Toon posts:

Basis/plugin applicatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met het volgende probleem:
:( Er moet een applicatie gemaakt worden, waarmee het mogelijk is om de infrastructuur de monitoren (hd, cpu, geheugen, netwerk etc).
De bedoeling is om in delphi een basis applicatie te maken die vervolgens uitgebreid kan worden dmv plugins. bv een plugin voor hd, of een plugin voor de cpu-controle.

Nu heb ik slechts een beetje ervaring met delphi. maar ik heb geen idee hoe die basis / plugin structuur op te zetten.

Heeft er iemand tips over hoe ik dit zou kunnen aanpakken, of waar ik hier iets over kan vinden.

thanks

grtz Bouncer _/-\o_

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 01:56
Maak zelf eens een beginnetje: wat moeten je plug-ins kunnen doen? Welke informatie hebben ze van de hoofdapplicatie nodig? Welke informatie bieden ze aan de hoofdapplicatie aan?

Probeer een minimale set van interactiemogelijkheden samen te stellen, waar je alle door jou gewenste functionaliteit mee kunt implementeren.

Verwijderd

Klinkt alsof je perfmon.exe wil nabouwen?

• KillR-B
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 20:49
Het lijkt me logisch om voor de plugins DLL's te gebruiken.

Meer info over DLL's in Delphi:
http://delphi.about.com/library/weekly/aa041100b.htm

[ Voor 21% gewijzigd door KillR-B op 18-02-2003 17:35 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoi, welkom op GoT. Lees ook even de GoT richtlijnen, die hierin vermeld staan (verplichte kost!):
P&W specifiek:
Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)
Welkom in P&W (FAQ-28/11/2002)

GoT algemeen:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
over DLL's is inderdaad wel genoeg te vinden. Mocht iemand nog goede links hebben, zie ik ze graag

Verwijderd

-- Edit

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 09:28 ]

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik kwam toevallig dit tegen, misschien heb je er wat aan: http://www.nldelphi.com/F...read.php?s=&threadid=6241

[ Voor 3% gewijzigd door jelmervos op 19-02-2003 16:52 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Als je een plugin interface opzet:

code:
1
2
3
interface Plugin{
      public void start();
}

Dan hoef jouw plugin die interface alleen te implementeren en kan die er start op aanroepen.

Maar soms ik het ook handig dat jouw systeem zich ook duidelijk maakt aan je plugin zodat daar weer zaken op aangroepen kunnen worden zoals dialogen openen, versie van de applicatie opvragen etc.

code:
1
2
3
interface PluginApp{
       public int getApplicationVersion();
}

Deze moet je dan meegeven aan de plugin interface: dus die zal dan zoiets worden:
code:
1
2
3
4
interface Plugin{
      public void start();
      public void setPluginApp(PluginApp app);
}

Op deze manier kan jouw plugin communiceren met de applicatie, en de applicatie met de plugin. Volgens mij moet je nu genoeg ideeen hebben opgedaan om zoiets op te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad een mooi stukkie Delphi, kijk maar eens naar de naam van de poster :P . Maar in elk geval bedankt voor de reactie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 09:10 ]

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Delphi, java, c# is qua oo eigelijk een pot nat. Jij kan mij niet wijsmaken dat je dit niet kan begrijpen en vertalen naar delphi.

Verwijderd

Alarmnummer schreef op 20 February 2003 @ 11:08:
Delphi, java, c# is qua oo eigelijk een pot nat. Jij kan mij niet wijsmaken dat je dit niet kan begrijpen en vertalen naar delphi.
Hehe, volgens mij duidde hij op de post boven jou. Die link naar dat topic op nldelphi is van precies dezelfde persoon ;)

Verwijderd

Topicstarter
That's right Sensei, ik bedoelde idd de post van "Delphi", hij verwees naar dezelfde post van mij op een ander forum. Jouw post was zonder meer handig

thx
Pagina: 1