vraag over beleid op zich

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ik zat zo te denken, een klein tijdje terug had ik een topic geplaatst over (vond ik zelf) een erg leuk onderwerp!

er komt een proffesioneel 3D paket uit voor windows, apple osx maar bovendien ook voor linux! dat vond ik zon mijlpaat, en wou het er graag met mn medetweakers over hebben, en ik was benieuwd wat zij erover te zeggen hadden.. maar helaas werd hij gesloten en dat vond ik wel jammer. ik kom er nu immers niet achter? word ik op deze manier verplicht om een alternatief te zoeken waar dit wel mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt dus volledig aan de manier waarop het topic gepost is :+

GoT is er voor het oplossen van problemen en niet direct voor het aanprijzen van software :)
(indien iemand ergens een probleem mee heeft kan jouw 3d pakket een oplossing zijn :) )

edit: dit is het topic neem ik aan Apple brengt 3D software uit voor linux!!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het sluitbericht is anders overduidelijk?
Hmm, best koel wel, maar dit is meer iets voor op de Frontpage denk ik

't is hier niet echt de nieuws-sectie van tweakers.net. Okay, voor (discussieren over/problemen met installatie van) een groot pakket als Gnome/KDE/Major distro upgrades maken we wel eens een uitzondering...maar verder

Daarom sluit ik dit topic.
GoT is geen nieuwssite, maar een discussieforum mbt computer-gerelateerde problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 10:15:
Ligt dus volledig aan de manier waarop het topic gepost is :+

GoT is er voor het oplossen van problemen en niet direct voor het aanprijzen van software :)
(indien iemand ergens een probleem mee heeft kan jouw 3d pakket een oplossing zijn :) )
Aanprijzen misschien niet, maar discussieren erover?

GoT was toch meer dan een helpdesk :? , als je er alleen problemen mag posten werk je dat helpdesk gedrag denk ik in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 10:17:
[...]

Aanprijzen misschien niet, maar discussieren erover?

GoT wad toch meer dan een helpdesk :? , als je er alleen problemen mag posten werk je dat denk ik in de hand.

Ik zie dat Wilke's post best goed in elkaar zit ;)
Daar hebben we ook de FP voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
ja ik weet dat de frontpage er is voor het aangeven voor nieuwe software?

maar het er daadwerkelijk over hebben is een heel ander verhaal!

en dan niet te spreken over het feit dat je een submit doet, dat hij niet eens verschijnt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 10:19:

[...]

Ik zie dat Wilke's post best goed in elkaar zit ;)
Daar hebben we ook de FP voor ;)
Ik typ traag :P

Maar toch vind ik zelf dat er best wat meer ruimte mag zijn voor discussie over dit soort onderwerpen, daar groeien soms de mooiste ideeen uit. Daarnaast bestaat computerland (gelukkig :+ ) uit meer dan alleen de technische kant, en daar gaat deze post over... (dus integratie tussen verschillende platforms, ontwikkelingen in softwareland etc.)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M4RTiN schreef op 18 februari 2003 @ 10:21:

en dan niet te spreken over het feit dat je een submit doet, dat hij niet eens verschijnt...
Ik denk dat het probleem in beetje ligt in het feit dat er alleen melding wordt gemaakt van een nieuw pakket, en er geen poging wordt gedaan om een inhoudelijke discussie aan te zwengelen. En die meldingen horen idd op de frontpage thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

M4RTiN schreef op 18 February 2003 @ 10:21:

Nou nou, jouw openingspost kwam nogal over als een "mededeling"; ik zie geen enkel aanzet/aanleiding tot een discussie, meer een "wow", "cool", topic. En aangezien dat alle TYFSTWU topics (Thank You For Sharing That With Us) zonder omwegen op slot gaan, ging de jouwe ook gewoon dicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

BalusC schreef op 18 February 2003 @ 10:16:
GoT is geen nieuwssite, maar een discussieforum mbt computer-gerelateerde problemen onderwerpen..
Ik neem aan dat dit softwareprodukt, wanneer het uit is, wel mag worden besproken qua ervaringen en toepassingen? Net zoals de softwarepaketten Opera 7, dMSN en DirectX 8.2. Of is de policy m.b.t. deze discussie's veranderd?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kunnen we dit soort discussies wel houden over games? Wat we er goed aan vinden en wat niet ?

[edit]
En die hebben meestal een hoog ISO gehalte om het zo maar te noemen :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XceeD schreef op 18 February 2003 @ 10:29:
[...]
Ik neem aan dat dit softwareprodukt, wanneer het uit is, wel mag worden besproken qua ervaringen en toepassingen? Net zoals de softwarepaketten Opera 7, dMSN en DirectX 8.2. Of is de policy m.b.t. deze discussie's veranderd?
Maar dan zal de openingspost toch net zo goed aan de regels moeten voldoen? "Yo, de nieuwe opera is uit." gaat net zo snel dicht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
dus als ik het goed begrijp moet ik een topic die over hetzelfde zou gaan, meer inhoud geven die tot een échte discussie kan leiden?

en als ik vragen mag wat hadden jullie bij deze topic in geval in gedachten gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 10:30:
Waarom kunnen we dit soort discussies wel houden over games? Wat we er goed aan vinden en wat niet ?

[edit]
En die hebben meestal een hoog ISO gehalte om het zo maar te noemen :P
Omdat er in 99% van die gevallen sprake is van een pre-release, een demo dus. Daar kan genoeg discussie over worden gehouden. Maar een topic staat en valt met de manier waarop de openingspost wordt geformuleerd. Enkel en alleen een mededeling dat iets wordt of is gereleased zal niet voldoende zijn. Als je naar de discussie's in Spielerij - Games & Discussies dan zie je dat de openingsposts erg duidelijk zijn en er prima discussie kan ontstaan. Maar dat staat ook in de policy m.b.t. die openingsposts :)
Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 10:35:
Maar dan zal de openingspost toch net zo goed aan de regels moeten voldoen? "Yo, de nieuwe opera is uit." gaat net zo snel dicht toch?
Dit is een beetje vragen naar de bekende weg... Elk topic dient te voldoen aan de policy. Lijkt mij vrij duidelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Han op 18-02-2003 10:40 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XceeD schreef op 18 February 2003 @ 10:38:
Dit is een beetje vragen naar de bekende weg... Elk topic dient te voldoen aan de policy. Lijkt mij vrij duidelijk.
Dat bedoel ik dus... De simpele melding dat er een nieuwe versie van pakket/os/game xxx uit is, is geen topic dat aan de regels voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Afgezien van het feit dat ik het eens ben met het sluiten van dat topic ( het is immers nieuws en zoals ik het topic nu zie is het geen aanleiding tot discussie ), denk ik dat als je toch een discussie-topic daarover wilt openen, dat zoiets eerder in W&G hoort. Het gaat immers om een 3D-ontwerp-proggie en het feit dat dit uit komt voor linux is niks meer dan erg leuk nieuws.

Maar daarentegen kan ik nu het bestaansrecht van dergelijk discussietopic topic niet inschatten. Dat ligt voornamelijk aan de populariteit van het programma, en dat is er nog niet echt geloof ik. ;)

just my 2 cents...

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
het gaat mij er meer om dat zulk software voor linux uitkomt, zoiets als op professioneel niveau en geen projectje van wat nerds ofzo :P

maar oke graag had ik willen zien nog, hoe ik dan mijn openingspost had moeten formuleren en de reden waarom andere topics zoals die van opera wel mogen, want daar staat toch echt een melding in van, Heuh jongens nieuwe versie is er!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Voorzetje (tekst uit de SGD FAQ aangepast):

De titel zit als volgt in elkaar: [OS] Naam de software.

Je zou kunnen beginnen met een quote uit een releasebericht. Vaak staan er ook screenshots bij van het programma. Dit is altijd prima extra info. Zorg dat je ze goed resized, zodat de layout niet veranderd in een catastrofe. Zoek goede screenshots uit waarbij je een beetje een beeld krijgt van het programma waarover je een topic maakt.
Zet deze neer met de volgende code:
code:
1
[url=URL van plaatje][img=500,400]URL van plaatje[/img][/url]

Onder je intro plaatje zet je een zelfgeschreven stukje tekst. Een introductie tot het software, hou 't kort.

Zoek daarbij wat extra informatie op sites/google/officiele site. Als je vindt dat het stukje informatie wat je hebt gevonden goed genoeg is: Zet hem onder je plaatje & inleinding. Wees er zeker van dat ze tussen [quote] en [/quote] staan.. Dat maakt het ietsje mooier. Zet hieronder specificaties neer van het softwarepakketl. Dus: developer, publishers, benodigde specs, sites voor meer info enzovoorts. Indien het freeware is vermeld je de download URL, anders de adviesprijs.

Mocht je reeds het softwarepakket bezitten dan zou je als toevoeging je eigen ervaringen kunnen posten en waarom jij denkt waarom dit pakket een meerwaarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
nu doe je mij voor als ik niet eens een plaatje kan posten :P (trouwens die zat er wel in de posting, ik kon alleen geen scherpere vinden)

maar oke ik snap wat je bedoeld, nu nog een reply van de modjes waarom mijn openings-post zich onderwaardig doet aan een posting, van bijv. het bovenstaande voorbeeld, Nieuwe Opera 7. ik snap niet dan, dat zon onderwerp wel word toegelaten en zoiets als die van mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ik denk dat je topic wel kans had gemaakt als het softwarepakket al uit was... Dan was er meer kans op een discussie en uitwisselen van ervaringen, voor -en nadelen van het pakket en het uitwisselen van tips en tricks. Dat is nu allemaal koffiedik kijken. Nu is jouw openingspost meer geschikt voor de FP als preview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
tsjah en die denkwijze vind ik dan weer onnodig, er moet een mogelijkheid zijn om er op dit moment al over te kunnen discuseren. En ook vind ik dat de redenen genoemd, elkaar tegenspreken

dan weer post onvolledig
dan weer programma niet released
ga zo maar door

als het zo moet, dan bedank ik voor de eer hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
hier zal wel niet meer op gereageerd worden....

leuk is dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat wil je met je topic bereiken? Een discussie? Start die discussie dan. Wil je dat de mensheid weet dat dat pakket uitgekomen is, laat het op de frontpage posten of vertel het ergens anders.. Maak er een discussie van. Niet een loos "hoi dit programma is uit" topic en een discussie OVER het programma is misschien pas echt nuttig als het er is, maar je kan bijvoorbeeld een discussie starten over wat je ervan verwacht enzo...

Zolang je er maar een topic van maakt met wat meet ballen als "dit programma is uit"... We zijn een discussieforum, niet een nieuwspost forum :).
Dat valt inderdaad onder deze twee dingen:
dan weer post onvolledig
dan weer programma niet released
Maar de
ga zo maar door
mis ik een beetje. Als het zo erg gesteld is, vertel eens wat van die "ga zo maar door" er dan zoal fout is (ik heb nog geen argument gezien wat onder die "ga zo maar door" valt overigens).

ow met je 'leuk is dat' lok je over het algemeen niet echt positieve opbouwende reacties uit...

[ Voor 35% gewijzigd door JvS op 18-02-2003 22:12 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59
mOrPhie schreef op 18 februari 2003 @ 10:46:
Afgezien van het feit dat ik het eens ben met het sluiten van dat topic ( het is immers nieuws en zoals ik het topic nu zie is het geen aanleiding tot discussie ), denk ik dat als je toch een discussie-topic daarover wilt openen, dat zoiets eerder in W&G hoort. Het gaat immers om een 3D-ontwerp-proggie en het feit dat dit uit komt voor linux is niks meer dan erg leuk nieuws.

Maar daarentegen kan ik nu het bestaansrecht van dergelijk discussietopic topic niet inschatten. Dat ligt voornamelijk aan de populariteit van het programma, en dat is er nog niet echt geloof ik. ;)

Hier kan ik mij volledig bij aansluiten (en ik zie meer posts in deze richting, maar deze beschrijft het wel aardig).

Het zou inderdaad wel leuk zijn als er een nieuw pakket uit is, wat waarschijnlijk vrij bekend gaat worden/voor een redelijke groep gebruikers interessant is, en als er een leuke discussie over te voeren valt.

Bovenstaande was op zich denk ik een leuke post geweest voor op de frontpage, maar op het forum valt er zo weinig over te zeggen...wat denk je dat er voor reacties komen? Verder dan 'oh ja, leuk', 'geinig, goed bezig Apple' en 'ik hoop dat er nog veel meer fabrikanten programma's voor linux gaan maken!!!11' zal het - denk ik - niet komen. Niet omdat mensen niks beters te posten hebben hoor, maar simpelweg omdat er over zo'n release op zich verder vrij weinig boeiends te vertellen valt denk ik :)

Dat is dan ook precies de reden dat vrijwel al dit soort topics dicht gaan; het beleid is dus zo, omdat het plaatsen van dergelijke topics in een forum (vrijwel) geen meerwaarde heeft en alleen het forum 'vervuilt' met topics die op freshmeat of op de FP beter tot hun recht zouden komen. Duidelijker zo?

Maareh, verder inderdaad wel een leuke move van Apple. Dat zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59
M4RTiN schreef op 18 February 2003 @ 14:29:
maar oke ik snap wat je bedoeld, nu nog een reply van de modjes waarom mijn openings-post zich onderwaardig doet aan een posting, van bijv. het bovenstaande voorbeeld, Nieuwe Opera 7. ik snap niet dan, dat zon onderwerp wel word toegelaten en zoiets als die van mij niet...

Zie bovenstaande uitleg waarom dus. Had niks te maken met deze openingspost op zich, die was prima, behalve dan dat je met het topic dus weinig kunt.

Enne, ik heb geen Opera 7 topic gezien nog in NOS - er is al wel een prerelease voor Linux uit, zoals je vandaag op de FP hebt kunnen lezen. Bovendien is Opera voor een veel grotere groep mensen interessant, al helemaal de Windows-versie, maar als de final release voor Linux er is mag je van mij met alle plezier er een topic over openen, vergelijkbaar met je gesloten topic maar dan over Opera. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dat pakket gaan proberen, tegen problemen aanlopen met de fonts, de settings, etc.

Zoals in de sluitmsg dus al gezegd: zo strikt zijn we daar niet in, maar om nou voor elk pakketje wat er uitkomt en wat slechts voor een heel selecte groep gebruikers interessant zou kunnen zijn een topic te hebben lopen, nee, dat hoeft niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Nog een andere toevoeging: modjes hebben mail dus je kunt een topic waar je niet zeker van bent rustig voorleggen. Ze bijten niet meer

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

Dit is gewoon een verkapte klacht over een gesloten topic! :?

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
naja ik vind het gewoon jammer dat ik "op zich" niet meer een topic kan openen over een onderwerp wat me aanspreekt om het erover te hebben met andere tweakers, blijkbaar moet het ergens aan voldoen en dat vind ik jammer

en ja de aanleiding was een bepaald topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

het is erg dat het ergens aan moet voldoen? :? Stel je voor zeg...
Ik denk dat het allemaal wel uitgelegd is nou, als je een discussie wil openen is het wel uitgelegd, maar als je met zulke dingen aankomt, mag je het inderdaad wel via de mail doen :{

Maar bedenk wel, dat moet ook voldoen aan allemaal lastige dingen, zoals een subject en een mailadres.. Misschien vind je dat ook wel zo heel jammer..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.