Toon posts:

How to remove ICS in XP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2 XP PC's via een (blauwe) E-Tech router/switch configureren was een fluitje van een cent.

Echter, ik ben er niet in geslaagd via de (XP) network wizard (residential gateway) een small office network te installeren, waardoor je published data (lokaal) kan uitwisselen.

Probleem is dat ik (door de haast) op een van de PC's per abuis ICS heb geinstalleerd. Via google heb ik weliswaar gevonden hoe je ICS in XP kan disabelen, maar deze wordt niet verwijderd.

Via add/remove windows components heb ik Networking Services weggevinkt waardoor inderdaad de Internet gateway in de network connections is verdwenen, maar als ik wederom via de network wizard (residential gateway) een small office network tracht te installeren wordt de Internet gateway op de betreffende PC weer zichtbaar (derhalve dus een software router).

Ik vrees dat ik XP Professional op de PC met ICS opnieuw zal moeten installeren, of heeft iemand een suggestie waardoor dat niet nodig is?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Wat is je probleem nu :?
Waarom wil je expliciiet ICS ook volledig eraf gooien.
Zolang het uitstaat is er niets aan de hand.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als je heel hard zoekt dan kan je hier op GoT een topic vinden hoe je een bestandje in XP kan aanpassen zodat je heel veel meer in XP kan uninstallen ;)

Effe zoeken alleen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Predator schreef op 22 February 2003 @ 15:57:
PNS -> NT

Wat is je probleem nu :?
Waarom wil je expliciiet ICS ook volledig eraf gooien.
Zolang het uitstaat is er niets aan de hand.
Probleem is dat een van mijn XP PC's als software router (ICS) weer actief wordt zoadra ik via de network wizard een small office network tracht te installeren. De E-Tech functioneert reeds als router. Hoewel de andere PC in dezelfde workgroup zit ziet deze niet de shared data.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 17:01:
[...]

Probleem is dat een van mijn XP PC's als software router (ICS) weer actief wordt zoadra ik via de network wizard een small office network tracht te installeren. De E-Tech functioneert reeds als router. Hoewel de andere PC in dezelfde workgroup zit ziet deze niet de shared data.
Waarom wil je dan via de networ wizard een small office network installeren? Je heb toch al een netwerk? Heb die hele wizards nog nooit gezien.. wat hebben die voor toegevoegde waarde?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 22 februari 2003 @ 17:01:
[...]

en waarom gebruik je die wizard dan :?

Als er 1 ding is dat veel verkeerd loopt dan is het een wizard.
Geef gewoon zelf alles manueel in.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Predator schreef op 22 February 2003 @ 17:03:

[...]

en waarom gebruik je die wizard dan :?

Als er 1 ding is dat veel verkeerd loopt dan is het een wizard.
Geef gewoon zelf alles manueel in.
De E-Tech funcioneert als router/switch en via de wizard wilde ik twee (XP) PC's in een workgroup via de residential gateway (is dus de E-Tech router) configureren om data te sharen. Ik zou (ik ben geen XP Expert) niet weten hoe ik h.e.e.a. manueel zou moeten instellen om het gewenste resultaat te krijgen.

Indien ik niet de vergissing had gemaakt om via de XP wizard op een PC ICS te installeren/activeren was er niets aan de hand geweest. Zodra ik dus probeer via de workgroup twee PC's data te sharen wordt de software router (ICS) actief....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 17:50:
Ik zou (ik ben geen XP Expert) niet weten hoe ik h.e.e.a. manueel zou moeten instellen om het gewenste resultaat te krijgen.
Daar is een review voor op de frontpage, staat ook in de FAQ, met de letterlijke titel Hoe zet ik een thuisnetwerk op?

En op 2984672923567382567398 andere internetsites als je een beetje googlen gaat.
http://www.wown.com/ bijvoorbeeld....
Zodra ik dus probeer via de workgroup twee PC's data te sharen wordt de software router (ICS) actief....
Die Wizard gaat er juist van uit dat een van de PCs de gateway wordt (internet delen bij je NIC).
Geen wonder dat daardoor je netwerk in de sh**t komt.

Niet gebruiken dus.

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 22-02-2003 18:32 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 22 February 2003 @ 18:05:
[...]

Daar is een review voor op de frontpage, staat ook in de FAQ, met de letterlijke titel Hoe zet ik een thuisnetwerk op?

En op 2984672923567382567398 andere internetsites als je een beetje googlen gaat.
http://www.wown.com/ bijvoorbeeld....

[...]

Die Wizard gaat er juist van uit dat een van de PCs de gateway wordt (internet delen bij je NIC).
Geen wonder dat daardoor je netwerk in de sh**t komt.

Niet gebruiken dus.
Kunst van googlen is de juiste key words te gebruiken. Voornoemde faq had ik al gezien, maar daarin vond ik geen antwoord op mijn probleem.

Van de XP wizard heb ik de entry gebruikt die expliciet aangeeft dat deze via een andere computer op het netwerk of via een residential gateway (E-Tech in mijn geval) connect. Mijn PC's hebben maar een NIC, waardoor een gateway functie niet eens mogelijk is.

Een PC wordt geen gateway met dezelfde connection methode toegevoegd en op de ander wel omdat ik deze, zoals gezegd, in een eerder stadium, per abuis, de verkeerde wizard heb gebruikt waardoor daarop ICS is toegevoegd. Daarop is mijn vraag gebaseerd hoe ik nu daarvan af kan komen.

Bedankt voor alle reacties.

Verwijderd

Topicstarter
solved:

Oplossing was via de device manager mijn NIC verwijderen waarna XP na reboot automatisch de drivers opnieuw laadt. Daarna pas werd mijn computer zichtbaar in de workgroup. Voornoemd probleem blijkt vaker voor te komen...
Pagina: 1