[Speedtouch] Firewall van Multi-PC adsl-modem?

Pagina: 1
Acties:

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 14:01

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Ik hoop dat dit draadje niet wordt gekickt, want ik heb me al het pleuris gezocht.

Ik heb een Alcatel Speedtouch(i) v4 adsl-modem, waarop 4 PC's kunnen worden aangesloten ('multi-PC'). Géén tweak-situatie dus. Het modem heeft een ingebouwde firewall, maar de documentatie en de speedtouch.nl site zijn hier heel vaag over.

Drie vraagjes:

1. Weet iemand of die firewall van dat specifieke modem ervoor zorgt dat ik 'onzichtbaar' ben op internet?
2. Heb ik dus nog ZoneAlarm of zo'n andere irritante firewall nodig? Ik heb wel Norton virusscanner, maar dat is eigenlijk een ander verhaal.
3. Klopt het dat ik door die ingebouwde firewall geen pingtest op Speedtest kan doen?

Info hierover - specifiek voor dit Multi-PC modem - heb ik niet gevonden.

[ Voor 10% gewijzigd door Jammie op 23-02-2003 00:33 ]

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

1 - Jah , bij een test had ik alle poorten stealth
2 - Nee :)
3 - Ik kan het iig niet...

Raku

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

1 - YUP
2 - Zou ik wel doen voor het geval een vreemd proggie met internet contact zoekt ;)
3 - YUP hij weerkaatst de ping aanvraag :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
3- anders even udp poort 9 forwarden naar een pc die aanstaat

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor jullie antwoorden. Vreemd dat dit nergens beter staat uitgelegd. Maar goed, ik zal iig 'vreemde proggies' in de gaten houden...

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Sorry, maar ik heb toch nog één vraagje die met dat multi-PC modem te maken heeft. Ik heb twee PC's, die aan het multi-PC modem hangen. Bij beide PC's is het bestanden en printers delen geactivieerd.

Als 1 van de 2 PC's zo'n 'vreemd programma' bevat of bijvoorbeeld een virus, heeft dit dan ook direct gevolgen voor de tweede PC? Mijn ene PC is namelijk zakelijk (bedrijf aan huis), de tweede PC is voor de privé-fun.
Pagina: 1