Toon posts:

AMD Dual mobo....met veel PCI?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik zoek voor een kennis een moederbord van Dual AMD (MP) ondersteunt.
Ik heb deze 3 types gevonden:

MSI K7D Master-L € 189.00
Tyan Tiger MP (S2460) € 219.00
Asus A7M266-D € 228.00
Tyan Thunder K7

Vraag niet waarom die kerel het wil...status denk ik :)

Probleem is nu alleen dat hij ongeveer 5 a 6 pci sloten wil. Ik heb een Tyan gezien met Scsi onboard, dus dat scheelt 1 pci poort, maar hij moet er toch wel een stuk of 5 hebben. Nu zag ik die grotere poorten op elk dual mobo, maar ik neem aan dat dat niet pci is? (wit, net als pci, alleen dan groter/langer)

Wat is nu een goede optie? Ik ben 'bang' dat het nl niet gaat lukken om iets met meerdere pci poortjes te vinden...

Ik hoop dat jullie uitkomst kunnen bieden

TNX

/edit. Overigens heb ik dit al gevonden hoor reviews: AMD 760MPX moederbord roundup ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 22:22 ]

• LXXI
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tyan Tiger heeft er 6, Thunder 5. De rest kun je ook zelf zoeken op de sites van de leveranciers :)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:48

Shuriken

Life is all about priorities

Epox heeft er ook nog eentje.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Die lange PCI slots lopen op 66 mhz, en weet niet zeker maar dacht dat ze ook 64 bit waren nog. Maar ze zijn wel backwards compatible

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al veel lopen zoeken, om daar direct even op in te gaan...ik heb er ook nog wel meerdere gevonden, maar prijs/handigheid-verhouding is bij anderen niet zo interessant.

Probleem blijft dat er weinig pci sloten zijn. Ik zie ook dat er bij een aantal 2x 33mhz en 4x 66mhz sloten op zitten, alleen kan je volgens mij geen standaard 33mhz kaartje (bijv. std.geluidskaart) in een 66mhz slot zetten. De indeling van zo'n slot is m.i. anders (kijk maar naar de inkeping in het slot)

Dat was dus de strekking van mijn vraag....als je nl die 66mhz sloten gewoon kan gebruiken voor standaard kaartjes, dan is er geen probleem..dan heb ik gewoon 6 sloten ;-)

Misshcien kan iemand daar nog antwoord op geven?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Nieuwsgierigheid :

Waarom 5 a 6 stuks :? (pci slotjes) :?

Kan het niet laten sorry :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:52
1. soundkaart
2. tv-kaart
3. bewerkingskaart
4. netwerkaart
5. modem
6. SCSI kaart ( maar zat ook onboard)
7. wavetable
8. 2e videokaart

offtopic:
kan iemand nog meer varianten bedenken?

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
cardinal808 schreef op 17 februari 2003 @ 22:40:
1. soundkaart
2. tv-kaart
3. bewerkingskaart
4. netwerkaart
5. modem
6. SCSI kaart ( maar zat ook onboard)
7. wavetable
8. 2e videokaart

offtopic:
kan iemand nog meer varianten bedenken?
9. Raid controller :?
10. Mpegkaart :?
11. USB uitbreiding :?
12. PCI slot koeling :?

maar dan vrag ik me toch af wat et nut ervan is om er zoveel in te duwen...

[ Voor 16% gewijzigd door Fludizz op 17-02-2003 22:42 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Sommige normaal ogende 32-bits PCI kaarten ondersteunen ook 64bit. Kijk maar naar het picje, die hebben 2 inkepingen

Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/LA000010_pro_a.jpg

Edit: Correct me if I am wrong!

[ Voor 9% gewijzigd door Glashelder op 17-02-2003 22:44 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:52
maar dan vrag ik me toch af wat et nut ervan is om er zoveel in te duwen...
sommige mensen gebruiken nou eenmaal van alles en nog wat. voor hobby's etc
dual-zip schreef op 17 February 2003 @ 22:43:
Sommige normaal ogende 32-bits PCI kaarten ondersteunen ook 64bit. Kijk maar naar het picje, die hebben 2 inkepingen
Correct me if I am wrong!
heb je de prijs gezien?
een 64 bit netwerk kaart voor €10,95?

als dat zo is hebben ze een deal, maar ik geloof er niets van

nou weer even ontopic

neem gewoon maar de Tyan Tiger MP (S2460) van € 219.00. dan weet je zeker dat je goed zit en heeft ook nog eens de meeste PCI sloten, kan die kennis altijd nog uitbreiden

[ Voor 17% gewijzigd door Cardinal op 17-02-2003 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even kijken wat hij gebruikt:

1. netwerk
2. 56k (analoog doorzenden, ANP ondersteunt nog geen ISDN o.i.d.)
3. ISDN (internet)
4. tvkaart
5. videobewerkingskaart
6. geluidskaart

Hij heeft ook nog SCSI zoals gezegd, maar dat kan evt naar een andere pc of onboard zoals bij een vd Tyan's....dus die pci hebben we hard nodig ;-)

Hij heeft wat oudere kaarten en volgens mij hebben die nog alleen inkepinkjes voor die 33mhz sloten....

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
dual-zip schreef op 17 februari 2003 @ 22:43:

[afbeelding]

Edit: Correct me if I am wrong!
Correction :P
Alle standaard PCI-kaarten passen in een 33 MHz 64 bit PCI-slot. Wat de kaart die jij hier toont (edimax 9130 ?) 'speciaal' maakt is dat ie ook in een 66 MHz 64 bit PCI-slot past.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Bij de TYANs zit ook netwerk onboard, scheelt alweer een PCI-slot

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien beetje offtopic, maar als je een externe modem gebruikt scheelt het weer een pci slot.

Bij lang niet alle moederborden in combinatie met de hardware die je noemt is het mogelijk alle pci sloten vol te zetten (TVkaart, videobewerkginskaart en geluidskaart willen nou niet bepaald altijd vrolijk samengaan).

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

bobsnl schreef op 17 February 2003 @ 22:53:
[...]

Correction :P
Alle standaard PCI-kaarten passen in een 33 MHz 64 bit PCI-slot. Wat de kaart die jij hier toont (edimax 9130 ?) 'speciaal' maakt is dat ie ook in een 66 MHz 64 bit PCI-slot past.
Dat bedoel ik toch ook! Die kaart is van Sweex, een standaard netwerkkaartje, check de URL maar :P

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:28
Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 22:51:
Even kijken wat hij gebruikt:

1. netwerk
2. ...
Op MP bordjes zit dacht ik vaak al netwerk onboard omdat ze toch vaak bedrijfsmatig worden gebruikt ?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03
Ga niet voor de Tiger S2460 MP, maar neem de S2466MPX. Deze heeft 4x normale pci, plus 2x 66Mhz / 64 bit. Bovendien een normale voedingsconnector, de MP had nogal eens last van opgeblazen voedingsstekkers. Daarnaast zit op de MPX standaart al een 3Com 10/100Mbit NIC :)

32bit kaartjes zijn soms wel, soms niet compatible met 64 bit sloten. Even kijken of die extra inkeping op je kaartjes zit dus ;) Bedenk wel dat wanneer je een 32bit kaartje in een 64bit slot stopt, de andere 64bit sloten ook op 32bit gaan draaien.

Bij-de-weg, zo duur zijn PCI-X kaartjes helemaal niet, Hier heb je bijvoorbeeld een PCI-X gygabit NIC voor 59 dollar. Voor een gygabit kaartje niet echt duur dacht ik :D

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:42

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hielko heeft in zijn review van de Iwill MPX2 dit handige overzicht gemaakt:

reviews: IWill MPX2 moederbord review

De Iwill MPX2 en Tyan Tiger MPX hebben als enige zes PCI slots. De MPX2 is het overwegen waard als je (een beetje) wilt overklokken. De Tiger MPX heeft 6x PCI én onboard LAN.

Shuriken schreef op 17 February 2003 @ 22:25:
Epox heeft er ook nog eentje.

Die worden volgens mij niet meer verkocht. We hebben vier exemplaren gehad voor de servers van Tweakers.net en slechts eentje was stabiel...

Gigabit ethernet NICs kosten geen drol meer. Voor 55 euro heb je een Intel Pro/1000MT die op 32-bit/66MHz kan lopen. Meer heb je niet nodig aangezien je in theorie op de 32-bit/66MHz PCI interface al 266MB/s kunt trekken.

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik dan nog wel van baal is dat ik geen RAID zie. Neem ik een losse Raid kaart (wat overigens m.i. wel beter is) ben je alweer 1 pci slot kwijt :(

Veel eisend, maar je moet wat :)

Femme had een goed punt met die S2466MPX alleen is dat zonder Raid. Ik had dat niet eerder genoemd, maar ook dat is een eis hehe

Gigabyte heeft de 7DPXDW die wel Raid heeft EN daarbij LAN en sound, maar ik heb een afkeer van die mobo's......of dat terecht is hoor ik graag :)

Netwerkkaart kan iig afgeschaft worden met deze mooie onboard kaart, alleen hou ik er dan nog 5 over (als die 66mhz, zoals gezegd, gewoon als normaal beschouwd kunnen worden)...

Aanvulling....? :)

/edit. Daarbij, moet ik het serieus nemen als ze zeggen Athlon MP 1500-1800? Hij wil er nl 2x MP2000+ in :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 01:28 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom wil je IDE RAID hebben als je al SCSI hebt? Dan draai je toch softwareRAID :Y)
Pagina: 1