Toon posts:

Wat belangrijker, hogere AGP of snellere geheugensnelheid?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit enorm te twijfelen over wat voor een videokaart ik nu moet kopen, ik heb naar heel veel tests gekeken en bij verschillende winkels navraag gedaan, maar nog ben ik er niet uit.
Ik zit te twijfelen tussen een:

Sapphire ATI 9700:
Interface AGP 8X
Chip snelheid 275 MHz
Geheugen snelheid 540 MHz

of:
ASUS V8460 Ultra / DELUXE:
Chipset: GeForce4 Ti4600
Interface AGP 4X
Chip snelheid 300 MHz
Geheugen snelheid 650 Mhz

Ik gebruik die kaart alleen maar voor het gamen en mijn vraag is dus, wat is nou belangrijker... Een hogere AGP en dan een langzamere geheugensnelheid of juist andersom dat geheugensnelheid belangrijker is dan AGP.

Of misschien weet iemand anders een veel beter kaart in de prijsklasse tssen 300 en 350 euro...

Alvast bedankt,
DiStefano

• HellFish
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-07 15:01

HellFish

Hang The DJ

Hogere AGP ik zeker niet belangrijk, maar ik denk toch dat de ATI sneller is, maar dat heeft dan met de chip zelf te maken, en niet met de AGP.
Kijk gewoon naar een paar vergelijkbare banchmarks.

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
geen van beide zegt veel over de uiteindelijke snelheid
Maar de radeon 9700 is gewoon by far the snelste...

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het verschil tussen AGP 4x en AGP 8x is bij de huidige videokaarten nog minimaal. Zoals je echter waarschijnlijk in de reviews gelezen hebt is de R9700 voor spellen een betere kaart dan een Ti4600 (als je niet naar prijzen etc kijkt).

Lees ook de revies die hier gegeven worden eens door, daar staan de kaarten die je noemt in vergeleken :)

Dit topic is gesloten.