Toon posts:

Bandbreedte dichtknijpen

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb zat topics gelezen via de search maar er is gewoon nog nooit een goed antwoord op deze vraag gegeven...

Ik heb dus ook sinds een tijdje ADSL en deel dat met een paar comps en vind dat totaal niet boeiend want de andere comps gebruiken het niet zo heel veel maar soms zit me broer een tijd achter me pa's pc te downloaden (vraag niet wat :\) en dan slurpt die de volledige bandbreedte weg wat ik niet zo fijn vind als ik net een btje Quake 3 zit te spelen en vervolgens vette lag krijg :(

Hoe kan ik dit een beetje makkelijk oplossen? Ik wil gewoon iig altijd minimaal 40 van de 165 kb/s halen zodat ik altijd nog gewoon goed kan kweeken :)

Dank U :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10 18:18
Volgens mij is hier ook niet echt een fatsoenlijke oplossing voor. Maak je gebruik van een router? Zo niet dan kun je proberen om Sygate Office Network te gebruiken. Daar zit een optie 'bandwidth management' in, alleen kun je daar vrijwel niets voor instellen. Dat was althans zo toen ik het probeerde, maar inmiddels zijn ze al weer een paar versies verder, dus dat kan veranderd zijn.

Da's het enige dat ik kan bedenken. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Maniakje op 18-02-2003 15:38 ]

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ow sorry vergeten te vertellen :)

Ik heb dus XS4All Fast-ADSL wat binnenkomt op me Alcatel ST510i Router/Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Een freeware oplossing zou ook tof zijn lijkt me :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maniakje
  • Laatst online: 04-10 18:18
Tja, ik hoop dat die er is. Deze vraag is al vaker langsgekomen maar ik heb inderdaad nog geen fatsoenlijk antwoord gezien. Ik houd dan ook dit topic hoopvol in de gaten. :)

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik ben ook wel benieuwd, vooral of er dan ook een proggie is wat ik evt. remote zou kunnen aansturen op een client, ik heb ooit wel eens ergens iets gezien dacht ik, maar geen idee waar helaas :(

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UNIX/Linux router lijkt me betere keus, daar kun je namelijk ook makkelijk bandwidth-utlities op installeren, maar met een hardware router kun je niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QoS: [google=qos] icm wat IPTables rules doen wonderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Moet je wel Qos Aware applicaties hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raymonvdm schreef op 18 februari 2003 @ 16:12:
Moet je wel Qos Aware applicaties hebben :?
Oh? Hij wil toch per user de bandbreedte beperken? QoS is your friend ;) (sla de howto er maar op na ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

QoS werkt toch alleen als de hele keten (dus ook de apps) QoS aware zijn?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zal toch wel iets bestaan wat client-side werkt en de maximale datastroom tegenkan houden :? Om nou een linux-server daarvoor op te zette :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 16:22:
Er zal toch wel iets bestaan wat client-side werkt en de maximale datastroom tegenkan houden :? Om nou een linux-server daarvoor op te zette :/
WinXP heeft ook QoS aan boord, maar ja, dan moet je wel WinXP hebben draaien op je client pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
't Is in Win2000 en WinXP vrij makkelijk in te stellen maar d'r zijn niet zo heel veel 'normale' applicaties die er gebruik van maken. Ik heb 't zelf in proberen te stellen voor KaZaa maar dit werkte dus voor geen meter, totaal geen effect.

[ Voor 11% gewijzigd door Flipmo2K op 18-02-2003 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:51
Zo makkelijk gaat het idd niet, ISA server kan het wel managen (in procenten per gebruiker/groep geloof ik..
Het kost alleen teveel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 16:45
Het probleem is dat jij wel kan bepalen wat je naar internet toe stuurt, maar niet wat internet naar jou toe stuurt :)
Volgens mij is dit niet helemaal op te lossen; ik heb pas wat geprutst met QoS, en dat scheelde aardig wat, maar ideaal is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op alle pc's draait Win2k SP3 dus daar zou het mee moeten kunnen... Kan iemand mij dat dan een btje uitleggen graag :)

Het zou mooi zijn als de client pc 80kb/s max krijgt voor HTTP en Kazaa :)
Procyon for life schreef op 18 februari 2003 @ 16:27:
Zo makkelijk gaat het idd niet, ISA server kan het wel managen (in procenten per gebruiker/groep geloof ik..
Het kost alleen teveel :P
Wat moet ik me bij ISA server voorstellen ? :> (sorry ik n00b :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 11:39
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 16:36:
Op alle pc's draait Win2k SP3 dus daar zou het mee moeten kunnen... Kan iemand mij dat dan een btje uitleggen graag :)

Het zou mooi zijn als de client pc 80kb/s max krijgt voor HTTP en Kazaa :)

[...]
Wat moet ik me bij ISA server voorstellen ? :> (sorry ik n00b :p)
ISA server van m$. opvolger van ms proxy 2.0 (Wat echt bagger was)
kan je ook nat enzo mee doen, maar dan moet je duz een server gaan opzetten.

en 80kb/s voor je broer? is dat niet wat veel? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 19:00

bl33d

I love the smell of Napalm..

Doet een router dat niet eigenlijk al? Het verdeelt de bandbreedte toch een beetje over de poorten? Bij een hub stuurt ie alles door naar een poort die de maximale nodig heeft en de rest jat het een beetje weg. Maar dacht dat een router het netjes verdeelt over de aangesloten computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 20:04

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.