Toon posts:

[NT4]keyboard instellingen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand van het bedrijf werkt met verschillende soorten keyboard instellingen.
Ik heb tot nu toe een paar enkele toegevoegd: zoals Slovenian, English, Polish en Russian talen geinstalleerd. Na het installatie werkt alles nog goed. Maar als die persoon op een andere computer inlogt zijn al die keyboard instellingen verdwenen. Er is blijkbaar iets geconfiguurt dat alleen werkt op lokaal. Ik weet niet waar het probleem nu eigenlijk is. Maar ik heb het vermoeden dat er iets moet gebeuren met zijn profile. Hoe kan ik die keyboard instellingen opslaan in zijn profile dat hij gewoon bij elke computer het kan gebruiken zonder problemen?

Ik gebruik trouwens nog steeds Windows NT4 Server / Client.

ik hoop dat jullie mij verder kan helpen....... ;)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Titelfix volgens WOS Policy, volgende keer even op letten :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

En als jij inlogt op die PC waar hij die keyboard instellingen heeft veranderd? Krijg jij ze dan wel mee?

Ik denk trouwens dat dit gewoon niet in het profiel wordt meegenomen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 10:45:
En als jij inlogt op die PC waar hij die keyboard instellingen heeft veranderd? Krijg jij ze dan wel mee?

Ik denk trouwens dat dit gewoon niet in het profiel wordt meegenomen.
nee ik krijg niet zijn keyboard instellingen...
het moet opzicht wel kunnen het opslaan in het profiel?!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En Roaming profiles staat wel aan?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Roaming profiles ? wat is dat eigenlijk en hoezo moet die eigenlijk aan staan?!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 11:03:
Roaming profiles ? wat is dat eigenlijk en hoezo moet die eigenlijk aan staan?!
Roaming profiles houdt in dat je profiel op elke PC hetzelfde is. Het wordt namelijk opgeslagen op de server en daar bij het inloggen op een PC ook weer vanaf gehaald. Maar dit kan alleen aanstaan als je een domein hebt. Ik neem aan van wel, anders zou je geen NT4 Server draaien.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 11:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 11:05:
[...]

Roaming profiles houdt in dat je profiel op elke PC hetzelfde is.
ja die staat aan. alleen ik weet niet hoe je die keyboard instellingen kan zetten in zo'n profile.... heb jij enig idee ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 11:06:
ja die staat aan. alleen ik weet niet hoe je die keyboard instellingen kan zetten in zo'n profile.... heb jij enig idee ?
Nee, je weet niet of ze in het profiel worden opgeslagen, en ik ook niet eigenlijk, ik zal nog even voor je zoeken. Had je trouwens zelf ook al gezocht en iets gevonden omtrendt je probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 11:08:
[...]

Nee, je weet niet of ze in het profiel worden opgeslagen, en ik ook niet eigenlijk, ik zal nog even voor je zoeken. Had je trouwens zelf ook al gezocht en iets gevonden omtrendt je probleem?
ze worden niet opgeslagen in het roaming profile..... ik wil dat juist wel hebben... alleen weet ik niet hoe! ik heb al gezocht.... maar kwam geen concrete oplossingen vinden. Je moet je system of user policy aanpassen of iets in die richting. Ik zie daar geen instellingen voor het aanpassen van keyboardinstellingen!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 11:15:
[...]

ze worden niet opgeslagen in het roaming profile..... ik wil dat juist wel hebben... alleen weet ik niet hoe! ik heb al gezocht.... maar kwam geen concrete oplossingen vinden. Je moet je system of user policy aanpassen of iets in die richting. Ik zie daar geen instellingen voor het aanpassen van keyboardinstellingen!
Heeft iemand nog nuttige tips hierover?!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Dat je roaming profiles wilt gebruiken moet je bij het gebruikersbeheer opgeven op de server. Daar kun je per gebruiker de lokatie opgeven waar je het profiel op wilt slaan. Als dat ingevuld is zal die map bij de volgende keer aan- en afmelden gevuld worden en bij het aanmelden op een andere PC gewoon gebruikten. Hoef je verder niets voor te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Yngwie- schreef op 01 maart 2003 @ 23:14:
Dat je roaming profiles wilt gebruiken moet je bij het gebruikersbeheer opgeven op de server. Daar kun je per gebruiker de lokatie opgeven waar je het profiel op wilt slaan. Als dat ingevuld is zal die map bij de volgende keer aan- en afmelden gevuld worden en bij het aanmelden op een andere PC gewoon gebruikten. Hoef je verder niets voor te doen.
oke dat snap ik, maar hoe zit het met die keyboard instellingen dan? Die worden nog steeds niet opgeslagen in het roaming profile. hoe sla je dit dan op?!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 23:31:
[...]

oke dat snap ik, maar hoe zit het met die keyboard instellingen dan? Die worden nog steeds niet opgeslagen in het roaming profile. hoe sla je dit dan op?!
Jawel... het profiel is een complete verzameling instellingen per gebruiker. Daaronder vallen bijvoorbeeld:
- Default directories in software zoals Word Excel e.d.
- Achtergrondjes
- Welke netwerkprinters geinstalleerd zijn (niet de lokale printers)
- Internet Explorer settings

en dus ook de keyboard instellingen. Al die instellingen worden automatisch opgeslagen bij het afmelden van die gebruiker, daar hoef je niks voor te doen, behalve aanmelden als die gebruiker, instellingen maken en weer afmelden.

Als het goed is zie je dan op de lokatie die je opgegeven hebt in het gebruikerbeheer een heel aantal mappen (die normaal gesproken lokaal onder de profiles map te zien zijn) Hier zitten dus al die instellingen in. Als je op die plek niks ziet, wordt het roaming profile niet aangemaakt en werkt het dus niet. Controleer in dat geval de instellingen en ook of die gebruiker rechten heeft om wijzigingen in die map die je opgegeven hebt te maken.

Let daarbij wel op dat als je op 2 werkplekken tegelijk aangemeld bent, en je maakt op 1 PC een aantal wijzigingen (op de andere PC niet), en je logt daar als eerste uit en daarna pas op de tweede PC, dat de wijzigingen nadat de tweede PC afgemeld wordt ongedaan worden.

edit:
Heb het verhaal nog een keer doorgelezen en denk dat ik weet wat er wel eens fout zou kunnen gaan. In het profiel worden alleen de instellingen opgeslagen zoals de keyboardinstellingen zouden moeten staan. Daar zitten de verschillende talen niet in, die zul je op alle PC's waar die persoon op aan moet melden eerst wel moeten installeren. Zelfde als software instellingen, je kunt wel instellingen maken voor bijv. een standaard bestandslokatie in Word, maar als op die andere PC Word niet geinstalleerd is, heeft dat geen effect. Zelfde geldt voor de toetsenbordinstellingen. Eerst op als die PC's alle talen installeren en dan zou het via die profielen moeten werken.

[ Voor 28% gewijzigd door Yngwie- op 02-03-2003 10:53 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 23:31:
[...]
ze worden wel opgeslagen in je profile, maar de verschillende PC's waar je op aangelogd heeft heeft die talen niet geinstalleerd staan.

Kijk eens naar "%systemroot%\system32\kbd*.dll" - je zal zien dat de PC waarop het werkt veel meer van die DLL's heeft dan de PC's waar het niet op werkt.
Pagina: 1