Toon posts:

bootable CD die...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi beste GOTters,

kan iemand me zeggen hoe ik een bootable CD kan maken, die volledig je computer formatteerd en installeerd? (cdtje inleggen, pc aanzetten, automatisch formatteren, automatisch windows installeren, alles dat moet ingevuld worden/instellingen moeten automatisch worden ingesteld, en office moet er ook op worden geïnstalleerd)

Dit moet mogelijk zijn, alleen heb ik geen idee hoe ik eraan moet beginnen

kan iemand me helpen?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

Zelf installeren en dan met Ghost een image maken en met ghost een bootable cd maken...
In de handleiding van Ghost kan je precies lezen wat je daarvoor moet doen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Is idd. mogelijk...hoe? dan moet je ff googelen ;)

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
Is idd mogelijk. Windows dan denk niet dat office ook nog eens op de cd kan, of je zou een dvd moeten branden :)

Ergens op de site van microsoft staat beschrevenn hoe je windows kun installeren dmv van een script of parameters.

Weet niet direct waar, iemand?

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39
kun je een Ghost maken en dan in je autoexec.bat een regeltje zetten dat ie ghost automatisch opent en gelijk het ghost bestandje runt

Check dit en help mee!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 16:47:
Is idd. mogelijk...hoe? dan moet je ff googelen ;)
kan je me dan zeggen naar wat ik precies moet zoeken?
want had ik geweten hoe het heette, had ik allang gezocht op google :)

• ShadowrunR
http://www.nu2.nu/bootcd/

Hier staat een mooie uitleg, waarschijnlijk dat er wel iets bij staat dat je kunt gebruiken?

edit:

Was trouwens 4de hit na zoeken op "bootable cd" +windows +install op google.

[ Voor 29% gewijzigd door ShadowrunR op 20-02-2003 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
voor de mensen die met ghost komen aandraven, dit is niet wat ik zoek, want dan krijg je een exacte kopie, en worden de specifieke registerfiles ook meegekopieerd waardoor een totaal andere pc mogelijk niet zal werken

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 16:40
slipstreamen, kun je gelijk service packs erop zetten :)

in de computer totaal stond een aantal maandjes geleden een groot artikel... check hun site :)

en daar stonden ook parameters in om dat allemaal automatisch te laten installeren, moest je vantevoren dingen als computernaam ingeven enzo..

[ Voor 33% gewijzigd door Icey op 20-02-2003 16:52 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 20 February 2003 @ 16:51:
slipstreamen, kun je gelijk service packs erop zetten :)

in de computer totaal stond een aantal maandjes geleden een groot artikel... check hun site :)

en daar stonden ook parameters in om dat allemaal automatisch te laten installeren, moest je vantevoren dingen als computernaam ingeven enzo..
hier in belgië kennen we geen computer totaal :)

• ShadowrunR
Die site die blackd en mezelf gaven nu al geprobeerd? Staat de oplossing die je zoekt op, en mooi uitgelegd! :)
edit:
heb het over http://www.nu2.nu/bootcd/#wxp dus.

[ Voor 22% gewijzigd door ShadowrunR op 20-02-2003 16:54 ]

• Arnaud
  • Laatst online: 02-08 18:07
Dit is nogal wat werk, maar met de volgende zoektermen moet je er uit kunnen komen:
Bootable CD: Ieder brandprogramma heeft hierover iets in zijn helpfile
Automatisch formatteren: format /y in autoexec.bat
Automatisch Windows installeren: Unattend Installation, Answer File, winnt.exe /s:WINSRC.DIR /t:C: /u:WINSRC.DIR\unattend.txt
Automatisch Office installeren: Administrative Installation Point, Transform, SETUP.EXE TRANSFORMS=NAAMPJE.MST

Ik weet wel zeker dat de installatiebestanden van Windows en Office niet samen op 1 cd passen, dus zul je ook met "pause", "echo" en soorgelijke DOS/BATCH-commando's de gebruiker van CD moeten laten wisselen OF je bewaart de Office bestanden op het netwerk!

Je zou ook eens kunnen kijken of in jouw geval een kant en klare Windows + Office-installatie die je SYSPREP-ed en GHOST-ed ook voldoet

Verwijderd

Topicstarter
nou, jullie zijn allemaal alvast heel erg bedankt, k heb momenteel nog niet echt tijd, ben nog men software aan het leren, k had dit alvast gepost omdat je soms wel een tijd mag wachten op een antwoord :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb meer hier gevonden wat ik zocht, het enige nadeel is dat het een franse tekst is
http://geeksasylum.free.f...matisee_xp_sp1/part01.htm

weet iemand hoe ik applications kan uitvoeren in /silent mode zoals in de bat file staat op pagina 10?

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

das wel lastig pierre...

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Topicstarter
k zal mijn probleem anders stellen.

kan ik in de bat file van de applications eenvoudigweg verwijzen naar de 2de hardeschijf waar alle setup files van alle verschillende programma's staan?
gaat dit geen problemen geven als er een programma vraagt om te herstarten?

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Je kan via Wininstal van Veritas MSI pakketjes van je appz maken, deze kun je dan silent installeren. Tevens kun je allerlei parameters opgeven zodat ie bijvoorbeeld ook niet herstart.

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 18:00

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=202

Voor unattended install van alleen Windows. Heb het zelf geprobeerd op de manier als beschreven in de C!T met een unattended.txt aanmaken, werkte dus niet. Zoals het daar beschreven staat wel.

Verwijderd

Topicstarter
Dol_Fijn schreef op 20 February 2003 @ 23:11:
http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=202

Voor unattended install van alleen Windows. Heb het zelf geprobeerd op de manier als beschreven in de C!T met een unattended.txt aanmaken, werkte dus niet. Zoals het daar beschreven staat wel.
leuk, heb ik me gisterenavond heel de tijd mijn hoofd zitten breken over die franse site die ik gepost heb, kom jij ff doodleuk aandraven met de engelse vertaling ervan :d

ik zal me dit weekend, of tijdens de vakantie volgende week es bezighouden.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 10:05
One word : Sysprep

Dan een image maken...en die fikken

Verwijderd

Topicstarter
met sysprep zal je waarschijnlijk een exacte image maken zoals ghost???

dat is niet wat ik nodig heb

• Arnaud
  • Laatst online: 02-08 18:07
Sysprep is (zoals depl0y en ik al eerder aangaven) wel degelijk de snelste oplossing voor wat jij wilt. Sysprep bereid Windows namelijk voor op een "Ghost" door alle hardware-informatie te verwijderen en bij het opnieuw opstarten een "mini-installatie" te starten. Je kunt dit zonder problemen eens op je eigen machine testen.

De andere weg is die van unattended installations, Batch-files, command-line parameters en customized installation packages. Dit kan natuurlijk altijd, maar lijkt me voor enkele pc's domweg teveel werk. Het is natuurlijk wel interessant om je hierin te verdiepen, maar probeer eerst de sysprep/image oplossing eens.

• Cisk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04-2024
Met nero kan je een bootable cd maken in ieder geval.
Op je cd zet je je windows die je wilt installeren en je maakt een unattend file aan.
Over hoe je je windows dan wilt laten installeren moet je maar is zoeken naar de juiste instelling bij microsoft.com
Het is echt te doen!

Verwijderd

Topicstarter
Arnaud schreef op 21 February 2003 @ 16:54:
Sysprep is (zoals depl0y en ik al eerder aangaven) wel degelijk de snelste oplossing voor wat jij wilt. Sysprep bereid Windows namelijk voor op een "Ghost" door alle hardware-informatie te verwijderen en bij het opnieuw opstarten een "mini-installatie" te starten. Je kunt dit zonder problemen eens op je eigen machine testen.

De andere weg is die van unattended installations, Batch-files, command-line parameters en customized installation packages. Dit kan natuurlijk altijd, maar lijkt me voor enkele pc's domweg teveel werk. Het is natuurlijk wel interessant om je hierin te verdiepen, maar probeer eerst de sysprep/image oplossing eens.
mja, ik studeer informatica, en het is me zeker niet te lastig om die unattend.txt te proberen.
Voor mij hoeft het niet altijd op de eenvoudigste manier
Pagina: 1