XP 98 netwerk traag

Pagina: 1
Acties:

• gimpygibbon
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Het is me gelukt om een netwerk tussen win 98 pc's en een xp-machine aan de praat te krijgen, maar ik zie nog een probleempje.

Duurt nl. best lang voordat de XP-pc de mappen van de win98-pc kan zien...

Iemand een oplossing?

Of moet ik al blij zijn dat het netwerk eindelijk werkt ;)
(vraag me niet hoe, geen idee nl...)

I try to make everydays life more surreal

Verwijderd

De kabel is in goede staat en A-merk?

En als je bestanden uit wisselt tussen de verschillende computers met wat voor snelheid gaat dat dan?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 17:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Welkom!

Leuk dat je ook bij Gathering of Tweakers bent gekomen. Als je hier op een forum wil overleven heb ik een paar tipjes voor je.

Lees ten eerste eens de algemene FAQ door, dan weet je wat wij van jou verwachten, en wat je daar allemaal wel niet voor terugkrijgt lijkt me duidelijk. Staan ook nog wat tips en tricks in die ik hier niet allemaal kan opnoemen, maar ééntje leek me wel handig, aangezien die nu van toepassing is: Koffie in "Help Help!!!!!!!"

Als je een vraag hebt over een onderwerp, in dit geval over een netwerk, zoek je eerst het juiste forum op. Dát is je al gelukt :) Maar als je daar aangekomen bent, is het vóór je begint te posten aan te raden om eerst de FAQ van dat forum nog eens door te bladeren. Dat is in dit geval de [rml][ old] FAQ Network Troubleshooting[/rml].

Daarnaast kijk je even met de search of de vraag die jij wil stellen toevallig niet al een aantal keer voorbij is gekomen. If so: lees de informatie die je dan vind eens door, dan heb je het antwoord al gevonden, en voorkom je irritatie bij de overige forumbezoekers, die een dergelijke vraag al duizende keren voorbij hebben zien komen.

Rest mijn nog de vraag of je wat meer info kunt geven, met deze summiere info kunnen we dus absoluut niets ;)

Ik hoop dat je een leuke tijd op het forum tegemoet gaat! Succes!

Tijd voor een nieuwe sig..

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:02

mvds

Totally awesome!

Hij heeft dus last van een standaard probleem. Hij wil via zijn hybride netwerkje (XP machine en een Win98 machine) vanaf de ene machine de gedeelde mappen kunnen bekijken op de andere PC. En dat duurt erg lang. Nou heb ik dar probleem ook, en dat lijkt wel gewoon een probleem te zijn van XP. Want als ik op win2000 blijf (naar win200 of een ander OS) dan heb ik nergens last van, maar zit ik op een XP bak, en ga ik naar een andere XP bak, of een ander OS dan duurt het een hele tijd voor ik eindelijk kan bekijken welke mappen gedeelt staan op die andere PC. (als het al werkt, want ook dat is maar de vraag)

mijn mening, XP + netwerk zuigt!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-05 19:23
Je moet de XP wizard doorlopen en op het einde een netwerkdiskette maken, die uitvoeren op de 98 PC en voila het werkt :).

hoop ik

tvw

• gimpygibbon
  • Nu online
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 12:42:
De kabel is in goede staat en A-merk?

En als je bestanden uit wisselt tussen de verschillende computers met wat voor snelheid gaat dat dan?
Om ff te verduidelijken:
Ik maak gebruik van wireless Compaq WL100 netwerk
(ok compaq = brak) :)

Ik heb de XP-pc nu helaas niet tot mijn beschikking, maar hoe check ik de snelheid van de bestandenuitwisseling?

Ik zal trouwens de netwerkdiskette nogmaals uitproberen!

BTW koffie:
Is het niet mogelijk een FAQje op te stellen over de problemen XP-9* netwerken...
Ik heb GOT reeds uitgeplozen, maar de oplossing niet gevonden ;)
Ook de Microsoft-newsgroups puilen uit van dit soort XP-9*vragen. :)

• gimpygibbon
  • Nu online
nog ff wat verdere info over netwerk

wireless lan compaq wl100

server:
PentiumIII 450 (win98)

clients:
Pentium III 450 (win98)
PentiumII 266 (win98)
Pentium III 450 (win98)
Pentium IV 2.0 Ghz (XP)

ADSL-internetverbinding (werkt ok via netwerk)

Netwerk (win98) werkt al 1 jaar uitstekend met ADSL-verbinding.

Probleem
Mappen inzien vanuit win98 naar XP: standaard binnen x tellen
Mappen inzien vanuit XP naar win98: plusminus 25 sec.

Hoe kan dit (verholpen worden)?

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 08:04

nzyme

terror

<offtopic>
Probeer dus vooral met windows te werken ZONDER die verneukte #@$$#^ wizards ! Tis veeeeeeeeeel beter als je weet wat er gebeurd achter de schermen, en niet het vuile werk door zo'n wizard laat opknappen. Maarja, dat vind ik dan...
</offtopic>

En je ken met netspeed je snelheid wel meten, is freeware. Zoek maar op google naar "netspeed" dan vin jem wel.

[ Voor 17% gewijzigd door nzyme op 17-02-2003 14:02 ]

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

De PC's zien elkaar toch gewoon???
Dus neem ik aan dat je ook bestanden van de ene naar de andere slepen.

Hoe dat je dat kan checken ?!?!?!?!? Gewoon een bestand mp3 of avi (of wat jij wil) van ene PC naar andere PC kopieren?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 14:17 ]

• gimpygibbon
  • Nu online
Probleem is opgelost...

XP-PC was weer tot mijn beschikking
In plaats van de XP-compatible Compaq-WL100software heb ik de (oude) 98-compatible installatiesoftware geïnstalleerd op de XP-pc. Nu werkt 't goed...

Suf but true...
Brakke compaq software... Maak dan geen XP-compatible software :(

Bedankt voor hulp!!!

Pagina: 1