[Win2k] Map loopt vast wanneer vid. file aangeklikt

Pagina: 1
Acties:

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:15
Ik heb een klein probleem in windows;
Het zit zo: Als ik de inhoud van een dir bekijk, en ik klik dan op een willekeurig videobestand, dan loopt die map compleet vast. Normaal als ik op een vid. bestand klik krijg je links zo'n preview (zie plaatje), maar zodra ik er nu op klik loopt het gewoon vast. Dus dubbelklikken en dus opstarten van een vid. bestand is er op dit moment niet bij :/

Nu kan ik natuurlijk gewoon de instellingen van de map zo maken dat ie de file niet in het linker gedeelte gaat previewen, maar dat is weer zo lelijk en het moet gewoon goed kunnen, dus als mensen hier een oplossing voor hebben......heeeel graag :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~i.blaauw/desktop1.jpg

Bij de pijl, de review vertikt ie dus om bij vid. bestanden te laten zien, bij alle andere soort extensies gaat het prima, zoals je kan zien :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• spokje
Nee, maar daar gaat me juist om; Ik wil het weer gewoon kunnen previewen want ik gebruik die optie best veel nl. :)

• Han
  • Niet online

Han

spokje schreef op 19 februari 2003 @ 17:07:
Nee, maar daar gaat me juist om; Ik wil het weer gewoon kunnen previewen want ik gebruik die optie best veel nl. :)
Zou je dan in het vervolg iets duidelijker willen zijn :)

Geef ook aan wat je al hebt geprobeert en wat je zoal hebt gevonden...
Zie ook: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Dingen waar je rekening mee dient te houden:

Leg je probleem goed uit. Hetgeen jij zegt is namelijk het enige dat anderen van jouw probleem weten. Hoe meer (relevante) informatie je geeft, hoe beter je geholpen kunt worden
• Noem eventueel terzake doende omstandigheden en feiten (gebruikt OS, hardware etc).
Maak duidelijk wat je zelf hebt geprobeerd en vertel waarom dit je niet verder geholpen heeft. Wees hierbij specifiek, zodat de info relevant is. "Ik heb niets gevonden" zegt niets.
Geef eventueel linkjes naar websites die je hebt bezocht (en geef aan waarom die informatie niet voldoende was).
• Probeer er een duidelijk! verhaal van te maken dat door andere mensen prettig te lezen en goed te begrijpen valt!

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• spokje
Hmm ok, ik dacht dat het wel genoeg was, maar kan natuurlijk altijd proberen de boel wat duidelijker te maken; ben ook best wel slecht in dingen uitleggen enzo, maar zal het proberen:

Ik heb gister wat progjes als vcd players enzo verwijdert, en ik ben er 100% zeker van dat dat overbodige software was, wat ik nooit meer gebruikte etc. etc.
Het probleem is alleen dat ik daarna dus geen video files meer aan kan klikken in windows.

Dit omdat ie dan in de linker kolom van een directory folder, een preview wil laten zien. (zie pijl van screenshot, op die plek)
Zodra ik een willekeurig filmbestand aanklik, crashed die folder gewoon. Het lijkt heel veel op een explorer crash, alleen is het alleen die folder.

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is :)

Alleen nu wil ik dus graag dat dit weer mogelijk zou zijn.
Ik bekijk regelmatig even snel een stukje van een video bestand in die linker kolom, om te kijken wat voor filmpje het bijv. is. Het is gewoon een handige optie, en daarom wil ik het graag terug ;) Het is ook vreselijk irritant dat als je een vid. file aanklikt, de hele map vastloopt, en je hem dus moet sluiten met ctrl + alt + del :P

Ik heb alle mapopties in windows al even nagelopen, en natuurlijk kan ik de preview uitzetten, maar ik zou zo graag zien dat het gewoon weer werkt.

Een reinstall van windows bewaar ik het liefst als laatste optie ;)

• Han
  • Niet online

Han

Het lijkt er op dat Windows je vid bestanden nog steeds heeft gekoppelt aan die vcd player. Doordat die verwijderd zijn en dus Windows tevergeefs zoekt naar die utils lijkt explorer te crashen. Wat je zou kunnen proberen is het volgende:

• Klik op de optie 'extra' in je Windows Explorer.
• Kies vervolgens voor 'mapopties'
• Ga naar het tabblad 'bestandstypen'
• Zoek in de lijst naar het bestandstype 'vid' en kijk welk programma er is toegewezen aan dat type.
• Verwijder die toewijzing, wijs een ander programma toe waarmee je de vid files mee wilt openen of installeer een nieuwe viewer.

Misschien is hiermee je probleem opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door Han op 20-02-2003 10:59 ]

• spokje
Ik heb alle bestandstypen die met avi/mpg files te maken hebben, maar het helpt helaas niets.
Het stomme is dat dat programma wat ik gedelete heb, gewoon weer zo'n vcd speler was van develen die er op het internet rondhangen, zou dus geen rare toestanden moeten veroorzaken. :/

• Han
  • Niet online

Han

Heb je trouwens al op virussen gecheckt?

• spokje
Ja ik heb norton systemworks er net even ook op losgelaten en alles gefixed wat er te fixen valt volgens dat programma, maar het mocht niet baten helaas. Alles is voorzien van de nieuwste updates :)
Pagina: 1