Hier thuis had ik een leuk plan om (voornamelijk voor de lol) een windows 2000 Advanced Server op te zetten. Helaas loopt het allemaal niet zo makkelijk als ik gedacht / gehoopt had.
Situatie is als volgt. Ik ga een dedicated bak neerzetten die de volgende taken moet verrichten:
- POP mailboxen van provider leeghalen, en op een IMAP achtige manier aanbieden
- 1 adressenboek per gebruiker, te gebruken over het hele netwerk
- agenda centraal op server (wordt gesynchroniseerd met Palmpjes
)
Liefst wil ik dit alles zonder dat er computer in een domein moeten hangen, MAAR:
Tot nu toe heb ik ontdekt dat je je Win2k AS als DNS server moet inrichten. Vervolgens de AD aanzetten, en dan Exchange installeren.
Gevolg zal wel zijn dat alle PC's ook verplicht het domain in moeten.
Is hier nog wat aan te doen? Zijn er nog andere oplossingen?
'k Weet dat mijn oplossing een beetje overkill is, maar het ging ook deels om het kunnen spelen met een Exchange server / Windows 2000 Server.
Situatie is als volgt. Ik ga een dedicated bak neerzetten die de volgende taken moet verrichten:
- POP mailboxen van provider leeghalen, en op een IMAP achtige manier aanbieden
- 1 adressenboek per gebruiker, te gebruken over het hele netwerk
- agenda centraal op server (wordt gesynchroniseerd met Palmpjes
Liefst wil ik dit alles zonder dat er computer in een domein moeten hangen, MAAR:
Tot nu toe heb ik ontdekt dat je je Win2k AS als DNS server moet inrichten. Vervolgens de AD aanzetten, en dan Exchange installeren.
Gevolg zal wel zijn dat alle PC's ook verplicht het domain in moeten.
Is hier nog wat aan te doen? Zijn er nog andere oplossingen?
'k Weet dat mijn oplossing een beetje overkill is, maar het ging ook deels om het kunnen spelen met een Exchange server / Windows 2000 Server.
You can't have everything. Where would you put it?