Toon posts:

boot & video probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

Paar dagen terug stopte ineens mijn pc ermee. Ik kreeg geen beeld meer, dus pc naar pcwinkel gebracht. Die zeiden; nieuwe videokaart erin. Gefixt nu, zit dus met GeForce 4 MX440 8xAGP..

Als mijn pc tijdje uitgestaan heeft, en ik zet hem aan, duurt het lang voordat ie opstart. Eerst blijft mijn monitor uit. Dan gaat mijn monitor aan, zie ik 4 regeltjes van mijn GeForce kaart, dan monitor weer uit. PC herstart automatisch, en hij loopt verder tot memory check. Herstart en loopt steeds iets verder. Uiteindelijk kom ik bij Windows, vlak voordat Windows opstart, boot ie weer. Dan kom ik eindelijk in Windows.

Ik heb gisteren ook al een topic gestart (GeForce 4 > geen beeld), en het probleem daarmee blijft voortbestaan. Probleem is dat de videokaart het niet doet.

Nou ga ik morgen terug naar die winkel, maar het zou makkelijker zijn als jullie wisten wat er aan de hand was ;). Ligt dit aan het mobo, of de processor ofzow? Of zou het misschien de voeding zijn? Of alledrie :P ? Ik heb al van alles geprobeerd, maar mijn comp blijft raar doen :(

Alvast bedankt (al is het maar voor het lezen van dit hele lulverhaal;))..

Verwijderd

Het zou makkelijker zijn als je de specificaties van je PC erbij zet. Als ik dit lees, ben ik bijvoorbeeld geïnteresseerd in de voeding die in je bak zit, en daarbij ook alle andere apparatuur (Het lijkt mij namelijk inderdaad een voeding probleem. Dan heeft een andere videokaart natuurlijk weinig zin).

Verder, noem liever je eigen post geen "lulverhaal". Dit komt erg negatief over. Ik vind het namelijk geen lulverhaal, maar een interessant probleem waarbij we je willen helpen dit op te lossen.

Verwijderd

euhm, beetje laat misschien, maar:
in de bak zit een 300watt voeding.. deze zou getest zijn door een medewerker van multipc, hij heeft er een betere ingezet en het probleem was nog steeds :S
In eht andere topic staan wat specs van mijn pc, en als het goed is zitten ze heir in mijn sig. Ik hoop dat het wat helpt :S. Misschien moet ik mijn BIOS flashen?