Toon posts:

[Win2k] store.exe gebruikt veel geheugen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie morge

Zit hier met een klein probleempje. Heb hier een server staan met windows 2000 sp3. Daarop staat echange server 2000 sp3, 6 printers en de back up wordt gemaakt via arc serv sp4 (doe het even uit men hoofd).

Alles werkt goed, zolang ie niet crashed:P

Wat is het probleem. De file store.exe eet steeds meer geheugen weg. Na een reboot heeft het 8 mb gheugen nodig. Na 3 dagen is dit al op gelopen naar 400-500 mb. Waarna ik hem weer reboot om het weer 3 dagen te kunnen laten draaien. Doe ik dit niet dan wordt de machine gigantisch traag door geheugen gebrek en is ie niet meer af te sluiten.

Store.exe is een onder deel van de exchange server.
Weet iemand hoe het komt dat ie zo gek is op geheugen en hoe dit te verhelpen is??

al vast bedankt

Railguy

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Heb je ten eerste zekerheid over je geheugen?

Ik bedoel, heb je memtest86 er al overheen gehaald? www.memtest86.com

Als hij dan wat vind zou ik eerst ander geheugen proberen. Zo niet dan is het misschien wel een leak in die store.exe

p.s. blindelings vertouwen op memtest86 kan je btw nooit. Maar vaak als ie geen fouten aangeeft is er ook niks aan de hand.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Staan er ook meldingen in het eventlog? Misschien dat je daar meer info kan vinden.
Heb je ook al gezocht naar store.exe in de MS KB? Misschien omschrijfit dit document je probleem (maar daar moet je eventlog meldingen voor hebben): http://support.microsoft.com/?kbid=267255

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
nee die heb ik nog niet gebruikt.
Stoe.exe is bekend dat ie problemen heeft met geheugen. Maar gelukkig is dit op gelost in de laatste service pack. Althans dat is wat de leverancier zegt. Is dus niet echt het geval. Dus ik vermoed zo ie zo dat het geheugen goed is en dat de store.exe de problemen heeft.

Alleen hoe op te lossen. Om de 3 dagen de server rebooten is nou ook niet waar ik op zit te wachten. Wachten op een oplossing van de leverancier heeft ook weinig zin, die zijn helaas niet zo snel:(

Dus blijft er maar 1 ding over hopen dat iemand het zelfde probleem had en het heeft kunnen oplossen:P

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 24 February 2003 @ 10:20:
nee die heb ik nog niet gebruikt.
Stoe.exe is bekend dat ie problemen heeft met geheugen. Maar gelukkig is dit op gelost in de laatste service pack. Althans dat is wat de leverancier zegt. Is dus niet echt het geval. Dus ik vermoed zo ie zo dat het geheugen goed is en dat de store.exe de problemen heeft.

Alleen hoe op te lossen. Om de 3 dagen de server rebooten is nou ook niet waar ik op zit te wachten. Wachten op een oplossing van de leverancier heeft ook weinig zin, die zijn helaas niet zo snel:(

Dus blijft er maar 1 ding over hopen dat iemand het zelfde probleem had en het heeft kunnen oplossen:P
Heb je hier al gekeken?

Daar zijn iig wel veel mensen met het zelfde probleem :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 24 February 2003 @ 10:15:
Staan er ook meldingen in het eventlog? Misschien dat je daar meer info kan vinden.
Heb je ook al gezocht naar store.exe in de MS KB? Misschien omschrijfit dit document je probleem (maar daar moet je eventlog meldingen voor hebben): http://support.microsoft.com/?kbid=267255
Helaas geeft de event log geen fout meldingen. Dit gebeurt pas nadt er zoveel geheugen is verdwenen dat het systeem niet meer goed werkt. Dan loopt event vol met meldingen. Maar niks over de veroorzaker:(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 februari 2003 @ 10:23:
Dan loopt event vol met meldingen. Maar niks over de veroorzaker:(

Misschien dat je daar toch wat aan hebt, kijk eens op www.eventid.net

offtopic:
Ik zet even het OS in je titel, zoals verplicht is in WOS zoals je kan lezen in WOS Policy, en maak hem wat duidelijker.

[ Voor 24% gewijzigd door blackd op 24-02-2003 10:30 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• PolarWolf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 15:23

PolarWolf

Debian, of course.

Heb je per ongeluk een virus- of contentscanner op dat ding draaien?

Undernet #linux, Undernet #ipsec

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 February 2003 @ 10:23:
[...]

Helaas geeft de event log geen fout meldingen. Dit gebeurt pas nadt er zoveel geheugen is verdwenen dat het systeem niet meer goed werkt. Dan loopt event vol met meldingen. Maar niks over de veroorzaker:(
Heb even die link bekeken. Helaas veel mensen met het zelfde probleem, maar geen oplossing:(

Verwijderd

Topicstarter
PolarWolf schreef op 24 February 2003 @ 10:31:
Heb je per ongeluk een virus- of contentscanner op dat ding draaien?
Was ik zelfs even vergeten te melden
Hebben norton anti virus draaien (enterprise editie 8.5)
Maar heb al heel wat postings gelezen en daar ligt het niet aan. Het komt voor op alle soorten servers met verschillende software. Enigste wat steeds het zelfde is is echange 2000 en een store.exe die problemen veroorzaakt.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 16:50
Dit is toch gebruikelijk bij een exchange2k, dat de store zoveel geheugen gaat gebruiken als hij nodig heeft zodat het geheugen effectief gebruikt word. En als andere programma's erom vragen hij het weer vrijgeeft voor hun.

Weet je echt zeker dat het een geheugen probleem is? Heb je ene fixed swapfile of auto?

[ Voor 17% gewijzigd door HermeS op 24-02-2003 11:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
HermeS schreef op 24 February 2003 @ 11:29:
Dit is toch gebruikelijk bij een exchange2k, dat de store zoveel geheugen gaat gebruiken als hij nodig heeft zodat het geheugen effectief gebruikt word. En als andere programma's erom vragen hij het weer vrijgeeft voor hun.

Ik praat ik nu poep?
Het zou zo moeten zijn dat store.exe een hoeveelheid geheugen pakt maar dat ook weer zou moeten afstaan als een andere service geheugen nodig heeft. Voor sp1 hadden ze een reg fix maar die zit standaard al in sp3. Probleem nu is dat store.exe door gaat met geheugen opeisen en niks meer terug geeft. Dus op een bepaald moment knalt je server echt vast.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Is laatst nog een draadje over geweest, je kan het in Exchange beperken, maar of dat verstandig is ? Store.exe moet je eigenlijk zoveel mogelijk geheugen geven.

Zelf laat ik de server op zondagavond ff rebooten, anders houdt ie het een maand of 6 weken vol.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Pagina: 1