Toon posts:

ADSL vraag!!

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wij thuis zitten nu op het punt adsl van planet te nemen, maar het houdt me pa tegen, wel om 1reden !!

Wij hebben thuis een analoog lijn en hij denkt dus als wij adsl hebben dat als ik op internet zit hij niet ken bellen of gebeld worden

Willen jullie in n00b taal uitleggen en aub zo duidelijk mogelijk dathet niet zo is

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 15:28

bonzz.netninja

Niente baffi

adsl werkt vooral via analoge lijnen (tenmisnte, wat ik heb begrepen). Bellen gaat prima tegelijk. Maar als jouw vader nog zijn twijvels heeft kan hij even op de mxstream site kijken, of naar de primafoon gaan.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Het staat knettergroot en duidelijk op de KPN ADSL Site

en in noobtaal:
Als je een analoge lijn hebt met ADSL kun je internetten en bellen tegelijk!

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

laat hem naar de tv reclames kijken van ADSL, dat komt ook wel overtuigend over.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 15:13:
Wij thuis zitten nu op het punt adsl van planet te nemen, maar het houdt me pa tegen, wel om 1reden !!

Wij hebben thuis een analoog lijn en hij denkt dus als wij adsl hebben dat als ik op internet zit hij niet ken bellen of gebeld worden

Willen jullie in n00b taal uitleggen en aub zo duidelijk mogelijk dathet niet zo is
Als ik dit zo lees, denk ik dat je vader ook niet zo onder de indruk iszal zijn van wat wij hier op jouw verzoek zeggen. Ik denk dat het opzoeken van een paar sites met heldere, duidelijke uitleg een stuk beter werkt. Voor wat het waard is: Succes.

edit:
Damn, ik moet sneller typen. Toen ik begon was er nog geen reply 8)7 |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Freee!! op 18-02-2003 15:16 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 15:13:

Misschien gebruikt die het als smoes... of zo .. omdat het duur is ( :? ) of zo..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

van de maxsteam site: Met een splitter op uw telefoonlijn kunt u bellen en internetten tegelijkertijd. Uw telefoonabonnement en verbruikte telefoontikken worden apart afgerekend, los van uw ADSL abonnement.

Verwijderd

Topicstarter
okeej thnx !!! :D

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hehe pappie het kan dus wel ;)

Door een splitter :) die telefoon en adsl scheidt en ik heb het ook dus trust me zou ik zeggen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Wat je ook kan doen is gewoon adsl aanvragen en aansluiten.

Hoeft hij namelijk niet voor te tekenen. (Die van mij in iedergeval niet toen ik isdn aanvroeg en ook niet toen ik adsl nam en toch staat zijn naam op de rekening 8) )

Wat je anders doet is het op een accoordje gooien.

Dat jij garandeerd dat je kan internetten en bellen tegelijk. En als dat niet zo is je zelf het adsl abbo betaald.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
en doe slim, neem xs4all...
bij planet kan je tegenwoordig lang w8ten op je aansluiting. het is nogal een zooitje :D

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Je kan bellen en internetten tegelijk.. daarvoor is de meegeleverde splitter nodig, die bij de eerste aansluiting waar telefoon binnenkomt geplaatst moet worden. Vanuit daar moet dus een kabel naar de computer komen ... of tip: als je al een telefoon kabel naar boven hebt liggen, kan de overige 2 aders van die draad gebruiken om adsl door te laten lopen.

4015Wp west (Dordrecht)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Mocht je vader vragen:"Ja das leuk die splitter, maar we hebben toch maar 1 lijn :? :? :?"
Het gaat dus als volgt:

Adsl heeft een hoe frequentie op de telefoonlijn, telefoon heeft een lage. De splitter zorgt ervoor dat deze 2 van elkaar gescheiden worden en daarom kan je dus tegelijk bellen en internetten.

En zoals hierboven ook gezegd, neem Xs4all... :)

Verwijderd

Hé pa! Wedden voor €200,- dat je met adsl tegelijkertijd kan internetten en telefoneren? Ook is het veul goedkoper, die telefoonrekening van €750,- per maand, die zakt dan terug naar alleen dat er verbeld worden........ en......
Die XXX sites worden ook veel sneller en goedkoper.

Ik vraag me af wie daar nu echt tegen op kan.

Verwijderd

Anders belt je pa met mij terwijl ik met jou chat.... Heb zonnet en werkt perfect! Als je pa al deze berichten ziet is 'ie toch wel overtuigd?

Verwijderd

sharkzor schreef op 18 February 2003 @ 16:40:
en doe slim, neem xs4all...
bij planet kan je tegenwoordig lang w8ten op je aansluiting. het is nogal een zooitje :D
Bij mij binnen 14 dagen geregeld , zowel aangsloten + doe het zelf pakket opgestuurd.
Dus het valt wel mee dacht ik.

• KISS
  • Laatst online: 23-06 13:59

KISS

Keep It Simple St*pid

Geachte heer Rensen (SR),
Onlangs heb ik ADSL geïnstalleerd. Over één en dezelfde telefoonlijn loopt nu mijn ADSL -verbinding, de fax èn de analoge telefoon. Ondanks alle negatieve informatie van zelfs de KPN is alles zonder problemen en volgens de offerte van "MJ Internet BV" te Leeuwarden geregeld. In de persoonsgegevens van Richard kon ik geen postcode ontdekken, zodat ik niet even de postcode-controle op "http://www.mj.nl/" kon doen voor u. Wanneer u dat zelf even doet, geeft het resultaat aan of uw telefoonlijn geschikt is voor "Linesharing" = of de telefoonlijn op alle punten geschikt is voor ADSL en analoog telefoneren tegelijk. Overigens ontvangt u na het aanvragen van ADSL nog schriftelijk bericht van KPN wat de mogelijkheden zijn... of liever zullen worden.
Als leverancier van ADSL kan ik u overigens MJ Internet BV aanbevelen. Met name de helpdesk is (zelfs voor leken) SUPER.
Een prettige bijkomstigheid van ADSL is, dat ik niet meer onrustig op m'n stoel hoef te zitten als de kinderen zitten te internetten (en omgekeerd), want telefoontikken zijn dus verleden tijd. De Internetnota is vast € 39,95 per maand voor het simpelste abonnement en dat is meer dan genoeg.
Kortom ik ben een tevreden gebruiker... en ik niet alleen.
Er is maar één nadeel. De smoes van dat "ze" op moeten houden met Inter-chat-netten vanwege de KPN-nota gaat niet meer op?!?

Win10 / Gigabyte GA-990FXA-UD3 / AMD Phenom II X6 1100T / 32GB Corsair DDR3 / MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G / 1x Samsung 850 EVO 250GB + 2x Samsung 1,5TB SATA / DELL U2515H+HP1940 / Sony FH-7mkII

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Teken een snelweg met 5 banen en vertel hem dat dat een telefoonlijn is. Vertel hem dat als je de telefoon opneemt dat er autootjes beginnen te rijden op de meest rechterbaan, en dat al die autootjes verdwijnen zodra je de telefoon oplegd. Op dat moment leg je em uit dat die andere 4 banen niet gebruikt worden, al bel je de hele dag.

Bij ADSL worden de andere 4 banen benut voor data verkeer (teken autootjes) MAAR blijft de meest rechter baan vrij voor het bel verkeer. In weze veranderd er dus niets voor die rechterbaan. Vertel ook dat de data-autootjes niet op de rechterbaan mogen komen, en dat ze zich heel netjes aan de verkeersregels houden.

Ik heb een dergelijk voorbeeld gebruikt om mijn schoonmoeder uit te leggen hoe het werkt. :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 13:19
Ik denk dat het door uitleg alleen maar onduidelijker word.
Kun je nit gewoon zeggen dat je gewoon WEL gebeld kan worden ongeacht of je online bent.
Ik denk dat dit gewoon het minst verwarring veroorzaakt.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:20

Elektronicanet

Leds do it!

[off-topic]
Waarom zou je ADSL bij Planet nemen? Heb je al eens naar Zon Breedband Family gekeken? Daar heb je 2 keer zoveel snelheid, en geen datalimiet. Bij Planet ligt dat op 1 GB!
Op http://adsl.leukestart.nl/ heb ik een aantal links verzameld hierover, zie bijvoorbeeld het kopje "Vergelijk ADSL"
[/off-topic]

[ Voor 4% gewijzigd door Elektronicanet op 18-02-2003 18:37 ]

Nederlander in België

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
Via een splitter kun je het spraakverkeer gewoon behouden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.