Toon posts:

XP PC restart steeds, waar ligt dit aan

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
(Ik kon niet echt iets in de search vinden dus daarom nieuw topic geopend)

Heb voor de buren pc gemaakt, maar als ik sommige drivers wil installeren voor hardware in windows restart ie plotseling. Ik heb eigenlijk geen idee waar het aanligt. Dacht eerst aan voeding, maar daar ligt het ook niet aan want heb net met 400 watt voeding getest en gaf ie hetzelfde probleem.

Hij restart vooral vaak als ik via de wizard van windows xp een internetverbinding wil instellen, dan valt in een keer het beeld uit en start ie opnieuw op.
Voor de rest werkt ie verder prima.
Alleen als ie opstart zegt ie verder nog "het systeem is hersteld van ernstige fout"

Maar ik weet echt niet meer waarom ie steeds restart bij sommige handelingen en ik hoop dat jullie mij daar antwoord op kunnen geven!
Alvast bedankt!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Automatisch restarten van XP uitzetten, zie WOS FAQ.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Check eens je eventviewer wat staat daar in?

Verwijderd

blackd schreef op 18 February 2003 @ 17:34:
Automatisch restarten van XP uitzetten, zie WOS FAQ.
En ter aanvulling daarop: je krijgt, als je dat uitzet, i.p.v. een restart een BSOD. Aan de hand van de info die op dat BSOD staat, kun je naar een mogelijke oplossing zoeken in de Microsoft Knowledge Base. Veel succes :)

Verwijderd

euhm je krijgt niet altijd een BSOD
tenminste ik niet

waar ligt het dan aan

want dit gebeurd me nu sinds kort ook
hiervoor had ik er nooit last van

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Kijk eerst eens in de WOS-FAQ, die is inmiddels al een beetje uitgebreid en duidelijker wat je moet doen ;). Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op?.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

i rest my case ^^^^^^^^^

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Kan zijn dat je de verkeerde drivers hebt. Kan ook zijn dat je eerst je chipset drivers moet installeren (Intel, Sis, en VIA hebben die op hun site). Soms wil hardware niet 100% installeren of gedetecteerd worden als je niet de (nieuwste) chipset drivers installeerd.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

die heb ik nog nooit geinstaleerd en pas sinds mij reinstal van xp begin deze week doet mijn pc raar shutdown --> restart

Verwijderd

Compubiter schreef op 03 april 2003 @ 20:22:
Kijk eerst eens in de WOS-FAQ, die is inmiddels al een beetje uitgebreid en duidelijker wat je moet doen ;). Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op?.
mijn computer start niet op een willekeurig moment op
alleen bij shutdowns
:( :( :(

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Mag ik dan vragen waarom je dit topic kickt? Dit heeft niets met jouw probleem te maken, en je doet het wel voorkomen alsof jouw pc ook op een willekeurig moment reboot? Volgende keer iets duidelijker zijn alsjeblieft ;).

Wel goed dat je trouwens eerst gezocht hebt, probeer eens de andere oplossing die in de FAQ staat: Waarom sluit XP niet af, maar reboot hij?, zoek even verder voor andere oplossingen, en open vervolgens een nieuw topic. Mocht je er met de tips niet uitkomen, kun je een nieuw topic openen, maar volg dan alsjeblieft wel de stappen uit FAQ Forumgedrag - Topicstart, dus geef aan wat je geprobeerd en gevonden hebt :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.