19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K
Dan is mij nog steeds niet geheel duidelijk waarom hij ze op 400% verkoopt..tijgermobiel schreef op 13 March 2003 @ 20:40:
Ik ben momenteel met hem ingesprek en hij wil ze door verkopen omdat hij ze gekocht had voor een hdd vu meter. maar omdat hij niet kan solderen wil hij er van af. Ik heb al aangeboden om deze voor hem te solderen.
Jullie zijn gewoon jaloers omdat je er niet zelf op bent gekomen om dit te doen.
[ Voor 9% gewijzigd door Lamborghini op 13-03-2003 23:06 ]
zou ook wel goed zijn want in april hoop ik te verhuizen
Anywayz, keep up countin'!
Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL
Weet iemand wat die dingen kosten, en waar je ze evt. het goedkoopst kan halen?
Gister was een goede dag voor ia enzo.
Kreeg ook nog spul van een andere ia binnen en mijn nieuwe mobo (a7n8x)
Was dus een goede dag
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Verwijderd
good work, alles werkt, alles aanwezig, beetje laat, maar voor dat geld.....
Perfect!!!!
Verwijderd
Alles doet 't, snel natellen leerde ook dat de aantallen klopten, dus een dikke sjapoo voor Spacy
Ik had gemerkt dat er bij de blauwe 3mm LEDs er bij lage stromen, een licht kleurverschil in zit (sommige neigen naar groen-blauw) maar daar ben ik eigenlijk wel blij mee
Dankzij die batterijtjes weet mijn oude trouwe rekenmachine ook weer wat 1+2 is, en kan 't mobo van m'n router ook weer onthouden wat er aan 'm hing na een koude start
Spacy: Hartstikke bedankt!
PS. for the record: m'n oude nick (en LauPro nick was Happy_On_MDMA
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 17:59 ]
ik heb namelijk nog steeds niks binnen
[edit]
oh.. ik krijg ze natuurlijk van pixxa (R'dam omgeving)
[ Voor 14% gewijzigd door LordMithril op 15-03-2003 18:14 ]
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
hij kreeg em niet aan en toen heeftie met dat ding staan rammen op de tafel
naja pech, ik heb ook een litecube die nu opeens veeeeeeeeeeel minder fel brand, en ik heb ze net 2 dagen en niet langer dan een half uurtje aan gehad...
ach...... c'est la vie dan maar
dalijk wel ff pimpen in de kroeg met die dingen
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 21:14 ]
ik moet bij NPD nog wat nieuwe etikketten bestellen
ben bijna door de eerste 100 heen, en dinsdag hoop ik weer veel enveloppen de deur uit te doen, en iets verder in de week weer een serie pakjes.
de bodem van me ledjes voorraad is iig al zichtbaar, sommige kleuren heb ik na al het inpakken van vandaag nauwelijks nog 100 ledjes over,
Nou en ik heb alles compleet en ze werken allemaal. perfect dus, petje af.
Jammer alleen dat ik zo lang heb moeten wachten, maar ach het is en blijft een ia toch?
ps het zijn allemaal erg mooie kleuren, alleen had geel wat minder oranje mogen zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door nhimf op 16-03-2003 21:38 ]
Ik heb een LEDje met de verkeerde kleur, maar dat is voor mij geen probleem.
Ik heb ook nog nix ontvangen... mja boeie, stond duidelijk bij dat het een ia was die enige tijd kon gaan duren..
P4°2.0blablablablabla
Idd, ik wacht ook al sinds oktober. Maar ik zeur er niet om, zodat piksa en spacy lekker hun ding kunnen doenEvilVoicez schreef op 17 March 2003 @ 14:41:
Respect voor Spacy, nog altijd druk aan het uitzoeken en inpakken.
Ik heb ook nog nix ontvangen... mja boeie, stond duidelijk bij dat het een ia was die enige tijd kon gaan duren..
Hmm...Syzzer schreef op 16 March 2003 @ 21:48:
Heb vandaag mijn leds afgehaald bij piksa en ze zijn erg mooi en fel.![]()
Ik heb een LEDje met de verkeerde kleur, maar dat is voor mij geen probleem.
waarom reageerd Pixxa niet op mijn mailtjes ?
heb nog niets mogen horen van hem
I can see clearly now, the brain is gone...
Verwijderd
En ook niet op die van Youk.. strange..._Arnie_ schreef op 17 maart 2003 @ 15:23:
[...]
Hmm...
Omdat piksa met school in schotland zit!_Arnie_ schreef op 17 March 2003 @ 15:23:
[...]
Hmm...
Ik ging van de week leds afhalen, bleek hij helemaal niet thuis te zijn. Gelukkig wist zijn moeder de leds te vinden en ben ik niet voor niets gekomen. Het wordt dus nog een weekje wachten denk ik...
edit:
laat zijn ouders ajb met rust, zijn vader was al niet te blij dat ik voor de deur stond geloof ik...
[ Voor 12% gewijzigd door Syzzer op 17-03-2003 20:15 ]
Dat is natuurlijk wat anders, ik hoop igg dat hij een leuke tijd heeft daar. Maar dit had hij beter wel ff vermeld op het forum, zodanig dat wij wisten dat we een tijdje niets van hem moesten verwachten.Syzzer schreef op 17 March 2003 @ 20:14:
[...]
Omdat piksa met school in schotland zit!![]()
Ik ging van de week leds afhalen, bleek hij helemaal niet thuis te zijn. Gelukkig wist zijn moeder de leds te vinden en ben ik niet voor niets gekomen. Het wordt dus nog een weekje wachten denk ik...
edit:
laat zijn ouders ajb met rust, zijn vader was al niet te blij dat ik voor de deur stond geloof ik...
Nu ik dit dus weet wacht ik rustig verder af.
Verwijderd
btw mayb een goed idee om als je een nieuwe ia gaat beginnen ook molexstekkertjes in alle soorten en maten er bij te doen ?
naja suc6 nog verder!
goh hadden we ze zoveel extra gegeven?

heeft iemand trouwens enig idee hoever pixxa al was met het versturen/inpakken?
dan weet ik hoelang ik nog te gaan heb namelijk
Bier, Whiskey en Metal!!
kopen kan ik wel, maar regelen ben ik een ramp mee....
Voor zover ik weet, heeft Pixxa alles al ingepakt. Hij heeft een tijdje geleden hier gepost dat je per mail een afspraak met hem kon maken om langs te komen.Lord_Mithril schreef op 17 March 2003 @ 23:54:
[...]
goh hadden we ze zoveel extra gegeven?
heeft iemand trouwens enig idee hoever pixxa al was met het versturen/inpakken?
dan weet ik hoelang ik nog te gaan heb namelijk
pixxa deed dan alleen het op te halen deel?-TheGrimReaper- schreef op 18 maart 2003 @ 07:51:
[...]
Voor zover ik weet, heeft Pixxa alles al ingepakt. Hij heeft een tijdje geleden hier gepost dat je per mail een afspraak met hem kon maken om langs te komen.
[/vergeetachtig]
Bier, Whiskey en Metal!!
Als hij alles al heeft ingepakt, waarom is dat dan op Laupro niet aangepast?[...]
Voor zover ik weet, heeft Pixxa alles al ingepakt. Hij heeft een tijdje geleden hier gepost dat je per mail een afspraak met hem kon maken om langs te komen.
Vader van Tobias en Ylana \o/ GoT-Papa clublid
[ Voor 4% gewijzigd door EvilVoicez942 op 18-03-2003 15:51 ]
P4°2.0blablablablabla
Omdat er misschien bij staat dat ze niet altijd de statussen veranderen.. Moeten ze eerst hun eigen administratie van bijna 400 man bijhouden, en die vervolgens ook nog op laupro doen...Lautie schreef op 18 March 2003 @ 14:31:
[...]
Als hij alles al heeft ingepakt, waarom is dat dan op Laupro niet aangepast?
Lekker bijdehand dan! Ik snap best dat hij zijn prive leven en die IA los van elkaar wil laten maar het had wel zo aardig geweest voor de afhalers als die het even had gemeld.
Verder, hulde aan Piksa en Spacy.
You are free to do as we tell you to
Verwijderd
maar nu zou ik toch graag willen weten hoe ver jullie zijn?
ik weet niet of je makkelijk een percentage kan geven
maar omdat laupro niet bijgehouden ben ben ik toch wel nieuwsgierig
kan je het misschien ook per catogorie geven, envloppen, pakketjes, ophalen, versturen?
(jaja ik heb mijn ledjes ook nog niet maar das niet zo erg
heb ondertussen de hoognodige al in de winkel gehaald)
percentage enveloppen denk ik 80%
ophalers rotterdam kan ik niet zeggen,
opahlers assen weet ik ook niet precies, zijn er maar weinig en gebeuren zo nu en dan
Verwijderd
Hartelijk dank voor deze, nog lopende IA!!!!
Dooske is binnen en alles is volgens bestelling!
Bright light!! Bright light!!! (uit: Gremlins)
Thanks
Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!
De vraag is of Spacy dat wel wil, aangezien het ook best veel moeite kost om op een goeie (fool proof) manier het werk te verdelen. Als er dan iets fout gaat met verzenden is het lastiger om dit te herstellen aangezien er meer dan 1 man bij betrokken is. Op zich lijkt me het een goed plan om het werk te verdelen (als Spacy zo aardig is om een 2e IA te organiseren), maar het moet wel goed gebeuren.brouwerpower schreef op 20 March 2003 @ 14:33:
Mocht er nog een inkoopaktie komen, dan zou ik eventueel wel willen meehelpen met organiseren/inpakken. Volgens mij kost dat namelijk vrij veel tijd, te zien aan de reacties van Pixxa en Spacy
kijk jij snapt hem,Aham brahmasmi schreef op 20 March 2003 @ 17:23:
[...]
De vraag is of Spacy dat wel wil, aangezien het ook best veel moeite kost om op een goeie (fool proof) manier het werk te verdelen. Als er dan iets fout gaat met verzenden is het lastiger om dit te herstellen aangezien er meer dan 1 man bij betrokken is.
tuurlijk komt er een volgende actie, maar niet eerder dan:
-deze helemaal tot het laatste ledje is afgerond
-ik verhuisd ben (waarschijnlijk ga ik april/mei verhuizen, ja ik werk bij een wooningstichting dus kan snel inspringen op een huis dat vrijkomt, en wat ik op het oog heb heeft een redelijke doorloop)
-alles tot op de puntjes is doorbesproken met de leverancier.
de actie zal ik dan helemaal zelf gaan doen, omdat ik er inmiddels al achter ben dat het werk verdelen meer tijd kost dan het weggeven werk zelf te gaan doen,
ook vind ik de risico's van het werk uit handen te geven te groot, omdat ik ook zelf het financiele risisco draag.
wel gaat de actie dan zo dat qua producten er weinig mis kan gaan, en het vele malen flotter gaat verlopen met inpakken, geen losse leds meer tellen, maar enkel zakjes.
Alles klopte qua aantallen. Er zat één defecte led bij, maar die was er extra bijgedaan, want de aantallen van de werkende LED's klopte gewoon met wat ik had besteld
Zoals al door andere opgemerkt, zijn de blauwe LED's niet allemaal de zelfde kleur:

Maar dat maakt opzich niet uit. Ik gebruik ze toch niet allemaal tegelijk.
Alleen de tire-flies doen het niet goed. Ik heb er nu 4 van de 6 aan het werk gekregen, maar je moet niet vragen hoe. Ze gaan alleen aan als ik er een tik opgeef. Als ze op mijn fietswiel zitten gaan ze niet aan.

Volgens mij zorgt het veertje dat de tire-fly moet activeren voor moeilijkheden.
Verwijderd
hebben wij daarom een w8 tijd van 3jaar?spacy schreef op 20 March 2003 @ 17:35:
[...]
-ik verhuisd ben (waarschijnlijk ga ik april/mei verhuizen, ja ik werk bij een wooningstichting dus kan snel inspringen op een huis dat vrijkomt, en wat ik op het oog heb heeft een redelijke doorloop)
back ontopic
spacy heb jij enig idee wanneer mijn pakketje aan de beurt komt? omdat me nick met een W begint zal die wel redelijk 8teraan staan, of is de status van laupro altijd up-to-date?
thnx
Verwijderd
die veer moet even los komen van het koper plaatje door de middelpunt vlieënde kracht. hierdoor begint ie een bepaalde tijd de knipperen.V i P schreef op 20 March 2003 @ 23:24:
Vandaag eindelijk na lang wachten mijn bestelling binnen gekregen
Alles klopte qua aantallen. Er zat één defecte led bij, maar die was er extra bijgedaan, want de aantallen van de werkende LED's klopte gewoon met wat ik had besteld
Zoals al door andere opgemerkt, zijn de blauwe LED's niet allemaal de zelfde kleur:
[afbeelding]
Alleen de tire-flies doen het niet goed. Ik heb er nu 4 van de 6 aan het werk gekregen, maar je moet niet vragen hoe. Ze gaan alleen aan als ik er een tik opgeef. Als ze op mijn fietswiel zitten gaan ze niet aan.
[afbeelding]
Volgens mij zorgt het veertje dat de tire-fly moet activeren voor moeilijkheden.
ik heb het koper plaatje iets omhoog gezet zodat de veer net contact maakt. werkte bij mij iig goed.
suc6
Plaatje beetje bijbuigen, veertje verzwaren met bijv de binnengeleider van een stuk coaxkabelV i P schreef op 20 maart 2003 @ 23:24:
Vandaag eindelijk na lang wachten mijn bestelling binnen gekregen
[afbeelding]
[afbeelding]
Bedankt voor de tip. Moet ik maar eens gaan proberen daninsan1ty schreef op 20 maart 2003 @ 23:30:
[...]
Plaatje beetje bijbuigen, veertje verzwaren met bijv de binnengeleider van een stuk coaxkabel
Hopelijk dat ze dan wel goed werken.
Wat trouwens ook wel lullig is: op de verpakking van die Tire-flies staat een instructie hoe je de batterijen erin moet doen. De + en - staan precies verkeerd om afgebeeld.
Idd, was ik ook al achter gekomen... Lastig..V i P schreef op 20 March 2003 @ 23:34:
[...]
Bedankt voor de tip. Moet ik maar eens gaan proberen dan
Hopelijk dat ze dan wel goed werken.
Wat trouwens ook wel lullig is: op de verpakking van die Tire-flies staat een instructie hoe je de batterijen erin moet doen. De + en - staan precies verkeerd om afgebeeld.
Ik denk dat de achternaam niet echt veel uitmaakt. Mijn pakketje is er ook nog steeds niet, en mijn achternaam begint met een N, en dat terwijl Spacy al rond de 80% zit van de pakketjes...Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 23:27:
[...]
hebben wij daarom een w8 tijd van 3jaar?![]()
back ontopic
spacy heb jij enig idee wanneer mijn pakketje aan de beurt komt? omdat me nick met een W begint zal die wel redelijk 8teraan staan, of is de status van laupro altijd up-to-date?
thnx
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
offtopic:
Willum, nee daarom hoef je geen vele jaren te wachten, er zijn zo nu en dan gewoon periodes met weinig huurhuizen tegenover de vele vraag ernaar
een veelgebruikte secundaire arbeidsvoorwaarde bij woningstichtingen is dat ENKEL medewerkers een paar jaar aan wachtpunten als bonus krijgen.
woningstichtingen zijn niet eens zo heel erg groot, en is dit een verwaarloosbaar stukje van de wachtlijst, en de meeste staan er dan ook nog 'niet actief' op, bijv voor als ze de senioren leeftijd bereiken, want vooral op senioren woningen zitten vele jaren wachttijd.
Verwijderd
Super kwaliteit, alles doet het, de aantallen kloppen, geen kleur verschil, perfect
Dan nu maar weer wachten op de volgende IA, dan kun je wel rekenen op een iets grootere bestelling van mijn kant,
Spacy heel erg bedankt voor alle tijd/ergernis die het je gekost heeft, echt Super
Hulde...
Maareh.. Ik heb nu 2x tireflys ontvangen... Zal ik de laatste 2 ff terug sturen?
Dat plaatje zegt niks. Als jij een te lage spanning er op aansluit, bijvoorbeeld 6v als je er 2 in serie hebt, dan brand er 1tje goed en die andere zwak.V i P schreef op 20 maart 2003 @ 23:24:
[afbeelding]
Als jij elk ledje gewoon zijn 3,4v geeft en dus 20mA dan branden ze allemaal even fel. Ik heb zonder problemen 10 van die dingen al tegelijk in een project gebruikt, allemaal even fel.
Ik vind die tire-fly's maar tegenvallen. Je moet ze flink aanpassen willen ze een beetje werken.Alleen de tire-flies doen het niet goed. Ik heb er nu 4 van de 6 aan het werk gekregen, maar je moet niet vragen hoe. Ze gaan alleen aan als ik er een tik opgeef. Als ze op mijn fietswiel zitten gaan ze niet aan.
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Lamborghini op 21-03-2003 18:43 ]
Dat is niet waar. Als je er 2 parallel zet op een knoopcel bijvoorbeeld branden sommige feller dan andere.Lamborghini schreef op 21 March 2003 @ 18:42:
[...]
Dat plaatje zegt niks. Als jij een te lage spanning er op aansluit, bijvoorbeeld 6v als je er 2 in serie hebt, dan brand er 1tje goed en die andere zwak.
Als jij elk ledje gewoon zijn 3,4v geeft en dus 20mA dan branden ze allemaal even fel.
Btw heb ze net op volle sterkte uitgeprobeerd.. OMG wat zijn die dingen fel!
[ Voor 9% gewijzigd door insan1ty op 21-03-2003 18:45 ]
Ik zeg toch ook helemaal niets over de felheidLamborghini schreef op 21 maart 2003 @ 18:42:
[...]
Dat plaatje zegt niks. Als jij een te lage spanning er op aansluit, bijvoorbeeld 6v als je er 2 in serie hebt, dan brand er 1tje goed en die andere zwak.
Als jij elk ledje gewoon zijn 3,4v geeft en dus 20mA dan branden ze allemaal even fel. Ik heb zonder problemen 10 van die dingen al tegelijk in een project gebruikt, allemaal even fel.
Agree with that. Ben vanavond weer aan het prutsen geweest met die tire-flies. Resultaat is dat ze het alle 6 doen als je er een tik tegenaan geeft, maar zodra ik ze op mijn fiets doe gaan ze amper/niet aan; Hoe hard ik ook van allerlei stoepen af ros...[...]
Ik vind die tire-fly's maar tegenvallen. Je moet ze flink aanpassen willen ze een beetje werken.
Dat zeg ik toch. Dat komt omdat die knoopcel niet genoeg spanning levert, als jij gewoon 3,4v per led geeft dan branden ze zoals het hoort.insan1ty schreef op 21 maart 2003 @ 18:43:
[...]
Dat is niet waar. Als je er 2 parallel zet op een knoopcel bijvoorbeeld branden sommige feller dan andere.
Foutje, verkeert gelezen dan.V i P schreef op 21 maart 2003 @ 21:54:
[...]
Ik zeg toch ook helemaal niets over de felheidAlleen dat niet alle blauwe LED's dezelfde kleur hebben.
Alleen lijkt het alsof de groene ledjes iets minder licht geeft dan de rest, misschien iets meer voltage geven dan 3v (blauw lijkt al feller op 3v dan groen)
Verder vind ik het strookje met info erbij heel netjes!
[ Voor 12% gewijzigd door MrOizo op 22-03-2003 00:16 ]
Dus jij beweert als ik 2 ledjes direct op een knoopcel zet, gewoon met de pootjes tegen elkaar, en je ziet kleurverschillen, dat dat dan komt doordat de ene minder spanning krijgt? Hoe verklaar je dan dat het verschilt per ledje?Lamborghini schreef op 21 March 2003 @ 22:18:
[...]
Dat zeg ik toch. Dat komt omdat die knoopcel niet genoeg spanning levert, als jij gewoon 3,4v per led geeft dan branden ze zoals het hoort.
Als je die ledjes in serie aansluit wel ja. De spanning die er is, gaat eerst over het 1e ledje staan, maar omdat er te weinig is krijgt die 2e niet genoeg spanning meer en blijft maar zwak branden. Wissel de ledjes maar eens om, dan zul je zien dat diegene die net zwakker brande feller brand en die fellere zwakker.insan1ty schreef op 22 March 2003 @ 03:47:
[...]
Dus jij beweert als ik 2 ledjes direct op een knoopcel zet, gewoon met de pootjes tegen elkaar, en je ziet kleurverschillen, dat dat dan komt doordat de ene minder spanning krijgt? Hoe verklaar je dan dat het verschilt per ledje?
Ik heb het zelf ook meegemaakt. Ik had 5 ledjes, die moesten branden op 12v, waarvan 3 is serie en 2 in serie en die dan met elkaar parallel (en juiste weerstanden). Als ik dan te weinig spanning gaf dan brande er 1tje of 2. Als ik dan de spanning van me voeding omhoog draaide gingen er steeds meer aan, totdat ze allemaal branden bij de spanning die ze hoorde te krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door Lamborghini op 22-03-2003 12:37 ]
nee niet serie direct, trouwens nou ik een hogere voltage gebruik met een weerstand ertussen brand die wel fel, anders verschilld blauw en groen, blauw lijkt al eerder feller te branden dan groen. Maar daar heb ik nu geen problemen meer mee.Lamborghini schreef op 22 March 2003 @ 12:34:
[...]
Als je die ledjes in serie aansluit wel ja. De spanning die er is, gaat eerst over het 1e ledje staan, maar omdat er te weinig is krijgt die 2e niet genoeg spanning meer en blijft maar zwak branden. Wissel de ledjes maar eens om, dan zul je zien dat diegene die net zwakker brande feller brand en die fellere zwakker.
Ik heb het zelf ook meegemaakt. Ik had 5 ledjes, die moesten branden op 12v, waarvan 3 is serie en 2 in serie en die dan met elkaar parallel (en juiste weerstanden). Als ik dan te weinig spanning gaf dan brande er 1tje of 2. Als ik dan de spanning van me voeding omhoog draaide gingen er steeds meer aan, totdat ze allemaal branden bij de spanning die ze hoorde te krijgen.
ik ga ze niet tellen ti swel goed : )
eindelijk, ben helemaal happy nu. vind enkel de hoeveelheid wel tegenvallen ; )
goed, dan aan de rest, tot ziends tot een volgende LED IA. ik verlaat bij deze dit topic!
We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated
In mijn keyboard heb ik 3 blauwe leds gestopt:

En in mijn muis heb ik een rode led door een blauwe vervangen:

Cool
en ik krijg ze binnenkort eindelijk
woohoo..
Bier, Whiskey en Metal!!
Met de pootjes op elkaar bedoel ik dus 2 led's op 1 knoopcel, parallel dus.Lamborghini schreef op 22 maart 2003 @ 12:34:
[...]
Als je die ledjes in serie aansluit wel ja. De spanning die er is, gaat eerst over het 1e ledje staan, maar omdat er te weinig is krijgt die 2e niet genoeg spanning meer en blijft maar zwak branden. Wissel de ledjes maar eens om, dan zul je zien dat diegene die net zwakker brande feller brand en die fellere zwakker.
1
2
3
4
5
| ( ) | | u u ( ) is dus die knoopcel en die 2 dingen daar 2 leds parallel daarop. |
Trouwens Spacy, zal ik die Tireflies even terug sturen dan?
[ Voor 5% gewijzigd door insan1ty op 23-03-2003 17:09 ]
De Tire-Fly's vallen idd flink tegen, maar vinden we wel een oplossing voor.
Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.
Vetttt, dan ga ik dat zo ook maar eens met eigen ogen aanschouwenMrOizo schreef op 23 March 2003 @ 19:46:
Ik heb ondekt dat de blauwe leds ook flour kleuren kan laten oplichten, net als UV leds
Qua IA voortgang ben ik bij bestellingen beland waarbij ik tegen probleempjes aanloop, komende dinsdag (en rest van week) gaan dus de laatste normale bestellingen met de post mee.
probleem bestellingen ontvangen een mail, sommigen hebben hem reeds gehad,
en er zijn ook nog een aantal andere bestellingen die ik deze week ook in behandelijk hoop te gaan nemen.
de deadline van eind maart zal ik dus waarschijnlijk net gan passeren, maar ik zat er niet ver naast.
wel merk ik dat het aantal ledjes in voorraad tot minimale hoeveelheid is gedaald, als het goed is moet ik bijna precies uitkomen, zo is het wel gepland iig (anders ga ik nog een probleem krijgen...)
P.S. Ik zou het erg fijn vinden als ik de ledjes voor 10 april zou mogen ontvangen, omdat ik dan naar een lan ga waar tevens de mensen zijn waarvoor ik (mede-)besteld had. (Anders moet ik het namelijk naderhand weer met de post gaan opsturen)
Anyways, keep up to good work! There's no work like finished business!
Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL
Verwijderd

Wat een licht zeg !
Zal vandaag ook nog wat foto's op m'n site zetten. Maar kan deze niet naar GoT linken. site gehost bij Geocities

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 10:35 ]
http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 00:47 ]
De groene blijven een mooie kleur hebben.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Volgens mij heb je altijd een voorschakelweerstand nodig, maakt niet uit wel voltage.JT schreef op 25 maart 2003 @ 14:53:
Kan ik er niet 2 in serie aansluiten op de 5v lijn op een voeding ? Lijkt mij dat je dan toch geen weerstand meer nodig hebt toch ?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
de weerstand dient om de stroom te beperken die door je leds gaatJT schreef op 25 March 2003 @ 15:02:
Ok, maar waar is die voorschakelweerstand dan voor ?
stroom = ampere
spanning = volt
Ecodan warmtepomp
spanning is er in diverse sterktes,
1,5v uit batterij
230v uit wantcontactdoos
12v uit een adapter
stroom wordt bepaald door het maximum wat de toevoer kan leveren, en wat het circuit kan verwerken,
ga je een batterij kortlsuiten met een paperclip (niet doen!!) dan is dat kortsluiting, kortsluiting betekend een erg hoge stroom, vele amperes! (is ook veel hitte in zowel circuit als batterij)
zorg je nu dat er een weerstand tussen die paperclip en de batterij zit, dan zorgt die weerstand ervoor dat de stroom beperkt blijft,
wat is nu een LEDje dan?
Niks anders dan een eenrichtingsweggetje voor stroom, ook wel een diode genoemd
zit hier een inwendige weerstand in? Die is verwaarloosbaar, Nee dus.
Ah er gaat dus een veel te hoge (kortsluit)stroom lopen als je een ledje direct op een spanningsbron aan sluit?
Precies!! daarom is een voorschakelweerstand vereist! anders wordt het ledje inwendig te warm en gaat ie stuk
wat je zegt is idd zo, leds op zich hebben slechts een verschrikkelijk lage weerstand waardoor er te veel ampere door kan gaan lopenJT schreef op 25 maart 2003 @ 15:40:
Maar als je het voltage bepertk dan gaat automatisch toch ook de hoeveelheid ampere omlaag ? Of is het zo dat LEDs oneindig veel energie doorlaten, wat betekent dat er meer doorheen word gelaten dan hij aan kan wt op zijn beurt weer betekent dat hij kapoet gaat ?
Spacy was me voor met een schitterende uitleg
[ Voor 7% gewijzigd door Youk op 25-03-2003 16:08 ]
Maar bij bijvoorbeeld een lapfitting zit er dan ook altijd standaard een weerstand in de schakelaar ofzo en hoe zit het dan met bijvoorbeeld fans ? Leveren de motortjes van fans genoeg eigen weerstand ?spacy schreef op 25 March 2003 @ 16:06:
spanning (volt) en stroom (ampere) zijn niet zomaar aan elkaar verbonden JT
spanning is er in diverse sterktes,
1,5v uit batterij
230v uit wantcontactdoos
12v uit een adapter
stroom wordt bepaald door het maximum wat de toevoer kan leveren, en wat het circuit kan verwerken,
ga je een batterij kortlsuiten met een paperclip (niet doen!!) dan is dat kortsluiting, kortsluiting betekend een erg hoge stroom, vele amperes! (is ook veel hitte in zowel circuit als batterij)
zorg je nu dat er een weerstand tussen die paperclip en de batterij zit, dan zorgt die weerstand ervoor dat de stroom beperkt blijft,
wat is nu een LEDje dan?
Niks anders dan een eenrichtingsweggetje voor stroom, ook wel een diode genoemd
zit hier een inwendige weerstand in? Die is verwaarloosbaar, Nee dus.
Ah er gaat dus een veel te hoge (kortsluit)stroom lopen als je een ledje direct op een spanningsbron aan sluit?
Precies!! daarom is een voorschakelweerstand vereist! anders wordt het ledje inwendig te warm en gaat ie stuk
Ecodan warmtepomp
een gloeilamp heeft z'n eigen inwendige weerstand (de gloeidraad), daarom worden gloeilampen ook altijd aangeduid met wattage.
de wattage delen door de spanning levert de stroom op, deel je nu de spanning daarna door de stroom, dan weet je de inwendige weerstand van een gloeilamp
bijv: 60W gloeilamp / 230 volt = 0,26 A (= 260mA)
230 volt / 0,26 A = 884 ohm (bij 230v)
Verwijderd
Een lamp is in feite een gloeidraad en die draad heeft een interne weerstand.JT schreef op 25 March 2003 @ 17:52:
[...]
Maar bij bijvoorbeeld een lapfitting zit er dan ook altijd standaard een weerstand in de schakelaar ofzo en hoe zit het dan met bijvoorbeeld fans ? Leveren de motortjes van fans genoeg eigen weerstand ?
Motoren werken weer anders, alhoewel deze een kleine interne weerstand (R) hebben. Motoren hebben een tegen EMK (elektro magnetisch kracht), in het kort houdt dit in dat een motor als een generator gaat werken als deze draait.
De spanning aangesloten op de Motor is nu gelijk aan de spanning door de Motor opgewekt (tegen EMK) en de stroom door de Motor * de interne weerstand van de Motor (R). Dit bijelkaar zorgt weer voor een evenwicht. Door een grotere stroom gaat de motor harder lopen, en door een hoger toerental wordt de tegen EMK weer groter, die weer de stroom door de interne weerstand beperkt. Lees "de boeken" van Machine leer, etc. maar eens door, wordt allemaal uitgelegd.
Volgens mij klopt dat verhaal niet helemaal.
Wanneer een spoel, waar een stroom doorheen gaat, ineens losgekoppeld wordt, zal deze spoel proberen het magnetische veld in takt te houden. Het gevolg hiervan is dat er een spanning over de spoel komt te staan die omgekeerd evenredig is met de spanning die eerst over de spoel heen stond (oftewel spanning is gelijk, plus en min zijn omgedraaid)
Dat is tegen-EMK.
Verder is de weerstand van een spoel afhankelijk van een hoop factoren. De weerstand van een electromotor zal bijvoorbeeld bijna 0 worden als de rotor niet kan bewegen en richting oneindig gaan als er geen kracht is die de rotor tegenhoud.
Kortom een spoel en een motor zijn geen goede voorbeelden om het begrip weerstand mee uit te leggen.
[ Voor 2% gewijzigd door TD-er op 25-03-2003 18:50 . Reden: zinsconstructies verbeterd ]
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik heb 2 tireflies teveel, please advise.spacy schreef op 25 March 2003 @ 18:36:
12v fans hebben een electronisch circuit waarin wel ergens een weerstand zit,
een gloeilamp heeft z'n eigen inwendige weerstand (de gloeidraad), daarom worden gloeilampen ook altijd aangeduid met wattage.
de wattage delen door de spanning levert de stroom op, deel je nu de spanning daarna door de stroom, dan weet je de inwendige weerstand van een gloeilamp
bijv: 60W gloeilamp / 230 volt = 0,26 A (= 260mA)
230 volt / 0,26 A = 884 ohm (bij 230v)
Ecodan warmtepomp
Dan is het dus geen weerstand maar een diode heJT schreef op 25 maart 2003 @ 19:14:
Maar een LED is toch een weerstand die naar 1 kant werkt ? Dat betekent dan dat je naar een kant oneindige weerstand hebt en naar de andere kant 0 ohm ?
Ecodan warmtepomp
1 stof die de elektriciteit slecht of alleen in bepaalde omstandigheden geleidt
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Kathode aan positief, anode aan negatief > neeDustMan4u schreef op 25 March 2003 @ 19:55:
´half·ge·lei·der (de ~ (m.)) [tech.]
1 stof die de elektriciteit slecht of alleen in bepaalde omstandigheden geleidt
Kathode aan negatief, anode aan positief > ja.
Altijd leuk om uit te proberen.
Dit was btw wel een oud ledje dus niet zo'n mooi helder ledje
[ Voor 18% gewijzigd door nhimf op 25-03-2003 20:07 ]
Verwijderd
Tegen-EMK is dubbelop
Dan kan kloppen ja.. hoewel LEDs tot de diodes behoren (light emitting diodenhimf schreef op 25 March 2003 @ 20:04:
ik ben erachter dat als je 12v op een ledje zet en deze omdraait (dus de + en de - omdraait) dat ie dan gewoon stroom gaat geleiden met een flits en is ie stuk
Altijd leuk om uit te proberen.
edit:
Dit was btw wel een oud ledje dus niet zo'n mooi helder ledje
LEDjes kunnen in de regel geen hogere spanningen dan 5-8V in sperrichting verdragen, dus kijk goed uit met de polariteit.. Als ze namelijk doorslaan, en dus kapot gaan, willen ze nog wel eens als draadbrug gaan functioneren, en zo nog meer schade aanrichten.

Dit topic is gesloten.