Toon posts:

[FTP]Eigen server probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht maar kan niet vinden wat antwoord geeft,

Ik wil dus een eigen Ftp server opzetten, en heb hier het proggie FtpXQ, nou heb ik dat dus ingesteld maar mensen kunnen dus niet op die server komen, dat ligt waarschijnlijk aan de linksys router die er tussen zit want ik werk namelijk met een draadloos internet, nou heb ik al geprobeerd op instellingen van de router te veranderen maar niks schijnt een effect te hebben, kan iemand mij vertellen wat ik precies moet veranderen

Ik weet ook niet of FtpXQ een goed proggies is mischien weet iemand iets beters?

Win xp pro
Linksys wireless access point router,Firmware Version: 1.42.7, May 08 2002

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Je moet port 20 en 21 portmappen naar je interne IP adres... Wat heb je al precies proberen te doen op je router?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 16:25
Ikzelf gebruik hier BPFTP voor. ftpXQ ken ik verder niet. :)
Verder, zit je achter een NAT? Je moet dus poort 20 én 21 (TCP)forwarden naar 192.168.1.xx

Je zegt dat de users niet op de FTP kunnen komen, maar leg dat eens wat duidelijker uit :? Krijgen ze een 404 (page not found) of kunnen ze wel inloggen, maar de content niet lezen?

[ Voor 36% gewijzigd door internetinfo op 22-02-2003 21:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mm dat FtpXQ geeft trouwens dat 192.168.1.120 als ftp heb,
nou bij mij router heb ik dus onder UPnP forwarding :

FTP, external port 21, protocol TCP, internal port 21, ip addres 192.168.1.120 ,en enable aangevinkt

Ze kunnen hem niet vinden

Wat is een NAT?
en me interne ip addres is dus 192.168.1.120? of 192.168.1.1 of 192.168.1.0?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 21:14 ]

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 16:25
Tja, 192.168.1.xxx heb ik zelf nog nooit gezien, terwijl ik toch vrij veel met netwerken werk. Ik denk dat het .12 is, maar goed.
NAT is de afkorting van Netwerk Adres Translatie. Dat wil dus zeggen dat hij alles wat binnenkomt bekijkt en dan verstuurd naar het desbetreffende interne (!) IP.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou bij god niet weten of ik achter een NAT zit,hoe zou ik daar achter moeten komen,

Mijn opstelling is Kabel>Kabel Modem>Linksys router wireless> naar 2 pc's met usb ontvanger

Ja ik weet het niet, dat proggie geeft automatisch aan dat 192.168.1.120 mijn ftp is

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu bulletproof geinstalleerd, aardig wat opties daar, woei

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Mijn opstelling is Kabel>Kabel Modem>Linksys router wireless> naar 2 pc's met usb ontvanger
je zit achter nat, je geeft nl zelf aan dat je een je internet deelt over meerdere pc's met een router. Ga met je browser naar de router en kijk daar bij portmappen, met de webinterface heb je dat in 2 minutten gefixt...

je bent dan te berijken voor de buitenwereld met je externe IP adres (niet met je adres uit de 192.168.X.X range)

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
Mm ja ik ga dus naar me router alleen kopje portmappen is niet te vinden,, en hoe zie ik dan wat me externe addres is?

• Cpt.Morgan

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Jah hoe jou fabrikant dat knopje genoemd heeft weet ik niet, virtual server durft het ook wel eens te heten, portforwarding ook, kijk anders ff in je manual, staat het zeker in..

Dat externe ip is zeker te vinden in je management interface, indien je het daar niet kan vinden, kan je een traceroute (tracert) doen naar een willekeurige website, het eerste externe adres dat je tegnkomt is je externe ip.

edit: bovenstaande manier is wel een gemakkelijkere optie om je ip te weten, tenzij je achter de proxy van je ISP zit, dan kan het zijn dat het niet werkt

[ Voor 17% gewijzigd door Yalopa op 22-02-2003 22:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik heb dus nu me ip maar welk addres geef ik nu aan iemand die dus naar mijn server wil, en ik moet dus nog forwaren inschakelen in me router?

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Je externe geef je aan iemand die wil connecten, je moet forwarden inschakkelen :z

Verwijderd

Topicstarter
Oke en moet ik dan bij me router dat forwarden doen onder "PORT RANGE
FORWARDING" of " UPnP forwarding"?? en daar bij beiden vragen ze om een ip addres ik neem aan dat dat dus het addres is wat bulletproof me vertelt 192.169.1.120?

• Cpt.Morgan
Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 22:09:
Oke en moet ik dan bij me router dat forwarden doen onder "PORT RANGE
FORWARDING" of " UPnP forwarding"?? en daar bij beiden vragen ze om een ip addres ik neem aan dat dat dus het addres is wat bulletproof me vertelt 192.169.1.120?
Waarschijnlijk onder PORT RANGE FORWARDING, maar het is een kleine moeite om het allebei even te proberen he...

Verwijderd

Topicstarter
mm ja ik heb ze nu maar allebij gedaan, maar het probleem blijft bestaan, als ik dus dit doorgeef ftp://212.127.165.129 zeggen mensen dat ze deze foutmelding krijgen:

Fout met FTP-map
Kan geen toegang tot deze map krijgen. Controleer of u de bestandsnaam juist hebt gespeld en of u wel toegangsmachtiging voor de map hebt.
Details:
Er heeft een time-out van de bewerking plaatsgevonden.

Ik werk nu met bulletproof, en volgens mij heb ik wel alles goed ingesteld maarja wie ben ik

Hoewel ik wel zie dat er iemand probeerd in te loggen, met ip addrs van die gene

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 23:07 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 22:58:
mm ja ik heb ze nu maar allebij gedaan, maar het probleem blijft bestaan, als ik dus dit doorgeef ftp://212.127.165.129 zeggen mensen dat ze deze foutmelding krijgen:

Fout met FTP-map
Kan geen toegang tot deze map krijgen. Controleer of u de bestandsnaam juist hebt gespeld en of u wel toegangsmachtiging voor de map hebt.
Details:
Er heeft een time-out van de bewerking plaatsgevonden.

Ik werk nu met bulletproof, en volgens mij heb ik wel alles goed ingesteld maarja wie ben ik

Hoewel ik wel zie dat er iemand probeerd in te loggen, met ip addrs van die gene
Ga maar eens met de passive FTP instelling klooien :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
En waar kan ik die instellingen vinden :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

iig bij de server dat hij dat aan de clients geeft. Verder moet je het bij de clients ook in stellen. Even een snelle uitleg over passive ftp: het tegenovergestelde is active FTP (standaard behaviour) dat inhoudt dat de server via een random poort naar de client gaat sturen. Met passive FTP is dat een van te voren gedefinieerde poort; deze komt dus wel door je NAT heen

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Spider.007 schreef op 22 February 2003 @ 23:20:
[...]

Ga maar eens met de passive FTP instelling klooien :)
ik probeer al tijden te klooien met BFTP achter een router en passive mode, werkt echter voor geen meter... serv-u ook niet. waarom ben ik nog steeds niet achter

Verwijderd

Even een vraagje; Staat op de pc waarop de ftp-server draait de firewall aan ?
Zo ja, staat dan de toegang tot de FTP-server in de firewall config wel aan ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 23:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
zou iemand kunnen checken of ze vebinding kunnen maken met me server heb nu heel wat instellingen veranderd, inc de win xp firewall uitzetten en daar FTP enable

ftp://212.127.165.129

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Allemaal te lezen in grote Poort Forwarding verhaal maar ok :)

Wat ik me afvroeg is heb je wel een anonymous account aangemaakt :?

Wel effe doen he :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een account aangemaakt met een password, gaat er om dat mensen temiste szo ver kome dat een password scherm krijgen dat is tot nu toe niet gelukt

Verwijderd

Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem :(

Ik wil bepaalde mappen op mijn Pc delen met mensen van buitenaf. Bijvoorbeeld als ik iets nodig heb voor school en ik zit op school. Gewoon inloggen op mijn Pc en verder werken aan het boekverslag. Dus het bestand gewoon downloaden.

Nu gebruik ik het programma Serv-U, wat me overigens erg bevalt _/-\o_ , maar mensen van buiten mijn netwerk kunnen er niet op. Ik weet eerlijk gezegd niet waar het aan ligt. Op mijn Pc en mijn Moeder haar pc lukt dit echter wel. Maar als een vriend van mij het uit wil testen werkt het niet.
code:
1
2
3
4
5
6
Netwerk:
Ik heb ADSL Light van Tiscali,
Een Alcatel SpeedTouch 510 [Ethernet],
LinkSys Access Point/Router 11mbit 10/100 BEFW11S4,
Linksys PCI WMP11 11mbit,
ZoneAlarm Pro v4.5.538.001.

Deze How-To heb ik gebruikt om mijn FTP-server op te zetten. Helaas niet gelukt, maar dit laat wel zien dat ik zelf heb gezocht naar de oplossing :7

Ik heb vervolgens op de router mijn poorten opgezet. Dit is te zien in onderstaand plaatje. Mijn interne Ip=***.***.*.***
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/73MU8KTEY3XR/picserver.jpeg

Een vriend van mij heeft geprobeert op mijn FTP in te loggen. Dit is echter niet gelukt eb deze melding krijgt hij dan:
code:
1
2
3
4
5
6
WINSOCK.DLL: WinSock 2.0
WS_FTP LE 5.08 2000.01.13, Copyright © 1992-2000 Ipswitch, Inc.
- -
connecting to ***.***.*.***:21
! Connection failed ***.***.*.*** - connection timed out
! Connection failed ***.***.*.***

Ik gooi toch de goede poorten open? Maar mijn interne IP is natuurlijk niet berijkbaar van buiten. :>

Mijn externe Ip is: ***.***.***.***

Iemand een idee waar het aan kan liggen.
Overigens alle instellingen in Serv-U staan vermeld in de How-To. Heb er verder niets aan veranderd dan. B)

Kan iemand mij asjeblieft helpen, want ben al de hele dag bezig (vandaag vrij) en het is me nog steeds niet gelukt. ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 18:52 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Vink enable eens aan!?

add:
(hehe ik was eerder :) Anyway als het dan nog niet werkt kan je vriend ook nog proberen "passive" in te loggen, weer een vinkje)

[ Voor 76% gewijzigd door SSH op 05-04-2004 16:37 ]

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Moet je geen vinkjes voor 'Enable' doen :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:23

Sjaak_Afhaak

Bleh!

voor de TS: www.net2ftp.com is een handige site om zelf te kunnen checken of je ftp het doet of niet.... Ik zou niet zomaar je IP-adres in het rond gaan slingeren :)

Hier staat tekst

Verwijderd

Dat is men externe IP:***.***.***.***
Mijn Interne IP:***.***.*.***
Linksys Ip:***.***.*.*

Alleen heb ik net ff Serv-U doorgekeken en daar vroegen ze om:
Domain IP Adress: ( :? Is dat nu ***.***.*.* :? )

Of welke moet ik gebruiken?

En wat wordt voor de mensen de link naar mijn FTP, de externe IP toch?

Overigens een Logje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Fri 02Apr04 18:14:29 - Serv-U FTP Server v5.0 (5.0.0.0) - Copyright (c) 1995-2004 Cat Soft, All Rights Reserved - by Rob Beckers
Fri 02Apr04 18:14:29 - Cat Soft is an affiliate of Rhino Software, Inc.
Fri 02Apr04 18:14:29 - Using WinSock 2.0 - max. 32767 sockets
Fri 02Apr04 18:14:31 - Loaded SSL/TLS libraries
Fri 02Apr04 18:14:32 - FTP Server listening on port number 43958, IP ***.*.*.*
Fri 02Apr04 18:14:32 - FTP Server listening on port number 21, IP ***.***.*.***
Fri 02Apr04 18:14:32 - Valid registration key found
Fri 02Apr04 22:13:43 - FTP Server stopped listening on port number 21, IP 192.168.1.100
Fri 02Apr04 22:13:43 - SERVER IS NOT LISTENING ON IP 192.168.1.1: Trying to use non-existent IP address?
Fri 02Apr04 22:13:56 - SERVER IS NOT LISTENING ON IP 192.168.1.1: Trying to use non-existent IP address?
Mon 05Apr04 13:48:07 - FTP Server listening on port number 21, IP ***.***.*.***

Iemand een idee op mijn probleem? O-)
edit:

Alles overigens op ENABLED gezet, hoewel mIRC zonder ENABLE werkt, maar ok!

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 18:51 ]

Verwijderd

de foutmelding van die vriend van je is: connecting to 192.168.1.100:21

hij moet natuurlijk niet naar jouw interne adres proberen te connecten :D
gewoon naar je externe adres

Verwijderd

ftp://***:***@***.***.***.***:21

Deze doet het ook niet. Moet ik dan als domain IP gewoon het IP van mijn Router gebruiken?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 17:23 ]

Verwijderd

Met behulp van FlashFXP Kan ik wel met mijn FTP connecten.
Ik moet dan alleen mijn interne Ip gebruiken. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen zodat mensen van buiten af op mijn PC kunnen komen.

Ben er al de hele dag mee bezig en wordt er gek van.

***.***.*.* kan niet gebruikt worden overigens, dan maakt ie het DOMAIN niet aan. Ofja dan kan hij niet online komen. De SERVER wel, maar DOMAIN niet.

Iemand een oplossing ;(

• Cpt.Morgan
Hij moet op jouw PC inloggen in PASSIVE mode (programmas als LeechFTP en WSFTP ondersteunen dat iig), ook moet jij in je FTP server programma instellen dat als er om een passive mode verbinding wordt gevraagd, niet je interne, maar je externe adres wordt doorgegeven aan de client (ik weet dat iig GuildFTP en Serv-U dat ook kunnen)...

Dan zou het moeten werken...

Ik zie dat je inderdaad Serv-U gebruikt, uitleg staat hier:

http://www.serv-u.com/hel...ers_behind_a_firewall.htm

(en lees ook onderaan het stukje over extra poorten opengooien, dat heb je namelijk ook nodig...)

Nog een handige link, zodat je zelf ook je FTP kunt testen:
http://www.bpftpserver.com/?page=ftptest&lang=en

Via die pagina kun je de bereikbaarheid van je FTP van buiten testen, aangezien je door een router heen NOOIT op je eigen FTP zult kunnen komen via je externe IP adres, alleen via je interne IP...

[ Voor 48% gewijzigd door Cpt.Morgan op 05-04-2004 17:48 ]

Verwijderd

Via deze site ben ik nou aan het kijken of het werkt, maar het werkt helaas niet.

Allow passive mode data tansfers, use IP [Externe IP]

Portrange 1024 t/m 65535 heb ik opengezet, in serv-u en op mijn pc.

Maar kan hem nog steeds niet van buitenaf aan. Wat doe ik verkeerd :( HELP!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 19:07 ]

• Cpt.Morgan
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 18:48:
Via [url=]deze[/url] site ben ik nou aan het kijken of het werkt, maar het werkt helaas niet.

Allow passive mode data tansfers, use IP [Externe IP]

Portrange 1024 t/m 65535 heb ik opengezet, in serv-u en op mijn pc.

Maar kan hem nog steeds niet van buitenaf aan. Wat doe ik verkeerd :( HELP!
Zelf zou ik niet zo'n grote portrange openzetten, maar bijv 5000-5500 ofzo... Dat doe je dan in Serv-U en op je Linksys router, niet op je pc. Verder zou ik een firewall (als je die op je PC hebt) uitzetten....

P.S. En welke site bedoel je nu, de link werkt niet...

P.P.S. Je hebt dus ook in Serv-U aangegeven dat je externe IP gebruikt moet worden bij passive mode tranfers? (zie link in mijn post hierboven)

[ Voor 16% gewijzigd door Cpt.Morgan op 05-04-2004 19:05 ]

Verwijderd

De FAQ op www.serv-u.com zei dat ik de portrange op 2000 to 2010 moest openzetten. Zo gezegd zo gedaan. Moet ik dan voor mij router, mijn IP gebruiken bij het instellen?

Heb ZoneAlarm Pro, en heb deze nu uitgezet.

Heb port-range aangepast in Serv-U, maar het werkt nog steeds niet.

Wat is er toch aan de hand met die k*tPC, wordt er gek van. Heel mijn geduld raakt op!

edit:
link werkt nu wel B)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 19:07 ]

• Cpt.Morgan
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 19:06:
De FAQ op www.serv-u.com zei dat ik de portrange op 2000 to 2010 moest openzetten. Zo gezegd zo gedaan. Moet ik dan voor mij router, mijn IP gebruiken bij het instellen?

Heb ZoneAlarm Pro, en heb deze nu uitgezet.

Heb port-range aangepast in Serv-U, maar het werkt nog steeds niet.

Wat is er toch aan de hand met die kankerPC, wordt er gek van. Heel mijn geduld raakt op!
Wind je vooral niet teveel op :)

Je moet in je router poort 21 en poort 2000-2010 door laten sturen naar het interne IP adres van de PC waar de server op draait... In Serv-U geef je aan dat passive transfers zijn toegestaan op je externe IP adres en dat je poort 2000-2010 gebruikt (zie handleiding een aantal posts van mij hierboven)...

Verwijderd

Zou het aan mijn ISP kunnen liggen, dat hij poort 21 juist niet openlaat. Dit had ik ook ergens gelezen. Heb ADSL van Tiscali zoals eerder gezegd (Light Versie)

• Cpt.Morgan
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 19:09:
Zou het aan mijn ISP kunnen liggen, dat hij poort 21 juist niet openlaat. Dit had ik ook ergens gelezen. Heb ADSL van Tiscali zoals eerder gezegd (Light Versie)
In dat geval moet je eens een andere poort proberen (ook dat kun je in Serv-U ongetwijfeld aanpassen), bijv 8021 ofzo... Vergeet dan ook vooral niet ook 8021 in je router door te mappen naar je interne IP...

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 19:09:
Nee het ligt zeker niet aan je ISP.

Ik kan nergens vinden of jij Het Grote Poortmappingsverhaal onder knie hebt. Het probleem ligt hem waarschijnlijk in het vermoeden dat je ten eerste je forward regel in de router niet geactiveerd hebt en ten 2e moet je poort 21 ook nog vanuit je speedtouch forwarden naar je router.
(dat is de 10.0.0.138&150+ IP range)

[ Voor 4% gewijzigd door SSH op 05-04-2004 19:20 ]

• Cpt.Morgan
SSH schreef op 05 april 2004 @ 19:19:
[...]

Nee het ligt zeker niet aan je ISP.

Ik kan nergens vinden of jij Het Grote Poortmappingsverhaal onder knie hebt. Het probleem ligt hem waarschijnlijk in het vermoeden dat je ten eerste je forward regel in de router niet geactiveerd hebt en ten 2e moet je poort 21 ook nog vanuit je speedtouch forwarden naar je router.
(dat is de 10.0.0.138&150+ IP range)
Yep lijkt te kloppen... je zult alle poorten in je Speedtouch moeten forwarden naar je Linksys en van je Linksys weer naar je PC...

Verwijderd

Deze melding krijg ik de hele tijd
code:
1
2
Trying to connect to 195.240.128.212 (195.240.128.212):8021 ... 
Error : Cannot connect to remote host "195.240.128.212:8021"

Heb alles op 8021 gezet.

Op de router (router-IP en mijn-pc-IP), in Serv-U (FTP-poort-nummer EN bereik), Firewall uit.

Wat moet ik nu nog meer doen. Jongens ik ben echt radeloos. Wordt er gek van. Tis allemaal nieuw voor mij maar wil dat het vandaag werkt, geef niet op >:)

• Cpt.Morgan
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 19:25:
Deze melding krijg ik de hele tijd
code:
1
2
Trying to connect to 195.240.128.212 (195.240.128.212):8021 ... 
Error : Cannot connect to remote host "195.240.128.212:8021"

Heb alles op 8021 gezet.

Op de router (router-IP en mijn-pc-IP), in Serv-U (FTP-poort-nummer EN bereik), Firewall uit.

Wat moet ik nu nog meer doen. Jongens ik ben echt radeloos. Wordt er gek van. Tis allemaal nieuw voor mij maar wil dat het vandaag werkt, geef niet op >:)
Lees de laatste posts hiervoor dan.... Je moet de poorten forwarden op je ADSL modem (naar je router), de poorten forwarden op je router (naar de PC met FTP server), de poorten goed instellen in Serv-U...

Uit je post maak ik niet op dat je dat inderdaad ook op je ADSL modem hebt gedaan...

Verwijderd

Je hebt gelijk. Dom helemaal vergeten. Tis maar goed dat ik ff ben gaan trainen, want ik werd helemaal gek. Heb je geen geduld meer enzo. Je kent het wel ;)

Dit is een stukje uit de FAQ:
:? Portmappen

Eigenlijk is dit heel simpel met de 510 series.
Open in je browser de SpeedTouch webbassed management; meestal zal dat http://10.0.0.138 zijn.

Vervolgens ga je naar Advanced kies hier uit de lijst voor NAT
Vervolgens zie je een lijst van al je NAPT settings (als je die al hebt).
Wil je een nieuwe portmap / forward aanmaken klik je simpelweg op NEW;

Protocol: TCP of UDP al naar gelang wat voor type port je forward

Inside IP: vul hier het IP adres in de van PC uit je LAN waar je naartoe wilt forwarden.

Inside Port: Vul hier de destination port nummer in die je wilt forwarden.

Outside IP: Deze kun je of default op 0.0.0.0 laten staan , of je vult hier het externe vaste ADSL IP adres (in het uitzonderlijke geval je namelijk meerdere IP adressen zou hebben).

Outside Port: Vul hier de source portnummer in waarnaar geluister moet worden.
Nu snap ik het tot zover. Maar ik weet niet alles in te vullen.

Wat is nu de inside port: 20 of juist 21.
En wat is de outside port: 20 en 21 of wat?

Default server hoef je volgens mij niet in te vullen ofwel?

Zie hier een screenie, dat verduidelijkt het wat meer B)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.loozen/modem.JPG

Kan iemand mij dit zeggen, want dan gaat het volgens mij allemaal wel lukken. Iig bedankt! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 23:24 ]

• Cpt.Morgan
Inside IP : IP adres van je router in je netwerk
Inside Port: 21
Outside Port: 21
(de reden dat je ze ook verschillend in kunt vullen is dat je ook bijv verkeer dat binnenkomt op poort YY kunt laten doorsturen naar poort XX op een interne machine)

http://www.speedtouchdsl....ers%20Guide_en%20R4.2.pdf :

By specifying a default server IP address, all incoming connections that don’t match
a specifically configured static NAPT entry will be forwarded to the device with
this IP address. This setting should be adequate for most server applications and
eliminates the need for specific static NAPT entries.

[ Voor 44% gewijzigd door Cpt.Morgan op 05-04-2004 23:32 ]

Verwijderd

Ja en poort 20 moet toch ook als mensen van buitenaf iets willen downloaden, zodat ik bijvoorbeeld mijn boekverslag van thuis af kan halen, zodat ik op school eraan ken werken B)

Alleen omdat ik achter een router zit moet ik toch een passive mode aanmaken is het niet? :? En om dit goed te laten werken moet ik toch de poorten 2000-2010 opengooien. Dit moet dan weer op het Modem, Router en Pc :) Toch?

Stukje uit de FAQ van Serv-U
Serv-U Listens only on the Internal IP Address

If Serv-U is behind a router or proxy server then Serv-U will more then likely see an IP address like 192.168.*.* or 10.0.*.*. These are known as internal IP addresses. The only computers that will be able to use these internal IP Addresses are other computers on your network. To allow other computers on the internet access to this computer you must open up some ports on your firewall, proxy server or router.

Configure the firewall, proxy server or router to forward port 20 and 21 to the internal IP Address where Serv-U is listening. This allows the FTP traffic to be routed through the connection sharing device and into Serv-U.

Then in Serv-U setup the IP for Passive mode to reflect the actual IP address and not the Internal IP address Serv-U sees. To do this:
Select "Settings" under your domain
Select the "Advanced: tab. Here enter the external IP Address of the your internet connection or leave it blank.
Also set up the PASV port range option:
Under "Local Server" select "Settings" and then the "Advanced" tab. Here you will see the PASV port range option.
Open up ports 2000 - 2010.
Open up the same port range in your firewall, proxy server, or router.
Zo moet het dus gaan werken ofniet?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.loozen/modem.JPG
Specify the server adress Moet ik daar nou mijn IP van mijn PC opgeven, waar de server zich op gaat begeven. De FTP-server? Dit natuurlijk om de andere PC's te beveiligen. Verduidelijking zou gewenst zijn :o

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 23:49 ]

• Cpt.Morgan
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 23:40:
Ja en poort 20 moet toch ook als mensen van buitenaf iets willen downloaden, zodat ik bijvoorbeeld mijn boekverslag van thuis af kan halen, zodat ik op school eraan ken werken B)

Alleen omdat ik achter een router zit moet ik toch een passive mode aanmaken is het niet? :? En om dit goed te laten werken moet ik toch de poorten 2000-2010 opengooien. Dit moet dan weer op het Modem, Router en Pc :) Toch?
In passive mode zorg je ervoor dat niet poort 20, maar die andere poorten gebruikt worden voor data transport, in active mode is poort 20 is voor jou de uitgaande poort, dus die hoef je niet te mappen.

In principe bepaald niet jouw systeem, maar dat van de client of er passive of active mode gebruikt wordt. Om het allebei te ondersteunen (wat veel problemen later kan voorkomen), moet je behalve poort 21 ook andere poorten (in jouw geval 2000-2010) mappen...

• Cpt.Morgan
Heel concreet: map 21 en 2000-2010 allebei volledig (dus zowel op modem als router)... En test het dan nog eens met die link van hierboven...

- Sorry had een edit moeten zijn -

Voor meer over active/passive FTP:
http://slacksite.com/other/ftp.html

[ Voor 83% gewijzigd door Cpt.Morgan op 05-04-2004 23:47 ]

Verwijderd

Alcatel
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.loozen/alcatel.JPG

Linksys
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.loozen/linksys.JPG

ZoneAlarm
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.loozen/zonealarm.JPG

Ik heb alles nu toch goed ingesteld? Of ben ik nu zo krom? |:(

Verwijderd

Deze fout krijg ik telkens in FlasfFXP:
code:
1
2
3
4
WinSock 2.0
Connecting to 195.240.128.212
Connection failed (Connection timed out)
Delaying for 120 seconds before reconnect attempt #1

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen. Zie het echt niet meer zitten mensen ;( |:(

Deze fout krijg ik telkens in FlasfFXP:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Connecting to 192.168.1.100
Connected to 192.168.1.100 -> IP=192.168.1.100 PORT=21
220 Serv-U FTP Server v5.0 for WinSock ready...
USER mike
331 User name okay, need password.
PASS (hidden)
230 User logged in, proceed.
SYST
215 UNIX Type: L8
CWD /
250 Directory changed to /
PWD
257 "/" is current directory.
TYPE A
200 Type set to A.
PASV
227 Entering Passive Mode (195,240,128,212,7,212)
Data Socket Error: Connection timed out
List Error

Het bovenste is dus connecten naar mijn externe IP,...
en het onderste is connecten vanuit mijn eigen Pc naar mijn Pc.

Het laatste lukt beter 8)7

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 01:00 ]

• Cpt.Morgan
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 00:52:Het bovenste is dus connecten naar mijn externe IP,...
en het onderste is connecten vanuit mijn eigen Pc naar mijn Pc.

Het laatste lukt beter 8)7
Je kunt zelf vanachter een router NOOIT naar je eigen externe IP connecten... Heb je het nog via die website geprobeerd die je FTP server kan testen?

En via je interne netwerk moet je niet in PASSIVE mode connecten, maar juist in ACTIVE mode...

[ Voor 11% gewijzigd door Cpt.Morgan op 06-04-2004 08:07 ]

Verwijderd

Dit is een Log van FTP-voyager :/ :
STATUS:Connecting to "195.240.128.212" on port 21.
ERROR:>Socket error: WSAETIMEDOUT - Connection timed out. Try using PASV mode (View | Options | Connection) if you receive this error during a LIST command. (10060)
ERROR:>Unable to login
STATUS:Waiting...
STATUS:Retrying connection, attempt 2
STATUS:Connecting to "195.240.128.212" on port 21.
ERROR:>Socket error: WSAECONNABORTED - Connection aborted (by software). (10053)
STATUS:Operation canceled
En dit is een Log van FlashFXP :> :
Connecting to 192.168.1.100
Connected to 192.168.1.100 -> IP=192.168.1.100 PORT=21
220 Serv-U FTP Server v5.0 for WinSock ready...
USER test
331 User name okay, need password.
PASS (hidden)
230 User logged in, proceed.
SYST
215 UNIX Type: L8
PWD
257 "/" is current directory.
TYPE A
200 Type set to A.
PASV
227 Entering Passive Mode (195,240,128,212,7,214)
Data Socket Error: Connection timed out
List Error
Ken er iemand hieruit opmaken, wat er fout is :? Wat probeert de LOG nu juist te vertellen?

code:
1
2
3
4
5
6
Netwerk:
Ik heb ADSL Light van Tiscali,
Een Alcatel SpeedTouch 510 [Ethernet],
LinkSys Access Point/Router 11mbit 10/100 BEFW11S4,
Linksys PCI WMP11 11mbit,
ZoneAlarm Pro v4.5.538.001.

code:
1
2
3
4
Ip van buitenaf: 95.240.128.212
Ip modem: 10.0.0.138
Ip Router/AccesPoint: 192.168.1.1
Ip Mijn Pc: 192.168.1.100

Alcatel

:Y) Dit is toch allemaal goed ofniet?
Ik heb nu de poorten 20,21,2000-2010 opengegooit naar het Ip andress van mijn router/accespoint, 192.168.1.1

Linksys

Ik heb nu de poorten 20,21,2000-2010 opengegooit naar het Ip andress van mijn eigenste PC, 192.168.1.100

ZoneAlarm
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.loozen/zonealarm.JPG

:Y) Dit is toch ook allemaal goed ofniet?
Ik heb nu de poorten 20,21,2000-2010 opengegooit zodat ze door mijn FireWall heengaan en mijn Pc kunnen berijken.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 14:16 ]

Verwijderd

Sorry jongens voor de lange post, maar dit zijn alle dingen die ik heb gedaan om de server te laten werken. Ik weet niet wat er nu verkeerd is. Kennen jullie mij asjeblieft helpen, want ben er nu al een goei 2 dagen mee bezig.

ftp://test:test@195.240.128.212:21

Dit is de link die jullie kunnen gebruiken om te proberen in mijn FTP-server te komen. Misschien ligt het wel aan mij dat ik er niet op kan ofzo |:(

Graag hulp, want meer kan ik niet doen. Heb al een mailtje gestuurd naar de admin van de HOW-TO site, maar ik wordt er allemaal niet veel wijzer van.

Hij heeft nog niet teruggestuurd en jullie zijn eigenlijk mijn laatste hoop. Vooral deze laatste post heeft me veel tijd gekost en meer info kan ik echt niet geven. Toch?

Weet iemand het antwoord op mijn probleem.
offtopic:
Kan ik altijd nog een turorial schrijven B)

Handige Links:
Afbeeldingslocatie: http://www.rhinosoft.com/images/PersonInfo32x32.gifKnowledge Base Serv-U

Verwijderd

Ik laat vervolgens nog al mijn instellingen zien in Serv-U. Heb alles gede-installeerd en de FTP-server opnieuw gemaakt. Ik laat zien zoals ik dit heb gemaakt (PLaatjes zijn Click-Able 8) ):
Serv-U

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/035J6QSTWJM0/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/715279/stap1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/035J6QSTWJM0/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/715279/stap3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/715279/stap4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/715279/stap5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/715279/stap6.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/715279/stap7.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/715279/stap8.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/715279/stap9.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/715279/stap10.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/715279/stap11.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/715279/stap12.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/715279/stap13.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/715279/stap14.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/715279/stap15.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/715279/stap16.JPG

...

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-12-2025
Heb je die PASV port range wel geforward met je router naar het interne ip van je server?

Dus de poorten 2000-2010

(http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/715279/stap16.JPG)

[ Voor 34% gewijzigd door Tije op 06-04-2004 14:29 ]

Verwijderd

Ja ik heb toch met Linksys (Router/AccesPoint) de poorten 2000-2010 geforward naar mijn Ip (192.168.1.100), waar de FTP-server zich op bevindt.

Dat heb ik toch allemaal goed gedaan?

==+==+==+==+==+==+==
Modem

Ik heb nu de poorten 20,21,2000-2010 opengegooit naar het Ip andress van mijn router/accespoint, 192.168.1.1

Router

Ik heb nu de poorten 20,21,2000-2010 opengegooit naar het Ip andress van mijn eigenste PC, 192.168.1.100

Verwijderd

Heb alles overzichtelijk gemaakt in een eigen Topic, want ik denk dat dit niet meer zo relevant is met het oude Topic.

Alles is nu duidelijk uitgelegd in één openingspost

FTP-Server Maken Met Serv-U
Pagina: 1