Hoi, ik zit met het volgende: Ik heb twee hd's aan mijn prim. controller. Op mijn slave (die voorheen master was) staat een xp installatie die niet meer werkt (hij wil niet meer opstarten door verkeerde activatie). Ik besloot om toen een xp opnieuw te installeren op mijn andere (lege) schijf. Ik heb de schijven dus omgewisseld, dus mijn lege heb ik de master gemaakt, en degene waar die andere xp installatie op stond is nu slave. Ik wilde xp installeren door vanaf de xp cd te laten booten, maar dat werkte niet (waarom weet ik ook niet, hij zei dat ie geen bootable cd kon vinden). Toen dacht ik, ik ga met een win 98 opstart diskette vanuit dos xp installeren, maar dat gaat helaas ook niet meer. Vervolgens heb ik in bios ingesteld dat ie vanaf mijn slave (waar nog steeds de oude installatie van xp opstaat) moet booten. Ik kon namelijk nog wel in safe mode komen, en vanuit daar heb ik toen xp geinstalleerd op mijn lege schijf. Nu is het probleem echter dat ik die andere schijf (de slave) eigenlijk wil formateren, maar daar start ie nog wel steeds van op. Hij kan namelijk niet vanaf mijn master (waar de nieuwe installatie opstaat) opstarten. Hoe moet ik dit oplossen. Het heeft zeker iets met de master boot record te maken?
Doe wat aan je text indeling
en verder snap ik er helemaal niks van effe extra uitleg please
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
En als je even je slave eraf haalt? Kan hij dan booten vanaf je nieuwe installatie?
Kan je trouwens misschien ook wat meer enters aanbrengen voortaan? Leest wat makkelijker.
Kan je trouwens misschien ook wat meer enters aanbrengen voortaan? Leest wat makkelijker.
ok, tis wat onoverzichtelijk.... Maar goed, ik heb dus ook al geprobeerd om hem vanaf mijn master te laten booten (ingesteld in bios), maar dat lukte dus niet. Hij heeft die slave dus nodig om van op te starten, maar dat wil ik dus niet meer.
Het eerste probleem is booten vanaf de winXP CD... Ik heb geen idee waarom dat niet lukt. Lukte dit voorheen wel? Lukt dit wel als je alle HD's er af haalt en dat opstart met CD?
Ander probleem is dus dat je WinXP van je master niet kan opstarten op zichzelf, alleen via de slave.
Haal de slave tijdelijk weg, start op vanaf de WinXP CD, doe dan een repair op de windows installatie die op je master HD staat.
Als dit lukt, kan je als het goed is gewoon weer vanaf de master booten, zonder slave. Daar kan je dan de oude winXP vanaf gooien.
Ander probleem is dus dat je WinXP van je master niet kan opstarten op zichzelf, alleen via de slave.
Haal de slave tijdelijk weg, start op vanaf de WinXP CD, doe dan een repair op de windows installatie die op je master HD staat.
Als dit lukt, kan je als het goed is gewoon weer vanaf de master booten, zonder slave. Daar kan je dan de oude winXP vanaf gooien.
^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje
Verwijderd
je moet die 2e harde schijf ook nog ff actief maken he?!
dus de hd waar de goeie xp op staat 'master maken' en dan start je ff op in dos met een diskette of win98 cdrom ofzo. En dan moet je in F-Disk de goeie schijf en partitie actief maken.
dan moet et lukken d8 ik zo!
maybe is et idd ook nog mogelijk om de boot.ini aan te passen. maar dat weet ik niet precies.
dus de hd waar de goeie xp op staat 'master maken' en dan start je ff op in dos met een diskette of win98 cdrom ofzo. En dan moet je in F-Disk de goeie schijf en partitie actief maken.
dan moet et lukken d8 ik zo!
maybe is et idd ook nog mogelijk om de boot.ini aan te passen. maar dat weet ik niet precies.
Heeft dit alles dan ook iets met de master boot record te maken? Wat ik begrepen heb, is dat elke schijf een MBR heeft. Daar staat toch in welk OS de computer moet opstarten? Dus in de MBR van mijn master staat dit dus duidelijk niet, omdat hier niet van wil opstarten. Dus als ik dan met fdisk bezig ga, zorgt dat dan ervoor dat die informatie er wel in komt?
Ok, het is me gelukt om van de XP cd op te starten, ik zit nu in de XP herstelconsole. Maar wat moet ik hier nu precies doen?
Verwijderd
Ik zou lekker formatten die handel en dan opnieuw beginnen.
Zo te horen weet je er weinig vanaf en zal het dus niet beter worden op deze manier.
Alle partities wegsmijten. De schijven opnieuw indelen en lekker XP op C:\ installen.
Zo te horen weet je er weinig vanaf en zal het dus niet beter worden op deze manier.
Alle partities wegsmijten. De schijven opnieuw indelen en lekker XP op C:\ installen.
Pagina: 1