Combo mobo/proc/mem (my first...)

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• harryvr
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 10:51
Een goedenavond,

Ik ben al ongeveer een week bezig om voor mijzelf een leuk systeem te bedenken. Het is voor mij voor het eerst dat ik zelf de losse onderdelen bij elkaar ga zoeken.
Zodoende heb ik vele dagen/uren doorgebracht op google, technische sites, sites van producenten van eventuele keuzes enz.

Ik denk dat ik een heel aardig systeem heb samengesteld, aangezien ik mijn computer vooral voor werk gebruik. Maar ik wil voorlopig zeker alle spellen kunnen spelen, hoewel ik dat weinig doe in de praktijk en ik wil er even mee kunnen doen.
En ik vind het redelijk belangrijk dat hij niet al teveel lawaai maakt, vandaar mijn keuze voor de P4 boxed.

Ik heb ook veel gebruik gemaakt van de (search van) GOT. Toch ben ik, zoals genoemd, erg onervaren in het daadwerkelijke samenstellen en aangezien de cijfers en afkortingen mij aardig duizelen zou ik erg graag enigszins bevestiging krijgen op mijn keuzes.

Ik weet dat de mod's niet echt zitten te wachten op "is dit een leuke combinatie"-topics maar aangezien ik echt mijn best heb gedaan en vooral zekerheid wil plaats ik dit toch.

Wat ik zelf in gedachten heb is het volgende:
Kast: AOpen H500A Mid-tower 4x5.25IN/300W/P4/AMD
Processor: Pentium-4 2.4GHZ 512/400 BOX
Moederbord: Asus P4PE/L/GD I845PE S478 ATX
Geheugen: Kingston KVR333X64C25/512 512MB 333MHz DDR CL25
Videokaart: Asus V9280/TD GF4 Ti4200-8X 128MB DDR DVI TV-out

Verder nog de overige onderdelen als HD, CD-ROM/DVD etc.

Wat ik vooral wil weten: is mijn keuze voor deze processor + mobo + geheugen correct (gaan die ook echt samen!). En die videokaart, dat gaat ook goed (ik ben behoorlijk zeker maar het blijven een hoop euro's).

Mocht je toevallig aanmerkingen hebben als "dit en dat werkt iets beter"; graag maar dit is voor mij vooral bedoeld om aan jullie te vragen of ik mijn huiswerk goed gedaan heb.

Alvast hartelijk dank!

*sigh*

Verwijderd

De keuze voor de GeForce Ti 4200 is naar mijn mening op dit moment verkeerd. Koop voor hetzelfde geld een snellere ATI Radeon 9500 (PRO).

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

:)
Dit mag eigenlijk niet en je kunt wel een slot verwachten als er een mod langsfietst. Hopelijk ben ik hen te vlug af.

Volgens mij is dit een prima combo. Twijfel je aan het 'samengaan' van onderdelen? Loop eens complete aanbiedingen van PC's na, daarin staan altijd wel specificaties en daaruit kun je ook opmaken of het e.e.a. goed gaat werken.

ARME AOW’er

Verwijderd

GuardianAngel schreef op 23 February 2003 @ 21:51:
:)
Dit mag eigenlijk niet en je kunt wel een slot verwachten als er een mod langsfietst. Hopelijk ben ik hen te vlug af.

Volgens mij is dit een prima combo. Twijfel je aan het 'samengaan' van onderdelen? Loop eens complete aanbiedingen van PC's na, daarin staan altijd wel specificaties en daaruit kun je ook opmaken of het e.e.a. goed gaat werken.
Ach kom, hij heeft z'n best gedaan om een goede openingspost te maken. Ik vind dat we deze wel open kunnen laten. Als het echt zo'n korte "werkt dit????" post was dan mocht ie van mij wel op slot.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 21:58 ]

• harryvr
Ik ben ook een beetje bang dat de desbetreffende mod hier niet erg blij mee is, zoals ik al een beetje aangaf.
Toch vertelde ik ook dat ik een hoop zoekwerk heb verricht, en dat ik niet hier kom om jullie mijn systeem te laten samenstellen.
Als het toch echt niet hoort hier, dan hierbij alvast mijn excuses.

En ik ben idd ook begonnen bij bestaande aanbiedingen. Ik heb alleen af en toe het idee dat zo'n aanbieding nog weleens wil bezuinigen op de onderdelen waar ze niet mee "adverteren" en zo kunnen ze mij wijsmaken dat een of ander vaag, zwak moederbord best wel een goed idee is.

En ik heb inderdaad die radeon overwogen maar ben toch een beetje voorzichtig met de club3d en uit de benchmarks was ik niet echt 100% overtuigd van de meerwaarde in prestaties tov de extra prijs bij die 9500 pro.
Maar ik ga ze er zeker nog even op naslaan!

*sigh*

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

In plaats van Intel 845PE chipje misschien een ASUS met SIS chipset :?
Ben wel effe de serienaam kwijt :| ............. iets van P4SB533 ofzo ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 23 februari 2003 @ 21:58:
[...]
Ach kom, hij heeft z'n best gedaan om een goede openingspost te maken. Ik vind dat we deze wel open kunnen laten. Als het echt zo'n korte "werkt dit????" post was dan mocht ie van mij wel op slot.
Uhhhh, van mij hoeft hij ook niet dicht hoor..... anders reageerde ik niet eens maar drukte ik op dat handje linksboven.

Maar zie het zo, als iedereen het zo keurig doet als deze TS staan de diverse fora zo vol en dan gaat voor sommige van de die-hards de lol eraf. Maar dat is meer een LA discussie :)

ARME AOW’er

• harryvr
En in welk opzicht werkt dat in mijn voordeel?
Ik dacht uit, onder andere dat enorme P4PE topic, op te maken dat dat zo'n prima moederbord is.

*sigh*

Verwijderd

waarom geen 533 (133) P4 :?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Niet gek veel maar denk aan bijvoorbeeld ATA 133 ondersteuning AGP 8x dacht ik en DDR400 zou ook nog kunnen check de ASUS site en vergelijk zou ik zeggen ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Ja dat is een punt, waarom een "oude" p4 met 100 mhz bus :?

Verwijderd

hijs over het algemeen nog duurder ook die 400 8)7 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 22:16:
hijs over het algemeen nog duurder ook die 400 8)7 8)7
Komt omdat ie zeldzamer is als de met 133 mhz. De palomino Athlon is ook duurder als de Thoroughbed 8)7

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:48

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Vaak als je voor eerste keer bouwt, sla je huiswerk er goed op na, ga naar de lokale hardware boer en overleg met hem. Dan kom je er vaak beter uit dan hier :)

Tweakers Discord

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, bij dit soort topics krijg je gegarandeerd honderden uiteenlopende suggesties, waarmee je niet echt veel verder komt.. Deze zijn al de voorbodes ervan:
nero355 schreef op 23 februari 2003 @ 22:04:
In plaats van Intel 845PE chipje misschien een ASUS met SIS chipset :?
Ben wel effe de serienaam kwijt :| ............. iets van P4SB533 ofzo ;)
Nogmaals: een echte Tweaker kan best wel zélf een systeem samenstellen op grond van de specs, reviews en ervaringen op GoT. Jouw systeem ziet er tot dusver prima uit, alleen zou ik een iets dikkere voeding (minstens 350W) nemen; een P4 icm een dikke videokaart slurpt nogal wat. Zie ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen voor zekere richtlijnen mbt voedingen. Verder zou ik een R9700 nemen ipv GF4, maar dat ben ik :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.