ASUS P4PE geeft scandisk bij restart

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 12:54
We hebben hier een nieuwe pc met een ASUS P4PE mainboard.
Bij het herstarten van dit systeem (dus een warme start) begint Windows altijd met een scandisk.
Als het systeem wordt afgesloten en later weer wordt opgestart komt dit niet voor.

De hardware en software:

Asus P4PE (sound+netwerk onboard, netwerk disabled)
256MB PC2700
Intel P4 2400-533
Maxtor 40GB
3Com 3C905 Combo PCI
Matrox G450 16MB DH
Voeding 300W ATX 2.01
Windows 98SE UK

We hebben al geprobeerd of het ook met een andere hdd voorkomt. Dat maakte geen verschil.

Wie kent dit en heeft er wellicht een oplossing voor?
Upgraden naar 2000 of XP is even geen optie.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Windows update, er zijn voor dit probleem diverse oorzaken + bijbehorende updates, e.v.t. mobo bios updaten...

(* pagani krijgt in xp af en toe nog weleens zo'n bordje 'het systeem is hersteld van een ernstige fout', is vooral grappig als je je pc hebt herstart vanwege een windows update :P)

[ Voor 45% gewijzigd door pagani op 12-12-2002 14:43 ]

• Leader98
Biosupdate naar 1.00.02 (oid) heeft geen verbetering opgeleverd. Alle updates hebben tot nu toe geen resultaat.

We moeten hier iets over het hoofd zien.... Maar wat?

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-08 09:42

Royale de Luxe

The limit is out there

Leader98 schreef op 16 december 2002 @ 16:39:
Biosupdate naar 1.00.02 (oid) heeft geen verbetering opgeleverd. Alle updates hebben tot nu toe geen resultaat.

We moeten hier iets over het hoofd zien.... Maar wat?
Duurt het lang eer het systeem afsluit? Heb dit probleem ook gehad, heb dan de drivers voor mijn videokaart geupdate en het was verholpen.

Wie weet....

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:54

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Weet je zeker dat je alle Win98 updates hebt gehad? Er is namelijk tenminste eentje die zou moeten oplossen wat jij ervaart, de 'IDE patch on fast machines'

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

je kunt met chkdsk zelf kiezen of je wilt dat een partitie ooit nog wordt gescant of niet...
zoek zelf even de volgende keer!

• Leader98
Het gekke is juist dat die MS update voor snelle machines met IDE schijven de problemen lijkt te veroorzaken...
Zonder die patch is er geen probleem, maar als je dan de virusscanner (in ons geval McAfee 4.5.1 SP1) installeert gaat het weer op dezelfde manier mis.

Het systeem sluit snel af (zo op het oog niet TE snel). Alle drivers zijn de laatste officiele releases.

Uitzetten van die harddisk scan lijkt me geen oplossing, hoogstens een lapmiddel om de gevolgen een beetje te verbergen.

De oplossing is nog niet in zicht maar we prutsen verder!

[ Voor 19% gewijzigd door Leader98 op 01-01-2003 20:43 ]

Pagina: 1