Toon posts:

Videobewerking

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Momenteel ben ik bezig een systeem samen te stellen dat zowel geschikt is voor spelletjes :) en videobewerkingsmogelijkheden heeft voor mn pa. Echter over die videobewerkingszooi heb ik enkele vragen.

Wat hij graag wil is zn digitale videocamere (jvc gr-dvp7) aansluiten op de pc, en vervolgens de beelden kunnen editten en deze op n dvd branden (dvd-brander moet de sony dru500a worden). Een ander ding wat hij wil is vhs banden via de computer overzetten op dvd's. Dus heb je een kaart nodig met een video-in.

Dat resulteert tot mijn uiteindelijke vraag, welke hardware heb ik hiervoor nodig, en zit daar software bij waarmee je de basale video-editting functies hebt?

mvg

LtWinters

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat heb je zelf al bedacht,

Ik bedoel je wil dus een Digicam leegkunnen trekken (firewire) en kunnen opnemen, (video in),

die firewire, (das wat ik gebruik) zit bijna standaard op je moederbord, en anders kost zo'n kaartje niets ;)

en op mijn ATi radeon 8500 LE zit video in, dus...

als je echt de top of te bill wil hebben zal je voor pinnacle moeten gaan oid, maar daar ga je wel wat voor neertellen

check ook:

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/66

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 09:18
Tip, Als je veel wilt videobewerken, zorg dan voor lekker veel (en snel) geheugen! hoe meer hoe soepeler het werkt met grote bestanden.

Tip2, Misschien de moeite waard om een 2e hdd te kopen waar je ALLEEN je te bewerken materiaal opzet. en dus verder helemaal niks. dan kan de voledige snelheid van de hdd gebruikt worden voor je onbewerkte materiaal.

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
512MB ram is op zich al genoeg om lekker te kunnen video bewerken. Denk er ook aan dat je een snelle HD neemt. Ik zit nu met een WD 1200JB af en toe wat te bewerken, maar dat gaat toch een heel stuk sneller dan mn vorige (en ook niet trage) 60GXP IBM HD. Met name als je gaat shiften in je video zul je dit merken. Als cpu heb je aan een AMD 1500MHz ook al ruim voldoende, maar meer is altijd beter natuurlijk. Dit is niet zo zeer voor belang voor het bewerken van je video, maar meer voor het coderen ervan. Dus als je bv als je een DivXje wilt maken of veel filters toepast.
Mn broer heeft een Hauppauge winPVR kaart waarmee je tv/video/ietsanders hardware matig naar MPEG2 kan capturen. Wellicht dat je hier ook es naar kunt kijken, alleen is die wel vrij prijzig. Maar dan heb je ook wat ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zie hier wat je wilt.

Als je de search had gebruiklt had je ook zo dit topic gevonden hoor.

Oh, nog ff welkom op GoT. (had niemand nog gezegd)

Advies: lees ook even de FAQ's want dat voorkomt veel vragen.

[ Voor 27% gewijzigd door Guardian Angel op 23-02-2003 09:57 ]

ARME AOW’er

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-03 15:55
Gelieve inderdaad even een klein beetje te zoeken, video montage systemen komen vaker voor (zie bovenstaande link voor een recent topic).

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.