Toon posts:

MX700 Vs. IntelliMouse Explorer

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

morgen ga ik naar de pc-dumpdag om onder andere een nieuwe muis te kopen. Ik heb altijd gedacht dat ik de Microsoft Wireless IntelliMouse Explorer zou gaan kopen maar ik ben nu toch wel een beetje in verlegenheid gebracht door de Logitech MX700... ik heb nu echt geen idee meer welke ik moet kopen...
kunnen jullie mij adviseren? Ik design (Flash) veel en speel ook wel eens een spelletje, daar moet dus op gelet worden..

Logitech MX700: http://www.logitech.com/i...ountryid=22&languageid=13

Microsoft Wireless IntelliMouse Explorer: http://www.microsoft.com/...dware/muizen/wie_info.asp

wat denken jullie dat voor mij het beste is? Prijs is niet belangrijk!

Verwijderd

Iik vind persoonlijk de Intellimouse fijner in de hand liggen.
kwa prestaties is de Logitech denk ik beter (al weet ik het niet zeker) ;)

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 17:48

Snijkoek

Metal up your ass

De technologie van Logitech is toch wel wat geavanceerder dan die van MS. Hier bedoel ik dan de verschillende frequenties en de precisie van de optische lens mee. MX 700 is prima geschikt om te gamen. Met de intellimouse kan je problemen gaan krijgen met de snelheid van de sensor.

+ dat Logitech natuurlijk 5 jaar garantie geeft :9

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Snijkoek schreef op 21 February 2003 @ 10:20:
+ dat Logitech natuurlijk 5 jaar garantie geeft :9
Ja, en die garantie stelt waarschijnlijk geen hol voor maar niemand die de kleine lettertjes leest. Bovendien had mijn Explorer muis (gekocht in '99) ook al 5 jaar garantie.

Inmiddels heb ik een MX500 omdat ik de MX700 (en andere wireless muizen) te zwaar vond. Als ik tussen de Wireless Explorer en MX700 moet kiezen dan zou het zeker de MX700 worden. Ik heb m'n MX500 open gehad en hij zit echt heel mooi en robuust in elkaar. Had ik eigenlijk niet verwacht. Verder werkt het zalig.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 20:45
Logtechs hebben zich bij mij al lang bewezen.
Ik heb volgens mij wel 7 van die dingen, elke Mouseman serie heb ik wel geloof ik ;)
Maar na al het gooi en stamp werk werken ze nog allemaal, zegt imho genoeg over de degelijkheid.

De techniek van de Logi is wat beter, en heeft een docking station zeg maar, waar je de muis in zet als je hem niet gebruikt zodat deze kan opladen.

Maar ik denk dat je aan zowel de Logi als de MS muis een prima zal hebben.

Verwijderd

Topicstarter
exirion je zei dat je hem 'te zwaar vond' wat bedoel je daar precies mee?

verder begrijp ik dus dat de MX700 precieser is? want dat is (lijkt me) heel belangrijk voor mij als designer. ik moet vaak priegel dingetjes doen zoals kleine dingetjes uitknippen etc. of denken jullie daar anders over?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 11:06:
exirion je zei dat je hem 'te zwaar vond' wat bedoel je daar precies mee?
In een draadloze muis zitten uiteraard batterijen. Bij de MX700 zijn dat AAA maar bij de Wireless Explorer weet ik niet of het AAA of AA is. Logitech's oudere wireless muis heeft wel AA. En ik vind die MX700 met AAA batterijtjes al zwaar aanvoelen.

Ik quote mezelf uit een andere topic:
Wel eens van versnelling en kinetische energie gehoord? Ik typ en muis heel snel en als je een muis snel en gecontroleerd over het scherm heen wil bewegen dan moet je continu de richting veranderen, en elke keer geef je dus een versnelling in een bepaalde richting. Hoe zwaarder de muis, hoe meer kracht/energie dat kost.

Bovendien is de kracht die je moet zetten niet constant, en dat is nog het meest irritante. Naarmate de muis meer in beweging is hoef je steeds minder kracht te zetten. Het duurt een hele tijd voordat je eraan gewend bent en die muis goed gecontroleerd alle kanten op kunt bewegen, en het blijft altijd krampachtiger werken dan met een lichtere muis.
Daarom heb ik de MX700 teruggebracht en voor een MX500 omgeruild, maar sommige mensen zweren bij draadloze muizen dus het is heel persoonlijk :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
k, thnx voor de info, iemand anders nog wat ervaring vertellen/zeggen welke hij zou kiezen?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou dus gaan voor de MX700, eigenlijk liever de MX500, maar waarschijnlijk wil je graag werken met een draadloze muis. :)

Dit is trouwens ook wel een kwestie van gevoel en smaak. Als ik jou was zou ik naar de winkel gaan en beiden muizen eens 'uitproberen'/in de hand leggen en kijken welke het lekkerste in de hand ligt. Jij bent hier immers degene die dat ding gaat kopen, wij niet... jij mag dus ook je keuze maken. :) (en wij kunnen dan een beetje helpen daarbij)

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 10:20
Logitech :)
Persoonlijk vinik em heel erg lekker inde hand liggen en er zit een oplader bij, hoef je niet te kloten met vervangen van batterijen, super handig :)

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 14:25
Logitech MX700

Waarom?
• Oplaadstation, geen batterijen die weer leeg zijn enzo, uurtje in de lader = 2 dagen weer gebruiken
8 Programmeerbare knoppen
• MX-sensor, beste optische sensor die er op dit moment te krijgen is
• Logitech.... :D
• 5 Jaar garantie, kapot? sturen ze nieuwe (* Novah heeft het zelf ondervonden)

[ Voor 13% gewijzigd door Novah op 21-02-2003 16:37 ]

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-03 20:55
ik heb de mx700 sinds de hcc dagen en ik moet zeggen dat ik hem erg fijn vind werken. Ik doe er alles mee (gamen, internetten, photoshoppen,.....). Dockingstation is heel erg handig. Hij is wel wat zwaarder dan een gemiddelde muis, maar vind het niet vervelend. Ik heb persoonlijk liever een wat zwaardere muis dan een heel licht gevalletje.

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Ik heb ook een MX700, fijne muis. Overigens, hij is vanaf de 2e verdieping naar beneden gevallen, en behalve een klein vlekje is er niks aan te zien, en hij doet het nog prima.

Enige nadeel is dat ik WEL een muismat nodig heb bij mijn MX700, en dat elke andere el-cheapo muis (ook optisch natuurlijk) het wel gewoon doet op mijn bureau (nee, hij deed het ook niet voor hij naar beneden viel ;) )

Verwijderd

Topicstarter
ik merk al dat de meeste stemmen naar de Logitech MX 700 gaan, maar wat me opviel was het argument van Novah: 'Logitech...:D', dat zie ik juist als een nadeel :P

iig.. ik zal het op de beurs nog es zien.. inderdaad even in de hand nemen en kijken welke het lekkerst is. En natuurlijk de koopman een verkooppraatje laten houden, ff checken of die het wel verdient om een muis te verkopen :)

Iedereen bedankt voor hun reactie!! (als je nog verder wilt discusseren of nog een extra mening wil geven.. graag! ik ga pas morgenochtend weg, dus deze hele avond kan je me nog advies geven)

• The Dolf
  • Niet online
Exirion schreef op 21 February 2003 @ 11:12:
[...]

In een draadloze muis zitten uiteraard batterijen. Bij de MX700 zijn dat AAA maar bij de Wireless Explorer weet ik niet of het AAA of AA is. Logitech's oudere wireless muis heeft wel AA. En ik vind die MX700 met AAA batterijtjes al zwaar aanvoelen.

Ik quote mezelf uit een andere topic:

[...]

Daarom heb ik de MX700 teruggebracht en voor een MX500 omgeruild, maar sommige mensen zweren bij draadloze muizen dus het is heel persoonlijk :)
Je hebt een MX700 gehad maar je weet niet meer dat er AA inzitten ipv AAA??

Het is een feit dat de logitech technisch gezien voor staat. Maar test eens zelf welke het beste in de hand ligt. Dat is meestal veel belangrijker.

Zelf heb ik trouwens wel de MX700 (sinds de HCC)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Ik zou überhaupt geen draadloze nemen ;) batterijen zuigen

Die Logitech kan maar 2 uur mee, af en toe 3, in office gebruik. (:@)

• DarkSide
  • Laatst online: 21:28

DarkSide

theres no place like ::1

Ikzelf heb ook een MX700 en ben daar zeer tevreden mee.
Hij is snel en accuraat. En ik persoonlijk vindt hem lekker in de hand liggen.
En de 8 programeerbare knoppen vindt ik ook fijn.
Vindt je hem te zwaar. Als het goed is wordt hij iets verzwaard door een stukje lood (ook de 500 heeft dat). Als je dit verwijderd wordt hij iets lichter.
Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 19:18:

onzin. Even in de lader als je slaapt. Dan kan hij makkelijk 2 weken mee.
Zelfs een half uurtje in de lader kan hij weer een tijd mee.
Perfect gewoon.

[ Voor 37% gewijzigd door DarkSide op 21-02-2003 19:21 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• The Dolf
  • Niet online
DarkSide schreef op 21 February 2003 @ 19:19:
Ikzelf heb ook een MX700 en ben daar zeer tevreden mee.
Hij is snel en accuraat. En ik persoonlijk vindt hem lekker in de hand liggen.
En de 8 programeerbare knoppen vindt ik ook fijn.
Vindt je hem te zwaar. Als het goed is wordt hij iets verzwaard door een stukje lood (ook de 500 heeft dat). Als je dit verwijderd wordt hij iets lichter.

[...]

onzin. Even in de lader als je slaapt. Dan kan hij makkelijk 2 weken mee.
Zelfs een half uurtje in de lader kan hij weer een tijd mee.
Perfect gewoon.
Daar schrok ik dus ook van. Batterijen gaan bij mij 1.5 week mee (zwarte muismat).
Toen ie de eerste keer leeg was zette ik hem ff 5min in de lader en ging ff koffie halen (bdw, senseo roeleert) Bij terugkomst kon ik dus weer 5h verder.

Gezocht!
Router

Verwijderd

Topicstarter
maakt je muismat dan echt uit?

aardige prestatie ja! alleen het mindere is dat ik graag vergelijkingen zie.. de MX700 presteerd super, maar ik wil graag weten wie BETER presteerd.

• Laurent
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 februari 2003 @ 20:50:
maakt je muismat dan echt uit?

aardige prestatie ja! alleen het mindere is dat ik graag vergelijkingen zie.. de MX700 presteerd super, maar ik wil graag weten wie BETER presteerd.
Ik weet niet precies hoe dat zit met zwarte muismatten e.d., maar ik weet wel dat de ondergrond wel degelijk uit maakt. Op mijn bureau komt het nog wel eens voor dat, wanneer ik mijn muisje niet gebruik, mijn Dual Optical alsmaal probeert te focussen terwijl dat niet lukt... gevolg -> sensors knipperen. Als je werkt op batterijen is dat eigenlijk overbodig stroom gebruik, en zal je dat ook merken.
Verwijderd schreef op 21 februari 2003 @ 19:18:

Pardon? Ik heb dan geen MX700, maar ik kan zo al zeggen dat ze een stuk langer mee gaan. En ik laat de keuze van draadloos-snoertje over aan de topicstarter. :)

Verwijderd

Topicstarter
de directe reden om op cordless over te stappen is het gehannes met te weinig ruimte (al valt dat de laatste tijd wel mee). het lijkt me in ieder geval veel 'vrijer'. Maar zoalsik al eerder zei, prestatie staat bij mij boven aan m'n lijstje, hij moet snel en accuraat zijn.
Ik hoor zo weinig over de IntelliMouse Explorer?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 19:18:

dan snap jij er helemaal niets van chef, ik laad die MX700 hoogstens 1x/week op en ik werk er 5 dagen per week continue mee. Het is gewoon een toppertje en is IMHO een gaaf ding om te zien.

Verwijderd

Ik was altijd een grote intellimouse fan!, en dus wilde ik idd ook weer een nieuwe ms muis kopen. Het is toch een Logitech geworden (mx500, het niet draadloze broertje van de mx700). Ik heb geen spijt van deze keuze. Het is een hele precieze muis, volgens de verkoper preciezer dan de ms muizen. Verder ligt ie lekker in de hand. Het is super dat er bij de mx700 een docking station zit. Als ik meer geld had gehad zou ik zeker voor de mx700 gaan.

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik ga zo eens op pad.. dus dit is het laatste moment dat je me nog kan adviseren..

Verwijderd

Topicstarter
daar ga ik... wish me luck, ik post vnaaf nog wel ff wat ik heb gekocht

Verwijderd

Topicstarter
het is toch de Logitech geworden. 69 euro. moet nog wel beetje wennen...

• freddifish
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

heb die mx700 ook maar onder win2000 krijg ik die extra knoppen niet aan de praat. logitech icoontje verschijnt even in taskbar en verdwijnt dan weer :?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

Even een vraagje over de MX500: zijn die knoppen wel licht in te drukken? Tijdens het gamen is het behoorlijk irritant als je voor elk schot 'kracht' moet zetten op de muisknoppen. Als ze gevoelig zijn dan bestel ik binnenkort ook maar een MX500.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 00:31:
Even een vraagje over de MX500: zijn die knoppen wel licht in te drukken?
Kweenie wat jij licht noemt, maar ik vind de 'aanslag' van de knoppen perfect. Nooit last van kramp ofzo, en het voelt gewoon lekker aan om mee te werken.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mensen in LIDL (soort Aldi!!) kan je voor 10 € !!!!!! een relax muisje kopen die optisch is met 400 dpi en veel beter naar mijn smaak tenminste dan zo'n Microsoft/Logitech ding :)

Heb ze effe tegen elkaar getest en geef mij maar dat LIDL ding ;)

Mijn mening dan hé !! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Laurent
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag ook de MX500, een hele vooruitgang vergeleken met mijn oude Dual Optical. De 'aanslag' vind ik ook prima, net iets zwaarder dan de Dual Optical, maar dat verschil voel je amper.

• The Dolf
  • Niet online
nero355 schreef op 23 February 2003 @ 00:37:
Mensen in LIDL (soort Aldi!!) kan je voor 10 € !!!!!! een relax muisje kopen die optisch is met 400 dpi en veel beter naar mijn smaak tenminste dan zo'n Microsoft/Logitech ding :)

Heb ze effe tegen elkaar getest en geef mij maar dat LIDL ding ;)

Mijn mening dan hé !! :)
Ook bekend als sweex en trust muisje.
Smaak zegt niks over de kwaliteit en ik neem aan dat je beide nooit goed hebt getest. MX700 is gewoon ff wennen (vooral door de dubbele duimknop).
Ik heb die lidl muis ook gehad omdat er net zoals bij de MX700 een laadstation bij zat. Dat ding versleet te snel en zelfs mijn muis van mijn optical desktop vond ik beter.
Na een week dat ding gehad te hebben heb ik hem weggegooid en de net uitgekome MX700 voor gekocht.

Gezocht!
Router

Verwijderd

priegelwerk lijkt me juist handig om een zware muis voor te hebben

Verwijderd

Exirion schreef op 23 februari 2003 @ 00:32:
[...]

Kweenie wat jij licht noemt, maar ik vind de 'aanslag' van de knoppen perfect. Nooit last van kramp ofzo, en het voelt gewoon lekker aan om mee te werken.
Nou, ik heb nu zo'n Typhoon optische muis van de Lidl maar die 'aanslag' is absoluut niet perfect... je moet er echt op drukken wil je klikken.

Verwijderd

Kheb zelf sinds kort een MX500, op zich wel fijn muisje. De aanslag vind ik niet zwaar, maar wat is zwaar? Ik zou zelf toch veel liever mijn ouwe mouseman weer terug hebben, die was vast niet zo nauwkeurig en had een bal, maar hij lag echt super relaxt in de hand. Echt de beste vorm die ik ooit heb gehad.

• Sjoerd666
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 13:47

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Ik ga hem morgen halen bij yorkom met het keyboard voor de mensen die nog op zoek zijn zal ik ff een soort reviewtje schrijven over de snelheid en de lag, want voor mij is het ook zo als hij het niet in games doet (te langzaam) staat i de volgende dag langs de straat. (terug naar de winkel dan maar goed)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 21:05:
[...]

dan snap jij er helemaal niets van chef, ik laad die MX700 hoogstens 1x/week op en ik werk er 5 dagen per week continue mee. Het is gewoon een toppertje en is IMHO een gaaf ding om te zien.
Ja volkomen mee eens, die batt. van de MX700 gaan zeker lang mee !
Mijn pa gebruikt hem continue , nooit problemen mee! Zelf op lans doet hij het goed 72 uur achter elkaar game :) .
Dus die 2 tot 3 uur wat die goser zei , snap ik dus echt niet !

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 20:58
Sjoerd666 schreef op 25 September 2003 @ 21:01:
Ik ga hem morgen halen bij yorkom met het keyboard voor de mensen die nog op zoek zijn zal ik ff een soort reviewtje schrijven over de snelheid en de lag, want voor mij is het ook zo als hij het niet in games doet (te langzaam) staat i de volgende dag langs de straat. (terug naar de winkel dan maar goed)
en hiervoor kick je een topic van ruim een half jaar oud :? :+

• Sjoerd666
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 13:47

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

bij de MX 700 heb je het niet door dat hij draadloos is! hijs dus snel en percies! nu battlefield ik veel en ik weet niet hoe hij is met counterstrike, waar echt ieder miliseconde teld! ook leuk is dat je de multi media toetsen van het keyboard ook in een hoop ander apps kan gebruiken dus niet alleen media player zoals MS keyboards! grrr. Helaas is er nog geen kazaa support :(

let op vrijwel iedere andere draadloze muis heeft lag! en is kut. rek ook ff je accu op door m 3x HELEMAAL op en te ontladen!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:12

LopeZ

Too much is never enough

oud :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.