Toon posts:

Attentie ASUS P4PE gebruikers met het "cold boot" probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Attentie ASUS P4PE gebruikers met de "cold boot" probleem.

Mijn Nederlands is niet al te best maar op dit moment hebben we jullie hulp nodig om van dit probleem af te komen.

Het ASUS Kantoor in Nederland heeft intresse om een systeem met het "cold boot" probleem te testen

Op de site linked in de volgende zin zijn er meer details.

http://www.asusboards.com...&postid=350913#post350913

Dank je!
--------

Attention ASUS P4PE users with the "cold boot" issue

ASUS needs your help in trying to figure out the famous ASUS P4PE cold boot issue.

ASUS Offices in Holland have interest to test your complete system if it has a cold boot issue.

In the site linked in the next sentence are more details available

http://www.asusboards.com...&postid=350913#post350913

Thanks!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
en wat is dat voor cold boot issue? ik heb problemen gehad met het koud starten van asrock g-pro borden. alhoewel asrock technisch gezien geen fuck te maken heeft met asus volgens mij, is asrock wel van asus.

mijn problemen waren:
soms niet willem posten
soms wel willen posten, de harddisk herkennen, maar niet meenemen in de boot sequence, en dus een boot failure krijgen
wel helemaal booten en dan resetten na het laden van windows, tot een paar keer toe, tot de windows installatie corrupt was.

heel irri allemaal en niet met 1 bordje maar met een hele serie.

Verwijderd

Topicstarter
dat is de cold boot issue.

maar ja... we hebben het alleen over de p4pe

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 12:54
Met dit type mainboard heb ik ook een probleem, wat nog niet is opgelost.
In dit geval niet een cold boot probleem maar een probleem bij een warme start.

Ik heb een hele serie van dit soort mainboards en cold boot problemen hebben we niet ondervonden.

Cold boot problemen zijn meestal het gevolg van een te zwakke pc voeding waar je door stroomeisende kaarten en andere periphals te hoge eisen aan stelt met het gevolg dat de voeding het bij het booten niet trekt.

Als we iets kunnen testen om zowel het cold als warm boot probleem op te lossen hoor ik het graag.

Onze configuratie:
Asus P4PE (sound+netwerk onboard, netwerk disabled)
256MB PC2700
Intel P4 2400-533
Maxtor 40GB
3Com 3C905 Combo PCI
Matrox G450 16MB DH
Voeding 300W ATX 2.01
Windows 98SE UK

ASUS P4PE geeft scandisk bij restart

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:11

neanderthaler

Are friends electric?

smvs,

Wat is jouw globale ervaring met de Asrock G Pro?

Ben namelijk ook van plan er ook 1 te kopen gezien wat dit bard allemaal biedt voor zijn prijs.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 09:04:
dat is de cold boot issue.

maar ja... we hebben het alleen over de p4pe
Heb met mijn vroeger assus moederboard ineens na jarenlange dienst het cold boot probleem. Met eraan te prullen is het stuk heb nu nieuwe processor nieuw mobo p4pe en nieuw ddr ram. EN het COLDBOOT probleem. Als het niet is opgelost na het vervangen van mijn voeding laat ik je zeker iets weten

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:23
Het ASUS Kantoor in Nederland >>>

Klinks als oplichterij. Asus heeft geen kantoor in NL, sinds kort enkel warehouse en ze besteden noteboek reparaties uit aan 3rd party.

Daarnaast is het gek dat Asus engineers een probleem zelf niet kunnen localiseren en de hulp van eindgebruikers inroepen... dus ik zou niet meteen je mobo opsturen!!!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb ook problemen met me A7V8X, maar dat is ook een bekend probleem. Zodra je fsb over de 150 mhz gaat doet hij geen warme boots meer, en soms ook geen cold boot. We apart, want ik heb de revisie waarbij fsb=333 op de sticker staat. Hij moet dus zonder probs 166 Mhz kunnen :S
Misschien dat dit nog wordt verholpen met een bios update, maar ik ben bang :'(

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
The Source schreef op 30 April 2003 @ 12:22:

Klinks als oplichterij. Asus heeft geen kantoor in NL, sinds kort enkel warehouse en ze besteden noteboek reparaties uit aan 3rd party.

Daarnaast is het gek dat Asus engineers een probleem zelf niet kunnen localiseren en de hulp van eindgebruikers inroepen... dus ik zou niet meteen je mobo opsturen!!!
Alsof die Engineers zo slim zijn daaro :? >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 30-04-2003 12:26 ]

Verwijderd

Ik heb nog een P1 166Mhz die niet opstart als ie warm is :-)

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:55

O?? Asus heeft wel degelijk een kantoor in Nederland. Dat topicstarter is ook wel degelijk van Asus afkomstig. Lees de gehele treath op Asusboards maar erop na. Het verbaasd me overigens wel dat het probleem nog steeds niet opgelost is. Het vreemde is zelfs dat menig meld dat na een biosupdate e.e.a. opgelost is, terwijl andere dan juist het probleem wel hebben, en na het terugzetten van de oude bios het probleem toch aanwezig is.
Het bord wordt overigens gewoon omgeruild als je naar je levernacier gaat. Die is ermee bekend.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Verwijderd

Leader98 schreef op 22 February 2003 @ 17:25:Cold boot problemen zijn meestal het gevolg van een te zwakke pc voeding waar je door stroomeisende kaarten en andere periphals te hoge eisen aan stelt met het gevolg dat de voeding het bij het booten niet trekt.
ASUS P4PE geeft scandisk bij restart
Lijkt me stug dat het cold boot probleem aan de voeding ligt bij dit asus bordje. Meerdere mensen hebben dit gemeld en het lijkt me sterk dat de meeste een zwakke voeding hebben...

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:49

Len

Leeg

Sorry voor het kicken van een oud topic maar ik heb ook dit probleem (al een tijd) en vroeg af of er een oplossing voor was.

Als ik reboot dan blijft het beeld zwart. Het komt noet voorbij het bios zelfs (geen peep, geen bios scherm.

Na een aantal keer rebooten / uit- en aanzetten. kom je in het bios terecht met de melding: Overclock failure

Maar ik overklok niet :)

Als je uit bios gaat moet je nog mazzel hebben dat je dan wel weer voorbij het bios komt na de reboot.

Dit is een erg irri probleem. Ook hierdoor heb ik een mooit uptime record gekregen van 3 weken :P (always look on the bright side of... ;) )

Ook bios updates hebben niet veel geholpen :|

Mijn systeem:

Asus P4PE
Dane 2700 ddr 512 reepje
2 60 gig maxtor hdd's
antec 660 AMG kast met bijbehorende silent voeding
ati 9500 pro

meer niet.. dus een voedings probleem sluit ik uit ;)

Free Tibet

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56

ASUS heeft toch echt een kantoor in Emmen en aangezien de provincie Drenthe nog steeds in Nederland ligt .... 8)7

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:23
Kantoor, kantoor... laten we zo zeggen dat ze een bedrijfspandje hebben.
Ben je er al ooit binnen geweest?

[ Voor 54% gewijzigd door The Source op 14-10-2003 21:52 ]

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:49

Len

Leeg

Topic gaat over het "cold boot" probleem. Niet of er een asus vestiging is in NL . :o

Free Tibet

Pagina: 1