Toon posts:

GeForce 4 > geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

Ik heb de FAQ gelezen en het probleem dat ik heb is nog steeds niet op te lossen :). Mijn GeForce 4 440 MX wordt niet herkend door Windows als die videokaart; maar er wordt een: Videocontroller (VGA-compatible) van gemaakt. Als ik de drivers update staat er GeForce 440 mx 8x AGP, maar: dan kom ik Windows niet in. De refreshrate staat gewoon op 60Hz, als ik dat zo kan zien :S

Zijn er nog andere mogelijkheden? Ik heb een pc met:
MSI K7T mobo
1200Mhz Athlon Thunderbird AMD
512 MB SD RAM

Verdere specs kan je vragen, maar heb je niet veel aan dacht ik zo ;) Ik hoop dat een van jullie er iets op weet :S

• crashdummy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-04-2024
Even een keertje extra rebooten met nieuwe software er nog op, daarna als het probleem voortbestaat device removen en andere (detonator-) drivers erop gooien, want misschien werken je drivers gewoon niet ... uitproberen tot je in slaap valt vanavond moet werken, dat doet het 'm bij mij ook altijd.

edit: kijk of je een hardwareconflict hebt en los dat op door bijvoorbeeld automatische IRQ voor de conflicterende devices uit te zetten en daarna te rebooten.

[ Voor 21% gewijzigd door crashdummy op 22-02-2003 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
euh, detonator drivers :S
Ik heb de drivers van nvidia gedownload, voor win XP. Er is maar 1 pakketje voor die drivers :(...
Of moet je toch die detonator hebben? Zou het niet toevallig kunnen liggen dat de AGP port op mijn moederbord 4X is? Kan je dan de speed van de AGP op de videokaart niet langzamer zetten ofzow ?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Heb je de drivers van je Mobo wel geïnstalleerd, want als je AGP poort in windows niet goed wordt aangestuurd wel hij dit ook wel eens doen

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Is het een Leadtek :? toevallig :?
In case so effe format C: doen dan eerst!!!!!!!! drivers video kaart installen dan via 4in1 en dan kijken of ie samen met soundkaart enz....... goed werkt/boot :)

Zowiezo effe Windows opnieuw doen :) Is beter :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

ik heb hetzelfde alleen met een radeon9500 (mijn topic is gelocked omdat ze dachten dat ik oude drivers had maar da was niet zo, ik had ook gewoon die Catylist 3.1)

mijn radeon9500 word herkend als een Videocontroller (VGA-compatible)
Afbeeldingslocatie: http://photos.msn.nl/imageserver/image.aspx?Image=HcZNnT9kkUhNCeUkLCtcBNmDvNTj*tjoEPp9kQVtYjN1CrF5iJgKTTpFqV7yUyEAHL6WNNT*jt9eQGf3lD4*yynrk!OHMvAVb750yjXBox4AkJRgeCAfKcXL39y!Pie070jk5qHBUow$
alleen ik kan niets eens de drivers installen want dan krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://photos.msn.nl/imageserver/image.aspx?Image=HcZNnT9kkUhNCeUkLCtcBNmDvNTj*tjoTAm!hFKEr0GL3fvPKhssNVCZKo4X0OV!oFsoQNEv8LZx5TaBm5RzLFYkhnSngWOnm!mQaN8GM5OVNUblXvriQho6lKeTjgcoUoYWuQ0ZYhQ8pImyNd3uOA$$

ik heb dit na het formateren gedaan, ervoor deed de kaart het nog perfect...
mijn specs doen hier niet van belang denk ik

Verwijderd

Als je windows 9x had dan was de oorzaak een irq conflict.
Windows Xp heeft irq sharing dus dat zou theoretisch niet mogen.

Dat je windows niet in kunt komen bedoel je daarmee dat als windows XP normaal opstart dat de monitor dan uitgaat maar alles draait dan nog wel. Hd's cpu enz. Geen bsod en geen reboot.
Dan staat de refresh rate tehoog.

FF windows XP in vga modus opstarten.
Als je dit gedaan hebt dan ga je bij de vga instellingen de refresh rate zo laag mogelijk instellen. (60hz).
Je moet dan zelf ff kijken of je dit gaat doen met de standaard pci vga of dat je de gf4 gaat installeren. En voordat Windows voor de 2de keer gaat opstarten ff weer in vga modus opstarten. en refresh zo lag mogelijk instellen.

Heb hier een 2de pc met gf2mx met een 15 inch monitor en daar gebeurd hetzelfde mee. Win2k en Xp stellen een tehoge refreshrate in en installeer ik de driver dan krijg ik ook een zwartscherm.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 01:11 . Reden: typo ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2003 @ 01:02:
ik heb hetzelfde alleen met een radeon9500 (mijn topic is gelocked omdat ze dachten dat ik oude drivers had maar da was niet zo, ik had ook gewoon die Catylist 3.1)

mijn radeon9500 word herkend als een Videocontroller (VGA-compatible)
[afbeelding]
alleen ik kan niets eens de drivers installen want dan krijg ik dit:
[afbeelding]
ik heb dit na het formateren gedaan, ervoor deed de kaart het nog perfect...
mijn specs doen hier niet van belang denk ik
Heb je een vrij nieuw mobo?
Zoja dan zou ik ff de laatste chipset drivers gaan installeren.
Heb je bijv een via chipset dan zijn de 4.37 die in XP zitten te oud.
Je kunt me ook wel mailen met je sys spec. ;)

• crashdummy
nero355 schreef op 23 February 2003 @ 00:46:
Is het een Leadtek :? toevallig :?
In case so effe format C: doen dan eerst!!!!!!!! drivers video kaart installen dan via 4in1 en dan kijken of ie samen met soundkaart enz....... goed werkt/boot :)

Zowiezo effe Windows opnieuw doen :) Is beter :)
Eén woord volstaat voor jou: MAFKETEL!

Dan nu gericht op jpschadde2:
Na downloaden en installeren van alle nieuwe drivers (VIA 4-in-1, DirectX9, detonators 42.90 in die volgorde) en nog niet van je probleem af te zijn, doe je het volgende:
1)Maak je niet druk om die 8 X AGP, dat is compatible met 4 X

2)veilige modus kom je in door vanaf het moment dat je compu klaar is met z'n ram tellen enzo, F4 ingedrukt te houden. Maar dit hoéft niet nodig te zijn.

3)verander in Windows de vernieuwingsfrequentie/refrehrate van je monitor (advancedknop op settingstabblad van de display properties, dan zie je weer een nieuw tabblad: monitor en daarin een vakje met refreshrates)

4)Als je nou nog niet verder bent verwijder je je kaart uit je device manager (zie 6 hoe je daar komt) door hem te 'removen'. Daarna rebooten en kiezen voor cancel installation new harware device zodat je handmatig je drivers kunt installeren via de setup.exe van de detonator drivers. Hij gaat je vragen of je wilt doorgaan en dan moet je ja klikken (ook voor stap 1 al aan de orde als het goed is). Dan zul je wel weer een keer moeten rebooten, het blijft Windows ...

5)kijk in msinfo32.exe (invoeren in start>run) of je irq's netjes verdeeld zijn (dus geen geluidkaarten, usb-poorten, netwerkkaarten en videokaarten op één irq). Als er conflicten zijn waar geen 'bladibla-manager' tussenzit ga naar stap 5.

6)ga naar je device manager (zoek in sysdm.cpl (computer properties) onder het hardwaretabblad) en dubbelklik op conflicterende apperaten (deze hebben een uitroepteken of een kruisje ervoor). Je zit nu in [device] properties, ga naar het tabblad bronnen en haal het vinkje weg bij automatic configuration. Daarna hoef je geen kont meer te doen als het goed is, want Windows wijst ze nu nieuwe irq's toe die niet conflicteren. Eventjes (alweer) rebooten als dat nodig is.

Als je nu nog problemen hebt stappen 2 tot en met 5 weer doorlopen. Als dat niet hielp ff opnieuw klagen hiero, er zijn nog meer mogelijkheden ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eerst al jouw hulp ff opvolgen Crashdummie, en dan horen jullie wel weer verder :) Ik weet wel dat ik hier goed geholpen wordt :P Thx!

Verwijderd

Topicstarter
Haidiehoo,

Op IRQ 11 zitten een netwerkkaart en een soundblaster, maar die zijn niet conflicterend. Je kan geen vinkje weghalen, in XP kan je er kennelijk niet aankomen?

[EDIT] Na het installeren van die detonator drivers krijg ik natuurlijk ineens wel een monitor, met een refreshrate van 60Hz. Omdat ik nog niet heb gerestart heb ik nog geen menu van de videokaart, dus kan ik niet kijken wat daar de refreshrate is.. De videokaart wordt ineens ook op IRQ 11 gezet, maar dat kan ik NIET veranderen :? Hoe kan ik dit nu weer voor elkaar krijgen :r? Na restart staat in Veilige modus dat ie toch op IRQ 5 zit, maar hij refereert ook aan die VGA kaart ofzow :( Ik snap er geen drol meer van...[/EDIT]

Mijn monitor is een standaardmonitor zegt ie, en ik kan de refreshrate niet veranderen als de Detonator drivers niet zijn geinstalleerd. Als die drivers wel zijn geinstalleerd, kom ik niet in windhoos en in de veilige modus kan ik niets veranderen, dat moet ik strax nog maar eens nakijken :S.

Ik kom gewoon Windows niet in als de pc opstart, door die drivers. Ik zit inmiddels wel op 1280*1024 te kijken, das nog een meevallertje. Maar films kijken of spellen spelen kan niet, door die verneukte zooi :S

Hoop dat iemand nog iets anders weet?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn nog wat probs in deze bak gaande, ik heb nog ff een post gemaakt in Overige Hardware; aangezien ik niet weet waar de problemen precies vandaan komen :S.
(boot & video probs)

Crashdummie heb jij nog ideen, of Het EI; ben jij al wat opgeschoten :P?

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08 14:12
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij mij stond toen: 'assign IRQ for VGA' uit in de bios...

[ Voor 22% gewijzigd door iets op 23-02-2003 19:23 ]

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij staat 'assign IRQ for VGA' op ENABLED.. moet ik m op DISABLED zetten? Lijkt me niet :P. Ikzelf denk nu aan de voeding, maarja, ik weet het ook niet meer allemaal :(

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Waarom een mafketel :? nou ja heb dat wel vaker :+ :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Heya,

De gast waarbij ik me pc heb gebracht zegt; nieuwe mobo en hij zal het wel weer doen. Een maat van me zegt; BIOS ff flashen.. Zou dat helpen denken jullie? Door een BIOS flash doet ie t weer perfect?

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Zit er een on-board gpu op je mobo?!
Indien dit het geval is moet je die ff uitzetten in je bios...

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• crashdummy
Heb je die troep al aan het werk?
Hoe 'heten' je driver files nu? Heb je nu succesvol die detonators geïnstalleerd of nog niet?
Zowel dan kun je nu vrij-uit met opties gaan klooien in display settings>advanced>geforce4mx440
Zie voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/refreshrates.JPG

Verder moet het écht mogelijk zijn om die irq settings in orde te krijgen.
Een ander mobo moet je maar zien of je dat koopt, maar ik denk dat het zeker niet nodig is om je probleem op te lossen. Dan zit je trouwens wel aan een nieuwe installatie vast, omdat windows gewoon niet meer opstart waarschijnlijk.
Succes!
Pagina: 1