chello opzeggen en adsl nemen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 573 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 07:45
dag mensen,

Wij zijn hier thuis dus van plan om met kabel te stoppen en ADSL (Cistron MAXXX)te nemen. Nu vraag ik me dat af hoe we precies te werken moeten gaan. (ben nogal n00b op dit gebied). We hebben thuis dus Internet (chello) en de telefoon van UPC via de kabel. Hoe zit het met het regelen hiervan om ADSL te nemen? Heb iets begrepen dat je een normale telefoonlijn nodig hebt? Kan ik die weer aanvragen? Gaat dat zonder problemen? Hoe zit het dan met het opzeggen van de telefoonlijn en internet van UPC? Duurt het opzeggen en het aanvragen lang? Kon niet echt veel hier over in de search vinden.
aub niet flamen ik ben nogal n00b op dit gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb je zo ie zo een normale telefoon lijn nodig dus kan je nooit met je adsl modem op de kabel telefoon lijn van UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-03-2021
Waarom wil je ADSL nemen?

De kosten voor ADSL zijn hoger terwijl de snelheid dat vaak niet is. Je hebt inderdaad buiten een provider die ADSL ondersteunt ook een KPN verbinding nodig. Dit mag zowel analoog als ISDN zijn. Een analoge telefoonlijn van UPC voldoet niet. Je hebt dus kosten voor het aansluiten van ADSL en een analoge / ISDN - lijn van de KPN, maar op gebied van snelheid ga je er niet echt veel op vooruit. Waarom waarom? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:14

JdM

Humbled

check je contractgegevens van UPC eens, er zit een opzegtermijn op zowel chello als priority, daarna kun je gewoon weer KPN laten komen voor een telefoonlijn, waarna je daarna weer ADSL kunt aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
oke dat snap ik
maar hoe moet ik het nou regelen mbt het opzeggen van die kabellijn van UPC en het nemen van een normale telefoonlijn? kan ik zonder gedonder weer op een KPN telefoonlijn komen. (heb het vroeger wel tenslotte verlaten)

[ Voor 28% gewijzigd door PhuSioN op 16-02-2003 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een analoge lijn van KPN laten aanleggen, zodra die werkt priority telefoon deruit, daarna ADSL aanvragen, zodra die werkt, chello deruit

altijd zorgen dat je een werkbaar systeem hebt, anders zul je zien, de duivel speelt er mee, dat je zonder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

patryk schreef op 16 februari 2003 @ 23:23:
oke dat snap ik
maar hoe moet ik het nou regelen mbt het opzeggen van die kabellijn van UPC en het nemen van een normale telefoonlijn? kan ik zonder gedonder weer op een KPN telefoonlijn komen. (heb het vroeger wel tenslotte verlaten)
Kpn bellen om een afspraak te maken om de telefoon weer aan te laten sluiten, upc bellen om telefoon en kabel daar op te laten zeggen. Als alles is aangesloten met cistron adsl regelen... Zo moeilijk kan het niet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neo_revisited schreef op 16 February 2003 @ 23:23:

De kosten voor ADSL zijn hoger terwijl de snelheid dat vaak niet is. Je hebt inderdaad buiten een provider die ADSL ondersteunt ook een KPN verbinding nodig. Dit mag zowel analoog als ISDN zijn. Een analoge telefoonlijn van UPC voldoet niet. Je hebt dus kosten voor het aansluiten van ADSL en een analoge / ISDN - lijn van de KPN, maar op gebied van snelheid ga je er niet echt veel op vooruit. Waarom waarom? |:(
Ik had chello. 1.5 Mbit zeg maar. Ik ben gaan verhuizen en heb toen Cistron MAXX genomen. Dat is een slordige 8.0 Mbit zeg maar :*)

Inderdaad, je bent wat duurder uit. Naah. Voor die snelheid maakt mij dat ook niks uit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
oke thnx voor zo ver

zijn hier trouwens kosten aanverbonden bij het opzeggen? en bij het aansluiten bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Dat gaat je een boel geld kosten, opnieuw een KPN telefoonaansluiting regelen kost je al gauw € 100. Dan nog de installatiekosten van ADSL.....daar kun je wel een aantal maanden chello van betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Neo_revisited schreef op 16 February 2003 @ 23:23:

ivm met vele mensen die bij mij in straat ook chello hebben en die gaan schelden op mijn omdat ik aan het dl-en ben. (en dat het internet delen met de buren voor ruzies zorgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
MegaJurk schreef op 16 februari 2003 @ 23:34:
Dat gaat je een boel geld kosten, opnieuw een KPN telefoonaansluiting regelen kost je al gauw € 100. Dan nog de installatiekosten van ADSL.....daar kun je wel een aantal maanden chello van betalen
geld boeit nu ff niet
wil eindelijk van het gezeur af zijn van andere mensen hier in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Niet online
Gir schreef op 16 February 2003 @ 23:27:
[...]

Kpn bellen om een afspraak te maken om de telefoon weer aan te laten sluiten, upc bellen om telefoon en kabel daar op te laten zeggen.
Wat je dus niet moet doen is upc bellen om je telefoon te laten afsluiten
Je belt de kpn op met de melding dat je terug wilt naar hun.
Zij zeggen het contract op met UPC , niet jij.
Dit duurt ongeveer 3 weken. ligt aan de drukte die er is.
daarna neem je cistron en je moet er van uit gaan dat dit best wel lang kan duren voor dat je dat daadwerkelijk hebt.
Zodra je bericht hebt van Cistron dat de aansluiting een feit zeg je chello op.
Je loopt de kans dat je 2 isp's hebt op een bepaald moment, dit moment duurt max 1 maand.

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chello opzeggen gaat per hele maand , ik heb sinds Donderdag ADSL maar heb tot 31 maart ook nog een kabel aansluiting.
Gewoon aangetekend briefje sturen en dat zijn de enigste kosten met opzeggen , mits je nog steeds binnen je jaar contract zit want dan kan je tot eind van contract betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPC telefonie (het heet geen priority meer :D) heeft een contract voor een jaar, anders moet je alsnog de instalatie kosten betalen (+/-€100). Chello drie maand geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:13

jep

Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 23:48:
Chello opzeggen gaat per hele maand , ik heb sinds Donderdag ADSL maar heb tot 31 maart ook nog een kabel aansluiting.
Gewoon aangetekend briefje sturen en dat zijn de enigste kosten met opzeggen , mits je nog steeds binnen je jaar contract zit want dan kan je tot eind van contract betalen.
Ik belde en werd meteen keurig geholpen. Ik kon het telefonisch afzeggen en dat was keurig geregeld.

Nu lekker XS4ALL :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
moet ik ook nog letten op wat voor een soort abbo ik neem op de normale telefoon (basis/plus/budget). heeft het zeg maar dan nog invloed bij het nemen van een adsl verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ADSL in mijn postcode gebied te krijgen was, heb ik gelijk me Chello abo opgezecht en ADSL genomen, maar.....
Als nu iedereen overstapt naar ADSL, word kabel weer sneller en net zo stabiel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
docftp schreef op 16 February 2003 @ 23:42:
[...]

Wat je dus niet moet doen is upc bellen om je telefoon te laten afsluiten
Je belt de kpn op met de melding dat je terug wilt naar hun.
Zij zeggen het contract op met UPC , niet jij.
Dit duurt ongeveer 3 weken. ligt aan de drukte die er is.
weet je dit zeker? heb namelijk geen zin om zometeen dan met twee verschillende telefoonlijnen te zitten en dus ook een dubbele rekening te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep schreef op 17 February 2003 @ 00:15:
[...]

Ik belde en werd meteen keurig geholpen. Ik kon het telefonisch afzeggen en dat was keurig geregeld.

Nu lekker XS4ALL :).
hehe , ik had gebeld maar er werd verteld dat ik een schriftelijk moest opzeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 00:23:
[...]

hehe , ik had gebeld maar er werd verteld dat ik een schriftelijk moest opzeggen ;)
Er staat in de voorwaarde hoe je moet opzeggen, maar dat is meestal niet zo'n probleem... ik heb 1 klant gehad die gewoon niet meer betaalde, hij werd afgesloten maar kreeg geen rekening.... maar raad dit niemand aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambo-2001
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

er heeft eerder een topic gelopen op het GOT waarin naar voren kwam dat bij sommige providers het ook mogelijk is zonder abbonement van KPN , ADSL verkrijgbaar is hierbij was het wel de noodzaak dat er al een telefoonlijn ligt.

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 00:19:
Toen ADSL in mijn postcode gebied te krijgen was, heb ik gelijk me Chello abo opgezecht en ADSL genomen, maar.....
Als nu iedereen overstapt naar ADSL, word kabel weer sneller en net zo stabiel :P
bij mij zit het zo;

Thuis - chello
Internet delen met buurman 1
Buurman 2 zelf chello. Veel online gamen snachts samen met buurvrouw 2.
Verder in straat ook nog veel meer mensen met chello.
Ik veel 'emule' dus veel upload/download --> buurman 1 klagen te veel downloaden overdag. --> na veel geklaag erg boos worden.
We maken dus een afspraken dat ik van 23.30 tot 8.00 uur ga downloaden. (soms ga ik er dus over dat tijdstip heen)
Maar nu dus buurman 2 klagen dat i-net traaag is bij hem doordat ik te veel dl-en.
Buurman 2 chello bellen --> ik waarschuwing via mail gekregen van Chello.
Ik wordt het beu en wil dus van beide af --> Oplossing ADSL

[ Voor 4% gewijzigd door PhuSioN op 17-02-2003 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patryk schreef op 17 February 2003 @ 00:29:
[...]

bij mij zit het zo;

[situatie-schets]

Oplossing: iedereen chello voor zich nemen, misschien.... :? Ik zeg maar wat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patryk schreef op 17 February 2003 @ 00:29:
[...]

bij mij zit het zo;

Thuis - chello
Internet delen met buurman 1
Buurman 2 zelf chello. Veel online gamen snachts samen met buurvrouw 2.
Verder in straat ook nog veel meer mensen met chello.
Ik veel 'emule' dus veel upload/download --> buurman 1 klagen te veel downloaden overdag. --> na veel geklaag erg boos worden.
We maken dus een afspraken dat ik van 23.30 tot 8.00 uur ga downloaden. (soms ga ik er dus over dat tijdstip heen)
Maar nu dus buurman 2 klagen dat i-net traaag is bij hem doordat ik te veel dl-en.
Buurman 2 chello bellen --> ik waarschuwing via mail gekregen van Chello.
Ja, dan is ADSL een leuke optie, maar als iedereen in jouw buurt nou ADSL neemt, moet jij op de kabel blijven :P

Dan is je bandbreedte wel leuk... maar ADSL bied ook al hele leuke pakketen, snelle upload (leuk voor gameserver of hosting) en snelle download (gegarandeerde snelheid, na wat verlies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patryk schreef op 17 February 2003 @ 00:18:
moet ik ook nog letten op wat voor een soort abbo ik neem op de normale telefoon (basis/plus/budget). heeft het zeg maar dan nog invloed bij het nemen van een adsl verbinding?
Zowel basis als plus kan, maar plus is duurder p/m.

Verder zou ik ervoor proberen te zorgen dat je je telefoonnummer van UPC mee kan nemen naar KPN. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 00:40:
[...]

Ja, dan is ADSL een leuke optie, maar als iedereen in jouw buurt nou ADSL neemt, moet jij op de kabel blijven :P

Dan is je bandbreedte wel leuk... maar ADSL bied ook al hele leuke pakketen, snelle upload (leuk voor gameserver of hosting) en snelle download (gegarandeerde snelheid, na wat verlies).
uiteraard ook daaraan gedacht ;) (7800kbit/s dl = O+ )denk niet dat iedereen hier opeens gaat overstappen op ADSL zo gauw ik het doe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patryk schreef op 17 February 2003 @ 00:44:
[...]
uiteraard ook daaraan gedacht ;) (7800kbit/s dl = O+ )denk niet dat iedereen hier opeens gaat overstappen op ADSL zo gauw ik het doe :P
Ik zou als ik jou was gewoon ADSL nemen, kwa prijs maakt het weinig uit. En dan kun je zoveel shareware programma's downen als je wilt, 24/7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 00:44:
[...]

Zowel basis als plus kan, maar plus is duurder p/m.

Verder zou ik ervoor proberen te zorgen dat je je telefoonnummer van UPC mee kan nemen naar KPN. ;)
hopen dat KPN dat wel ff doet dan ;) dit nummer wat we nu hebben komt tenslotte eigenlijk van hun af (meegenomen naar priority) ;)
zou ook wel O+ zijn als ze dat priority opzeggen bij het aansluiten van normale lijn van KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 00:48:
[...]

Ik zou als ik jou was gewoon ADSL nemen, kwa prijs maakt het weinig uit. En dan kun je zoveel shareware programma's downen als je wilt, 24/7 :P
enige beperking is de 100GB dl/ul limiet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patryk schreef op 17 February 2003 @ 00:49:
[...]
hopen dat KPN dat wel ff doet dan ;) dit nummer wat we nu hebben komt tenslotte eigenlijk van hun af (meegenomen naar priority) ;)
zou ook wel O+ zijn als ze dat priority opzeggen bij het aansluiten van normale lijn van KPN
Je kan dacht ik je nummer meenemen, ik heb dit zelf niet hoeven die. Ik had geen Priority. Maar ken wel mensen die nu gewoon weer via KPN bellen en eerst Priority belde maar waar het nummer hetzelfde van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patryk schreef op 17 February 2003 @ 00:51:
[...]

// Hangt helemaal van je provieder af :P

Ik moet me schamen voor me 2 posts na elkaar :X

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:03
Ja, je moet gewoon je buurman ook chello laten nemen, ben je van het gedonder af en scheelt je veel gedoe en gezeik met al dat overstappen, want geheid dat daar iets fout gaat. Chello heeft namelijk niet zo`n goede historie op dit gebied.
En als je toch al nachten download, maakt het niks uit of je nu 8 of 1.5 mbit hebt.
Enige positieve aan maxx-abo is boven chello dat je niet zo`n last hebt van download limieten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Morgen dan maar ff KPN bellen lijkt me. En dan maar hopen dat ik over enkele weken van al het gezeur af ben.
Waarschijnlijk kom ik nog wel met wat vragen dus niet gelijk een slotje opbeuken aub :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patryk schreef op 17 februari 2003 @ 00:58:
Morgen dan maar ff KPN bellen lijkt me. En dan maar hopen dat ik over enkele weken van al het gezeur af ben.
Waarschijnlijk kom ik nog wel met wat vragen dus niet gelijk een slotje opbeuken aub :P
Heb je al nagedacht over een provider en abo?! Of eerst overleggen met je buurman, want, wat neemt hij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik ben overgestapt. Heb chello een brief gestuurd en volgende maand gaat de auto incasso eraf. eens zien hoe lang het duurt voordat ze die modem op komen halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikbobo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 13:23
Ik ken een paar mensen die het modem gewoon nog steeds hebben ... (wel die 100 gulden terug :D).
Chello is ook met dat soort dingen slordig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
ehh.. volgens mij heeft chello net als de adsl providers een opzegtermijn van 1 jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
InterCC schreef op 17 February 2003 @ 09:06:
ehh.. volgens mij heeft chello net als de adsl providers een opzegtermijn van 1 jaar!
Ja met een nieuwe contract. Ik heb een opzegtermijn van 1 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 20:42
InterCC schreef op 17 February 2003 @ 09:06:
Als je een nieuw contract aangaat geldt dat voor minimaal 1 jaar. Na 1 jaar mag je vervolgens per maand opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Niet online
patryk schreef op 17 February 2003 @ 00:21:
[...]

weet je dit zeker? heb namelijk geen zin om zometeen dan met twee verschillende telefoonlijnen te zitten en dus ook een dubbele rekening te krijgen.
Ja dat weet ik zeker, ben zelf namelijk ook overgestapt naar adsl en zo hou je je nummer wat je nu hebt.
Wel zo handig namelijk

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chello is niet meer zo snel als het in de begintijd was, en ADSL (niet light) is dus net zo snel of sneller, maar zeker stabieler !
Als je Chello opzegt doe het ruim van tevoren. Ik had hem in november opgezegd, en de hufters hadden pas in februari tijd om het modem op te halen. Oftewel 2 maanden dubbel betalen :(
Ten derde kan je alleen schriftelijk opzeggen, dus hou daar ook rekening mee. En mail's alleen via de webportal (dus als je niet meer bent aangesloten kan je ook geen klacht of vraag sturen, maar ben je verplicht een uur lang aan de telefoon te hangen.)
Stelletje hufters daar :(
Stelletje hufters daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 10:29:
Ten derde kan je alleen schriftelijk opzeggen, dus hou daar ook rekening mee. En
Ik heb vorig jaar augustus gewoon via die webportal opgezegd. Er nog even achteraan gebeld of het aangekomen was en dat was alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 10:29:
Ik had hem in november opgezegd, en de hufters hadden pas in februari tijd om het modem op te halen. Oftewel 2 maanden dubbel betalen :(
Had je niet mee akkoord moeten gaan. Dat jij het modem nog in huis hebt betekend namelijk niet dat je abonnements geld verschuldigd bent, hoewel chello je graag iets anders wil laten geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kpn terug nemen en dan asld aanvragen,als je asdl heb chello opzeggen,aangetekend versturen en dat goed bewaren chello kenende en als je marzel heb dan is het binnen een maand voorbij maar ik heb in oktober chello opgezegt en kan nog steeds internetten via chello al doen we dat niet.
Pas vooral dan op je rekeningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Sponz schreef op 17 februari 2003 @ 12:19:
[...]

Had je niet mee akkoord moeten gaan. Dat jij het modem nog in huis hebt betekend namelijk niet dat je abonnements geld verschuldigd bent, hoewel chello je graag iets anders wil laten geloven.
Inderdaad. Zoiets moet je nooit betalen. Van mij mogen ze dat modem lekker laten staan, maar ik betaal niet langer. 27 februari heb ik de monteurs-afspraak om 't zooitje op te komen laten halen; ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
thnx voor de info guys
maar je de ene zegt dat je alleen via schrift kan opzeggen en de ander dat het ook via de phone kan. tis dus niet echt duidelijk.
wel verrot trouwens dat het zo lang moet duren voordat die knakkers van chello de lijn daadwerkelijk afsluiten. mij zie je echt niet dokken voor dingen die ik niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
sverzijl schreef op 17 February 2003 @ 10:41:
[...]

Ik heb vorig jaar augustus gewoon via die webportal opgezegd. Er nog even achteraan gebeld of het aangekomen was en dat was alles.
wat bedoel je met die webportal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

Met eMule kun je toch een maximale download en upload instellen? Zolang je binnen je data-limiet blijft kan Chello dan toch ook niet zeiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind de reden die je opgeeft om naar adsl te gaan maar wazig, maar hey het is jou keuze.

Chello is namelijk wel zeker berekend op meerdere mensen in 1 straat!
Voorbeeld:
Mijn buurman links en rechts hebben chello, ik heb 2 (ja TWEE) chello modems op 1 aansluitingen staan (is van mijn broer maar die zit tijdelijk in het buitenland).
Als we met zijn vieren gaan downloaden gaat het gewoon nog net zo snel als dat er 1 download. Het wordt anders als je met een man of 30 tot 40 tegelijkertijd gaan downloaden.
Ook zou het me worst wezen dat mijn buurman niet kan gamen als ik aan het downloaden ben, hij betaald abo geld aan chello (net als ik) dus klaagt ie maar bij Chello. Ik heb net zoveel recht om te downloaden als een ander!

Maargoed, als ik de mogelijkheid zou krijgen om ook hier een 8mbit lijntje te nemen dan deed ik het ook! Wij moeten het hier alleen met chello doen, geen enkele adsl varaint verkrijgbaar.

En een tip voor dat opzeggen:
Wat dacht je om eens even te bellen naar KPN en te vragen hoe je dat kunt regelen. Denk dat je binnen 5 minuten een antwoord hebt die je zoekt! Upc bellen zou ik ook niet doen.
Natuurlijk eerst zorgen dat je telefoon is omgezet, zodra dat is gebeurd kun je adsl aanvragen. Weet je de datum van aansluiting zeg je je Chello aangetekend op zodat je maar max. 1 maand alles dubbel hebt!

Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
patryk schreef op 17 februari 2003 @ 22:57:
[...]

wat bedoel je met die webportal?
members.chello.nl als ik me nog goed herinner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patryk schreef op 17 februari 2003 @ 00:51:
[...]

Ik download bij @home redelijk veel en kom volgens DU-meter niet boven de 50GB per maand. Als je de hele dag kazaa aanzet en download + nog 10 ftp's dan nkan het zijn dat je erover gaat. Maar het hoogste wat ik haalde was 60Gb per maand en dat was 24/5 downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patryk schreef op 17 February 2003 @ 22:56:
thnx voor de info guys
maar je de ene zegt dat je alleen via schrift kan opzeggen en de ander dat het ook via de phone kan. tis dus niet echt duidelijk.
wel verrot trouwens dat het zo lang moet duren voordat die knakkers van chello de lijn daadwerkelijk afsluiten. mij zie je echt niet dokken voor dingen die ik niet gebruik.
van Chello ........

Artikel 20 Duur van de overeenkomst

20.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumtermijn van twaalf (12) maanden, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Daarna kan de Overeenkomst tussentijds tegen het einde van een kalendermaand worden beëindigd door schriftelijke opzegging met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste een (1) maand.

20.2 Opzegging per telefoon of e-mail is alleen geldig na schriftelijke bevestiging door UPC, waarbij de opzegtermijn gaat lopen op de datum van dagtekening van de schriftelijke bevestiging van UPC.

btw als je er even in verdiept heb je het zo gevonden op hun site :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libertarian
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
patryk schreef op 16 February 2003 @ 23:18:
dag mensen,

Wij zijn hier thuis dus van plan om met kabel te stoppen en ADSL (Cistron MAXXX)te nemen. Nu vraag ik me dat af hoe we precies te werken moeten gaan. (ben nogal n00b op dit gebied). We hebben thuis dus Internet (chello) en de telefoon van UPC via de kabel. Hoe zit het met het regelen hiervan om ADSL te nemen? Heb iets begrepen dat je een normale telefoonlijn nodig hebt? Kan ik die weer aanvragen? Gaat dat zonder problemen? Hoe zit het dan met het opzeggen van de telefoonlijn en internet van UPC? Duurt het opzeggen en het aanvragen lang? Kon niet echt veel hier over in de search vinden.
aub niet flamen ik ben nogal n00b op dit gebied
Ik ben met hetzelfde bezig. Je neemt de volgende stappen:
Je dient een telefoonlijn van KPN Telecom aan te vragen, en je kan kiezen om je nummer te porteren van UPC naar KPN Telecom. Je belt met 0800-0402 (KPN Telecom, voor nieuwe aanvragen ed.) en je zegt dat je een nieuwe telefoonlijn wilt en dat nu bij UPC zit en het nummer wil meenemen, je krijgt dan het contract thuis gestuurd en een machtiging tot opzeggen van UPC (KPN Telecom zegt dan je verbinding op en zorgt voor de nummer portering).

Waar je rekening mee dient te houden is, niet bij UPC Opzeggen maar KPN Telecom laten machtigen om UPC op te zeggen in verband met nummerportering.

Als dit alles is geregeld is en je telefoonlijn is opgeleverd dan kan je pas ADSL aanvragen.

Zo ging het bij mij, met een zelfde soort scenario.

Ik had ook telefonie en internet via de kabel, ik heb de eerste opgezegd en ISDN van KPN Telecom genomen en nu ADSL aangevraagd van DEMON. Ik wacht alleen met het opzeggen van mijn kabel totdat mijn ADSL is opgeleverd.

[ Voor 5% gewijzigd door Libertarian op 18-02-2003 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
nu heb ik nog een vraag

cistron heeft zelf modem die ze er bij kunnen leveren. moet ik die erbij nemen of beter zelf een modem kopen? momenteel hebben we een p166 met ipcop die zeg maar als router/firewall funcitoneerd en bij ons het internet deelt.

[ Voor 86% gewijzigd door PhuSioN op 19-02-2003 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is cheaper om zelf een modem te kopen.
Wees slim en neem een ethernet modem.
Een usb modem is slow omdat je processor erbij betrokken wordt.
Ik ga chello ook opzeggen en ga vanmiddag een aangetekende brief sturen.
Ik geloof dat er een wachttijd van 3 weken op ADSL zit.(bij mij tenminste)

Ik baal zo van chello..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 12:57
Geef je maar 1 tip: Wie schrijft die blijft !! Alle communicatie schriftelijk, ALLE post naar UPC / Chello / Priority aangetekend versturen....Bij UPC gaat er nog wel eens wat mis en daar wil je niet de dupe van worden.

Succes !

If you don't succeed at first, redefine succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Ik heb ondertussen 6x dezelfde brief verstuurd, zal toch wel goed gaan zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

ik heb niet het hele topic doorgenomen. Maar je moet gewoon voor opzeggen chello bellen, dan account gegevens wijzigen (optie 2). Dan gaat elk begin van de maand het opzegtermijn van 1 maand in... dus als je nu opzegt denk ik dat je pas 30 april afgesloten bent,je betaald chello voor het laatst dan op 1 april.

Mijn adsl heeft ongeveer 6 weken levertijd.. maar blijkt nu zelfs binnen 4 weken geleverd te zijn (demon dsl) en heb chello tot 31 maart. Mn adsl verw8 ik over 2 weken.

En over brieven schrijven... bij mij zei ze dat ik binnen enkele dagen een chello brief met bevestiging zou krijgen. Binnen 2 dagen binnen... gaat bij mij helemaal goed eigk :)

[ Voor 24% gewijzigd door Tutti-frutti op 28-02-2003 10:46 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Overlevering telefoonlijn is 3 weken. 2 weken later is dat pas vollidig in het systeem bekend en kan er linesharing in orde gemaakt worden. Dus reken maar op 8 weken.

Ik zou je chello lijn dus ff mooi laten liggen, tot dat je ADSL werkt! :) Ik heb 8 weken zonder gezeten, nou het was een bijna dood ervaring :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
I_Stealth_I schreef op 28 February 2003 @ 11:36:
Overlevering telefoonlijn is 3 weken. 2 weken later is dat pas vollidig in het systeem bekend en kan er linesharing in orde gemaakt worden. Dus reken maar op 8 weken.

Ik zou je chello lijn dus ff mooi laten liggen, tot dat je ADSL werkt! :) Ik heb 8 weken zonder gezeten, nou het was een bijna dood ervaring :)
Ik ken het, had ook zo'n bijna-dood ervaring ;)

20 dec Demon aangevraagd... Vanaf 31-12 waren ze aan t "linetesten"
Maar blijkbaar wou onze centrale niet echt, paar keer noodonderhoud geweest enz, ik was geloof ik de 1e bbned abbo hier...
Ik ondertussen per 1 mrt Chello opgezegd, zo van: owww, moet zat kunnen

Uiteindelijk ben ik 25-02 pas door de linetest gekomen.......

Dus voordat m'n lijn echt opgeleverd word ben ik ff verder

Maar gelukkig... Ik heb zelf nog wel een paar ADSL modems liggen, dus die erop geknupt, et voila: 't werkt... Zit sinds 25-02 dus op Demon, ondanks dat t nog nieteens opgeleverd is.

Gelukkig maar, want Chello komt ma. m'n modem ophalen!

Opzeggen was makkelijk: Aangetekende brief naar Nijmegen. 2 dagen later foon (had nr erbij gezet): Blabla, u wou opzeggen? - Ja, klopt - Ok, we sturen bevestiging, en ik wil afspraak maken tot ophalen modem.
Afspraak gemaakt, en 2 dagen later netjes schriftelijke bevestigin van opzegging + afspraak voor de modem bevestigd.

Opzeggen ging een stuk makkelijker dan aanmelden... Rare lui dat Chello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Al ben je een beetje snel met het zorgen dat je lijn beschikbaar is.... als je voor 31 maar een aanvraag kan indienen bij cistron heb je geen aansluitkosten. Probleem is dan wel dat je echt een vrije lijn moet hebben.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch heb ik het idee dat als je ADSL via het KPN netwerk neemt dat het aanvragen enzo wat sneller gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
bij ons zit dit er dus ook aan te komen, UPC dreigt met afsluiting voor een factuur van 2001 nb.....Allang voldaan, maar ze blijven maar afhouden. Me pa laat het telkens storneren maar het helpt allemaal geen zak...8 brieven geschreven..wordt je opgebeld

>ik heb jullie @&#*(&@*(^$#^&$# al 8 brieven gestuurd....
>>Brieven?
> JA JE WEET WEL DIE DINGEN VAN PAPIER ARGH

Ik hoop dat het opleveren van een analoge kpn-lijn weer een beetje vlot verloopt zodat evt de adsl aansluiting er met een x aantal weken kan zijn...

We beginnen hier ook al zo te balen van upc dat we denken aan overstappen maar bij afsluiting zit er niet veel anders meer op. Als ze de tv gvd maar niet afsluiten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 23:48:
Hm, ik heb 't dan niet aangetekend verzonden :(
Dom dom dom |:( |:( |:(

Denk dat ik er nog maar een aangetekende brief achteraan stuur...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Laatst online: 22:25
patryk schreef op 17 February 2003 @ 00:18:
Bij een ADSL verbinding mag je geen budget abbo nemen. Basis of Plus mag allebij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ha ha lol

let op : Chello te leuk om te stoppen

(althans dat vind chello dan)

doe idd maar aangetekend en stuur de rode kaart naar chello om je incasso te stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(kick hem maar ff omhoog, volgens mij is dit het meest recente chello/adsl topic)

Ik heb nu chello, en ik wil overstappen op Demon ADSL (2048/1024).

Ik ga vanavond Demon bellen of het mogelijk is om mijn verbinding 1 december te laten activeren en dat ik dan dus ook vanaf die maand betaal. Als ik dan chello op zeg, is het dan mogelijk om aan het eind van deze maand mijn verbinding te laten stoppen zodat ik niet dubbel hoef te betalen?

Of ziet chello de 1 maand opzeg termijn als 1 hele nieuwe maand, dus dat ik dan deze maand af maak, en daarna (december) nog een volle maand chello gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Volle maand moet je nog gebruiken, maar dat staat allemaal online beschreven. FF een keer de voorwaarden doorlezen joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mijn vader zit te twijfelen (ik wil wel graag adsl), omdat chello nu best goed loopt. Maar me pa ziet 1024/512 vs 1500/128 staan. Waarmee surf je sneller? Adsl van Demon of Chello? Ik gok op Demon vanwege de lage ping tijden maar me pa ziet minder download capaciteit staan.

Wie o wie kan me pa gerust stellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Ping-tijden zeggen niets over de snelheid bij het surfen. Het gaat natuurlijk om de snelheid waarmee webpagina's binnenkomen.

Overigens zijn de pingtijden bij Chello ook prima... hier wel tenminste.

Bijvoorbeeld 100 pings naar tweakers.net:
--- www.tweakers.net ping statistics ---
100 packets transmitted, 100 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 31.5/34.7/38.2 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerbenW schreef op 03 november 2003 @ 19:25:
Ping-tijden zeggen niets over de snelheid bij het surfen. Het gaat natuurlijk om de snelheid waarmee webpagina's binnenkomen.

Overigens zijn de pingtijden bij Chello ook prima... hier wel tenminste.

Bijvoorbeeld 100 pings naar tweakers.net:
--- www.tweakers.net ping statistics ---
100 packets transmitted, 100 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 31.5/34.7/38.2 ms
Daar ben ik het neit mee eens, als je round trip time oploopt naar 2500ms surf jij niet zo best meer, het klopt wel als je zegt dat rtt niet direct verbonden is aan bandbreedte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

GerbenW schreef op 03 november 2003 @ 19:25:
Ping-tijden zeggen niets over de snelheid bij het surfen.
Een ping van 200ms is al vervelend met surfem en het verschil tussen 20 en 80ms is op het forum ook voelbaar. Nou is forumsurfen wel een heel specialistisch soort surfen, maar pingtijden hebben er weldegelijk invloed op, boven de 150ms begint het toch een beetje stroperig te worden (elk onderdeel doet der dan gewoon 200ms over om maar begonnen te worden met laden, dat scheelt, al laadt IE er wel vele teglijk in en delen uit de cache).
Het gaat natuurlijk om de snelheid waarmee webpagina's binnenkomen.
Ja, en die komen no way op 100 of 150kbyte/seconde binnen, dat is de theoretisch maximale download bij downloaden van grotere bestanden, bij het downloaden van heel veel kleine bestanden, gaat het met een snelle upload toch wel een stukkie beter :). Ik weet bijna wel zeker dat demon 1/0,5mbit veel sneller surft dan chello met 1,5/0,128 mbit

[ Voor 42% gewijzigd door JvS op 09-11-2003 11:42 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou toch eerst een duidelijk overzichtje maken van de kosten tegenover de baten, zodat je neit voor financiele verassingen komt te staan of kleine lettertjes ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zolang me pa maar fatsoenlijk kan surfen vind tie et prima. Ik kan met ADSL toch een stuk lekkerder gamen, en als ik de verhalen mag geloven ligt Demon er bijna nooit uit. Dat is met Chello toch echt anders :)

Ik denk dat ik maar voor ADSL toch ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook Chello maar als Chello niks aan de upload snelheid gaat doen stap ik ook over op ADSL,vind de upload van Chello gewoon te weinig voor €49,95.
Voor minder heb je al 256 upload bij sommige ADSL aanbieders tegenover 128 bij Chello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Ik snap 't wel een beetje. Chello wil niet dat men servers gaat draaien, dan boeit 't ook niet als die upload niet zo snel is. Des al niet te min graven ze natuurlijk wel hun eigen graf ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 14:07:
Ik heb zelf ook Chello maar als Chello niks aan de upload snelheid gaat doen stap ik ook over op ADSL,vind de upload van Chello gewoon te weinig voor €49,95.
Voor minder heb je al 256 upload bij sommige ADSL aanbieders tegenover 128 bij Chello.
Lees voor €39,- heb je 512 upload...

Ik baal er ook van, maar deze ongein kost Chello klanten. En als je hier op het forum kijkt best wel veel klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja 1024 tov 1500 chello, hangt idd veel van je ping af.
Zo had ik een jaar terug nog chello in a2000 gebied met ping 2 ms en dat surft echt relax hoor, maar als chello in de avond een crap ping krijgt + packetloss dan vind ik 1024 adsl beter :)
Dus als ie stabiel is kan je beter chello houden, of gewoon 2048 adsl nemen en je merkt helemaal nooit meer een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb mijn chello classic ook omgeruild voor Demon 1024/512 a E 39,- per maand.

En ik ben super tevreden !
Ondanks dat de topsnelheid van down iets lager ligt is het vele malen sneller dan chello !

Geen hoge ping meer, geen trage verbinding rond de avond uren meer, super news server, nooit meer plat, gratiz helpdesk, en geen spook rekeningen meer en 10 euro per maand goedkoper !

Voor mij is chello volkomen verleden tijd :D

Het lijkt zelfs dat 100KB/sec downloaden @ demon 2x zo snel is als bij chello... De verbinding is veel stabieler.

Sites komen veel sneller binnen etc...

[ Voor 20% gewijzigd door jhead22 op 09-11-2003 17:27 ]

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 15:54
Ok, deze jongen wil nu ook ADSL :)

Maar!
Ik zit hier nog met Chello + UPC Telefonie.

Nu wil ik dus over op ADSL van KPN.

Eerst wil ik de prijzen even op een rijtje hebben.
Wat kost het bijvoorbeeld om mijn kpn aansluiting hier weer te activeren?
Heb al even op kpn.com gekeken maar kon niks vinden.

Hoezit het verder met opzeggen van chello? kost dit ook nog geld? hoeveel geld krijg ik terug als mijn modem wordt opgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Yohost! schreef op 27 november 2003 @ 21:09:
Ok, deze jongen wil nu ook ADSL :)

Maar!
Ik zit hier nog met Chello + UPC Telefonie.

Nu wil ik dus over op ADSL van KPN.

Eerst wil ik de prijzen even op een rijtje hebben.
Wat kost het bijvoorbeeld om mijn kpn aansluiting hier weer te activeren?
Heb al even op kpn.com gekeken maar kon niks vinden.

Hoezit het verder met opzeggen van chello? kost dit ook nog geld? hoeveel geld krijg ik terug als mijn modem wordt opgehaald?
Het aansluiten van je KPN-lijn kost je 45 euro en een beetje. De borgen van je modem is als het goed is ook 45 euro en een beetje :)

Ik ben er zelf ook mee bezig, ik heb het helemaal gehad hiero met upc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Ben net een paar dagen geleden overgestapt van chello classic naar tweakdsl ProDSL 2048/1024

Wat een verschil zeg pings naar gameservers zijn super low en alles loopt gewoon een stuk sneller en stabieler en veel meer bandbreedte ofcourse, zelfs wanneer je dik gaat uppen blijft alles gewoon stabiel..

[ Voor 16% gewijzigd door _MaLa_ op 28-11-2003 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik heb hier Chello (A'dam Centrum). Ping naar www.tweakers.net:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=8ms TTL=246

Ping statistics for 213.239.154.35:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 8ms, Maximum = 8ms, Average = 8ms

Ik zit ook te twijfelen of ik over zal stappen naar ADSL, maar ik vrees dat ik er wat betreft ping tijden zelfs op achteruit ga. Ben benieuwd wat ik met KPN en BBNed haal. Bovendien is het nu 14:00, misschien dat ik 's avonds niet zulke resultaten haal.

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mboots schreef op 28 november 2003 @ 14:07:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

Minimum = 8ms, Maximum = 8ms, Average = 8ms

Ik zit ook te twijfelen of ik over zal stappen naar ADSL, maar ik vrees dat ik er wat betreft ping tijden zelfs op achteruit ga. Ben benieuwd wat ik met KPN en BBNed haal. Bovendien is het nu 14:00, misschien dat ik 's avonds niet zulke resultaten haal.
Met TweakDsl heb je die ping x2, ik had vroeger a2000 ook in amsterdam en haalde toen regelmatig pings van 2ms, zo een oude lancity modem.
Als het eenmaal druk werd op de kabel.. was die ping x10 gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:10
_MaLa_ schreef op 28 november 2003 @ 10:19:
Ben net een paar dagen geleden overgestapt van chello classic naar tweakdsl ProDSL 2048/1024

Wat een verschil zeg pings naar gameservers zijn super low en alles loopt gewoon een stuk sneller en stabieler en veel meer bandbreedte ofcourse, zelfs wanneer je dik gaat uppen blijft alles gewoon stabiel..
Wordt dit dan in half januari 4096 :?
Ik ben ook aan het zoeken naar een nieuwe provider dus ben benieuwd!
Btw, geldt de snelheidsverhoging voor elke provider met KPN :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
MyNameIs schreef op 28 november 2003 @ 14:35:
[...]

Wordt dit dan in februari 4096 :?
Ik ben ook aan het zoeken naar een nieuwe provider dus ben benieuwd!
Btw, geldt de snelheidsverhoging voor elke provider met KPN :?
Nee de snelheidsverhogingen gelden alleen voor kpn providers b.v planet, tweakdsl is kpn tot de centrale en dan gaat het over op bbned... die bepaald ook uiteindelijk snelheid en overboeking.

tweakdsl heeft nu wel leuke aanbieding alle abos dubbel zo snel het eerste jaar special hcc dagen aanbieding :o

[rml][ ADSL] KPN vs BBned[/rml]

[ Voor 7% gewijzigd door _MaLa_ op 28-11-2003 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patryk :

Ik ben het helemaal eens ik zou ook adsl boven chello kiezen ik heb zelf adsl
wanadoo-Lite dat is echt super je haalt zo'n pakketje met erin modem en registratie bende, bij je dichtsbijzijnde pc
shop ( voor beeld mediamarkt ) koop het douw het activeer cdtje in je pc activeer je account wacht een week of 2 voor de splitter van kpn, sluit aan die handel en internetten maar....

ik raad Wanadoo adsl-Lite of als dat te langzaam is Wanadoo adsl-basic
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
mboots schreef op 28 november 2003 @ 14:07:

XS4ALL Basic ADSL om 16.25:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=14ms TTL=247
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=15ms TTL=247

Minimum = 14ms, Maximum = 15ms, Average = 14ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
neographikal schreef op 28 november 2003 @ 10:10:
[...]Ik ben er zelf ook mee bezig, ik heb het helemaal gehad hiero met upc :)
Is het jou inmiddels gelukt om van UPC Telefonie terug te gaan naar KPN?

Zo ja, hoe heb je het geregeld. Ik zit er ook zwaar aan te denken namelijk om terug te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
mmedia schreef op 29 november 2003 @ 16:11:
[...]
Is het jou inmiddels gelukt om van UPC Telefonie terug te gaan naar KPN?

Zo ja, hoe heb je het geregeld. Ik zit er ook zwaar aan te denken namelijk om terug te gaan...
Nee ook hier moet het nog gaan gebeuren, ben benieuwd hoe moeilijk dat gaat worden inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Trouwens een vraagje. :) Als je overstapt van Chello naar Adsl dan behoudt je toch je Ethernetmodem + UTP kabels lijkt me?

En kun je die dan ook weer gebruiken voor ADSL of kan dat niet? (UTP kabel wel hetzelfde etc?)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
schnumi schreef op 29 november 2003 @ 21:13:
Trouwens een vraagje. :) Als je overstapt van Chello naar Adsl dan behoudt je toch je Ethernetmodem + UTP kabels lijkt me?

En kun je die dan ook weer gebruiken voor ADSL of kan dat niet? (UTP kabel wel hetzelfde etc?)
UTP kan je uiteraard gebruiken, modem wordt vervangen. ADSL is heel wat anders dan kabelinternet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ook ik ga waarschijnlijk de overstap maken van Chello naar ADSL maar wacht nog ff op een mailtje of ze nog wat aan de snelheid of prijs gaan doen,zal wel weer een raar antwoord terug krijgen of helemaal niks.
Ik denk dat ik naar Planet ga,die hebben momenteel een mooie aanbieding plus dat je elk jaar 3€ korting krijgt(max 3 jaar dus na 3 jaar 9€ korting) maar als iemand nog een betere deal weet let me know. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schnumi schreef op 29 november 2003 @ 21:13:

Eh heb je hiervoor geen borg moeten betalen,ik moest 100 gulden borg betalen voor de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Nu, ik heb de beslissing al genomen, vanaf januari heb ik hier ook ADSL. Want als je op Chello moet wachten voor meer snelheid... :X Ik heb Chello nog niet opgezegd, doe ik volgende maand wel, want zonder internet is niet zo fijn vind ik.. :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:14
Ik heb ook adsl aangevraagt, bij xs4all.Chello is hier opzich wel snel de pings zijn goed(tweakers gemiddelt 7 ms)maar zo instabiel als de pest.Dus hopelijk word het allemaal snel geklaard en zit ik over 1 maandje te adsl'en

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Laatst online: 12-09 20:44

cruncher

wanna crunch someone?

Chello opzeggen en adsl nemen was de beste aktie van mij dit jaar. Wat een geploeter met chello. Vooral in de avonduren haalde ik trieste snelheden max 30 kb/sec. daarbuiten nooit meer dan 90 kb/sec. Nu een heerlijk stabiele verbinding. en altijd up en max niet ver beneden mogelijkheden (xs4all basic, 32 kb up en 110 down.)

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
C:\Documents and Settings\neo>ping tweakers.net

Pingen naar tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=25 ms TTL=247
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=24 ms TTL=247
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=25 ms TTL=247
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=23 ms TTL=247

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 23ms, Maximum = 25ms, Gemiddelde = 24ms

Zelfs om 1:00 's nachts op een zaterdag kunnen ze nog geens eens pings onder de 20 leveren hier... Download zit niet eens aan z'n max, op servers waar ik vanaf surfnet een dikke 6MB/s vanaf haal.

Sorry maar ik heb het gehad met chello en z'n brakke QoS, netwerk en pings. ADSL here i come, vraag is alleen of het KPN of BBNed gaat worden, maar ik heb nog tot maart de tijd. Misschien dat BBNed meegaat met de acties van de KPN :)
Pagina: 1 2 Laatste