@home breedband; max. download van 40kb/s

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Ik heb eindelijk (na 5 jaar of zo) kabel internet.
Leuk voor jou denk je, maar wat heb je nu weer?
nou, ik leuk een utp stekker van m'n pc naar een motorola modem getrokken.
formatje gedaan, windows xp pro nl geinstalleerd.
Computer naam en werkgroep etc. ingesteld IE opgestart speedtest.nl en een max 20kb/s download. Raar zal wel druk zijn d8 ik.
Dat van 2 uur s'middags tot s'avonds 9uur regelmatig herhaald, daarnaast van nluug.nl en de ftp van verschillende ISP's wat iso's en dergelijke getracht te downloaden. Vannacht (rond een uur of half een) wat mijn download maar liefst verdubbeld naar 't magische getal van 40kb/s :'( - leuk is 't wel vergeleken met m'n 56kb/s. Maar als 3 vrienden van me uit 't zelfde (boeren) dorp een gemiddelde download halen van 650kb/s is er denk ik toch iets mis met mijn; kabel, os, instellingen, modem :? ik weet 't niet.
Misschien dat jullie mij kunnen helpen

Mzzl

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

idd! 20 a 40 kbyte/s is wel een beetje heel erg weinig voor kabelinternet. Gewoon iemand langs laten komen van @home, als zij het hebben aangesloten voor je. Als het een zelfbouw pakket is, zou ik eerst zelf eens wat gaan checken op je kabeltje. Qua instellingen kun je volgens m ij nix zetten op je pc, dat zou wel heel erg sterk zijn.

Verwijderd

ik zou eens gaan zoeken in de richting van je kabel (UTP)
instellingen zijn goed zover ik kan zien
je hoeft alleen een pc naam (en workgroup) in te stellen.

Verwijderd

Wat voor een modem hebben die maten van jou uit dat boeren dorp staan. Ik heb n.l. een Com21 modem en doordat het zo lekker druk is op het net haal ik downloads van ongeveer 250 kb/s. Tja..... grote stad hé.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Ik draai dus windows xp heb alle updates gedraait die via windows update beschik baar zijn. (heb ik nog nooit kunnen doen - was normaal 'te' groot :D)
Het gene wat ik net nog niet vermeld had is dat ik een hele lage ping heb
Lager in vergelijking tot de 3 vrienden van me.
Spelletje spelen (quake, half-life, unreal en vietcong) daarbij is mijn ping nix hoger dan 11 :D maar m'n download wil gewoon echt niet lukken.
Dus ping is goed, download = kut :) - stel dat 't m'n utp kabel zou zijn; is 't niet zo dat als ie kapot is deze gewoon NIET werk. En niet een beetje. Kapot is kapot dan werkt 't niet nog voor 10% of zo iets.
Het enigste wat ik heb 'laten' down is 't ophangen van dat verdeel kasje en m'n modem.
netwerk instellen lukt me zelf wel - daarom snap ik ook echt niet wat hier vout is.
// ik heb ook linux mandrake draaien; daarbij is m'n download nix sneller.

Verwijderd

Bekijk anders http://www.troblesathome.nl eens. Mischien wordt je daar wijzer van.

• Richie Boy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-07 13:36

Richie Boy

not SUBed

Scarecrow schreef op 25 februari 2003 @ 07:44:
. . . .
download halen van 650kb/s is er denk ik toch iets mis met mijn; kabel, os, instellingen, modem :? ik weet 't niet.
Misschien dat jullie mij kunnen helpen
Mzzl
Probeer eens een andere NIC.
Heb hetzelfde probleem gehad. Netwerk thuis liep als een trein. Vervolgens @Home aangesloten, kwam niet hoger dan 5-8KB.
Alles na gelopen (kabel zelfs door laten meten) niet mee aan de hand. Daarna ander nic-je geprobeerd >:) (oude was 3Com, nieuwe was Intel)
Nu draait alles lekker (gem 330KB) :) ;)

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:44
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 08:01:
Bekijk anders http://www.troblesathome.nl eens. Mischien wordt je daar wijzer van.
Je bedoelt : http://www.troublesathome.nl :)
Is je werkgroupnaam wel @home?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
//STEL
dat 't niet zo was zou 't niet eens werken ...

Verwijderd

ik kan anders wel proberen vanavond me laptop rechtstreeks aantesluiten, misschien dat het aan de NIC ligt?

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Grappig dat 650kb/sec niet kan omdat @home 3.8mbit shared is, maar laat ik daar maar niet op ingaan.
je moet je proxy eens pingen
als die rond de 10 - 20 ms zit dan zit dat goed, als dat niet zo is @home bellen, die doen een serie tests en dan hoor je wat er aan de hand is. Je zou ook een andere NIC of een andere kabel kunnen proberen, maar ik denk niet dat het daar aan ligt. want UTP kabel heeft pas verlies bij 100 meter.

one more thing...

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
De situatie bij mij is 't ook zo dat mijn pc direct op de modem zit (verder geen andere pc met elkaar in verbinding) ik heb er op dit moment een werkende Realtec in zitten (de werkt 100% zeker)
Wat kan ik nog meer doen? ik heb ook al mozilla gebruikt en opera, dat is geen verschil.

Verwijderd

Die vrienden van jou halen waarschijnlijk ook geen 650Kb/s (KiloByte), maar 650kbits/s (KiloBits). Dan nog halen ze het dubbele van wat jij hebt, maar dat kan met kabelmodems.

650Kb/s zou inhouden dat ze een (650*8) 5.2Mbits/s (MegaBits) verbinding hebben, dat lijkt me wat veel.

650kbits/s houdt in dat er ongeveer 80 KiloByte per seconde je lijn binnen stroomt en eigenlijk is ook dat voor een kabelmodem weinig. Op rustige momenten zou 200 - 250 KiloByte zeker mogelijk moeten zijn.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
DaMiKeY schreef op 25 February 2003 @ 08:52:
Grappig dat 650kb/sec niet kan omdat @home 3.8mbit shared is, maar laat ik daar maar niet op ingaan.
je moet je proxy eens pingen
als die rond de 10 - 20 ms zit dan zit dat goed, als dat niet zo is @home bellen, die doen een serie tests en dan hoor je wat er aan de hand is. Je zou ook een andere NIC of een andere kabel kunnen proberen, maar ik denk niet dat het daar aan ligt. want UTP kabel heeft pas verlies bij 100 meter.
Bedankt voor je hulp;
mijn kabel is 20meter lang, en ligt zonder enige knikken en knakken naar mijn pc.
Ping time is good, very good ... daar is echt niets mee aan de hand; pingen naar proxy is gewoon goed.
Met die @home tests van je; dat is (ben naam vergeten) maar je kunt dat programma downloaden bij start.home.nl // software

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 08:45:
ik kan anders wel proberen vanavond me laptop rechtstreeks aantesluiten, misschien dat het aan de NIC ligt?
's goed

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 08:16
<kwootje>Is je werkgroupnaam wel @home?
//STEL
dat 't niet zo was zou 't niet eens werken </kwootje>

Je werkt toch niet bij de helpdesk van @home he.... de werkgroup maakt TOTAAAL NIKS UIT ALS JE BIJ @HOME ZIT!!!!

Het cc-nummer is de key to inet

https://d4armory.io/Player/803500

Verwijderd

Je moet je netwerkkaart op Half-Duplex eens proberen (ook al heb je geen com21 modem)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
DarkY schreef op 25 februari 2003 @ 09:06:
//STEL

Je werkt toch niet bij de helpdesk van @home he.... de werkgroup maakt TOTAAAL NIKS UIT ALS JE BIJ @HOME ZIT!!!!

sorry was misschien een wat domme en lompe reactie
sorry hier voor
jij kwam met 't werk groep idee, als je vervolgens zegt dat het er totaal niets uit maakt, waarom zei je het dan in eersten instatie?

Verwijderd

Scarecrow schreef op 25 februari 2003 @ 08:19:
//STEL
dat 't niet zo was zou 't niet eens werken ...
Ehm ff voor de duidelijkheid, de naam van de werkgroep maakt volgens @home wel uit, maar bij mij staat er @sloom en dat werkt gewoon. Als ik er nu blaat of weet ik wat neer zet het maakt allemaal niet uit.

Edit:

Oeps te laat |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 09:16 ]

• Atari Paul
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:18
Hmm, ik zou toch nog een opmerking willen maken over UTP kabels.
Is het zo dat deze kabel "zelfgemaakt" (of door jou of door de monteur) ?
Want je kunt zo'n kabel wel degelijk verkeerd maken.

Het maakt vrij veel uit wat de volgorde van de kabeltjes is, dat heb ik zelf ook meegemaakt en dat leidt tot lagere snelheden over het netwerk.

Na een korte zoektocht heb ik de één van de officiele schema's kunnen terugvinden op Tweakers ( UTP, waar is welke ader voor?? ).
Hier staat in de laatste post van SuspiciouS hoe het schema zou moeten zijn (ik maak hier ook gebruik van en het werkt prima op 100Mbit).

Er is ook nog een tweede manier om het aan te sluiten maar die weet ik niet zo 1, 2, 3.

Stability ?? My Atari still has it :)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ik gebruik een utp kabel geloof door x-master geknipt (ruim 1 jaar of langer geleden) over die zelfde UTP kabel zijn al ontelbare gig's verstuurd en ontvangen (lanparties :D) ik heb nog nooit enige problemen gehad met deze kabel (of een andere die ik heb aangesloten)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Weet je wel zeker dat je geen @home BASIS hebt aangelegd gekregen ? Deze abonnementsvorm is gelimiteerd tot 128kbit/sec. Dual ISDN snelheid dus...

Zo niet dan klopt er toch iets niet. En 650kb/sec die je vrienden halen is neem ik aan 650 kbit/sec en niet kbyte/sec. Ik haal thuis (sittard) snachts tegen de 450 kbyte/sec download vanaf een goede source. Overdag wil dit nog wel eens dalen naar een 350 en tussen 17:00 en 23:00 is het rond de 200. Al met al zeker niet slecht ! vind ik dan....zeker niet vergeleken met de rest van de aanbieders. ADSL is voor die snelheden een heel stuk duurder.

En dat gedoe over de werkgroep is flauwekul. Ik heb op mijn router ook geen werkgroep ingesteld.

Deinstalleer voor de gein ook eens de @home software die je misschien geinstalleerd hebt. Ik weet uit ervaring dat die meer problemen oplevert als dat het voordelen biedt. Met name de proxy wil nogal eens verrot opspelen.

Succes d'r mee ! :)

https://discord.com/invite/tweakers

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > IT

Enneuh ... heb je het nou over KiloByte of KiloBit :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• PolarBear
  • Niet online
En installeer eens een MTU patch ofzo ..

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ja ik heb 't verhaal kilobit / kilobyte niet gestart hier;
ik download tussen de 20 en de 40KILO_BY_EIGHT zo goed? :)
ofwel; veeeeeeel langzamer dan dat met breedband kan // mogelijk is. (beter zo?)

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Probeer de patches van www.speedguide.net eens. Wie weet staat er iets fout in je registry.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
PolarBear schreef op 25 February 2003 @ 09:29:
En installeer eens een MTU patch ofzo ..
Kun je hier iets meer over vertellen? een mtu patch klinkt als chinees voor mij (geen flauw idee dus wat 't is).

//toevoeging:
ik heb overigens geen @home software geinstalleerd - monteur heeft mij meerdere malen gezegt dit niet te doen.

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 17:04
Inderdaad, ik denk niet dat je zelf iets fout doet, maar @home. Je zou kunnen proberen je UTP kabel na te kijken, of hem anders neer te leggen (mischien pakt ie "onderweg" ergens storing op :? ) maar eerlijk gezegt denk ik dat ze je prongelijk bij het verkeerde type account hebben geplakt ;)

Bel @home gewoon eens op (ja ik weet het, dat duurt lang) en als die het ook niet weten kijk je kabel eens na of leg hem anders neer...

Verwijderd

Ik heb ook een @home verbinding.
Vanmorgen vroeg was de verbinding erg traag, ik vermoed dat ze met onderhoud bezig waren.
Momenteel is het weer retesnel.

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Scarecrow schreef op 25 February 2003 @ 09:33:
[...]

Kun je hier iets meer over vertellen? een mtu patch klinkt als chinees voor mij (geen flauw idee dus wat 't is).

//toevoeging:
ik heb overigens geen @home software geinstalleerd - monteur heeft mij meerdere malen gezegt dit niet te doen.
MTU patches staan dus op www.speedguide.net en optimaliseren je tcp/ip settings.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Tuurlijk ga ik eerst zelf op onderzoek uit voordat ik hier ga lopen zeuren bij jullie;
ik heb dan ook al @home gebeld (overigens niets te klagen over de helpdesk / service deze vond ik netjes).
De dude aan de telefoon kon natuurlijk niets doen, en adviseerde mij dan ook om vandaag nog een x te bellen.
Hij had een test uitgevoerd om mijn verbinding te testen; zijn conclusie; wow, je hebt een snelle verbinding. Er is haast geen vertraging tussen ons in (ping van 7 / 8).
Ik had 'm uitgelegd dat er niets met mijn verbinding is; pagina's en zo komen snel binnen, maar downloaden is gewoon brak (met dap, getright, ftp, irc, cute ftp, mozilla, download manager en downloader4x heb ik getest - en allemaal een dowload schommelend tussen de 20 en de 40 kilobyte per seconde (als ik me niet vergist :) )

Verwijderd

Ik sluit vanavond de Laptop rechtstreeks aan, met de bijgeleverde UTP kabel van @home en ander via de USB aansluiting. We hebben het hiet over een motorola DOCSIS MODEM. Als het probleem dan zich nog voordoet moet het in de modem zitten of aan @home

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 09:49 ]

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 22:57

TdV

Heb je al gedaan wat Basch zei, je nic op 10Mbit half duplex gezet? Dit zorgt ervoor dat autonegotiate omzeilt wordt.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
X-master; nog een keer graag, en dan nu met wat meer lees tekens a.u.b
want ik snap er zo nie zo veel van

//reactie: Heb je al gedaan wat Basch zei, je nic op 10Mbit half duplex gezet? Dit zorgt ervoor dat autonegotiate omzeilt wordt.

neej; ik ben op dit moment niet thuis. Ik heb niets gedaan met de snelheid; dit kan ik dus nog gaan doen. Ik had gewoon standaard windows installatie (netwerk instellingen en zo veranderd) maar geen drivers / tools geinstalleerd met betrekking tot m'n netwerk kaart (een realtech, weet type en zo niet uit m'n hoofd is wel een 10/100mbit kaart)

//to-do:
http://www.speedguide.net/files/sguide_tweak_2k.zip
nic veranderen
kabel opnieuw knippen / trekken / doormeten
half duplex zetten
[...]

[ Voor 83% gewijzigd door himlims_ op 25-02-2003 09:49 ]

• DCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 23:39

DCR

www.speedtest.nl

als je hier die test doet dan komen er toch echt kb/s te staan!!! en ik heb in die boerendorp waar ik woon toch ook echt een gemiddelde snelheid van 650 kb/s en 'snachtes loopt het over de 800 kb/s

Maar Scarecrow ik zou toch eens met @home gaan bellen en vragen wat er fout zit!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 17:14
DarkY schreef op 25 February 2003 @ 09:06:
//STEL

Leuk voor de mensen die zeggen dat het niet uitmaakt, ik moet echt MSHOME invullen anders kan ik het schudden. Tegenwoordig moet dat streepje tussen cc1223... bla ook weg dus cc1223 bla ipv cc-1234 bla. Das mijn ervaring met @home, na een nieuwe PC.

no comment

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Nou; bij speed test (na een kleine 20 testen te hebben uitgevoerd daar - lopend vanaf 2 uur gister middag) tot een uur of half een vannacht.
De hoogste 'download' die ik daar heb gehaald is 35.6 kb/s -- en speed test is idd altijd in kilobyte's

mijn computer naam is:
CP12345-A (ja maar dan met andere getallen :D)
werkgroep: @home
DNS: automatisch (heb een keer .133 en .131 gebruikt maar 'dat mocht niet baten')
proxy; auto
ip; auto

//edit
ik heb dus geen @home softeware geinstalleerd omdat deze niet compatable zou zijn met windowsxp (of niet nodig om te installeren)
Anyway; ik las net een stukje op 't Mordax forum daar wordt gesproken over @home patches en zo.
De gegeven links zijn dood, iemand met meer info hier over?

[ Voor 63% gewijzigd door himlims_ op 25-02-2003 11:12 ]

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 08:54:
Die vrienden van jou halen waarschijnlijk ook geen 650Kb/s (KiloByte), maar 650kbits/s (KiloBits). Dan nog halen ze het dubbele van wat jij hebt, maar dat kan met kabelmodems.

650Kb/s zou inhouden dat ze een (650*8) 5.2Mbits/s (MegaBits) verbinding hebben, dat lijkt me wat veel.

650kbits/s houdt in dat er ongeveer 80 KiloByte per seconde je lijn binnen stroomt en eigenlijk is ook dat voor een kabelmodem weinig. Op rustige momenten zou 200 - 250 KiloByte zeker mogelijk moeten zijn.
dat haal ik dus wel :P

speedtest :
download 677,0 kbyte/sec
upload 14,7 kbyte/sec
connection 1232,0 conn/min
ping test nederland 8.0 ms

[ Voor 11% gewijzigd door D-Jay op 25-02-2003 12:07 . Reden: privacy gegevens ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
//edit
op verzoek link verwijderd (stond ip + cp naam)

D-Jay heeft ook sinds kort internet; en woont bij mij in de omgeving.
Hier kun je dan ook zien dat zijn download een stuk hoger ligt, daarnaast zie ik nu pas dat hij een boel meer connecties heeft (hoogste van mij was 200).

[ Voor 71% gewijzigd door himlims_ op 25-02-2003 12:09 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
TCP options string = 020405b401010402

MTU = 1500
MTU is fully optimized for broadband.

MSS = 1460
Maximum useful data in each packet = 1460, which equals MSS.

Default Receive Window (RWIN) = 64240
RWIN Scaling (RFC1323) = 0 bits
Unscaled Receive Window = 64240
RWIN is a multiple of MSS
Other values for RWIN that might work well with your current MTU/MSS:
513920 (MSS x 44 * scale factor of 8)
256960 (MSS x 44 * scale factor of 4)
128480 (MSS x 44 * scale factor of 2)

bandwidth * delay product:
Your RcvWindow limits you to: 2569.6 kbps (321.2 KBytes/s) @ 200ms
Your RcvWindow limits you to: 1027.84 kbps (128.48 KBytes/s) @ 500ms

MTU Discovery (RFC1191) = ON

Time to live left = 117 hops
TTL value is ok.

Timestamps (RFC1323) = OFF

Selective Acknowledgements (RFC2018) = ON

IP type of service field (RFC1349)= 00000000

• Wildfire
  • Laatst online: 18:21

Wildfire

Joy to the world!

Zoals al eerder gezegd, weet je zeker dat er niet per ongeluk @Home Basis is geleverd? Dan kom je idd niet verder dan de snelheden die je nu haalt.

Als je wel @Home Breedband hebt, dan gaan zulke snelheden vaak gepaard met hoge pingtijden. Maar die heb je dus niet...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-07 20:29

shag-me

-n0n3-

ik haal soms wel 900 kiloBYTE per sec.. (bepaald niet nader te noemen programma ) (nee geen tweakmaster maar iets veel b-ters) maarja.. hier in de straat/wijk wonen ook veeeel bejaarden (70%) en die Cs'en vast niet..

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:35

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

heb je al de speedpatch getr8 te installen? Ik kan me nog herinneren dat ik ca 1/2 jaar geleden win me had, met net @home, en kon ook niet meer als 80-120k/s halen oid, ook bij speedtest. Na het installen van die speedpatch van bijv. troubles@home ging het alleemaal ineens in volle snelheid

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
shag-me schreef op 25 February 2003 @ 19:01:
ik haal soms wel 900 kiloBYTE per sec.. (bepaald niet nader te noemen programma ) (nee geen tweakmaster maar iets veel b-ters) maarja.. hier in de straat/wijk wonen ook veeeel bejaarden (70%) en die Cs'en vast niet..
das dus gewoon bullshit.. kan niet.
Tenzij je het over een andere provider hebt dan @home, maar dan zit je in het verkerde topic.

Verwijderd

Palomar schreef op 25 February 2003 @ 19:23:
[...]

Tenzij je het over een andere provider hebt dan @home, maar dan zit je in het verkerde topic.
Met Motorola modems kun je wel meer halen dan die 3.8 mbit... geloof dat nou maar gewoon.. ik heb het meerdere malen gezien

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
shag-me schreef op 25 februari 2003 @ 19:01:
Stierenstront.

Voor 900 kbyte/s dien je een 7.2 Mbit/s verbinding te hebben. Met latency etc heb je toch minimaal een 8 Mbit/s ADSL verbinding nodig om dit te halen. Met @Home (welke 4 Mbit/s is) is dit simpelweg onmogelijk.

Software is trouwens heel goed in het liegen over de echte snelheid.... en dat geldt voor zowel Windows als Linux. Heeft met name te maken met compressie etc....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 19:31:
[...]

Met Motorola modems kun je wel meer halen dan die 3.8 mbit... geloof dat nou maar gewoon.. ik heb het meerdere malen gezien
hmz interessant :P Maar heb je ook _betrouwbare_ bewijzen hiervoor waaruit blijkt dat het in de praktijk werkt?
Want meestal krijg je zulk soort informatie van 12-jarige LeEt HaCk0rZ KiDdIeS die zonder verdere bewijzen even zeggen 900KB/s te halen.. }:O

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:13
maartena schreef op 25 February 2003 @ 19:36:
[...]

Stierenstront.

Voor 900 kbyte/s dien je een 7.2 Mbit/s verbinding te hebben. Met latency etc heb je toch minimaal een 8 Mbit/s ADSL verbinding nodig om dit te halen. Met @Home (welke 4 Mbit/s is) is dit simpelweg onmogelijk.

Software is trouwens heel goed in het liegen over de echte snelheid.... en dat geldt voor zowel Windows als Linux. Heeft met name te maken met compressie etc....
Kan dus wel! Vriendin van mij woont in een klein dorpje en ze kreeg @home meteen toen het net beschikbaar was daar.. Toen haalde ze op SpeedTest soms wel hoger als 1 MB/s maar meestal 900~1000 KB/s

Dunno of het nog steeds zo hoog is bij der...

• Wildfire
  • Laatst online: 18:21

Wildfire

Joy to the world!

Palomar schreef op 25 February 2003 @ 19:23:
[...]

Zit niet zo eigenwijs te doen. Het kan WEL. Mensen met een Motorola-modem hebben in het begin vaak erg hoge snelheden. Ik heb het zelf bij een oom van mij getest, diverse speedtest en downloads gedaan, kwam gemiddeld op zo'n 950 kilobyte/sec uit.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Palomar
  • Niet online
Wildfire schreef op 25 February 2003 @ 21:15:
[...]

Zit niet zo eigenwijs te doen. Het kan WEL. Mensen met een Motorola-modem hebben in het begin vaak erg hoge snelheden. Ik heb het zelf bij een oom van mij getest, diverse speedtest en downloads gedaan, kwam gemiddeld op zo'n 950 kilobyte/sec uit.
lees dan ook even mn reply ná die reply ipv eentje eruit te pakken waar je het best op kan happen :P

Verwijderd

Ik woon ook bij hem in het dorp, heb gekeken waar het aanlag waarschijnlijk aan kabel.
Want mijn korte kabel met laptop aansluiten gaf geen problemen.
Een Download van 250 kB/s dus breedband. Ik woon in hetzelfde dorp en haal dit bij speedtest
http://members.lycos.nl/xmaster4/lol.jpg

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

Wildfire schreef op 25 February 2003 @ 21:15:
[...]

Inderdaad, op goeie momenten en vanaf snelle sites haal ik ook 650KB/s gemiddeld :). Nieuwe type com21, geen motorola.
ME me ouwe com21 haalde ik die snelheid dus niet.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:03
og speedtest geeft bij mij ook alter boven de mb per seconde,. soms wel 1500 kb/sec. vind je het gek als ze met bestand gaan testen van 1 mb ofzo (of hoe groot die ook is)

speedtest sux. msn downloaden, dan weet je het :) (Wat zijn die server snel) en daar haal ik zon 560 kb/sec en das tog ook de max??

CISSP! Drop your encryption keys!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
X-Master was gister dus langs geweest;
mijn 20meter lange utp kabel uit m'n pc gehaald en bij hem in de laptop gedaan.
Verrek; geen verbinding :@ grrrr
> dude; ik heb nog een kabel bij?
< ja? die blauwe?
> yup, even testen of die 't wel doet dan?
2 meter lange upt kabel van moterola naar laptop gestuurd, en verrek; 680kb/s download op speedtest; en 700kb/s van ftp.nluug.nl/ :D - mensen (K) en zo :D
bedankt voor jullie hulp. Ik ga vanmiddag een rol van 300 meter halen, en kabels trekken :)
Nu heb ik alleen nog 1 klein vraagje; mag je een UTP/CAT5 kabel in een goek van 90graden leggen? dus strak tegen de muur? Wat voor invloed heeft dit op de verbinding?

BEDANKT

BEDANKT

Kan ik EINDELIJK na 5 jaar (of zo) m'n modempje weg doen.
Dus bij deze; wie heeft er intresse in een Dynalink 56kb/s Externe Modem? ;)

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:30

Sorcerer8472

Mens sana?

Hier is zeker ook niemand die weet waarom een Com21 i.c.m. Windows maar 350K haalt (onder Linux 450) en een Motorola altijd 450? :{

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Xandrios
  • Laatst online: 04-08 20:06
Jongens, dit soort offtopic praat is niet de bedoeling. reply's als 'ik heb interesse in je modem' heb ik dus ook verwijderd.

Verder bleek dus dat het probleem eigenlijk een heel simpel iets was: een brakke kabel. Zeker als je bedenkt dat dat in de 1e 2 reply's al gezegd is.

En eigenlijk is voor een probleem als dit het grote @home problemen draadje, deze dus:
[rml]Het grote @home problemen topic [ deel 2][/rml]

:)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.