Toon posts:

Wijziging domein onmogelijk om in te loggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een computer (thuisgebruik) en een laptop (werk) beide met een WIN XP PRO er op. Nu wilde ik de gegevens van mijn laptop overzetten op mijn thuis pc d.m.v. een netwerkje (switch en utp).
Ik kon echter onderling geen verbinding krijgen, het bleek dat mijn laptop ingesteld stond als een domein, daar heb ik een werkgroep (zelfde als thuis) van gemaakt, hierna vroeg de laptop om een bevestiging door middel van gebruikersnaam en login, deze heb ik ingegeven en gerestart.
Nu kan ik echter niet meer in op mijn bureaublad komen, ik kan namelijk niet meer niet meer inloggen op mijn laptop (ongeldige username, password of verkeerde domein).
Weet iemand wat er nu precies gebeurd is en/of wat voor een gevolgen dit heeft en/of hoe ik dat op kan lossen?

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je hebt je laptop uit het domein gehaald. Een "lokale administrator" kan 'm er weer instoppen op het moment dat je verbinding met het domein hebt.

Ik denk (weet) dat je morgenochtend de helpdesk moet bellen en ik denk (weet) dat het niet anders kan.

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

Topicstarter
Aha, mijn gegevens blijven wel gewoon bestaan?

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien wel mogelijk om als je stand-alone wil werken het password te vermijden?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 20:22 ]

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-04 19:44
nee, dat kan niet.

dan zou iedereen in het bedrijf gewoon even de netwerkkabel lostrekken om alles te mogen op zijn pc.

• BiZaR232
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09-2022

BiZaR232

How BiZaR!

Helaas heb ik hetzelfde gedaan. Mijn password wordt niet meer geaccepteerd. Ik ben wel local admin op mijn laptop en heb normaal gesproken alle rechten (dacht ik). Maar ik kan dus ook niet meer inloggen.

Kan ik zelf echt niet nog wat ondernemen?

AMD Barton XP 2500+@3400+, Asus a7n8x deluxe, 512 MB twinmos, Sapphire Radeon 9800SE@9800XT, LG 915FT+

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-05 14:25

Pogostokje

* twiet *

Wat is er toch mis met zoeken tegenwoordig? Die functie is er niet voor niks!

hoe in te loggen/aanmelden

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 17:38

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Voor de volgende keer:

Als je vanaf je thuisPC verbinding met je werklaptop wilt maken doe dan het volgende (ik ga er van uit dat je Local Admin op je WerkPC bent)

net use X: \\(ip van je laptop)\C$ /user:domain\username password

X: is de drive die je wilt mappen. C$ is de admin share van je lokale C: drive. Kan ook D$ of IPC$ zijn (IPC$ is handig, hoef je geen drive aan te koppelen, maar geeft je een secure channel). Domain is het domain van je werk. Username is je username op je werk, en password is het wachtwoord dat daar bij hoort. Aangezien Windows standaard je logon gegevens (username/password) cached op je PC zul je dus ook via LAN op je PC kunnen aanloggen. Zelfs als je niet aan je werk LAN zit.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Pagina: 1