Fanless Mini Computer. Wie kent er een?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Beste tweakerd,

Ik zoek dus n klein ding die geheel (dus PSU ook) fanless loopt. zonder koel ventilatoren dus. Hij hoeft maar iets van 300Mhz te zijn. (Win2k + wat zooi moet ie kunnen halen)

Ik ben al leuke epia all-in-1 bordjes gezien, maar daar moet ook nog n voeding bij, die ik maar nergens kan vinden.

Wie jij n goede oplossing?

Laat et me hier dan even weten.

Bedankt.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

Freakaz0id schreef op 25 februari 2003 @ 00:22:
Beste tweakerd,

Ik zoek dus n klein ding die geheel (dus PSU ook) fanless loopt. zonder koel ventilatoren dus. Hij hoeft maar iets van 300Mhz te zijn. (Win2k + wat zooi moet ie kunnen halen)

Ik ben al leuke epia all-in-1 bordjes gezien, maar daar moet ook nog n voeding bij, die ik maar nergens kan vinden.

Wie jij n goede oplossing?

Laat et me hier dan even weten.

Bedankt.
ik kan nu niet zeggen van use the search op got
maar kijk eens op www.tweakers.net rond daar was laatst nog een fanloze voeding langs gekomen :>

de search werkt weer dus ik zou zeggen lees de 1000 topics hier over eens :>

[ Voor 6% gewijzigd door Shunt op 25-02-2003 00:25 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:59

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Die kasten speciaal voor de EPIA zijn toch met een externe notebook-a-like voeding, zonder fans dus, is dat niet wat :?

• Freakaz0id
euh, zijn daar speciale kasten van dan?

Mischien als et kan nog kleinere computer?
Ik heb al n Brick PC gezien, die was uitzonderlijk klein (zo groot als n CD-rom Bay),
Maar die vrat helaas alleen maar linux.

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
www.mini-itx.com heeft heel veel info over epia form factor, ze hebben zelfs ook nog een online store waar je wat dingen kunt kopen. Maar idd, wat jij moet hebben is zo'n Starex kastje met een Epia 500, denk ik.

Bij de weg, die Brick PC kun je gewoon windows op draaien hoor. Is standaard laptopje, min of meer. Laptop CD, laptop HD, sis alles in een chipsetje.

[ Voor 28% gewijzigd door Jasper Janssen op 25-02-2003 01:03 ]

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:39
Of een geode module op 300 mhz. Zit alles on-board en past in een 5.25 inch bay, wat betreft formaat. Moet je zelf maar even naar zoeken met google of zo.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De 'OPENBRICK FANLESS MINI PC' hier te koop voor HCC leden 449.= euro, niet leden schuiven 495,50 euro over de balie.

ARME AOW’er

• Freakaz0id
Zon Brick PC is idd wel leuk, maar die zijn toch ontworpen voor linux etz. ?
Hijs wel ideaal voor wat ik ermee wil eigenlijk. Hij heeft wel maar 128mb ram. dat is denk ik net te weinig om er gezond n Divx filmpje op te snorren?

Ik zal meteen maar vertellen wat ik wil gaan doen met dit ding:
- Hij zal naast de TV in de huiskamer komen te staan.
- Bijna altijd zal ie aan et downloaden\uploaden zijn.
- Hij moet zo af en toe n Filmpje kunnen draaien dmv. TV out.
- Hij moet Com poort hebben (zodat ik mijn remote controler erop kan zetten voor winamp.)
- Hij zal dus ook winamp muziek moeten kunnen draaien.
- Windows 2000 draaien is een must vind ik.
- Et liefste zou ik nog de mogenlijkheid willen hebben dat ie draadloos netwerk aankan.

Dat ist wel zonbeetje.

[ Voor 55% gewijzigd door Freakaz0id op 25-02-2003 15:09 ]

• Nomis
  • Laatst online: 15:39
De 300 mhz die je voorstelde in je openingsposting zijn dan te laag gegrepen. Er blijft maar een mooi alternatief over en dat is een epia. Vanaf 800 mhz kunnen ze wel filmpjes afspelen en mp3tjes draaien. Voor de epia zijn behuizingen verkrijgbaar met een passieve voeding.

Alle andere (voor mij bekende) alternatieven zijn veel duurder.

• Freakaz0id
http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/goih06.html Lijkt me best interesant. En helemaal niet duur.
Ik wil dit dingetje in n zelfbouw case stoppen en er een bleutoothje intern op solderen.
Dan kan ie best wel door voor entertainment box, vind je niet?
Nu dan alsnog de voeding.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Freakaz0id schreef op 25 februari 2003 @ 17:27:
http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/goih06.html Lijkt me best interesant. En helemaal niet duur.
Ik wil dit dingetje in n zelfbouw case stoppen en er een bleutoothje intern op solderen.
Dan kan ie best wel door voor entertainment box, vind je niet?
Nu dan alsnog de voeding.
dat is gewoon de epia-m. met fan dus.
zoek gewoon even wat de rond in de circa honderd bestaande topics over fanloze epias, gemodde voedingen, etc. Er is genoeg te vinden over dit onderwerp in de SEARCH.

• Freakaz0id
Dat heb ik al geprobeerd. (duh) Maar dat leverde alleen dingen op zoals "Dit en dit moet je kopen vanuit et buitenland, en dat kost klauwen." Ik wil gewoon hier in nederland iets aankopen.

Ik wil gewoon zelf n grote fan op et dak van die case zetten (groter en dus stiller?) die alles coold, maar dan moet ik wel weten of dat kan voor ik dingen ga slopen/bouwen...

[ Voor 6% gewijzigd door Freakaz0id op 25-02-2003 17:41 ]

Verwijderd

dr staat hier op de review een erg koele kast, fannless ook wat ik heb gelezen:

reviews: SiD Futureclient: een fanloze pc

misschien is ut wat?

• mvds
  • Laatst online: 16-08 18:39

mvds

Totally awesome!

Je kan heel makkelijk een fanless PC bouwen hoor, en alles daarvoor is gewoon in nederland te koop... Procase Cubid kast (1, 2, 3, 4) en daar een 800Mhz Via Epia bord inbouwen.

De 800 Mhz zou genoeg moeten zijn om films af te spelen, en is fanless. En als je voor een erg mooie kast gaat zou ik voor de Coolermaster ATC-630 gaan. Vreselijk mooie kast... Die is niet zonder fans trouwens, maar daar is wel wat aan te doen...

• j-w
  • Niet online

j-w

Phantomastique schreef op 26 februari 2003 @ 08:07:
De 800 Mhz zou genoeg moeten zijn om films af te spelen, en is fanless.
Klopt beide niet:
De Epia 800 heeft WEL een fan, en heeft moeite met sommige DivX films. De Epia-M 933 kan naar het schijnt wel (vrijwel) alle films afspelen, maar heeft nog steeds een fan.

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 11:15
Zoals je misschien wel weet, geeft het aantal Mhz lang niet altijd aan hoeveel rekenkracht een processor heeft. Die Geode module heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord, maar volgens mij haalt die het lang niet om een divxje aftespelen.

Ik heb een Celeron333 laptop, die trekt divx/xvid meestal zonder problemen, zelfs met AC3. Je moet dan echter wel je installatie optimaliseren. Ook zul je post-processing absoluut niet kunnen gebruiken, trekt die voor geen meter.

Ook heb ik op een P2-233 (of 266, weet niet meer), divx aan de gang gekregen, ook met AC3. Hier moet de resolutie/bitrate niet te hoog zijn en je moet de ffdshow filter gebruiken en natuurlijk heel veel optimaliseren aan je installatie. Maar het werkt!!

Iemand die ik ken heeft een Epia800, deze kan de divx ook aan, maar weer met goede optimalisatie van je windows-installatie en ook kun je hier post-processing wel vergeten.

Misschien een idee om een P4 (JA!) te halen en van 200Mhz FSB terug te klokken naar 100Mhz (als dat kan, geen ervaring mee). Dan een goed groot koelblok erop. Natuurlijk is dit niet precies wat je wilt, maar hier mee heb je wel de kracht en de veiligheid, omdat de P4 beveiligd is tegen oververhitting (speedstep heete dat d8 ik). En volgens mij zijn er ook ITX moederbordjes die een Socket478 hebben (P4).

Er zijn ook voedingen die zonder fan werken, maar die heb ik alleen nog in ATX vorm gezien. Misschien is het dan mogelijk een ITX kastje met voeding (+fan) te modden zodat de fan op 7V loopt, maar ik weet niet of dat aan te raden is.

Het lijkt me eigenlijk toch verstanding (ookal snap ik dat je het niet wilt) om een lucht stroming te hebben in je kast. Moet eigenlijk (ook voor geluid) geen punt zijn, je hdd komt zeker boven een stille 5/7Volt ventilator uit!

Nog een punt om bij stil te staan (alhoewel dat tegenwoordig minder is). Als je met je filmpje kijken dicht tegen het maximum van je processor zit kan het zeker ook uitmaken wat voor een videokaart je erin hebt zitten. Bv. die P2-233 die ik gedaan had, trok het met interne Matrox Mistique niet en met een extra TNT2-PCI wel. Het hoeft dus absoluut niet veel te zijn, maar wel eventjes over nadenken.

• j-w
  • Niet online

j-w

j-w schreef op 26 February 2003 @ 12:56:
[...]

Klopt beide niet:
De Epia 800 heeft WEL een fan, en heeft moeite met sommige DivX films. De Epia-M 933 kan naar het schijnt wel (vrijwel) alle films afspelen, maar heeft nog steeds een fan.
Ik ga hier uit van de ervaringen van andere mensen. Ik volg de PMG en CME fora nauwlettend, en veel mensen klagen dat DivX met de Epia-800 net niet soepel gaat.

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

t is toch nooit compleet stil in een huis, als je die 1 of 2 fans in dat systeem nou gewoon vervangt door temp-controlled fans van bijv. zalman scheelt dat je enorm veel geluid...

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

Die lindows pc is fanless meen ik!

Verwijderd

P4 terugklokken lijkt me niet zo heel erg slim, die dingen moeten het al voor een groot deel van hun hoge aantal MHz en hun hoge memoryklok hebben. je killt dan een heel groot deel van de snelheid

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:02

MBV

je hoeft hem toch ook niet zo ver terug te klokken? Met een dikke heatsink (desnoods zalman) en een grote fan bovenop moet het lukken. En de proc hoeft ook niet zo snel te zijn, zeker niet als je een ATi radeon 7000 neemt. Ik dacht dat die hardware mpeg2 decompressie gebruikten, dat zal dus ook helpen voor je divx. Zoieso zou ik ATi of Matrox nemen, vanwege de betere tv out. en met ATi kan je een All-in-wonder nemen, kan je direct opnemen!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/goih06.html

deze is idd leuk, mooie 2d (s3 savage) 933mhz kan gewoon ddr ram in, max 1gb, alles onboard, com,lpt, lan100mbit

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Misschien is dit wat voor je:

Afbeeldingslocatie: http://www.bart.nl/~jdbruine/mini1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bart.nl/~jdbruine/mini2.jpg

Dit kan je in een kastje bouwen en er een voeding onder bouwen dan zijn de afmetingen ongeveer:

16.5 x 11.5 x 9 cm (L x B x H) is volledig fanloos, de proc is dacht ik 300 mhz! Kijk op www.advantech.com voor deze dingen.

Hail to the king baby!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

MBV schreef op 26 February 2003 @ 14:04:
je hoeft hem toch ook niet zo ver terug te klokken? Met een dikke heatsink (desnoods zalman) en een grote fan bovenop moet het lukken. En de proc hoeft ook niet zo snel te zijn, zeker niet als je een ATi radeon 7000 neemt. Ik dacht dat die hardware mpeg2 decompressie gebruikten, dat zal dus ook helpen voor je divx. Zoieso zou ik ATi of Matrox nemen, vanwege de betere tv out. en met ATi kan je een All-in-wonder nemen, kan je direct opnemen!
mpeg-2 decrompressie schiet je niks mee op bij divx of xvid.

Verder bestaan er voor zover ik weet geen socket 427 ITX bordjes, maar dat hoeft ook niet, de epia 933 kan vrijwel alles aan, en als je toch nog twijfelt kun je zelfs de gloednieuwe (en helaas nog wat duurdere) 1GHz versie nemen.

Video zit trouwens al onboard.

Ikzelf ben ook bezig met een dergelijk projectje, maar ik heb juist gekozen voor een vrij grote case, zodat ik veeeel ruimte heb voor geluidsisolatie. Ik denk dat ik voor het principe van een kast in een (goed geisoleerde) kast ga. Zo hoor je je fans en hdd niet, maar kun je toch airflow realiseren.

zal zo ff plaatje uppen om een idee te geven waar ik mee bezig ben...

It sounds like it could be either bad hardware or software

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-08 15:22
volgens mij zag ik er laatst eentje op www.abgcomputers.com

veel succes

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

als je een leuk mobo'tje hebt voor een leuke socket 370 proc. (zeg een cellie 400 met 66 mhz fsb) dan heb ik hier nog wel eenl euke passieve koeler liggen voor je, als je dan t hele gebeuren voed d.m.v een aangepaste laptop voeding (is dus fanloos)( gewoon die lptop voeding naast je mini kast en t omvormer printje in je kastje ) zou je toch wel een heel eind moeten komen denk ik. suc8 ;)

ride on

Verwijderd

Kijk ook eens op http://www.smartworx.nl/ daar staat echt een strak uitziend fanless mini computer (zie afbeelding) en niet al te duur.

Lijkt op openbrick-e (misschien is ie exact hetzelfde?) maar wel een stukje goedkoper...

Paar opties:
- fanless
- 3 netwerkkaarten (+gigabit :9)
- wireless (ook :9)
- en natuurlijk standaard dingen als vga, audio etc.

Afbeeldingslocatie: http://www.swx.nl/images/desktop.jpg

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 09:27
even in de reviews terug kijken en we komen uit bij : reviews: SiD Futureclient: een fanloze pc

Eve char: Warock <TEST>

Verwijderd

Je hebt trouwens ook mini compu's op http://www.soekris.com/ maar die zijn een stuk langzamer.

Volgens mij kan je die SmartWorx SlimSeries kan je volgens mij voor precies hetzelfde (en meer) gebruiken en ziet er een stuk strakker uit.

De soekris heeft trouwens geen VGA of audio..

Verwijderd

sPENKMAN schreef op 10 March 2003 @ 14:51:
even in de reviews terug kijken en we komen uit bij : reviews: SiD Futureclient: een fanloze pc
Die is niet fanless.. en veel duurder dan die SlimSeries (en lelijker :)) maar dat moet je natuurlijk zelf beoordelen...

• Freakaz0id
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 14:48:
Kijk ook eens op http://www.smartworx.nl/ daar staat echt een strak uitziend fanless mini computer (zie afbeelding) en niet al te duur.

Lijkt op openbrick-e (misschien is ie exact hetzelfde?) maar wel een stukje goedkoper...

Paar opties:
- fanless
- 3 netwerkkaarten (+gigabit :9)
- wireless (ook :9)
- en natuurlijk standaard dingen als vga, audio etc.

[afbeelding]
Woah, wat is dat n leuk apparaatje joh.

Ik meen van iemand op casejunkies.com vernomen te hebben dat die gaan beginnen met goedkope lasercut productie van vet coole EPIA cases. Eens kijken wat die dr van bakken. :)

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:25
urk_forever schreef op 26 februari 2003 @ 14:40:
Misschien is dit wat voor je:

Dit kan je in een kastje bouwen en er een voeding onder bouwen dan zijn de afmetingen ongeveer:

16.5 x 11.5 x 9 cm (L x B x H) is volledig fanloos, de proc is dacht ik 300 mhz! Kijk op www.advantech.com voor deze dingen.
Tis een cyrix GX1 Media processor ongeveer zo snel als een p166 mmx
de 200 mhz versie is ongeveer zo snel als en p100

ik heb er thuis een compaq presario staan waarin er 1 inzit (200 mhz versie)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 14:56:
[...]

Die is niet fanless.. en veel duurder dan die SlimSeries (en lelijker :)) maar dat moet je natuurlijk zelf beoordelen...
Het Duitse bedrijf SiD maakte speciaal voor omgevingen waar stilte belangrijk is, de Futureclient. Dit is een pc in een aluminium kast die in het geheel geen ventilatoren bevat
Waar zit er volgens jou een fan dan? :o 8)7 :? :X B) :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Freakaz0id
Ik zei wel 300mhz, maar dat is denk ik niet snel genoeg om via TVout nog films te kunnen rammelen?
Die van epia kent n mooie 533Mhz die ook fanless schijnt te zijn, en ik ken iemand (van www.casejunkies.com meen ik) die 60w voeding aan bied, dus dan ben ik er op et schijfje na al denk ik? Et geheugen sloop ik uit mijn ouwe computer. als epia tenminste ook PC133 is.

Ps.
Ale iemand nog n laptop schijfje heeft van minimaal 13gb? laat maar van je horen. :D

[ Voor 21% gewijzigd door Freakaz0id op 11-03-2003 19:35 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik vraag me af of dit wel nut heeft. De HDD die je erin zet hoor je namelijk altijd wel, met name omdat het geluid ervan nu niet opgaat in het geluid van je fans.

Ik heb namelijk zelf ook een pc met alleen een 80x80 fan in de voeding (Aopen voeding met temp. control, hoor je vrijwel niet) en nu is het de HDD die irriteert.

En HDD's gaan na een jaar of wat altijd zo'n snerpend geluid maken.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Freakaz0id
dreeke schreef op 11 March 2003 @ 19:32:
Ik vraag me af of dit wel nut heeft. De HDD die je erin zet hoor je namelijk altijd wel, met name omdat het geluid ervan nu niet opgaat in het geluid van je fans.
En HDD's gaan na een jaar of wat altijd zo'n snerpend geluid maken.
Laptop schijven zijn over et algemeen niet echt snel en de spindle is ook wat kleine en dus ook lichter en makkelijker op te spinnen, en maken dan dus ook wat minder lawaai. Zo dacht ik tenminste.
En et zachte gereutel van n schijfje vind ik niet zo erg als et geluid alsof er n toilet afzuiger aan staat (plus dan nog die schijf).

Ik heb trouwens nog n temprature bay liggen die als ik die sloop niet groter is dan 2 duimen. die zou eventueel nog n CPU fannetje aan kunnen gooien als de temperatuur van de heatsink boven de 25'c komt ofzo, zodat ie alleen met hogere loads lawaai maakt. (tijdens films enzo, want dan hoor je toch niks van dat ding.)

[ Voor 21% gewijzigd door Freakaz0id op 11-03-2003 19:43 ]

• ixl85
  • Laatst online: 21-10-2025
er is maar 1 psu zonder fan,
en die wil je volgensmij niet kopen ($$$)
en is hier volgensmij ook nog niet te koop

• Freakaz0id
onzin.
Ik heb dr een gezien van 59w en das gewoon n soort langwerpig printje met kleine koelvinnetjes hier en daar. ik meen dat die geen fan vereist.

Verwijderd

Die SlimSeries kan ook een CompactFlash kaartje als storage gebruiken. Dan kan je mooi met JFFS2 (FlashFileSystem) + Linux een **compleet** geluidloos systeem bouwen.
Denk aan:
- Eigen AccessPoint (met die SlimSeries Wireless)
- Eigen Firewall / Router.. (met die SlimSeries met 3xLAN of zelfs Gigabit :9 als je dat hebt liggen)

En het heeft nog een beetje design ook. Ik vind het nog steeds een gaaf kastje...

En oohjah..
Waar zit er volgens jou een fan dan?
Sorrie sorrie.. 8)7 dacht echt ergens gelezen te hebben dat ie wel een fan had maar alleen heel weinig geluid maakte. 8)7

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:47

kimjansen

Nu ff niks...

Ik ben zelf nogal fan (zonder fan) van de FutureClient van SignumData http://www.signum-data.de/ zijn volledig passief gekoeld en hebben een P4 of Celeron kookplaat... Werkt super kan ik zeggen, en nog 'redelijk' geprijst ook en mooi.

Speed kills, but beauty lives forever...

• Freakaz0id
Omdat et zulke sterke CPU's zijn, zal et wel n redelijke prijs zijn denk ik.....

Ik zoek echter iets anders.
CD-rom lade hoeft voor mij niet echt. Dat trekt alleen maar meer stroom.
Wat ik wil is n kistje waarmee ik kan surfen, downloaden, en af en toe n fatsoenlijk filmpje kunnen kijken, met de TV als monitor. Als ik echt CD's wil gebruiken doe ik dat via Demon Toolz, of gewoon via shared network drive.

Ik zie nu dat zelfs 1.8Ghz fanless kan, dus n mooie middenmoot van 1ghz moet ook kunnen dan. nu ist alleen nog n kwestie van vinden. en dan nog n nederlandse dealer.

[ Voor 4% gewijzigd door Freakaz0id op 11-03-2003 21:33 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Vanmiddag nog eentje gezien bij www.linden-computech.com , ik was daar en zag er eentje staan en meteen een foldertje meegejat. Ze hebben daar een book size pc met een VIA bordje met cpu en geheel fanloos :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Freakaz0id
ziet er idd erg mooi uit, en ik meen zelfs dat ze n nederlandse dealer hebben.

Maar... WAT KOST IE??!! :D

Ik vind em wel erg vet, en et dingetje laat zich denk ik heerlijk lenen voor casemodding.
2x 10cm cathodelights, lapje lexaan, moah.

Ik wil dus HEEL graag weten wat zoiets nou kost.
Liefst de versie met wireless lan.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Shunt schreef op 25 February 2003 @ 00:22:
[...]
maar kijk eens op www.tweakers.net rond daar was laatst nog een fanloze voeding langs gekomen
Ik denk niet dat ie het leuk vindt om 200 € of misschien zelfs meer voor een voeding neer te tellen ;)

/EDIT : SLOMO :/ staat er al :/

[ Voor 6% gewijzigd door nero355 op 11-03-2003 22:04 . Reden: ike sloom ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Freakaz0id
Met n externe laptopachtige adapter moet je denk ik toch n heel end komen.
Die book PC doet et ook zo volgens mij.

[ Voor 28% gewijzigd door Freakaz0id op 11-03-2003 22:09 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:57

The Third Man

The Third Jellyfish

The Collector schreef op 26 februari 2003 @ 13:11:Misschien een idee om een P4 (JA!) te halen en van 200Mhz FSB terug te klokken naar 100Mhz (als dat kan, geen ervaring mee). Dan een goed groot koelblok erop. Natuurlijk is dit niet precies wat je wilt, maar hier mee heb je wel de kracht en de veiligheid, omdat de P4 beveiligd is tegen oververhitting (speedstep heete dat d8 ik). En volgens mij zijn er ook ITX moederbordjes die een Socket478 hebben (P4).
Hmm, hier klopt niet zoveel van (ookal is het idee wel goed). Een P4 loopt op een FSB van 100 of 133 MHz quad-pumped, op eentje van 200 MHz moeten we nog even wachten (zeg maar gerust een jaar). Speedstep is een handige functie van Pentium-M processoren, om meedere stroomverbruiksmodussen te hebben, gekoppeld aan de kloksnelheid. Zo kan de PIII 600-M op 600 MHz lopen en op 350 (geloof ik), waarbij hij bij de laatste op een laag corevoltage loopt en dan ook een stuk minder stroom verbruikt.

Deze functie bestaat overigens ook bij de normale P4, maar is alleen in Linux te gebruiken. De bekende overheatprotection heeft geen speciale naam.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Lekkere Kwal schreef op 11 maart 2003 @ 22:16:
[...]
Hmm, hier klopt niet zoveel van (ookal is het idee wel goed). Een P4 loopt op een FSB van 100 of 133 MHz quad-pumped, op eentje van 200 MHz moeten we nog even wachten (zeg maar gerust een jaar). Speedstep is een handige functie van Pentium-M processoren, om meedere stroomverbruiksmodussen te hebben, gekoppeld aan de kloksnelheid. Zo kan de PIII 600-M op 600 MHz lopen en op 350 (geloof ik), waarbij hij bij de laatste op een laag corevoltage loopt en dan ook een stuk minder stroom verbruikt.

Deze functie bestaat overigens ook bij de normale P4, maar is alleen in Linux te gebruiken. De bekende overheatprotection heeft geen speciale naam.
Ik geef je gelijk, maar deze functie zit ook in de P4. Na een bepaalde tempratuur verlaagd ie z'n kloksnelheid om de temp niet abnormaal hoog op te laten lopen. Dit is alleen naar mijn weten niet softwarematig aan te zetten, alleen hardwarematig.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• ixl85
  • Laatst online: 21-10-2025
Freakaz0id schreef op 11 March 2003 @ 20:31:
onzin.
Ik heb dr een gezien van 59w en das gewoon n soort langwerpig printje met kleine koelvinnetjes hier en daar. ik meen dat die geen fan vereist.
jippie... 59wat jah..
.maar ik heb het over 350+
ik weet nm niet wat hij nodig heeft,
maar er was laatst een review over op tweakers, en dat was de enige in zn soort...
met een HEEL groot koelblok er achter op...

• Freakaz0id
n moederbordje met alleen maar 1 harde schijf en et gebruik van TVout.
Dat heeft toch geen 350w te hebben joh..

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:57

The Third Man

The Third Jellyfish

dual-zip schreef op 11 March 2003 @ 22:33:
[...]

Ik geef je gelijk, maar deze functie zit ook in de P4. Na een bepaalde tempratuur verlaagd ie z'n kloksnelheid om de temp niet abnormaal hoog op te laten lopen. Dit is alleen naar mijn weten niet softwarematig aan te zetten, alleen hardwarematig.
Dat zeg ik dus ook in mijn laatste alinea, speedstep en de overheatprotection zijn twee verschillende dingen. Beide zitten in de P4.

Verwijderd

Kijk eens op: http://www.myelectronics.nl/

en dan mini-itx
Pagina: 1