het is toch geen server dus kan die geen ip adressen uitlenen...Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 16:14:
xp pc je ip handmatig invoeren zoals je al gedaan had (192.168.0.1 / 255.255.255.0) en op je laptop ip automatisch laten toewijzen, laptop herstarten dan zou ie het moeten doen is het simpelste zo
maar ik ga het eens proberen tot zo
Verwijderd
jongens, komop, dit is echt heel erg basic hoor.
en zoals martian al zei: ik heb nog geen een keer gehoord wat je nou concreet al hebt geprobeerd??? neem je (bijvoorbeeld) mijn adviezen helemaal niet ter harte??? heb je dat al gedaan? en is dat niet gelukt?? vertel!!
buhu!!
moet ik de DNS gewoon leeglaten?Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 16:16:
[...]
het is toch geen server dus kan die geen ip adressen uitlenen...
maar ik ga het eens proberen tot zo
staat: de volgende dns serveradressen gebruiken.
- voorkeurs dns server
- alternatieve dns server
Verwijderd
Werkt dit echt?? Normaal gesproken heb je een nt4 of win2000 server nadig om een dhcp server op te zetten die je duidelijk een range geeft die hij moet uitgeven!!!!! Hoe weet die xp machine nou welk adress ie moet geven en of ie niet in de knoop komt met een eventuele DHCP server die ergens in het netwerk hangt?? Kan aan mij liggen hoor maar dit gaat nooit werken zo! Als dit wel zo isVerwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 16:14:
xp pc je ip handmatig invoeren zoals je al gedaan had (192.168.0.1 / 255.255.255.0) en op je laptop ip automatisch laten toewijzen, laptop herstarten dan zou ie het moeten doen is het simpelste zo
Verwijderd
een checklistje voor de topicstarter:
- Kabel gecheckt(weet je zeker dat ut een crosslink is
- Netwerkkaarten gecheckt?
- Netwerkkaartinstellingen gecheckt? (staan ze beide op dezelfde instelling, bv 100mbit half-duplex).
- Firewall uit op beide pc's?
- Hebben beide pc's het TCP/ip protocol geinstalleerd staan?
- Beide pc's statisch ip in de range 192.168.0.255 en als netmask 255.255.255.0?
Verwijderd
100!!Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 16:07:
zijn er gewoon al 88 posts nodig om 2 pc's met een crosskabel met mekaar te verbinden? damn
komop zeg, iets simpels als dit....
2 ip's in dezelfde range, subnetmask van 255.255.255.0 een goede\werkende crosskabel en je bent klaar.
Verwijderd
maak je nou een grap ofzo???? neeeeeheeeeeee!!!!!!Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 16:18:
[...]
moet ik de DNS gewoon leeglaten?
staat: de volgende dns serveradressen gebruiken.
- voorkeurs dns server
- alternatieve dns server
geen: DNS, WINS, Gateway enzovoorts.....links laten liggen! come on, je bent 2 pc'tjes met elkaar aan t verbinden via een crosskabel!!
toch???
Verwijderd
Mag ik jouw een hand geven!!Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 16:24:
zitten er nog meer met hun kop tegen de muur te rammen zoals ik??
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
hahaha, ik zit hier met een rooie kop en mn haar alle kanten op mn schoenen op te peuzelen......Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 16:26:
[...]
Mag ik jouw een hand geven!!Ik geloof dat ik er niet helemaal goed van word hahaha
![]()
ach, t is bijna weekend, dan mag dat.....
yup alles gedaan en werkt nog nietVerwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 16:20:
zullen we eens proberen wat duidelijkheid te scheppen?
een checklistje voor de topicstarter:
- Kabel gecheckt(weet je zeker dat ut een crosslink is)?
- Netwerkkaarten gecheckt?
- Netwerkkaartinstellingen gecheckt? (staan ze beide op dezelfde instelling, bv 100mbit half-duplex).
- Firewall uit op beide pc's?
- Hebben beide pc's het TCP/ip protocol geinstalleerd staan?
- Beide pc's statisch ip in de range 192.168.0.255 en als netmask 255.255.255.0?
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Verwijderd
en ping 192.168.0.1 werkt niet?? timed out?
of werkt het pingen wel, maar kun je m alleen niet zien in je netwerkomgeving. (in de werkgroep WORKGROUP)
Verwijderd
jah heel goed maar waarom als het zo heel simpel is werkt het niet ik heb alles wat hier gezegd is geprobeerd.....Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 16:21:
[...]
maak je nou een grap ofzo???? neeeeeheeeeeee!!!!!!
geen: DNS, WINS, Gateway enzovoorts.....links laten liggen! come on, je bent 2 pc'tjes met elkaar aan t verbinden via een crosskabel!!
toch???
iedereen hiero verteld weer wat anders en al die shit werkt niet
de netwerkkaart werkt daar zit ik nu mee op internet
de kabel is goed die werkt tussen 2 andere pc's wel
ik heb ingesteld op beide pc's
pc1 192.168.1.1
subnetmask 255.255.255.0
pc2 192.168.1.2
subnetmast 255.255.255.0
allebei de pc's opnieuw opgestart...
en raad eens......... nog niks.
is er geen oplossing dat ik via mijn hub en 2 straight kabels beide pc's kan aanspreken??
het gaat om 1 kabel (cross) tussen 2 pc's moeilijk hoor was alleen aan het twijffelen tussen mijn ps2 of mijn utp maar dat paste nietVerwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 16:35:
Misschien een rare vraag: Heb je 1 van de kabels in je UPLINK van je swith/hub/router geramd?
ik heb mijn workgroup maar veranderd naar @HOMEVerwijderd schreef op 20 February 2003 @ 16:35:
Misschien een rare vraag: Heb je 1 van de kabels in je UPLINK van je swith/hub/router geramd?
en pc1 heet nu: computer
en pc2 heet nu: laptop
woww goed he....
Verwijderd
Dat kan ja. Maar dan kan je niet meer met beide PC's het internet op lijkt me. Tenzij je een adsl modem hebt. Die moet je dan effe tweaken.Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 16:36:
is er geen oplossing dat ik via mijn hub en 2 straight kabels beide pc's kan aanspreken??
Ik ga straks even door dit topic wandelen en dan zullen er wat mensen tenminste een akkoord knopje voor hun neus krijgen en ik hoop voor hen dat het daarbij blijft.
Topicstarter, dit is nu al je DERDE topic hierover.
Je opent maar 1 over hetzelfde onderwerp.
Waarom denk je dat we nu al meer dan 100 posts verder zijn en nog niets weten ?
Omdat jij veel te weinig informatie geeft en deze maar met mondjesmaat vrijgeeft.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2#2
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#topicstart
dit is een schoolvoorbeeld van wat er gebeurt als je een slechte topicstart brengt
Je hebt nu al 3 topics gehad die elk veel te weinig informatie bevatten
Verder blijkt je ook nogal weinig al zelf getest te hebben.
Topicstarter + een paar andere:
Er bestaat in een edit knop, gebruik die dus ook ipv posts onder elkaar te zetten.
[ Voor 17% gewijzigd door Predator op 20-02-2003 16:48 ]
Dit topic is gesloten.
![]()