Erg goedkope 24 poorts switch

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 19:15
Na de search uitvoerig te hebben gebruikt wil ik toch graag jullie mening;

Deze switch (of switching hub > aargh; mag het iets duidelijker, mijnheer de fabrikant) heb ik op het oog; http://www.svec.com/Products/FD1620-24ds.htm

Het is een 24 poorts managable apparaat met de VLAN/Trunking mogelijkheden en kost slechts € 123 (o.a. hardwareconcurrent.nl) ex. verzendkosten uiteraard.

Heeft iemand ervaring met dit apparaat en zo ja; zijn die goed. Het is de bedoeling mijn thuisnetwerk / testlab op deze switch aan te sluiten.

Wat mij blijft verwarren is het het switching hub / switch verhaal. Ik hoop dat jullie een mening hebben, wat een kat in de zak kopen is nooit leuk.

Eventuele suggesties voor andere - betaalbare - 24 poorts Switches zijn uiteraard welkom.

[ Voor 7% gewijzigd door garp op 22-02-2003 15:45 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Zo te zien is het een gewone 10/100 switch.

Waar oa op bespaard is, is het geheugen. Dat is volgensmij vrij weinig met 3MB...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

..........which means the switch can automatically .....................
Staat er een switch dus :)
Dat soort flauwe grappen maken producenten wel vaker helaas :( Gewoon een SWITCH ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:22
deze is wel erg goed betaalbaar en leuk voor lannetjes!

alleen... switching hub houd toch in dat als er 1 op 10mbit staat de rest van de hub [of het segment van de hub] ook op 10 draait? en dat wil je niet hebben. volgens mij is dit dus niet 1 die erg geschikt is voor grote hoeveelheden dataverkeer en ook nogeens tegelijkertijd netwerk games.

voor je thuisnetwerk zal het ongetwijfeld goed genoeg zijn. die 24 poorten krijg je niet vol [hoop ik] en hij moet toch echt wel 8-10 pc's full netwerk pumping aankunnen zou ik denken. en dan mooi een server getrunked want dat kan ie ook nog!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Predator

Suffers from split brain

Garp schreef op 22 februari 2003 @ 15:42:
Wat mij blijft verwarren is het het switching hub / switch verhaal. Ik hoop dat jullie een mening hebben, wat een kat in de zak kopen is nooit leuk.

Veel fabrikanten gebruiken de term switched hub om een switch aan te duiden :/
Dit is ook een gewone switch aangezien hij full duplex kan.

De prijs is wel erg laag voor een manageable 24p switch.
Er staat wel zoals zo vaak helemaal niet bij over de blackplane (aggregate bandwith) maar dat zal wel in orde zijn.
Je lijkt me dus zeker geen slechte zaak te doen. :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• garp
Ik heb de fabrikant een mail gestuurd over de capaciteit van de backplane; dat wil ik nog wel graag even weten. Zal het posten als ik antwoord heb. Zal helaas wel maandag worden denk ik.

Verder worden er meerdere typenummers vermeld op de websites van nederlandse leveranciers; de FD1620-24D en FD1620-24E. Heb in de mail naar de fabrikant ook de vraag gesteld wat het verschil tussen de 2 typen is, want dat is op hun website niet terug te vinden.

• garp
slacksoff schreef op 22 February 2003 @ 15:52:

voor je thuisnetwerk zal het ongetwijfeld goed genoeg zijn. die 24 poorten krijg je niet vol [hoop ik] en hij moet toch echt wel 8-10 pc's full netwerk pumping aankunnen zou ik denken. en dan mooi een server getrunked want dat kan ie ook nog!
Nou, met 3 poorten in de meterkast (WLAN, koppeling naar netwerk buurman, telefoon), 2 poorten in de keuken (internetkoelkast/internetconsole keuken - voor de toekomst), 2 in de studeerkamer van mijn vriendin, 2 in de slaapkamer (bij de tv voor PS2 :), 2 bij de TV voor netwerk MP3/video player, 2 bij de eettafel (handig voor LAN party/thuiswerken), 4 bij mijn werktafel, 1 poort voor de printer en 8 in het 19'" rack in de netwerkhoek. Ik kom een eind, hahaha.

Zie nu trouwens hoe belachelijk e.e.a. is. Ach, je legt al die kabels maar 1 keer als je een nieuw huis koopt; nu ben ik wel klaar voor de toekomst denk ik. Aleen nog een 100Mbit internetverbinding, dat zou mooi zijn. Fiber to the home, dat zoek ik nog :)

[ Voor 9% gewijzigd door garp op 22-02-2003 16:59 ]

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
ander vraagje is, kan die wel trunken met een 3com of cisco.
laatste keer dat ik een "goedkope" switch trunkte met een cisco, ging de laatste volledig over de rooie.

dat met dat a b d en e lijken me meer de revisies van de switch.

[ Voor 20% gewijzigd door ExcaliburDexter op 22-02-2003 17:11 ]

• garp
Tja, dat zou kunnen. Voor die €123 verwacht ik dat soort configuraties ook niet, eerlijk gezegd.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

ExcaliburDexter schreef op 22 February 2003 @ 17:08:
ander vraagje is, kan die wel trunken met een 3com of cisco.
laatste keer dat ik een "goedkope" switch trunkte met een cisco, ging de laatste volledig over de rooie.

dat met dat a b d en e lijken me meer de revisies van de switch.

Dat is indd vaak zo omdat die hun eigen porttrunking protocol gebruiken.
Die kans is zeer reëel.

[ Voor 3% gewijzigd door Predator op 22-02-2003 17:17 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
ze vertelden mij altijd dat een switching hub een hub was, met een switch tussen het 10mbit en 100mbit segment..

En we hebben een keer een compex switching hub gehad, en dat was duidelijk een hub! (sniffend kwam ik erachter)..

Ik zou ook wel zo'n ding willen, maar het nadeel van dit soort dingen is dat ze meestal zo'n herrie maken. Ik heb maar één studentenkamertje, en ik zou thuis de 3Com Superstack 3 niet willen die hier naast me staat op het werk! Die fans blazen echt enorm.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:25
http://www.trendware.com/products/TE100-S2424.htm Dit is dezelfde die koffie heeft, meer info is in dit topic te vinden -= Het grote ganz geile pats topic voor NETTE LAN's thuis =- staat voor 169euro in de pricewatch. Ik had koffie een mail gestuurd om te vragen of hij beviel en hij beviel uitstekend, al had hij hem nog niet volledig getest.
2.1 GB switching fabric provides high-speed switching scheme

[ Voor 9% gewijzigd door Underground75 op 22-02-2003 19:13 ]

Verwijderd

Trunken e.d. boeit mij niet zo

als je de backplane van dit apparaat weet, laat het dan meteen even weten aub!! ziet er verder zeer goed uit (snmp manageble.....dat zoek ik :) )

Verwijderd

Er zijn zat switches voor die prijs te krijgen, maar kwaliteit zal het niet zijn hoor.
Managable lijkt me eigenlijk onmogelijk voor die prijs, of het moet iets simpels zijn.

Neem dan liever een 3com of intel ofzo, maar met "koopjes" zou ik toch wel erg goed oppassen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2003 @ 19:12:
Er zijn zat switches voor die prijs te krijgen, maar kwaliteit zal het niet zijn hoor.
Managable lijkt me eigenlijk onmogelijk voor die prijs, of het moet iets simpels zijn.

Neem dan liever een 3com of intel ofzo, maar met "koopjes" zou ik toch wel erg goed oppassen.
Het is alleen de vraag of je een Intel of 3com à min €500 verkiest boven een 'goedkope' van €125. Deze switch ziet er goed uit, maar natuurlijk zijn er wat mindere dingen. De backplane zal nooit hoog zijn (ik gok rond de 2 Gbit) en de forwarding rate (150.000) is nou ook niet echt fantastisch. Een Cisco doet er een paar miljoen (afh. van type)..
Als je op een budget zit, en die poorten hard nodig hebt, zou ik het zeker doen. Dat ie trunking mogelijkheden heeft is heel handig voor LAN-Party's, en die vLANs gebruik je niet zo snel. Mooie switch voor het geld, kan je geen miskoop aan doen IMO.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 21:18:
[...]

en de forwarding rate (150.000) is nou ook niet echt fantastisch. Een Cisco doet er een paar miljoen (afh. van type)..

Geen appelen met peren vergelijken.

Die cisco doet een paar miljoen over de gehele switch.
De vermelde 148,800pps is per poort.
Dat zijn 2 heel verschillende dingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Predator op 23-02-2003 21:31 ]

Verwijderd

De switch is overigens niet managable, dat is een optie.

• zeroxcool
  • Laatst online: 14-08 15:59
Even iets heel anders, die 19" kasten die SVEC maakt zijn ook - naar mijn mening - zeker niet slecht!

Femme vond ze een beetje tegenvallen, maar dat kwam alleen maar doordat hij vond dat er ipv 3 ook 4 PCI sloten in een 2U kast konden.

[ Voor 42% gewijzigd door zeroxcool op 23-02-2003 21:49 ]

zeroxcool.net - curity.eu

Verwijderd

Predator schreef op 23 February 2003 @ 21:31:

[...]

Geen appelen met peren vergelijken.

Die cisco doet een paar miljoen over de gehele switch.
De vermelde 148,800pps is per poort.
Dat zijn 2 heel verschillende dingen.
Serieus? Daar heb ik ff overheen gelezen |:( Dan valt het wel mee..

Verwijderd

Ik heb ook zo'n soort switch van w-linx ofzo. Zijn zeer goedkoop, bij mij serie was er iets fout, nieuwe gekregen en die loopt als een trein!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Ik heb een paar maanden geleden in Duitsland een goedkope 24 poorts switch gekocht en die is wel managabel (via serieel dan wel). Koste toen 150 Euro. Merk is Fiber type Fiberline FL-2024 24 Port NWay. Ook vlan en trunking. Zelfde Filter/Forwardrate 148800 packets/sec.
Leuk is dat het niet uitmaakt of je gewone of crossed cables gebruikt, past hijzelf aan (auto-MDIX).
Geen woord/letter te vinden in de manual over de backplane.
Ik gebruik hem voor lanparties en daar is hij prima voor.

Update Backplane is 4.8Gbps.

IEEE 802.3 10 BASE-T IEEE 802.3u 100BASE-TX/FX IEEE 802.3x Flow control IEEE 802.1p QoS IEEE 802.1q VLAN4.8Gbps 8K MAC 2.5MB Back Pressure Flow Control

[ Voor 18% gewijzigd door Bart-01 op 23-02-2003 22:20 . Reden: update ]

Do as I say, don't do as I do.

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:25
Bart-01 schreef op 23 februari 2003 @ 22:00:
Ik heb een paar maanden geleden in Duitsland een goedkope 24 poorts switch gekocht en die is wel managabel (via serieel dan wel). Koste toen 150 Euro. Merk is Fiber type Fiberline FL-2024 24 Port NWay. Ook vlan en trunking. Zelfde Filter/Forwardrate 148800 packets/sec.
Leuk is dat het niet uitmaakt of je gewone of crossed cables gebruikt, past hijzelf aan (auto-MDIX).
Geen woord/letter te vinden in de manual over de backplane.
Ik gebruik hem voor lanparties en daar is hij prima voor.

Update Backplane is 4.8Gbps.

IEEE 802.3 10 BASE-T IEEE 802.3u 100BASE-TX/FX IEEE 802.3x Flow control IEEE 802.1p QoS IEEE 802.1q VLAN4.8Gbps 8K MAC 2.5MB Back Pressure Flow Control
Waar haal je die info vandaan? Dat is wel interessant, in het PDF file kan ik niks vinden.

• garp
Er is antwoord van de Fabrikant;

Dear Sir:

Thanks for your inquiry!
The difference between FD1620-24 and FD1620-24E as below:
The FD1620-24 is a smart switch and FD1620-24E is a dump switch,
FD1620-24 has VLAN and port-trunk function and FD1620-24E doesn't.
FD1620-24 has lager memory buffer than FD1620-24E.
FD1620-24 has a consol port to configure.

Using port-trunk function the backbone bandwidth can up to 400Mbps. (full-duplex)

If you have any questions please feel free to contact with us.
Best Regards!
SVEC/Support

Omdat dit erg duidelijk was (kuch) nog maar een mail gestuurd. Het antwoord;
Dear Sir:

The FD1620-24D has phased out for a period, so we didn't give you the comparison.
The FD1620-24E will be also phased out and instead of FD1623.
The FD1623 has the same function with FD1620-24E, but it's cheaper.
You can find the comparison in the attached file.

We are sorry If caused any your inconvenience.
To offer more competitive price to our customer is our goal, so we phase in and phase out product frequency.

Same Function:
· Complies with IEEE802.3 and IEEE802.3u standards
· Twenty-four auto-MDI ports for 100Base-TX and 10Base-T connectivity
· Supports NWay protocol for speed (10/100Mbps) and duplex mode (Half/Full) detection
· Support Store-and-Forward switching method
· Support back pressure flow control for half-duplex
· Support IEEE 802.3x flow control for full-duplex
· Wire-speed packet filtering and forwarding rate
· Store-and-forward architecture filters fragment & CRC error packets
· 19" standard rack-mount design
· Supports extensive LED indicators for network diagnostics
· Internal universal switching power supply (100- 240VAC, 50/60Hz)
· FCC Class A, CE

Difference
FD1623 / FD1620-24E / FD1620-24
Switch level ; dumb / dumb / smart
Memory Buffer; 2.5MB / 768KB / 3MB
MAC Address Entry; 8K / 4K / 1K
VLAN; None / None / Yes
Port-trunking; None/ None / Yes
Selling Price; Competitively / Middle / Higher

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:41