Er zitten hier gewoon een aantal goede java-minded-programmeurs, en dan krijg je dit al snel.
Goed, dan spuit 11, met een andere invalshoek..
waarom moeilijk doen met java, terwijl je met kylix gewoon heel eenvoudig een app in elkaar draait die op beide platformen goed draait, en nog snel is ook?
Zonder dat er op de client PC ook maar iets geinstalleerd hoeft te worden, enz..
//edit iets uitgebreider dan
wat ik niet begrijp: topicstarter geeft aan dat het om een kleine applicatie gaat, welke in 1e instantie op windows gedraaid gaat worden, later mogelijk op linux.
C wordt uitgesloten vanwege tijdsoverwegingen, topicstarter geeft aan dat hij het liefst een IDE als Delphi gebruikt.
Hoe kun je dan (objectief gesproken) tot een ander advies dan Delphi/Kylix komen?
Ik zie archaische talen voorbijkomen en niche talen. De enige andere suggestie die nog enigszins reeel is tot nu toe is Java. Echter, topicstarter geeft al aan dat tijd een factor is.
De hele discussie omtrend Java geeft al aan dat je niet zo een-twee-drie klaar bent. Je moet eerst op zoek naar een editor die je bevalt, dan nog de juiste libraries erbij, ik zie registersleutels welke bij bep. keuze gewijzigd moeten worden, andere applicaties/libraries welke op het client station geinstalleerd moeten worden en als laatste performance.
De discussie of java snel of traag is, is hier volledig off-topic en overbodig. Het gaat er namelijk niet over de absolute snelheid, maar om de relatieve snelheid. Topicstarter vraagt om een keuze tussen ontwikkelomgeving/talen. Dan is de enige juist performance overweging een vergelijking tussen Java en Delphi. En dat wint delphi, hands down. Gisteren, vandaag en ook in de toekomst voorlopig nog wel even. Wil je echte pure performance dan moet je voor Assembly, C of C++ gaan, maar dat heeft topicstarter zelf al uitgesloten.
Nadeel van Delphi: Linux en Windows, dan houdt het al snel op.
[
Voor 69% gewijzigd door
Verwijderd op 20-02-2003 18:49
]