Toon posts:

Snelste Processor voor: ECS K7VZA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wat de snelste processor is die in dit moederbord kan stoppen? Op de site staat 1,2 ghz, maar ik heb nu AMD Athlon 1,33 ghz er in zitten en ik vroeg me dus af of er nog een snellere in kon...

Heeft het btw. misschien nog zit om hem over te klokken en hoeveel zat dat in de praktijk ongeveer schelen?

Maar ik wou voornamelijk de eerste vraag weten...

Dit moederbord is het:
ECS K7VZA v2.0 met Socket 462
http://www.ecs.com.tw/products/k7vza.htm

In boekje staat:
For AMD Athlon that support 64/256 KB L2 OnChip cache, and 100/200 Mhz or 133/266 Mhz host bus/core speed.
The K7VZA supports 200/266 Mhz frontside bus (FSB).

Groeten, Matthias Smit

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:48

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
waarschijnlijk kun je met een bios update zelfs de nieuwste xp cpu erin zette.

Tweakers Discord

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
dit staat bij de v3.0:
Full series of Athlon processors including the newest Duron and Thunderbird processors.
(Can support the future 1.5GHz Thunderbird
edit:
volgens de site is er alleen v1.0 en v3.0 :?
vaag...

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 23:50 schreef tweakduke het volgende:
waarschijnlijk kun je met een bios update zelfs de nieuwste xp cpu erin zette.
cooool, bedankt, ik heb ook al ff verder gekeken en in heb groen/zwart moederbord dus veel kans...
ook had ik al pas geleden moederbord geflashd omdat ik wat probleempjes had -->opgelost...
danke

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

versie 2???

Nog nooit van gehoord. Op de k7vza 3.x kan je maximaal een 2000XP plaatsen, er zijn mensen hier op GOT die er al een 1800XP op hebben. Heb echter nog geen mensen gezien die werkelijk ook die 2000XP hebben...

2100XP kan niet..

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
Hangt er vanaf of je een met KT133 of KT133A chipset hebt. Een met een A versie heeft een fsb van max 133, zonder a is 100mhz fsb. Dus moet je ff naar de processor kijken die je gaat kopen.

Verwijderd

Topicstarter
nee zal wel geen v2.0 zijn, stond op boekje maar zal wel iets anders zijn, maar ik heb wel een groen/zwart moederbord en ik las (in een andere post) dat dit betekende dat je versie 3.0 hebt...

maximale is dus xp 2000, is ook wel genoeg...

maar in de toekomst zal er dus ook geen snellere processor komen die in mijn MB kan...

grtz gigasmit

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 10:32 schreef Eastern het volgende:
Hangt er vanaf of je een met KT133 of KT133A chipset hebt. Een met een A versie heeft een fsb van max 133, zonder a is 100mhz fsb. Dus moet je ff naar de processor kijken die je gaat kopen.
KT133 kan op 133MHz FSB lopen (jumper op mobo of BIOS config) en er kunnen waarschijnlijk ook gewoon Athlon XP proc's op draaien.

Verwijderd

Dual post:
Ook ik heb hetzelfde rev. nr. en 1700+ het is me tot nu toe 1x gelukt om te booten met 1700+ (op 133 Mhz dus).
Het systeem draaide toen vlekkeloos en 3D-mark 2001 gaf geen enkel probleem. Daarna was het over, tot nu toe niet meer kunnen booten met 1700+.
De meeste boot meldingen waren "unknown proc. 1900+" !!
Dat lijkt heel aardig maar Win XP gaat helemaal over de rooie. Het moederbord boot en loopt dus alleen maar goed op 100 Mhz. Ik heb alle bios versies geprobeerd vanaf 3.4, helaas zonder succes. Ik heb het bordje pas 2 weken in huis dus ik ga er vanuit dat het na week 40 geproduceerd is. En ja, het is rev. 3.0 en ook heb ik alle geheugen en moederbord instellingen geprobeerd. Wie heeft dit bordje draaien met een Athlon XP en heeft geen boot problemen? Ik zou graag de instellingen overnemen voordat ik er maar een Duron in zet.
Oh ja, op 100 Mhz geeft hij aan xp 1100+.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:52

Nibbz

Postmaster General

Ik weet niet wat voor gare borden jullie gekocht hebben, maar ik kan mijn FBS op 100 112 133 148 166 zetten.

En ik weet wel zeker dat er ook een AMD XP 2000+ op past, aangezien mijn stagebegeleider dat in z'n PC heeft hangen.

En dat het bord alleen goed loopt op 100 mhz, dat is wel erg raar. Denk dat je daar even terug moet gaan naar je leverancier. Want ik heb hier een AMD XP 1800+ op 133 mhz, en kheb nergens last van

13:37

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 06 juli 2002 03:09 schreef CiPHER het volgende:

[..]

KT133 kan op 133MHz FSB lopen (jumper op mobo of BIOS config) en er kunnen waarschijnlijk ook gewoon Athlon XP proc's op draaien.
Blaat :Z

KT133 trekt vrijwel nooit boven de 110MHz stabiel, de KT133A doet wel 133MHz en hoger. Bovendien moet ook de hardware klaar zijn voor de Palomino core- lang niet iedere SoA plank is dat. Denk aan al die mensen met een oudere Abit KT7A die geen Palomino konden gebruiken :'(

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar op het moment dat ik dit topic opende heb ik de processor nog niet verwisseld, maar nu ga ik het echt doen...
Ook nu wou ik weer weten wat de snelste proc is voor mijn moederbord...

Ik heb nog eens op de ecs website gekeken en nu staat daar een tabelletje, maar ik snap hem nog niet helemaal...

http://www.ecs.com.tw/support/techcpu/athlonxp.htm
Dit komt erop neer:
Model Name PCB Ver. Since BIOS 133MHz 133MHz (0.13µ)
K7VZA-------3.0------3.7-------2000+---2200+

Wat betekend dit: "133MHz (0.13µ)" ???
Betekend dit dat ik op mijn mobo een AMD Athlon XP 2200+ kan zetten?

Zou er mogelijk nu al een nieuwere in kunnen?

Ik heb btw wel KT133A...

Oja, ook wou ik weten of ik mijn cooler van mijn 1333 gewoon op de nieuwe kan doen...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 23:26 ]

Verwijderd

(0,13) = Amd athlon XP T-bred
de (0,18) is de Palomino.
Jou moederbord kan het dus wel aan zon nieuwe T-bred.
wat die cooler betreft, ik denk dat die cooler wel moet worden vervangen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 23:43:
(0,13) = Amd athlon XP T-bred
de (0,18) is de Palomino.
Jou moederbord kan het dus wel aan zon nieuwe T-bred.
wat die cooler betreft, ik denk dat die cooler wel moet worden vervangen.
Zijn moederbord kan het officieel juist niet aah, hij heeft rev. 2.0.

3. K7VZA PCB V3.0 shipment starting from week 40 can support Athlon XP CPU which was available on Oct 11, 2001 (week 41).

Thunderbird 1400 dus officieel als maximum

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

XP zal er ook wel op gaan na een BIOS upgrade...

Forget your fears...
...and want to know more...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 23:20:
Sorry maar op het moment dat ik dit topic opende heb ik de processor nog niet verwisseld, maar nu ga ik het echt doen...
Ook nu wou ik weer weten wat de snelste proc is voor mijn moederbord...

Ik heb nog eens op de ecs website gekeken en nu staat daar een tabelletje, maar ik snap hem nog niet helemaal...

http://www.ecs.com.tw/support/techcpu/athlonxp.htm
Dit komt erop neer:
Model Name PCB Ver. Since BIOS 133MHz 133MHz (0.13µ)
K7VZA-------3.0------3.7-------2000+---2200+

Wat betekend dit: "133MHz (0.13µ)" ???
Betekend dit dat ik op mijn mobo een AMD Athlon XP 2200+ kan zetten?

Zou er mogelijk nu al een nieuwere in kunnen?

Ik heb btw wel KT133A...

Oja, ook wou ik weten of ik mijn cooler van mijn 1333 gewoon op de nieuwe kan doen...

Beetje ouwe }:O , maar als topicstarter mag dat wel gezien er nieuwe info bij komt.

Als je de KT133A chipset hebt (hoe weet je dat zo zeker :? ), gaat die info van ECS op, dus kan er een Palomino 2000+ op of een Tbred 2200+ (het verschil kun je zien aan de vorm- de palomino is vierkant, de Tbred is rechthoekig). Evt zul je je BIOS moeten upgraden als het nog niet r.3.7 is.

Mbt de koeling, dat gaat wel lukken. De Tbird 1333 is een notoire heethoofd, dus zal een koeler die dat slikt een Tbred 2200+ wel aankunnen, mits het een koperen bodem heeft (de Tbred heeft een kleiner oppervlak, dus moet de afvoer beter zijn)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat ik KT133A heb, omdat dat op mijn moederbord staat...
Maar wat is nou het verschil tussen: Palomino 2000+ en een TBred 2200+???
Als ik het goed zie is mijn proc, rechthoekig...

Kan ik nou een gewone AMD Athlon XP 2200+ er in zetten???

Hieronder een verslag van Sisoft Sandra Processor Info:
http://home.wanadoo.nl/hgsmit/procinfo.doc

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 23:27
Grappig.. was net aan het uitzoeken wat de snelste processor is in mijn ECS K7VZA.
Volgens mij is dat een Tbred 2400+
Al staat op de site van ECS een max proc. van Tbred 2200+, maar volgens mij is een Tbred2400+ de snelste AMD processor op 133 Mhz.. toch?

Heeft er al iemand een 2400 geprobeerd?

En gigasmit, ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar een XP 2200+ moet gewoon kunnen. Staat toch op de site van ECS!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:47
RedHead schreef op 18 februari 2003 @ 22:37:
Grappig.. was net aan het uitzoeken wat de snelste processor is in mijn ECS K7VZA.
Volgens mij is dat een Tbred 2400+
Al staat op de site van ECS een max proc. van Tbred 2200+, maar volgens mij is een Tbred2400+ de snelste AMD processor op 133 Mhz.. toch?

Heeft er al iemand een 2400 geprobeerd?

En gigasmit, ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar een XP 2200+ moet gewoon kunnen. Staat toch op de site van ECS!
hou ook rekening met de multiplier
al is er een Tbred op 2900+
hij zou waarschijnlijk niet op die speed kunnen werken door hinder van de maximale multiplier
(waarschijnlijk 14 ofzo) 14x133=een athlon xp2000+ als ik het goed heb

Verwijderd

Kun je niet beter een K7s5a of k7s6a bordje kopen?(circa 60€) plus een processor en DDR geheugen?

Kost niet echt veel meer en je bent van die zwaar verouderde Kt133 chipset af , als je het geld er niet voor over hebt dan kan ik dat begrijpen maar het is wel een goede upgrade en niet schikbarend duur.

Verwijderd

Topicstarter
Zie nieuwe topic... Sorry maar ging wat dingen fout met plaatsen van bericht...

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 11:19 . Reden: Foutje... Sorry... ]

Verwijderd

eerst op het moederbord kijken welke versie je hebt. en daarna pas bios update doen of op ecs.com.tw kijken welke cpu erin kan.
Pagina: 1