Kwam bij niet als ironisch over, maar dat kwam meer door de toonzetting in de laatste paar reply's.....Ow boohoohooo zeg, mag je nu ineens niet meer om de tere zieltjes niet te beschadigen een licht ironische post neerzetten waarbij ik je woorden in een andere context zet om een punt te maken?
[ Voor 25% gewijzigd door stylezzz op 01-03-2003 19:54 ]
Dat ligt eraan wat je definitie van bot is (ask D2k
) .
Ik vind het over het algemeen heel erg meevallen, waar ik me meer aan erger is dat je het 10x vriendelijk brengt maar dat de desbetreffende user-groep het niet oppakt.
Dan moet je soms wat harder zijn.
Ik vind het over het algemeen heel erg meevallen, waar ik me meer aan erger is dat je het 10x vriendelijk brengt maar dat de desbetreffende user-groep het niet oppakt.
BackSlash32 schreef op 01 March 2003 @ 19:54:
Dat ligt eraan wat je definitie van bot is (ask D2k) .

no comment on that oneIk vind het over het algemeen heel erg meevallen, waar ik me meer aan erger is dat je het 10x vriendelijk brengt maar dat de desbetreffende user-groep het niet oppakt.
mensen die het niet willen snappen zullen het niet snappen.
FYI: ook modjes zijn mensen(sommige dan
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
D2k is een goed voorbeeld ja... 
Maar waarom hebben zulke mensen dan op een gegeven moment toch rechten om slotjes te gaan zetten? (terwijl de poststijl van D2k toch bekend is bij de crew) Hij zal z'n job hierzo best goed gedaan hebben, maar wie weet hoeveel users hij wel niet 'over de rooie' heeft geholpen met z'n aparte stijl....
Maar waarom hebben zulke mensen dan op een gegeven moment toch rechten om slotjes te gaan zetten? (terwijl de poststijl van D2k toch bekend is bij de crew) Hij zal z'n job hierzo best goed gedaan hebben, maar wie weet hoeveel users hij wel niet 'over de rooie' heeft geholpen met z'n aparte stijl....
vraag ik me toch af waarom die users "over de rooie" gaan?dominator schreef op 01 March 2003 @ 20:02:
want ik neem aan dat alle gezette slotjes volgens de policy en eigen inzicht op die policy gezet zijn
ach.. D2k had een aparte stijl van modden. En hij was vrij direct. Sommigen stuit dat misschien tegen de borst. Persoonlijk heb ik er nooit problemen mee gehad.dominator schreef op 01 March 2003 @ 20:02:
De posts die hij gesloten had, zijn imho terecht gesloten.
Waarom hij mocht gaan modden? Modden bestaat uit veel meer dan alleen slotjes zetten. Kijk bijvoorbeeld naar de sticky's die er staan / stonden, evenals de FAQ, waarbij hij een grote bijdrage heeft gedaan. Het behandelen van SM-topics, mailen naar users, etc. Heel veel goede dingen, welke op de achtergrond speelden, worden nu vergeten, als je alleen kijkt naar de slotjes. En dan ook nog specifiek naar de slotjes welke in jouwogen bot zijn.
Zijn boodschap in enkele posts hierboven is: Als een topic onterecht dicht is, dan mail je een mod. En deze is in bijna alle gevallen wel zo reeel om te kijken naar de argumenten WAAROM hij dan weer open zou moeten. Ik heb D2k best wel weer een aantal topics zien heropenen.
Het lijkt me trouwens alleen niet nuttig om hier verder te gaan over de modstijl van D2k, aangezien dit volstrekt irrelevant nu is op dit moment.
[ Voor 42% gewijzigd door gorgi_19 op 01-03-2003 20:17 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
als een user al meerdere malen op iets gewezen is (wat wij kunnen zien mbv bijvoorbeeld notes), wordt er over het algemeen wat botter gereageerd.
Als een user nieuw is, of nog nooit op de policy gewezen is, dan is de denk ongeveer bijna de hele crew van mening dat die user wel vriendelijk verteld mag worden wat er fout is, dat werkt vast ook beter maar het blijft mensenwerk en je kan niet eisen dat iedereen maar tot het uiterste vriendelijk is. Dat heeft ook veel te maken met de persoonlijke stijl van een mod (al zou het idealer zijn als iedereen zin en tijd had om het eerst duidelijk uit te leggen). Maar zo bot wordt er niet gesloten, er wordt niet gescholden enzo volgens mij. En als dat wel gebeurt, dan moet je daar gewoon actie over ondernemen, mailtje naar bemiddelaar of HGA ofzo.
Als een user nieuw is, of nog nooit op de policy gewezen is, dan is de denk ongeveer bijna de hele crew van mening dat die user wel vriendelijk verteld mag worden wat er fout is, dat werkt vast ook beter maar het blijft mensenwerk en je kan niet eisen dat iedereen maar tot het uiterste vriendelijk is. Dat heeft ook veel te maken met de persoonlijke stijl van een mod (al zou het idealer zijn als iedereen zin en tijd had om het eerst duidelijk uit te leggen). Maar zo bot wordt er niet gesloten, er wordt niet gescholden enzo volgens mij. En als dat wel gebeurt, dan moet je daar gewoon actie over ondernemen, mailtje naar bemiddelaar of HGA ofzo.
[ Voor 29% gewijzigd door JvS op 01-03-2003 20:16 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Kijk, nou begrijpen we mekaar JvS.
Laten we gewoon vriendelijk blijven dan hebben we een stukken gezelliger forum hierzo. Er zijn uiteraard vast users die het bloed onder je nagels vandaan halen (ik?
) en daarvan hoef je uiteraard niet alles te pikken. Users die lekker eigenwijs een nieuw topic over hetzelfde openen omdat het oude op slot is gegaan vind ik altijd vrij lachwekkend bijv....
Maar goed, ik hou het topic hier voor gezien. Ik denk dat m'n punt wel duidelijk is. Nu tijd voor wat carnaval......
Dat zal best zijn. Maar ik denk dat de users meestal 'over de rooie' gaan omdat er weinig/geen/slechte info word gegeven WAAROM dat het topic op slot is gegaan......vraag ik me toch af waarom die users "over de rooie" gaan?
want ik neem aan dat alle gezette slotjes volgens de policy en eigen inzicht op die policy gezet zijn
Maar goed, ik hou het topic hier voor gezien. Ik denk dat m'n punt wel duidelijk is. Nu tijd voor wat carnaval......
Dan kan je als Joe Usert 2 dingen doen:dominator schreef op 01 March 2003 @ 20:24:
Dat zal best zijn. Maar ik denk dat de users meestal 'over de rooie' gaan omdat er weinig/geen/slechte info word gegeven WAAROM dat het topic op slot is gegaan......
1) denken: "Hey eik0ls waarom SlOtJEuUH" en een topic in LA openen over het bedoevende nivo van de slotjeszetters en de sfeer in het algemeen.
2) denken: "hmmm.. blijkbaar doe ik iets fout, ik zal eens kijken hoe anderen dat doen zodat ik weet wát ik fout doe en weer wat leer"
2) uiteraard heeft de voorkeur
Veel plezier alvastMaar goed, ik hou het topic hier voor gezien. Ik denk dat m'n punt wel duidelijk is. Nu tijd voor wat carnaval......
Over UTFS gesproken, dit soort topics lijken tegenwoordig wel een nieuwe trend ofzo. Persoonlijk vind ik dat er wel weer genoeg gezegd is over de sfeer. Tuurlijk kan het soms wel aardiger, maar sommige mensen zijn gewoon niet aardig. Tja jammer dan, kom je in de echte wereld ook tegen. En zo slecht is het allemaal ook niet, je kan ook overdrijven. Tuurlijk heb je tientallen FAQ's die je door moet lezen, maar je leest toch ook wel eens een (studie)boek. Zo moeilijk is het niet, je moet er gewoon wat tijd is steken.
De Zoekfunctie doet het nu ook weer goed, dus een slechte zoekfunctie is ook geen rede om een 'slechte' topic te openen. Als laatste: Behandel je medemens, zoals jij behandelt zou willen worden door de medemens.
De Zoekfunctie doet het nu ook weer goed, dus een slechte zoekfunctie is ook geen rede om een 'slechte' topic te openen. Als laatste: Behandel je medemens, zoals jij behandelt zou willen worden door de medemens.
[ Voor 2% gewijzigd door Packardhell op 01-03-2003 22:54 . Reden: foutje ]