[OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocking! (Deel 4)

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.632 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Garrett schreef op 28 februari 2003 @ 10:59:
Ehrm... mijn 8K3A kan ook tot 250 FSB maar ik denk niet dat mijn systeem dat zo leuk vindt, boven de 200 gaat het beeld toch echt heel raar doen, dus dat is een AGP/GF4 verhaal denk ik :(
Kan het AGP voltage ook niet aanpassen, dus mocht ik hoger willen moet ik serieus L3 brugjes gaan modificeren, alleen daar begin ik niet aan, dan maar niet hoger dan 2500 hoor ;)
btw Fewture... mijn 3dmark linkje ook goed? ;)
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6050363

Oef..15K AMD/Ti4200 member! Nice ;) Had ik maar een GF4... :'(

Alleen die Mhzen he...beetje laag hoor >:) :P Ghehehe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 11:04:

[...]

Oef..15K AMD/Ti4200 member! Nice ;) Had ik maar een GF4... :'(

Alleen die Mhzen he...beetje laag hoor >:) :P Ghehehe..
Tsja met 15K ben ik ook wel blij, en het is tenminste niet "net", maar 15k2 :)

Jij hebt 2 GF4's opgeblazen, www.watbenjedan.nl ;)
Ik snap niet hoe je het voor mekaar krijgt LoL
Ik heb er een p3 heatsink opzitten en die houdt de voltmodded gpu lekker koel, dit was met 345 core, 350 trekt ie net niet, dan loopt ie met Dragothic vast.
Die Mhzen met 3dmark dat wordt nog wel 2500, eerst inbranden op een wat lagere snelheid, 3dmark kan w88 >:)
-edit- check deze eens: http://service.futuremark.com/compare?2k1=5980851
1700+ @ 2819 _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Garrett op 28-02-2003 11:16 ]

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Garrett schreef op 28 February 2003 @ 11:08:
[...]

Tsja met 15K ben ik ook wel blij, en het is tenminste niet "net", maar 15k2 :)

Jij hebt 2 GF4's opgeblazen, www.watbenjedan.nl ;)
Ik snap niet hoe je het voor mekaar krijgt LoL
Ik heb er een p3 heatsink opzitten en die houdt de voltmodded gpu lekker koel, dit was met 345 core, 350 trekt ie net niet, dan loopt ie met Dragothic vast.
Die Mhzen met 3dmark dat wordt nog wel 2500, eerst inbranden op een wat lagere snelheid, 3dmark kan w88 >:)

Zet je icq es aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Nou, ik zal ook een duit in zakje doen. Ik heb ook een soltek 75FRN-L daar zit nu het derde bios op (1.3l) met een fsb tot 211. Ik kom daar niet aan ivm mijn brakke geheugen daar komt als het goed is vanmiddag of maandag verandering in!
Om maar gelijk door te knallen moet de laatste bottleneck van de Soltek getackled worden. De max Vcore is 1.85 volt, ik heb de volgende info tot nu toe*, is er iemand die meer weet??

*The VCore voltage is determined by the Microprocessor CORE Voltage Regulator HIP 6302.
It has the same scheme of the hip 6301 the same ic used on the abit and on the soltek 75drv2/4.
So i think that is possible to make the same voltage mod:
put a resistor 13KOhm or 15KOhm between pin 7 [fb] and pin 9 [gnd]and u have the 2v.
for a scheme of the ic go to

[/url] http://www.intersil.com/data/fn/fn4766.pdf [/url]

and see the pin orientation;on mainboard check the half-circle on a side of the ic to understand the pin numbering.
I don't know if this mod work.....
remember that in the bios the vcore settings remain the same...but if u check the hardware monitor u can see the difference.
I used thid mod on a soltek 75drv2 from a year without problem....but the ic is different.
i don't guarantee anything.

i don't have the mainboard....but if u wanna try

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 10:54:
Startpost gewijzigd/ge-update ;)

Spice: De wijze waarop jij die info brengt mag je wel wat aanpassen denk ik. Actie = reactie. Maar ok, all good. Tweaktime :P

Demon_Eyez: geef mij eens jouw 3dmark linkje pls? ;) Ik zie je specs en ik word nieuwsgierig :D
Komt er in weekend aan. Had al een tijdje problemen met m'n SB Live 5.1, vreemde geluiden tijdens uit de speakers wanneer ik media afspeel en tegelijkertijd met 80kb/s zit te downloaden(NIC en SBlive gebruiken zelfde IRQ) Duw ik hem gister eens in een ander slot > IRQ less or Equal kan ik daarna gelijk WindowsXp opnieuw installeren :( :r :r :'( Ben vanavond nog bezig weer alles ff te fine-tunen. Draai hem zaterdag en plaats de link voor je.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garrett schreef op 28 februari 2003 @ 10:59:
Ehrm... mijn 8K3A kan ook tot 250 FSB maar ik denk niet dat mijn systeem dat zo leuk vindt, boven de 200 gaat het beeld toch echt heel raar doen, dus dat is een AGP/GF4 verhaal denk ik :(
Kan het AGP voltage ook niet aanpassen, dus mocht ik hoger willen moet ik serieus L3 brugjes gaan modificeren, alleen daar begin ik niet aan, dan maar niet hoger dan 2500 hoor ;)
btw Fewture... mijn 3dmark linkje ook goed? ;)
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6050363
Op hoeveel draait je GF4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zo vandaag kreeg ik ook mijn spulletjes van Eynstein, een xp2001+, spire falconrock II en 512 pc2700 van dane elec

Als eerst een sterke 92mm fan op de falconrock gezet, en daarna alle shit in mn pc gezet

Na wat proberen enzo kwam ik erachter ik in het bios van mn mobo(kt3) soms 1,85 core kon instellen (vreemd genoeg niet altijd, meestal was de max 1.7)
met die 1,85 core wou hij met een fsb van 190 (dus 2470mhz windows wou inbooten, maar dat ie dan hing @ 3dmark, idem voor 185 fsb)
Maar @ 180 fsb(2340mhz) kom ik 3dmark stabiel door :D
Kan jammer genoeg geen mp oc doen, want dan zou ik denk ik nog wel verder komen

Tis btw een xp2100 met AIUHB0305 core

Iemand nog een id waarom ie @ 190fsb hangt? Ik denk zelf dat het mobo het niet aankan..

En hoe kan ik nog beter de stabielitijd testen?

Anyways kvind et best een nette oc :)

Screenshotje van mn (vooralsnog) stabiele oc
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/revision/pics/xp2100.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:29
Je mobo/chipset zal het idd niet trekken. Officieel ondersteunt dat ding maar 133 fsb, je zit er dus al aardig boven. Daarbij loopt je geheugen ook al buiten specs dus zo vreemd is het niet.

[ Voor 24% gewijzigd door salvador4 op 28-02-2003 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spice schreef op 28 February 2003 @ 11:13:
Nou, ik zal ook een duit in zakje doen. Ik heb ook een soltek 75FRN-L daar zit nu het derde bios op (1.3l) met een fsb tot 211. Ik kom daar niet aan ivm mijn brakke geheugen daar komt als het goed is vanmiddag of maandag verandering in!
Om maar gelijk door te knallen moet de laatste bottleneck van de Soltek getackled worden. De max Vcore is 1.85 volt, ik heb de volgende info tot nu toe*, is er iemand die meer weet??

*The VCore voltage is determined by the Microprocessor CORE Voltage Regulator HIP 6302.
It has the same scheme of the hip 6301 the same ic used on the abit and on the soltek 75drv2/4.
So i think that is possible to make the same voltage mod:
put a resistor 13KOhm or 15KOhm between pin 7 [fb] and pin 9 [gnd]and u have the 2v.
for a scheme of the ic go to

[/url] http://www.intersil.com/data/fn/fn4766.pdf [/url]

and see the pin orientation;on mainboard check the half-circle on a side of the ic to understand the pin numbering.
I don't know if this mod work.....
remember that in the bios the vcore settings remain the same...but if u check the hardware monitor u can see the difference.
I used thid mod on a soltek 75drv2 from a year without problem....but the ic is different.
i don't guarantee anything.

i don't have the mainboard....but if u wanna try

Dit is de "KR7A-mod", maar dan met een nieuwere chip. Ik _geloof_ dat je max 2V kan krijgen, maar ik kan me ook vergissen. Gebruik geen weerstanden maar potmeters. Je begint dan met max weerstand en dan langzaam richting 0 ohm gaan terwijl je de bios in de gaten houdt. Dit omdat deze mod niet 100% zeker is en het zou lomp zijn als je het mobo frituurd.

Pin 7 en 9 klopt. Je kan ook pin 7 en een fan connector gebruiken om te testen. Pin 9 is namelijk ground en een fan connector is dat ook ;) Pin 7 is de feedback pin die het voltage controleerd. Door hier een weerstand of potmeter op te zetten varlaag je de spanning op die pin. De chip corrigeerd dat en verhoogt het voltage :) En daar is dus je v-mod.
Ik zou er een 50K potmeter op zetten en dan op 50K beginnen en steeds lager gaan totdat de Vcore gaat stijgen. Stel de gewenste Vcore in....haal de potmeter en dan helemaal af...meet de weerstand die je dan heb...koop een weerstand van die waarde en soldeer die erop en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 12:19

Q-bone

Dusss...

jo fewie, welke kant is plus en welke min? of eerst op midden laten en zo de normale spanning hebben? want heb van jastfire een schema voor me at7, kan tot 4 v maar dat wil ik toch eigelijk nie :)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Q-bone schreef op 28 February 2003 @ 17:21:
jo fewie, welke kant is plus en welke min? of eerst op midden laten en zo de normale spanning hebben? want heb van jastfire een schema voor me at7, kan tot 4 v maar dat wil ik toch eigelijk nie :)

Een potmeter heeft 3 pootjes. Je neemt de middelste en een van de buitenste. Welke buitenste je neemt bepaald de draairichting. Ik meet dit altijd gewoon even want ik weet het nooit (ik ben geen elektronica wizard, maar gewoon een beetje leip). Maar goed, een potmeter is niet polair, dus het maakt niet uit hoe je het soldeerd. Wat wel uitmaakt is dat je de goede pootjes pakt, maar of het ene pootje nou naar de chip gaat of de andere..dat boeit niet.
Nja..vaag verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt 8)7

Edit:
De draairichting is dus belangrijk omdat je jezelf anders vergist met het voltage. Als je hem rechtsom draait wil je meer voltage. Minder weerstand = meer voltage. Je moet dus op maximale weerstand beginnen want anders ploft je cpuutje :D
Dus de potmeter helemaal naar links draaien, de pootjes waartussen dan de maximale weerstand is moet je solderen. En dat is dus 1 van de buitenste en de middelste.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 12:19

Q-bone

Dusss...

1 van de buitenste en de middelste heb ik gesoldeerd, dus de buitsenste dat is de draairichting, dus... is dat de kant waar ie op moet staan, hij moet dus naar de kant draaien waar het lege pootje is..., ik zal ze wel eens ff goed bekijken want ze hoeven alleen nog maar geaard te worden :) zit er al op...

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 15:35:
[...]

Op hoeveel draait je GF4?
Tijdens de 3dmark test op 345 core (350 wou niet meer, het was zeker niet koud genoeg) :D en het geheugen op 756
Hierbij had ik wel een beetje last van knipperende textures, maar ja... alles voor een hogere score he :) ;)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 21:42

Piggen

Lekker bakkie

Interessante resultaten hier :9~. Ik denk dat ik maar een 2100+ neem in plaats van een 2400+. Maakt het trouwens veel uit waar je hem koopt. Ik wou hem bij MaxPC kopen. Heeft iemand er hier ook een van MaxPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Het maakt uit welke core je krijgt, niet waar je die core koopt :D

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Nee, maar ik bedoel: De winkels zullen toch wel zo'n beetje allemaal dezelfde cores hebben? Of toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fewture je had me aangeraden om twinmos pc 3200 te halen, maar ik las in een topic dat alleen twinmos/winbond goed geheugen is.
Weet je misschien of alle pc3200 met winbond chipjes is?
Zo niet weet iemand misschien waar ik dit geheugen kan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Bel ze anders gewoon op, of ga langs en vraag of je de cpu's even mag zien.
Nee heb je, ja kan je krijgen, en je zal zo onderhand wel weten welke core je wilt mag ik aannemen ;)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik zou er een 50K potmeter op zetten en dan op 50K beginnen en steeds lager gaan totdat de Vcore gaat stijgen. Stel de gewenste Vcore in....haal de potmeter en dan helemaal af...meet de weerstand die je dan heb...koop een weerstand van die waarde en soldeer die erop en klaar.
Potmeter zit erop :) Soldeerwerk door Java-Doctor (geweldige pic met een dikke bout en een heel klein ic'tje). Pics en resultaten komen nog, ben net thuis en heb dus de postbode met nieuwe geheugenreepjes gemist :(
Fewture thx voor het snelle en kundige advies anders had er al een 15Kohm'pje opgezeten.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 23:43:
Fewture je had me aangeraden om twinmos pc 3200 te halen, maar ik las in een topic dat alleen twinmos/winbond goed geheugen is.
Weet je misschien of alle pc3200 met winbond chipjes is?
Zo niet weet iemand misschien waar ik dit geheugen kan aanschaffen?

Twinmos/winbond is gewoon twinmos, maar dan met winbond chips. Had ik niet gezegd dat je dat moest hebben? Zo niet dan was dat een beetje dom van mij :P Neem iig geen Twinmos/twinmos, want daar krijg je spijt van. Die met winbond chips is bijna hetzelfde als Corsair PC3500. Ze gaan erg hard iig.

Spice schreef op 01 maart 2003 @ 00:25:
[...]

Potmeter zit erop :) Soldeerwerk door Java-Doctor (geweldige pic met een dikke bout en een heel klein ic'tje). Pics en resultaten komen nog, ben net thuis en heb dus de postbode met nieuwe geheugenreepjes gemist :(
Fewture thx voor het snelle en kundige advies anders had er al een 15Kohm'pje opgezeten.

Ik neem aan dat hij werkt?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
YES, eerst effe tafeltennissen(competitie, en daarna alst goed is mijn 1700+ JUIHB in ontvangst nemen :P JOEHOE

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Hmm, ik heb na de nodige problemen met mijn PC tijdens het installeren van XP nu problemen met OC-en.

Ik had 2*256MB Samsung Original met een XP1700+ op 12*175 staan op een vcore van 1.75 en vdimm op 2.90. Dat werkte uitstekend, maar heb nu nieuw geheugen gekocht. 1*512MB Kingston HyperX PC3000.

Hopend nog wat hoger te kunnen komen, maar dat gaat dus mooi niet door :(
Op 12*185 wilt mijn PC niet booten en komen er minder leuke geluiden uit mijn mobo.

Ik had de vcore al naar 1.90 verhoogd en de vdimm op 2.63 aangezien dit geheugen toch voor die snelheid is gemaakt? Mijn CPU zou het moeten kunnen (JIUGB). De temps zijn op 12*175 40 graden stressed. Wat gaat er verkeerd?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:11

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

ik heb 20 minuten geleden mijn nieuwe 2100+ van de post gekregen, het is een week 4 AIUHB. Is dit een beetje goede code?

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ik neem aan van wel. AIUHB is toch altijd goed, maakt niet uit welke week? Waar heb je hem trouwens gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

mpmad schreef op 01 maart 2003 @ 12:10:
Ik neem aan van wel. AIUHB is toch altijd goed, maakt niet uit welke week? Waar heb je hem trouwens gekocht?
gekocht bij gistron

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
:( mijn 1700+ JUIHB komt vandaag nie :( kheb al vorige week dinsdag besteld en hij is nog niet binnen :( besteld bij yorcom :'(

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Tot nu toe halen bijna alle Tbreds 2100+ 2200Mhz met gemak, ongeacht welke week. gewoon uitproberen zou ik zeggen ;) de gemiddelde OC met 2100+ is trouwens 2350Mhz (volgens de OC database van overclockers.com)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Nou ja, ik zie wel. Ik vraag bij MaxPC wel of ik even tussen de processors mag graaien :+. Ik ga het toch afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb dus een xp 1800+ (vierkante core) maar kan me mp niet veranderen :S dit ligt dus aan me mobo en niet aan me cpu?
Dus alleen bios flashen en klaar is kees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~daalblas/ridwan/pariteit.jpg

De processor is een Athlon XP 1700+ JIUHB, die draait op een EPoX 8RDA+ plankje. De cooler is een Arctic Copper Silent zonder temperatuurregeling en het voltage is ingesteld op 1,65 V (gemeten: 1,69 V).
Er is 2x256 MB Dane Elec PC2700 geheugen gemonteerd en de RAM-timings zijn 6-3-3-2,5. Tenslotte is de temperatuur 51 graden stressed; een betere cooler zou dit nog kunnen verlagen.
Wilde eigenlijk een P4 2,40 GHz kopen, maar met deze overgeclockte AXP 1700+ bereik ik dezelfde prestaties. Eindelijk pariteit, go figure!! >:)

Nu wordt het tijd om eens echt uit te gaan.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 21:33 . Reden: Gedetailleerde omschrijving ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Laatst online: 12-09 16:29
anders doe je ff gek en post je een bmp van 1,1 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht niet dat-ie zo groot zou worden ... inmiddels gecorrigeerd tot JPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Laatst online: 16-08 08:44
Je kan veel hoger met een lagere MP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intronic15 schreef op 01 March 2003 @ 21:37:
Je kan veel hoger met een lagere MP..
Dan moet ik eerst nog iets aan de cooling doen. Deze proc kan zeker in de winter inderdaad hoger, maar voorlopig laat ik het hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Netjes geflitst! Maarru, hoger die hap! hehe. Ik zit nu een beetje klem. MP zit op z'n max en de fsb ook een beetje. Mijn CPU wordt stressed nu al 48 graden met een vcore van 1.95. Hoger wil ik eigenlijk niet gaan met luchtkoeling.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~whatsupdoc/GoT/WCPUID2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
Yo Fewture!
As requested de link naar m'n 3Dmark2001 score. Die is dus zo'n 11500 Best wel laag dus :( Waar het aan ligt? Geen idee. Detonator 42.90?
Ach ja, zolang UT2K3 en Unreal II vloeiend draaien op 1024x768 met FSAA op Quincux en anisotropic op 2x ben ik gelukkig. :)
url=http://service.futuremark.com/servlet/Index?pageid=/orb/projectdetails&projectType=6&projectId=6070173

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 17:17
Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 21:16:
heb dus een xp 1800+ (vierkante core) maar kan me mp niet veranderen :S dit ligt dus aan me mobo en niet aan me cpu?
Dus alleen bios flashen en klaar is kees?
vierkant =Palomino = unlocken door zilverspul enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Mijn AMD XP 1800+ is gelocked En ik wil het risico (nu nog) niet lopen dat ik hem mol.
Dus ga ik de FSB opschroeven :P
Alleen ik kom niet op en over de 150 :|
Hij start op, zet zichzelf meteen weer uit en na een paar seconden kan ik hem weer aanzetten en dan heeft hij de FSB weer lager gezet (automatisch)

Dus nu blijf ik steken op 1702MHz met de temps:
Idle 38 Graden C
Stressed 42 Graden C

CPU is AMD XP 1800+
Mobo is Abit NF7-S nForce²
Geheugen is Kingston 512 Mb PC3200 CAS3 (Active Cooled)

Iemand een idee hoe ik verder kan zonder te unlocken? Of is dit dan echt de grens zonder hem te unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Je hebt geen keuze dan of die 1800+ te unlocken, of een nieuwe halen voor 60 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-08 14:00
Na een paar dagen kloten ook mijn octje maar eens posten...
Durfde al bijna niet meer na paar gesprekjes met Garrett, maar volgens mij hoef ik me nog niet echt te schamen... :9

Afbeeldingslocatie: http://www.liosnel.nl/files/pc/200x11.JPG

Ik heb stiekem het idee dat ik nog wat meer moet gaan halen...? :S

Mobo is een asus a7n8x, met cheapo poseidon wc kitje, CPU is een JIUHB 0304. Wat zou ik nog eens kunnen proberen?? deze 200x11 is niet helemaal stabiel, 190x11,5 gaat prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Pobeer 190*12,5 eens. Je cpu zou het moeten kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou had ik laatst wat vreemds met mijn 1700+ Jiuhb 0302 ik had em non oc alleen de voltage licht hoger ( voltmod )1.7 ipv 1.6 de temps waren normaal. Dus ik wou pas verder gaan als ik mn watercooling had. Fikt ie zomaar door onder het surfen :+ zwarte plek op de achterkant ? ...

Heb inmiddels al wel een 2200+

Heb de proc btw wel op 200 fsb kunnen krijgen niet stabiel though :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 01:22:

Neem iig geen Twinmos/twinmos, want daar krijg je spijt van.
Dat is bull-sjit ;)

Op me P4 systeempje deed die wel mooi ff 460 DDR 5-2-2-2 :z 8)
En dat wist jij ook few ;)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Laatst online: 10-09 18:18

KabalA!

[ No-Life ]

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 21:41:
[...]

Dan moet ik eerst nog iets aan de cooling doen. Deze proc kan zeker in de winter inderdaad hoger, maar voorlopig laat ik het hierbij.
Als je slim bent koop je voor 27,- euro een vulcano 7+ (zie pricewatch)... hiermee krijg ik m'n 1700+ cb op 2300Mhz op 2.0 volt en wordt hij stressed maar 42 C :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Laatst online: 12-09 18:11
K heb sinds kort een 2100+ aiuhb 0302. Loopt op 2223mhz stabiel op 1.7 volt. 2260 was niet stabiel. K zal het nog eens op een hoger voltage proberen

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
SmokeyTheBandit schreef op 03 maart 2003 @ 08:23:
[...]

Dat is bull-sjit ;)

Sorry hoor , maar heb nu ook 3 dagen Twinmos /Twinmos en ik krijg mijn systeem er met geen stokken mee naar zelfs nog maar 200*10 , memory @ cas2 335.eender welk voltage. Dit alles op een Epox 8rda+ en een 1800 jiucb 0250. Ik ga nu binnen de 7 dagen omruilen tegen Twinmos/winbond. Dus ik sluit mij aan bij Fewture... :)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SmokeyTheBandit schreef op 03 March 2003 @ 08:23:
[...]

Dat is bull-sjit ;)

P4 idd, maar JIJ weet ook dat jouw reepje bij mij de 200 niet haalde ;) Hoe moet ik hem dan adviseren om Twinmos/Twinmos te nemen??? Je weet zelf dondersgoed dat die repen niet gaan, want je hebt zelf ander memory gekocht om die reden.. Maar omdat ik zeg dat hij het niet moet kopen is het bullshit??

:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:01
Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 12:45:

[...]

P4 idd, maar JIJ weet ook dat jouw reepje bij mij de 200 niet haalde ;) Hoe moet ik hem dan adviseren om Twinmos/Twinmos te nemen??? Je weet zelf dondersgoed dat die repen niet gaan, want je hebt zelf ander memory gekocht om die reden.. Maar omdat ik zeg dat hij het niet moet kopen is het bullshit??

:Z
True True

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Hmm, dan moet ik wel even opletten dat ik TwinMos/Winbond krijg bij MaxPC. En omdat ik het af ga halen, zal ik ook even een lekkere 2100+ uitzoeken :P (en nu maar hopen dat ze AIUHB's hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
SebaZ schreef op 02 maart 2003 @ 21:40:
Mijn AMD XP 1800+ is gelocked En ik wil het risico (nu nog) niet lopen dat ik hem mol.
Dus ga ik de FSB opschroeven :P
Alleen ik kom niet op en over de 150 :|
Hij start op, zet zichzelf meteen weer uit en na een paar seconden kan ik hem weer aanzetten en dan heeft hij de FSB weer lager gezet (automatisch)

Dus nu blijf ik steken op 1702MHz met de temps:
Idle 38 Graden C
Stressed 42 Graden C

CPU is AMD XP 1800+
Mobo is Abit NF7-S nForce²
Geheugen is Kingston 512 Mb PC3200 CAS3 (Active Cooled)

Iemand een idee hoe ik verder kan zonder te unlocken? Of is dit dan echt de grens zonder hem te unlocken?
Ik heb (vrijwel) exact het zelfde. Palomino die op 1702 MHz (148 MHz FSB) draait met iets hogere temps (= stiller; casefans op 7 V gezet en cpu-fan op lagere rpm gezet). Ik ga 'm binnenkort misschien eens unlocken. 'k Heb alleen geen reserve pc, dus ik ben een beetje terughoudend, ook omdat de heatsink er dan weer af moet enzo... Ik heb trouwens een halve dag superstabiel op 157 MHz FSB gedraaid, maar dat wilde niet meer nadat ik 'm uit had gezet. :? Maar goed, ik denk da'k toch maar een 1700+ T-bred B koop of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Omg samenzwering against * SmokeyTheBandit :P :+

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SmokeyTheBandit schreef op 03 March 2003 @ 15:26:
Omg samenzwering against * SmokeyTheBandit :P :+

Dat niet, je moet gewoon normaal doen en niet zeggen dat ik BS praat terwijl het niet zo is. Simpel. Constant zoek je de aanval..tja dan loop je het een keer op. Kan er ook niks aan doen. En waarom je het doet is me nog niet helemaal duidelijk.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
KabalA! schreef op 03 maart 2003 @ 10:07:
[...]

Als je slim bent koop je voor 27,- euro een vulcano 7+ (zie pricewatch)... hiermee krijg ik m'n 1700+ cb op 2300Mhz op 2.0 volt en wordt hij stressed maar 42 C :)
en 50 db herie moeten aanhoren ? :+

zalman cu 5100-CU way to go, 52 stresed XP 1800 @ 2200+ ( niet tbred ) en dan dus 20 db herie maar :)

maar goed ik ga ook voor een xp 2100+ nu. De 2400+ wou ik eerst maar nadat smokey zij doe de 2100+ heb ik dit nog ff gelezen en ben ik bijna overtuigd _/-\o_ :9

[ Voor 18% gewijzigd door Roberto op 03-03-2003 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Eh? 2100+? :? Ik heb hier nog niet een 2100+ gezien die zo hoog gaat als de 1700+, dus ik zie geen reden om een 2100+ te kopen (tenzij ik wat gemist heb hier). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Strider wat voor stepping heeft jouw 2100+?

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Aham brahmasmi schreef op 03 March 2003 @ 13:26:
[...]
Ik heb (vrijwel) exact het zelfde. Palomino die op 1702 MHz (148 MHz FSB) draait met iets hogere temps (= stiller; casefans op 7 V gezet en cpu-fan op lagere rpm gezet). Ik ga 'm binnenkort misschien eens unlocken. 'k Heb alleen geen reserve pc, dus ik ben een beetje terughoudend, ook omdat de heatsink er dan weer af moet enzo... Ik heb trouwens een halve dag superstabiel op 157 MHz FSB gedraaid, maar dat wilde niet meer nadat ik 'm uit had gezet. :? Maar goed, ik denk da'k toch maar een 1700+ T-bred B koop of zo.
Ik heb er een Vulcano 9 op zitten, koelt geweldig >:) , kan mij het schelen dat het een straaljager is :P Op 2000 RPM koelt ie nog goed :9

Ik denk ook dat ik bij mijn volgende loonstrookje een poging ga doen om hem te unlocken, zou toch zonde zijn om bij 1702MHz te stoppen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag heb ik eindelijk mijn 1700+ 0302 JUIHB

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/lolz/Athlon_XP_Thoroughbred_b_JUIHB_Results/WCPUID_155x12.5.jpg

Ik zit wat vast met mn ram, Apacer PC 2100 :\ en op 155 FSB is ie redeijk onstabiel door PCI/AGP rates (heb er Tv kaartje in zitten). Binnekort nieuw ram en nieuwe voeding, en dan kan ik eindeijk misschien op 166 Mhz FSB runnen, zodat de PCI kaartjes wat tot rust komen. Mijn multiplier doet wel raar, ik wil op 13 / 14 / 15 runnen, maar het probleem is, dat ik dan op 12,5 / 5 / 6 zit ? Wat kan ik daar aan doen ?

btw, 38°C Stressed met Volcano 7+ op medium @ 1,65v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:31
Je kunt met een 1700+ met een kt333 bord alleen maar de multipliers tot 12,5 gebruiken. Wil je hogere gebruiken, dan zul je iets aan de bruggen moeten doen, maar ik weet niet precies hoe dat zit.

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Aham brahmasmi schreef op 03 March 2003 @ 16:18:
Eh? 2100+? :? Ik heb hier nog niet een 2100+ gezien die zo hoog gaat als de 1700+, dus ik zie geen reden om een 2100+ te kopen (tenzij ik wat gemist heb hier). :P
Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/2100/wcp.JPG

need i say more ??

+ me mobo / pc config is niet echt optimaal lees brakke kingston pc 333 die niet eens op cl 2.0 wil draaien, dus mocht het oc'en niet lukken dan heb ik teminste een snellere cpu dan nu ( XP 1800+ ) en dan is een 1700+ een downgrade ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Roberto op 03-03-2003 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
voor mensen die nog geen 2300Mhz halen met lage vcore: je moet echt wel minstens 1.85vcore geven om stabiel te blijven. op 1.7v haal je misschien net 2.1ghz met luchtkoeling.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RS_003 schreef op 03 March 2003 @ 16:42:
[...]

[afbeelding]

need i say more ??

+ me mobo / pc config is niet echt optimaal lees brakke kingston pc 333 die niet eens op cl 2.0 wil draaien, dus mocht het oc'en niet lukken dan heb ik teminste een snellere cpu dan nu ( XP 1800+ ) en dan is een 1700+ een downgrade ;)

Zow das een vette oc! :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Unk! 2,18 V :D Ik vraag me af hoe lang de proc dan goed blijft, bij zo'n hoge Vcore...
't Is wel leuk om je proc zo snel te kunnen laten draaien, maar het lijkt mij toch niet zo'n prettig idee om te weten dat je proc op het uiterste van z'n kunnen functioneert. Dan ga ik liever zo ver als het gaat zonder Vmod en Vmem mod.
Mijn Kingston PC2700 ValueRAM wil trouwens zonder problemen op CL2 lopen! *D
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 17:02:

[...]

Zow das een vette oc! :+ :D
Tuurlijk, geef jezelf nog een schouderklopje. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-03-2003 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aham brahmasmi schreef op 03 March 2003 @ 17:11:
Unk! 2,18 V :D Ik vraag me af hoe lang de proc dan goed blijft, bij zo'n hoge Vcore...
't Is wel leuk om je proc zo snel te kunnen laten draaien, maar het lijkt mij toch niet zo'n prettig idee om te weten dat je proc op het uiterste van z'n kunnen functioneert. Dan ga ik liever zo ver als het gaat zonder Vmod en Vmem mod.
Mijn Kingston PC2700 ValueRAM wil trouwens zonder problemen op CL2 lopen! *D

Hij draait er niet 24/7 op en hij is watergekoeld. Full load 39 graden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Waar draai je dan normaal op? 2400/2300 MHz? En die Vmod's heb zijn toch vaste weerstanden, dus dat is ook m.o.m. permanent. Waterkoeling is trouwens wel iets wat ik nog een keer wil 'implementeren' in mijn machientje. :) Lekker koel en stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 17:16:

[...]

Hij draait er niet 24/7 op en hij is watergekoeld. Full load 39 graden ;)
wat zou ik halen op me epox 8k3a+ ( ff zonder het brakke geheugen verhaal van kingston dat niet eens @ cl 2.0 wil lopen ) en een zalman CU 5100-CU hij staat nu @ medium, volgens het doosje moet hij dan over de 1.73 ghz ( XP 2100+ ) kunnen hebben. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Hoe ver kan je eigelijk een XP1700 0302 HB overclocken met waterkoeling of een Prometia??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Ik heb een 8k3a en het is een lekker bordje... 1700+ @ 2512 Mhz... need I say more? :+

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

euro schreef op 03 March 2003 @ 18:14:
Hoe ver kan je eigelijk een XP1700 0302 HB overclocken met waterkoeling of een Prometia??
Er zijn 2 manieren om het te weten te komen:
óf je leest de laatste 3-4 pagina's terug, daar komt ie vaak genoeg voorbij
óf je probeert het uit ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Zijn er trouwens nog veel verschillende cores van de 1700+ en de 2100+? Of worden er alleen nog maar goede (zoals de AIUHB) geproduceerd.
Waarom gaat het eigenlijk alleen om de 1700+ en de 2100+. Zijn die dan zo anders dan de 1800, 1900 en 2000+?

Misschien wat domme vragen, maar ik wil het toch even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Laatst online: 10-02 23:00
MadMarky schreef op 03 March 2003 @ 19:52:
[...]

Er zijn 2 manieren om het te weten te komen:
óf je leest de laatste 3-4 pagina's terug, daar komt ie vaak genoeg voorbij
óf je probeert het uit ;)
Je mist er 1: Of je leest de FAQ (klik) B)

offtopic:
Wat is er met de FAQ uitgespookt dan :? Is er iets mis met de HTML ofzow van forum :? Ziet er gewoon niet uit :D

[ Voor 2% gewijzigd door pierre-oord op 03-03-2003 21:40 . Reden: [/offtopic] vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
mpmad schreef op 03 maart 2003 @ 21:13:
Zijn er trouwens nog veel verschillende cores van de 1700+ en de 2100+? Of worden er alleen nog maar goede (zoals de AIUHB) geproduceerd.
Waarom gaat het eigenlijk alleen om de 1700+ en de 2100+. Zijn die dan zo anders dan de 1800, 1900 en 2000+?

Misschien wat domme vragen, maar ik wil het toch even weten :)
Nee dat maakt geloof ik niet uit, tenminste bij de 1800+ niet. De 2000+, daar was geloof ik geen tbred van of lul ik nou uit m'n nek :X

edit:
Volgende x zal ik eens kijken naar dan ene knopje ;)

[ Voor 6% gewijzigd door pierre-oord op 03-03-2003 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 15:59:

[...]

Dat niet, je moet gewoon normaal doen en niet zeggen dat ik BS praat terwijl het niet zo is. Simpel. Constant zoek je de aanval..tja dan loop je het een keer op. Kan er ook niks aan doen. En waarom je het doet is me nog niet helemaal duidelijk.
:/
Omdat Smokey erg 1337 is....dat weet jij toch ook wel Fewture ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
Heb zoals hierboven al gezegd , Twinmos /Twinmos ontvangen van de computershop hier in de buurt , had speciaal gevraagd naar twinmos/winbond via de telefoon maar helaas ( te weinig tijd om na't buitenkomen , weer ff te wachten , moest gaan werken trug :( ) maar ze hadden me wel degelijk Twinmos /Twinmos aangesmeerd. Met geen stokken ( lees volts ) om ook maar dual channel in de buurt te komen van de 200 fsb. Jumpertje verwijderd op men 8rda+ , andere banks geprobeerd, 50 keer rebooten , 20 combinaties enz ... :(
Morgen ga ik nu omruilen naar twinmos/winbond als dit binnen is, en dan laat ik hier mijn ervaringen eens na. Ik ben er echt van overtuigd dat ik morgen de 2300 mhz haal met luchtkoeling. :) Ik heb nu eens aan mijn 8rda+ zitten voelen en alle chips en mosfets voelen enorm 'koud' aan vind ik ... Ik ga nu eens niets modden aan men mobo en proberen aan +/-2300 mhz te komen, een snelheids record zal't niet worden maar ik wil wel ff gaan voor het ongemod-moederbord-snelheidsrecord , Stay tuned :) :)

[ Voor 3% gewijzigd door MPAnnihilator op 03-03-2003 23:00 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-GF-Annihilator schreef op 03 March 2003 @ 22:59:
Heb zoals hierboven al gezegd , Twinmos /Twinmos ontvangen van de computershop hier in de buurt , had speciaal gevraagd naar twinmos/winbond via de telefoon maar helaas ( te weinig tijd om na't buitenkomen , weer ff te wachten , moest gaan werken trug :( ) maar ze hadden me wel degelijk Twinmos /Twinmos aangesmeerd. Met geen stokken ( lees volts ) om ook maar dual channel in de buurt te komen van de 200 fsb. Jumpertje verwijderd op men 8rda+ , andere banks geprobeerd, 50 keer rebooten , 20 combinaties enz ... :(
Morgen ga ik nu omruilen naar twinmos/winbond als dit binnen is, en dan laat ik hier mijn ervaringen eens na. Ik ben er echt van overtuigd dat ik morgen de 2300 mhz haal met luchtkoeling. :) Ik heb nu eens aan mijn 8rda+ zitten voelen en alle chips en mosfets voelen enorm 'koud' aan vind ik ... Ik ga nu eens niets modden aan men mobo en proberen aan +/-2300 mhz te komen, een snelheids record zal't niet worden maar ik wil wel ff gaan voor het ongemod-moederbord-snelheidsrecord , Stay tuned :) :)
dat heb ik denk ik al >:) 200fsb... vanmiddag stabiel... alleen met een fannetje op de mosfets en NB gericht..

owja mp is 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 00:22:
[...]

dat heb ik denk ik al >:) 200fsb... vanmiddag stabiel... alleen met een fannetje op de mosfets en NB gericht..

owja mp is 12
Juist...
nog beter is een andere heatsink monteren op je northbridge....de epox northbridge op je southbridge zetten en je mosfets inclusief voltageregulator boven je mosfets beplakken met heatsinks...

Ik kan zonder VDD mod 212Mhz stabiel draaien....met vddmod 230Mhz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 00:37:
[...]

Juist...
nog beter is een andere heatsink monteren op je northbridge....de epox northbridge op je southbridge zetten en je mosfets inclusief voltageregulator boven je mosfets beplakken met heatsinks...

Ik kan zonder VDD mod 212Mhz stabiel draaien....met vddmod 230Mhz ;)
damn maar ik durf die fuck mod niet uit te voeren heb zo'n enorme soldeerbout hier...dan verneuk ik hem zeker weten.... maar idd ik ga van de week ff heatsinkies shoppuh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 00:46:
[...]

damn maar ik durf die fuck mod niet uit te voeren heb zo'n enorme soldeerbout hier...dan verneuk ik hem zeker weten.... maar idd ik ga van de week ff heatsinkies shoppuh..

Anders haal je van die testclips/smd grabbers. Werk perfect. Zijn wel duur alleen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
  • Laatst online: 09-01-2022
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 01:11:

[...]

Anders haal je van die testclips/smd grabbers. Werk perfect. Zijn wel duur alleen..
Wat zijn testclisp/smd grabbers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Hele kleine grijpertjes... zo kun je draadjes aan de pootjes van IC's bevestigen zonder te solderen, handig voor RMA gevalletjes ;)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euro schreef op 03 maart 2003 @ 18:14:
Ik heb laatst een grafiekje gemaakt van overklokresultaten zoals ze zijn gemeld bij overclockers.com:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/713460/4

Kijk naar de 2e reply op de pagina.

M'n 1700+ JIUCB en JIUHB zijn net verzonden. Ik ben benieuwd... :9

Trouwens, waar stond ook al weer welke pins/bruggen je moet verbinden om de hogere multiplyers te verkrijgen op een KT333 bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:29
MIJN NIEUWE 1700+ jiuhb IS OOK NET VERZONDEN :9 :9 :+

KIJKEN WAT IE GAAT DOEN >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 01:11:

[...]

Ik had een paar redelijk "grote" gekocht, die zouden niet gaan passen geloof ik, tenminste littleguy zag het niet zitten. Maar omdat z'n NB al gevlakt was toen maar gesoldeerd. Maar de kleinste SMD grabbers bij m'n electra zaak waren echt heeeeeeeeel klein, net spelt, maar 2 stuks kosten € 25 !!! Dan soldeer ik liever. Is het bord niet waard. De iets grotere voor littleguy kosten 3 euro stuk. Zelf mod voorlopig niet, eerst garantie echt houden, want ik heb 2 moederborden versleten :D :D als het een tijdje goed draait en iedereen met vdd mod geen last heeft van dooie moederborden wil ik de mod wel gaan doen hoor. En als er €130 klaarligt doe ik die mod meteen >:) maar dat ligt het nog niet ff wachten tot verjaardag enzo >:) >:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Gipsy King schreef op 04 March 2003 @ 11:56:
MIJN NIEUWE 1700+ jiuhb IS OOK NET VERZONDEN :9 :9 :+

KIJKEN WAT IE GAAT DOEN >:)
rond de 2250-2300mhz is my guess ;) Ik heb zelf een 1700+ JIUHB 0302, die draait max op 2240 (vanwege geen overvolt mogelijk, max 1,9V) maar nu op 2100mhz :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier results van xp1700 jiugb week 51;

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/brainwave/23008rda.jpg

Dit is op 1.92 volt, waar ik em ook op laat.
Max was rond de 2450mhz op 2.18 volt, dit was helaas net ff iets teveel voor me slk800 en dit heeft me dan ook een nieuwe bios chip gekost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
  • Laatst online: 14-07-2024
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 14:05:
Hier results van xp1700 jiugb week 51;

[afbeelding]

Dit is op 1.92 volt, waar ik em ook op laat.
Max was rond de 2450mhz op 2.18 volt, dit was helaas net ff iets teveel voor me slk800 en dit heeft me dan ook een nieuwe bios chip gekost :)
Dit heb je behaald met een SLK800 ? Met wat voor een fan?
Goed resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 11:25

Tazzios

..

mijn 2100+ AIUHB 50 draait niet stabiel op 2300Mhz, ik weet niet hoe de rest het hier doet ?
hij wordt nog niet te warm{nog 20C speling}
zou het misschien aan mijn hoge multiplier kunnen liggen=13

ik heb al geprobeerd hem te unlocken met een potlood{om het " gat" heen}
maar dat is blijkbaar niet helemaal goed gegaan, kan ut nog niet lager in stellen

MOBO=kt333 heeft al prima gedraaid op 200Mhz{9x200Mhz-1700+ AUIGA35}

mijn 2100+ wordt ALTIJD herkent als een 2700+ :?
zou AMD weer verkeerd gelabeld hebben :9

[ Voor 12% gewijzigd door Tazzios op 04-03-2003 14:18 . Reden: vage melding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tazzios schreef op 04 maart 2003 @ 14:12:
mijn 2100+ AIUHB 50 draait niet stabiel op 2300Mhz, ik weet niet hoe de rest het hier doet ?
hij wordt nog niet te warm{nog 20C speling}
zou het misschien aan mijn hoge multiplier kunnen liggen=13

ik heb al geprobeerd hem te unlocken met een potlood{om het " gat" heen}
maar dat is blijkbaar niet helemaal goed gegaan, kan ut nog niet lager in stellen

MOBO=kt333 heeft al prima gedraaid op 200Mhz{9x200Mhz-1700+ AUIGA35}

kan hoger.. strider heeft dezelfde core op 2500Mhz lopen :) Welk voltage draai je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD lover schreef op 04 March 2003 @ 14:09:
[...]

Dit heb je behaald met een SLK800 ? Met wat voor een fan?
Goed resultaat
Met een thermaltake smartcasefan2, op 3500rpm, zo'n 50 CFM schat ik.
Had er ooit een deltaEHE bij gekocht maar die konden de buren volgens mij ook nog horen :) En het scheelt maar 2 graden van 80 naar 50 CFM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:29

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

M'n vader heeft net bij Gistron een T-bred XP2100+ bestelt met een (cheap) Arctic Copper Silent koelertje. Komt op een ECS K7S5A (:r) magoed.

Kep een aantal vragen, want van T-bred's heb ik weinig kaas gegeten:

• Ik zie hier voltages t/m 2.2Volt, wat is de limiet waarbij je nog veilig bezig blijft.
ter vergelijk: bij P4's is dat voor velen 1.75-1.8Volt

• Wat wordt gezien als maximum temperaturen die acceptabel zijn (60-65?)

• Ondersteunt de K7S5A T-bred unlock?

• Iemand ervaring met die koeler; kun je er wat mee?

• Iemand info over uit welke week XP2100+'s komen als je ze nu bestelt (bij Gistron)?

Alvast bedankt :)

Ik ben benieuwd of die T-bred net zo bevalt als m'n Northwoodkan bijna niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

handige_harrie schreef op 04 maart 2003 @ 14:22:
M'n vader heeft net bij Gistron een T-bred XP2100+ bestelt met een (cheap) Arctic Copper Silent koelertje. Komt op een ECS K7S5A (:r) magoed.

Kep een aantal vragen, want van T-bred's heb ik weinig kaas gegeten:

• Ik zie hier voltages t/m 2.2Volt, wat is de limiet waarbij je nog veilig bezig blijft.
ter vergelijk: bij P4's is dat voor velen 1.75-1.8Volt

• Wat wordt gezien als maximum temperaturen die acceptabel zijn (60-65?)

• Ondersteunt de K7S5A T-bred unlock?

• Iemand ervaring met die koeler; kun je er wat mee?

• Iemand info over uit welke week XP2100+'s komen als je ze nu bestelt (bij Gistron)?

Alvast bedankt :)

Ik ben benieuwd of die T-bred net zo bevalt als m'n Northwoodkan bijna niet :P
1 ligt er aan hoe goed de cooler is maar 1,7/1,75 moet te doen zijn

2 verschilt per moederbord en welke treb je heb A of B

3 waarschijnlijk kun je die wel instellen

4 je kunt er mee koelen :+

5 dat weet je nooit je kunt nu ook een oude palimino score >:)

wat een onzinnige post eigenlijk B)

[ Voor 4% gewijzigd door Tazzios op 04-03-2003 14:51 . Reden: nutteloos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 12-09 11:01
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 14:18:

[...]

kan hoger.. strider heeft dezelfde core op 2500Mhz lopen :) Welk voltage draai je nu?
2550/2575 zelfs 8)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 14:18:

[...]

ik draai nu op 1,85{MBM 1.89V}
ik heb de coolermaster HAC-V81 @4500Rpm @46 strest
hoger kan ik niet instellen, ik heb al een jumper omgezet voor hoger voltage
range 1,7/tot 1,85 [dacht ik :X }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

temps ?
volts ?
coolers?
EN multiplier!!

[ Voor 6% gewijzigd door Tazzios op 04-03-2003 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:29

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Tazzios schreef op 04 March 2003 @ 14:33:
1 ligt er aan hoe goed de cooler is maar 1,7/1,75 moet te doen zijn
Das dan wel weinig :/
2 verschilt per moederbord en welke treb je heb A of B
Lijkt me B
3 waarschijnlijk kun je die wel instellen
Ik had graag een iets zekerder antwoord :)
4 je kunt er mee koelen :+
[Hans Teeuwen]
Zo hey, echt waar hey !?!
[/Hans Teeuwen]
5 dat weet je nooit je kunt nu ook een oude palimino score >:)
Nee >:) want Gistron verkoopt ze als volgt:
"Athlon XP 2100+/1,73GHz Thoroughbred"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

[quote]handige_harrie schreef op 04 maart 2003 @ 14:50:
[...]

Das dan wel weinig :/

1,75 is heel veilig ik weet niet wat die cooler gaat doen
mijn treb-A @1,85 werd 71 {werkte prima hoor :*) }
en de Treb-B die geeft soms lager aan dan het moederbord zelf |:( {20C verschil}

Lijkt me B

verschilt per ook nog per moederbord

Nee want Gistron verkoopt ze als volgt:
"Athlon XP 2100+/1,73GHz Thoroughbred"

mooi dat het in ieder geval een treb is.

O, zie trouwens ook mijn edit hier boven :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:29
ReemF schreef op 04 March 2003 @ 12:50:
[...]

rond de 2250-2300mhz is my guess ;) Ik heb zelf een 1700+ JIUHB 0302, die draait max op 2240 (vanwege geen overvolt mogelijk, max 1,9V) maar nu op 2100mhz :)
ik verwacht er wel meer van ,

ik heb ook de vdd mod , pc3500geil , alles watergekoeld ook Nb , dus we zien het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

handige_harry: ik vrees dat je met je ecs moederbordje niet veel verder zult geraken als 150 FSB * de std multiplier. Zelfs met de oc bios van cheapo kan je enkel maar fsb aanpassen tot 150 (heb nog geen resultaten gezien boven 150). Gezien er een ALI chipset in zit, ondersteund het de unlockte tbred niet, en zelfs moest ie het ondersteunen, kon je toch niets veranderen. noch vcore noch multiplier. Koop een ander mobo :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik mijn tbred in mn MSI mobo heb gestoken kan ik enkel nog maar een vcore van max 1.7v selecteren in tegenstelling tot 1.85v die volges de fabrikant wordt ondersteund..
Help ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 16:29:
handige_harry: ik vrees dat je met je ecs moederbordje niet veel verder zult geraken als 150 FSB * de std multiplier. Zelfs met de oc bios van cheapo kan je enkel maar fsb aanpassen tot 150 (heb nog geen resultaten gezien boven 150). Gezien er een ALI chipset in zit, ondersteund het de unlockte tbred niet, en zelfs moest ie het ondersteunen, kon je toch niets veranderen. noch vcore noch multiplier. Koop een ander mobo :\
ecs k7s5a is toch echt een sis735 chipset....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja sorry, ik had het over een ander ECS mobo (enkel over da ALI chipset, sorry i was confusseld). ipv de slimme uit te hangen, antwoord is op mijn vraag !
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.