Toon posts:

videokaart te hoog voor mijn kast!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mooi klein kastje gekocht van sweex, de book case.
ik heb nog een micro bordje liggen dus dat is geen probleem.
alleen is dat kastje zo plat dat mijn videokaart er niet in past.
gewoon domweg te hoog.
zelfde geld voor de pci sloten.
ik wil hem graag onder mijn versterker zetten in de kamer om zo makkelijk filmpjes
op mijn tv te kunnen kijken.
nu kan ik wel een bord kopen met vga on board maar hij moet ook tv out hebben!
volgens mij zijn er geen videokaarten die lager zijn als de standaard dus zit ik met een probleem!
iemand een oplossing?

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

zijn de pci gaten in de kast dan maar 1/2 hoogte ??? geef es een pic

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

[search=kleine videokaart] > 7 cm hoge videokaart gezocht.

--edit--

[search=micro atx tv out on board] > Micro ATX bordje met TV-out onboard ?

[ Voor 43% gewijzigd door Rataplan op 23-02-2003 15:59 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Afbeeldingslocatie: http://www.tigerdirect.com/images/SKUimages/large/P450-7108Z.jpg
Pine XFX nVidia Geforce2 MX400 64MB PCI Video Card zou eventueel wel moeten passen.

39

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, je kunt natuurlijk bij www.shop.tweakers.net onder procase&antec kasten en dan procase accesoires een PCI riser met AGP slot kopen,. dingen zijn duur, maar dan kun je gewoon je huidige bord gebruiken... En zijn ook losse agp only risers, enkel heb je dan nog steeds niets aan je pci. Verder bestaan er zat low profile (technische term daarvoor) kaarten die doorgaans wel passen. En eventueel zou je nog voor via epia achtige bordjes kunnen kiezen, gezien die wel tv-out on-board heevt.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je hebt dan een zogenaamde 'low-profile' kaart nodig. Die dingen zijn niet al te makkelijk te vinden, maar ze zijn er wel.

De snelste versie daarvan is afaik een ATI R9000, met TV-out :)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Kippenijzer schreef op 23 February 2003 @ 15:59:
Tja, je kunt natuurlijk bij www.shop.tweakers.net onder procase&antec kasten en dan procase accesoires een PCI riser met AGP slot kopen,. dingen zijn duur, maar dan kun je gewoon je huidige bord gebruiken... En zijn ook losse agp only risers, enkel heb je dan nog steeds niets aan je pci. Verder bestaan er zat low profile (technische term daarvoor) kaarten die doorgaans wel passen. En eventueel zou je nog voor via epia achtige bordjes kunnen kiezen, gezien die wel tv-out on-board heevt.
Hoe kan een AGP poort over de PCI bus lopen? Heb je daar dan weer extra drivers nodig? Zal wel niet zo snel zijn als een 'echte' AGP poort zeker :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
die ijzeren plaatjes zijn allemaal te lang of hoog, hoe je het maar wil zien

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Die ijzeren plaatjes zijn eenvoudig door jezelf in te korten. Het belangrijkste is dat het PCB niet te hoog is :)

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
misschien kort door de bocht, maar de echte tweakerd kan niet zonder de gamma... een metalen plaatje kun je inkorten, als de printplaat maar past...

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik denk dat dat maar moet dan...

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

cwppol schreef op 23 February 2003 @ 17:48:
misschien kort door de bocht, maar de echte tweakerd kan niet zonder de gamma... een metalen plaatje kun je inkorten, als de printplaat maar past...
Daar hebben we het probleem al hè :)
De meeste videokaarten zijn toch net een tikkeltje breder dan die low-profile kaarten ;)
Maar als dat bij jou niet zo is, steelcam: Go for it!

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1