Toon posts:

[WinXP] IPV opstartfloppy's: Boot CD-rom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kamp met het volgende probleem wat ik niet specifiek uit de search heb kunnen vissen. Ik heb WinXP Pro NL die niet boot als je de cd erin drukt en naar dos wil voor de installatie, nu hoorde ik als tips dat je met 98 of me kunt booten en dan in de dir: I386 winnt.exe moet uitvoeren zodat de install begint. Probleem is dat hij zegt dat de map ongeldig is. Als ik opstart met de floppy's boot hij wel goed en installeert hij daarna ook goed, alleen dit duurt verschrikkelijk lang!

Is het niet een optie om die floppy's op cd te branden of een boot cd te maken die meteen begint met installen?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je doet iets fout.
Je moet met de W98 of ME cd booten, dan "cd tools", "cd oldmsdos" dan "smartdrv" typen, XP cd erin, naar de I386 dir gaan, en dan "winnt" typen.

[ Voor 0% gewijzigd door SH007 op 30-10-2002 12:42 . Reden: GRMBL ]

• edgar108
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-08 12:00

edgar108

www.dune.de

op http://www.nu2.nu/ kan je diverse bootgedeeltes downloaden en dan branden op cd. Werkt heel aardig!! :)

inderdaad AAD

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik neem aan dat dat map is ongeldig gezeur een bekend probleem is?

Verwijderd

Je moet voor dat je aan de installatie begint smartdrive laden anders duurt het verschrikkelijk lang voor dat de installatie klaar is!
smartdrive staat als het goed is wel op de opstartflop.

:O

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik smartdrv intyp in de map en dan de xp cd erin druk dan zegt ie nog dat de map ongeldig is

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 12:55:
Zodra ik smartdrv intyp in de map en dan de xp cd erin druk dan zegt ie nog dat de map ongeldig is
je kunt ook smartdrv.exe even van een andere installatie afhalen, en dan op een standaard win '98 bootflop zetten, dan booten van flop, smartdrv.exe draaien, en installeren maar

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Kun je niet in de BIOS van je PC aangeven dat je van CD-ROM wilt booten? Bootorder aanpassen, zodat CD-ROM als primaire bootdevice wordt gezien.

| Specs Aurora24 | My music |

Verwijderd

Topicstarter
kan in de bios aangeven welke volgorde en dat snap ik ook wel, maar ik heb het liefst gewoon een cd die na het booten direct gaat installen, net zoals die floppy's. Dat moet toch kunnen? als het met floppys kan!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:08
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 12:55:
Kun je even aangeven wat je precies doet, wordt smartdrv wel goed geladen, kun je cd xp cd benaderen, wat zijn de drive letters en wat is de exacte foutmelding ?

[ Voor 0% gewijzigd door Nielson op 30-10-2002 22:51 . Reden: verkeerd gelezen ]

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Ik zou het niet met winnt.exe gaan installeren. Dat wil nogal eens vaut gaan. Je kunt de bootable xp setup diskettes downloaden van de site van M$ of een bootable installatie maken (zoek op google en je kunt er wel 1000 maken).

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:08
lavagiant schreef op 30 oktober 2002 @ 22:47:
Ik zou het niet met winnt.exe gaan installeren. Dat wil nogal eens vaut gaan. Je kunt de bootable xp setup diskettes downloaden van de site van M$ of een bootable installatie maken (zoek op google en je kunt er wel 1000 maken).
Is inderdaad nog beter om de originele MS diskettes te gebruiken, let wel even op de goede versie (Home/Pro en Met/Zonder SP1) : http://www.bootdisk.com/original.htm :)
Pagina: 1