Toon posts:

PC start bijna nooit meer op na processor wissel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus gisteren mijn oude processor (AMD Athlon Thunderbird 1333) verwisseld voor een nieuwe processor (AMD Athlon XP 2000+).
Maar de eerste keer dat ik opstarte kreeg ik geen beeld en deed hij verder ook niets. Toen heb ik even gekeken wat er aan de hand was en voelde ik al snel dat de cooler van de proc erg warm was. Toen ik keek hoe dat kwam zag ik dat het voedingsdraadje van de cooler niet goed vast zat er dus niet aan stond.
Vervolgens heb ik hem even laten afkoelen en heb ik het weer geprobeerd, na een paar keer proberen deed hij het opeens, ik helemaal blij. Maar toen gaf hij aan dat er een AMD Athlon MP 2000+ in zat... Vervolgend heb ik mijn bios geflashed naar de nieuwste versie en daarna herkende hij hem wel goed. Maar nu start hij maar 1 op de 15 x op...
Als ik hem dan aanzet krijg je helemaal geen beeld, ook krijg je geen piepje in de bios te horen, die je normaal wel hoort en die je ook zou moeten horen als er iets niet klopt (bv geen toetsenbord). Ook gaan de lampjes van toetsenbord (numlock, capslock, scrollock) niet even aan en uit. Mijn moederbord ondersteund wel een AMD Athlon XP 2000+...
En mijn processor is btw een Palomino...
Zie topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/542667

Deze bios heb ik er net ingeflashed:
BIOS Type Award® BIOS Release Date 2002/11/14
Version 3.7 File Size 185 KB
Download k7vza37.exe Flash Utility awdxxxx.exe
Release Note 1. Update to support AMD Athlon XP 2400+ & 2600+ CPU sign on

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klinkt als ontoereikende voeding. Welke heb je? Kan ook aan waardeloze koeling liggen.

Heb je de FAQ's uberhaupt al doorgenomen :? Daarin staat ook het een en ander..
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 19-02-2003 11:19 ]

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:47
BalusC schreef op 19 February 2003 @ 11:19:
Klinkt als ontoereikende voeding. Welke heb je? Kan ook aan waardeloze koeling liggen.

Heb je de FAQ's uberhaupt al doorgenomen :? Daarin staat ook het een en ander..
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)
voeding denk ik niet toch?
aangezien een TB veel meer stookt dan een xp

Verwijderd

Topicstarter
Wat denk je dan dat het zou kunnen zijn?
Ik heb de processor btw 2ehands gekocht, maar als hij het af toe wel doet kan het toch al haast niet de processor zijn? Ook zou hij dan toch een melding moeten geven als de proc niet goed is... Er komt nu gewoon helemaal geen beeld en geen piepje... Maar heel af en toe doet hij het wel weer... Als ik dan restart doet hij het ook gewoon weer... Maar als ik hem vervolgens uit zet en een minuutje later weer aan zet doet hij het niet meer...

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 12:18 ]

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:47
Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 12:11:
Wat denk je dan dat het zou kunnen zijn?
Ik heb de processor btw 2ehands gekocht, maar als hij het af toe wel doet kan het toch al haast niet de processor zijn?
ik zou zeggen
probeer je mobo weer te flashen met de oude bios
(de een waar die hem herkent als een athlon mp 2000+)

of misschien heb je nog een paar andere biossen die tussen deze versies zitten
zoniet de oude gebruiken

performance gaat er niet van omlaag in windows en hopelijk kan jij weer vrolijk 1:1 booten :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar toen hij hem als athlon mp herkende deed hij het ook niet goed... (zelfde probleem als nu)...

Verwijderd

hmm, klinkt idd als brakke voeding

Ik zelf heb een Asus A7V8X icm een Athlon 2000+. Maar mijn Aopen 300W had hier zelfs wat moeite mee....Dus tjah, kwestie van ff proberen :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

2e hands? Is de L5 brug soms toevallig verbonden? Dan wordt de XP gezien als een MP.
Post hier anders gewoon de Core code :)

Overigens zou ik no-way een CPU tweedehands kopen.. Je kunt niet aan de buitenkant zien of een CPU gezond is of niet. Daarnaast is garantie/inruilen ook nog veel lastiger.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu nog op het werk, maar als ik thuis kom zal ik eerst ff de voeding van mijn vader er in hangen, dies namelijk 400 watt. Hopelijk is dat het probleem, ik heb goede hoop, want er zit volgens mij niet zo'n geweldige voeding 200 of 250 watt dacht ik. Ook heb ik 2 harde schijven er in hangen 1 van 80 gb en en 1 van 40, bijde 7200 toeren... Ook heb ik er veel andere extra hardware en in...
Als dat niet gaat werken zal ik ff kijken of de L5 brug verbonden is...
Waar kun je de Core code vinden?

Als laatst zou ik altijd nog kunnen kijken of mijn vaders athlon xp 1800+ het goed in mijn pc doet en zoja of mijn processor het in zijn computer doet...

Iemand nog een ander idee wat er aan de hand zou kunnen zijn en hoe ik het kan oplossen???

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De core code staat gewoon op de CPU core gegraveerd B) Even uitlezen dus.. Op mijn site onder Hardware > CPU Types > AMD vind je helemaal onderaan de tabel een beschrijving van de K7 CPU core code :)

Bij T'bred-B staat dat de core code overigens op een zwart labelletje op de rand van de CPU.

Verwijderd

250 is met zo'n config zelfs te licht, laat staan een 200....:)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zoals hierboven : een 200/250 W is way to licht voor je systeem, neem een 350 t liefst...300 kan ook wel I guess.
Pagina: 1