Toon posts:

[XP]System32 map raakt files kwijt.*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt ik raak steeds bestanden kwijt uit de system32 map en kan dan niet meer opstarten omdat er essentiele bestanden gewoon spontaan weg zijn.Soms werken aplicaties ineens niet meer ook door dezelfde oorzaak,telkens moet ik dan via een omweg de map system32 vervangen door een copy van die map (die ik gelukkig heb) en dan werkt alles weer als vanouds.

Het is geen virus,windows heb ik afgelopen week wel 3 maal opnieuw WINDOWS XP Pro Build 2600/SP1 geinstaleerd en ik gebruik ook niet opeens andere software of drivers als eerst.

Ben wel DirectX 9 en NAV 2003 gaan gebruiken.
W2K draait er wel probleemloos naast.

Iemand ideeen over de oorzaak of zelfs een oplossing.

Paar weken terug heb ik wel dit probleem gehad (maar zover ik weet opgelost)

De volgende kreet in een blauw scherm PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Het begon dat XP af en toe tijdens het draaien van een of andere aplicatie vastliep waarna die melding verscheen,vervolgens konden sommige aplicaties niet meer worden gestart met de melding "could not make message drain".Ik dacht dat het door een te hoog geclockt systeem kwam,bios op default gezet en later zelfs onderclocked het mocht allemaal niet baten.

IK besloot XP opnieuw te instaleren,echter leek makkelijker dan gedaan.Na het in het eerste scherm netjes via F6 mijn Raid contr.drivers geladen te hebben ging windows wat bestanden kopieeren waarbij het bestand NTFS.sys als laatste word geladen hierna bleef alles even hangen om vervolgens weer een blauw scherm te krijgen met de melding dat er een probleem is wat waarschijnlijk komt door een fout in het bestand NTFS.sys.

Na lang aanhouden en proberen lukte het eenmaal wel waarna na het instaleren van XP en alle drivers windows ging rebooten en bleef rebooten ook in safe en in vga modus.

Win2K dan maar dacht ik het gaf nagenoeg hetzelfde resultaat maar dan na het laden van de bestanden een gif groen scherm waarna ik zelf moest resetten.

Ps.Al mijn componenten in mijn Pecee die niet primair noodzakelijk waren had ik er al uitgemikt.

Geheugen vervangen,Raid controller eruit gemikt (PCI) dan maar op de backup schijf die aan de primaire IDE poort hangt dacht ik (Maxtor serie 9 120GB 8MB cache).Echter direct bij het instaleren de melding dat het NTFS bestandstype niet geladen kon worden en vervolgens een blauw scherm met de melding PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA.

Raid controller er weer in,Maxtor eraf en pas de problem XP geinstaleerd alles OK.
Maxtor er weer aangehangen XP wilde niet meer booten,toen via de rescue diskettes van PQ part.magic de Maxtor partities gewijzigd de twee NTFS partities van 20 en 50 GBomgezet naar FAT32,geen resultaat toen weer terug naar NTFS en de overige FAT32 partitie van 50 GB in twee stukken gehakt een van 30 en een van 20 GB toen waren alle problemen de wereld uit.

Ik weet wel dat de Windows Setup geen grotere FAT 32 partities dan 32 GB kon maken maar door dit met PQ magic te doen had ik er nooit problemen mee gehad,door naderhand het probleem te analyseren kwam ik erachter dat de problemen ondstonden toen er in die 50GB FAT32 Partitie meer data was opgeslagen dan de toch wel FAT 32 grens van 32 GB.

Voor de compleetheid 550 watt Q-tec PSU Mobo ASUS TUSL2C Celly 1300@1600 Higpoint Raid controller met 2 maxtor D740 40GB schijven in Raid 0,512 mb ram Radeon 7500 Realtek en een 3COM NIC.

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Zet ff je OS in je topic titel door je bericht te edit-ten anders doen de modjes het voor je en krijg je gezeur. O-)

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

virus ?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 13:34
Controleer je geheugen eens. Deze kan ook voor vele problemen zorgen. in precipe kan het van alles zijn. Zo heeft geheugen ooit voorgezorgd dat mijn HD inhoud en parties niet klopten. (FAT32 met een 6Gb file)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter zegt:
Het is geen virus,windows heb ik afgelopen week wel 3 maal opnieuw geinstaleerd en ik gebruik ook niet opeens andere software of drivers als eerst.
The_Greater schreef op 18 februari 2003 @ 08:56:
Controleer je geheugen eens. Deze kan ook voor vele problemen zorgen. in precipe kan het van alles zijn. Zo heeft geheugen ooit voorgezorgd dat mijn HD inhoud en parties niet klopten. (FAT32 met een 6Gb file)
Topicstarter zegt:
Geheugen vervangen,Raid controller eruit gemikt (PCI) dan maar op de backup schijf die aan de primaire IDE poort hangt dacht ik (Maxtor serie 9 120GB 8MB cache).Echter direct bij het instaleren de melding dat het NTFS bestandstype niet geladen kon worden en vervolgens een blauw scherm met de melding PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Viking Kvinne schreef op 18 februari 2003 @ 08:45:
Zet ff je OS in je topic titel door je bericht te edit-ten anders doen de modjes het voor je en krijg je gezeur. O-)

Dat kan de user dus niet ;)

Titelfix volgens WOS Policy.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1