Toon posts:

hoe in te loggen/aanmelden

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn laptop om toegang te krijgen tot mijn thuisnetwerk, bij systeem/computernaam/wijzigen de optie lid van werkgroep aangevinkt en mijn werkgroepnaam ingevuld. daarna de computer opnieuw opgestrat maar nu kan ik niet meer inloggen. weet imand hoe ik deze optie weer ongedaan kan maken of hoe ik bij deze werkgroep kan aanmelden?

alvast bedankt

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-05 14:25

Pogostokje

* twiet *

Stond je computer voor dat je hem in een werkgroep hebt geplaatst toevallig in een domein? En heb jij een account op je laptop IN dat domein?
Dan heb je zojuist je eigen toegang tot je laptop afgesneden, tenzij je nog een ander account lokaal (=niet in domein) kan inloggen met domain-administrator rechten om hem weer in het domein terug te hangen.

Overigens, die instelling had je niet hoeven te wijzigen om te bereiken wat je wilt. Je kan gewoon drivemappings e.d. maken als je maar inlogt met je domein username/password. Je laptop onthoudt ze in een cache als hij uit het domein is.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik stond in het domein, heb daar mijn inloggegevens voor. geen lokaal aanmeldingsnaam/wachtwoord.

aangezien de laptop van mijn werk is heb ik verder geen wachtwoord van de administrator.

kan dit niet ongedaan worden gemaakt( veilige modus oid (veilige modus werk trouwens niet, moet je je ook aanelden))

misschien een andere manier?

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 14:46
jouw laptp stond dus in een domein, dara heb je hem uit gegooid en vervolgens in een werkgroep gezet.
normaal zou er geen lokaal profile op jouw laptop staan behalve een admin account.
Want alle account stonden op de server waar je laptop lis van was via het doemin.
Jij kan dat niet terug zetten zonder connectie met de server en admin rechten op het domein.
probeer is system restore en anders heb je pech en moet je op je werk de netwerkbeheerder lief aankijken en die je laptop weer in het doemin hangen, vraag dan meteen of ie ene lokaal account wil aanmaken !

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een gebruikersnaam en wachtwoord moeten ingeven voordat ik de wijziging kon voortzetten. waarom is dit??

het wachtwoord werkt namelijk niet.

dat is mooi kl.t.

hoe kan ik het best die system restore uitvoeren, heb namelijk gen floppydrive in de laptop hangen.

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 14:55:
kan dit niet ongedaan worden gemaakt( veilige modus oid (veilige modus werk trouwens niet, moet je je ook aanelden))
Nope. Geen andere manier, want dan zou je de beveiliging kunnen omzeilen. Het is er voor gemaakt om nu niet te werken, hoe vervelend dat ook klinkt.
Je hebt geen andere keus dan iemand met meer rechten op het domein van werk, systeembeheerders of helpdeskmedewerkers, te vragen de laptop weer in het domein te hangen. Dan pas kun je weer inloggen op je laptop, wel met behoud van data overigens daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Let er wel op dat ze KUNNEN gaan vragen waarom je zoiets gedaan hebt en je lokale rechten gaan ontnemen omdat je kennelijk niet weet wat je doet en je voor hetzelfde geld per ongeluk je virusscanner had afgezet en dat soort dingen. Wees voorbereid op dit en zorg dat je een bijzonder goed verhaal hebt waarom jij niet kan werken zonder op je laptop een administrator (met alle rechten) te zijn.

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 15:04:
hoe kan ik het best die system restore uitvoeren, heb namelijk gen floppydrive in de laptop hangen.
Als je niet kunt inloggen gaat dit toch niet lukken.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:56

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Jezelf van een domein afknikkeren en je dan weer terugzetten is iets wat lastig te corrigeren is.

Buiten dit alles vraag ik me wel af waar het programmeerprobleem zit. Ik zou hem graag willen verplaatsen naar het juiste forum, maar te veel informatie ontbreekt, zoals het noemen van een OS en wat je zelf al hebt gevonden om het op te lossen. Je kan een nieuw topic openen in het juiste forum; let wel dan op de daar geldende policy. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.