chello opzeggen en adsl nemen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 575 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Voor de tweakers die zich afvragen of het lastig is om van UPC af te komen....VRESELIJK LASTIG, het abbo ben je zo kwijt, alleen blijven ze tot in de eeuwigheid achtevolgen met spookrekeningen. Raad jullie dus wel aan om alle correspondentie omtrent opzeggen van deze abbo's(zowel tel als chello) goed te bewaren.

Voor diegene die het kunnen missen is het 2Mbit/1Mbit voor 55€ van Demon echt een aanrader.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
hey Mala, wat doe jij hier in dit antiek ouwe topic? :P

Ik heb nu dus ook chello classic, maar ga overstappen naar Fast-XS. Chello wordt steeds slomer. Plus het gezeik en de vage FUP... :'(

Fast-XS 2048/1024 kost het zelfde, is sneller d/l met lagere ping, upload is way high, geen gezeik met FUP, echt zonder limiet dus, en eindelijk weer eens van alle spam af. Overstappen kost ook nog eens niks want voor 1 dec geen installatiekosten en gratis router (E-tech weliswaar).
Sterker nog: ik krijg mijn borg terug van mijn modem.

Mijn vriendin heb ik al eerder opgegeven voor 1024/512 voor €38/mnd en eerste 6mnd €18 en geen inst.k. en gratis modem. Die werd helemaal zenuwachtig van alle spookrekeningen (rekeningen voor 3 accounts!!). Die is er speciaal voor lid van de consumentenbond geworden. Eindelijk rust!

Nu nog een satelietantenne en: dag UPC!!! _/-o_

oh ja, over dat opzeggen, nu maar hopen dat ze mijn moeder niet van de tv afsluiten :X
Bij UPC moet je een kopie van al je correspondentie bewaren. Die financiele afdeling snapt er echt geen ene f*ck van waar ze mee bezig zijn. Daarom moet je er juist weg.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 01:19 . Reden: opzeggen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 01:15:
offtopic:

Ik heb nu dus ook chello classic, maar ga overstappen naar Fast-XS. Chello wordt steeds slomer. Plus het gezeik en de vage FUP... :'(

Fast-XS 2048/1024 kost het zelfde, is sneller d/l met lagere ping, upload is way high, geen gezeik met FUP, echt zonder limiet dus, en eindelijk weer eens van alle spam af. Overstappen kost ook nog eens niks want voor 1 dec geen installatiekosten en gratis router (E-tech weliswaar).

Mijn vriendin heb ik al eerder opgegeven voor 1024/512 voor €38/mnd en eerste 6mnd €18 en geen inst.k. en gratis modem. Die werd helemaal zenuwachtig van alle spookrekeningen (rekeningen voor 3 accounts!!). Die is er speciaal voor lid van de consumentenbond geworden. Eindelijk rust!

oh ja, over dat opzeggen, nu maar hopen dat ze mijn moeder niet van de tv afsluiten :X
Bij UPC moet je een kopie van al je correspondentie bewaren. Die financiele afdeling snapt er echt geen ene f*ck van waar ze mee bezig zijn. Daarom moet je er juist weg.
offtopic:
Hoi Jeep de buurman :D

Je zit bij mij in de same regio was ook super slow hier en 2048/1024 is echt een verbetering. Je kan natuurlijk ook effe wachten en kijken hoe het bij je vriendin bevalt qua fast xs de oplevering en service maar dat zal wel goed zitten en dan het nemen..

Je kan op de upc site een opzeg formulier in pdf downen en die moet je opsturen, na enkele dagen wachten krijg je response, de meeste bevelen aan om het modem weg te brengen naar een upc center...

[ Voor 5% gewijzigd door _MaLa_ op 30-11-2003 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 23:06:
[...]

Eh heb je hiervoor geen borg moeten betalen,ik moest 100 gulden borg betalen voor de modem.
Ja ik bedoel dus niet de modem in de meterkast maar gewoon in je pc. :) Moet je die ook teruggeven of mag je die houden?
onsgeluk schreef op 30 november 2003 @ 01:05:
Voor de tweakers die zich afvragen of het lastig is om van UPC af te komen....VRESELIJK LASTIG, het abbo ben je zo kwijt, alleen blijven ze tot in de eeuwigheid achtevolgen met spookrekeningen. Raad jullie dus wel aan om alle correspondentie omtrent opzeggen van deze abbo's(zowel tel als chello) goed te bewaren.

Voor diegene die het kunnen missen is het 2Mbit/1Mbit voor 55€ van Demon echt een aanrader.
Daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Dat je achteraf allemaal gezeur gaat krijgen.
neographikal schreef op 29 november 2003 @ 23:00:
[...]

UTP kan je uiteraard gebruiken, modem wordt vervangen. ADSL is heel wat anders dan kabelinternet
Mooi dus de kabel door plafond etc kan blijven liggen. :P Trouwens met het modem bedoel ik niet die in de meterkast waar je je coax etc in moet doen maar de modem in je pc. Kun je die wel houden/blijven gebruiken of moet chello die ook weer terughebben? :)

[ Voor 77% gewijzigd door schnumi op 30-11-2003 11:34 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
schnumi schreef op 30 november 2003 @ 11:25:
Mooi dus de kabel door plafond etc kan blijven liggen. :P Trouwens met het modem bedoel ik niet die in de meterkast waar je je coax etc in moet doen maar de modem in je pc. Kun je die wel houden/blijven gebruiken of moet chello die ook weer terughebben? :)
Dat is de netwerkkaart :) Maar over het algemeen willen ze die niet terug. En anders koop je voor 8 euro een realtekje. Probleem opgelost :)
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 01:15:
offtopic:

Kan je me eens een traceroute sturen vanaf het fast-xs adsl gebeuren naar tweakers.net? Ik ben benieuwd wat voor netwerk ze hebben (traceroute naar de site loopt naar level3). De prijzen zijn prachtig maar ik wil wel weten wat voor netwerk het is.

Demon zou je dan wat meer betalen, maar van Demon weet ik dat het netwerk perfect is en de service gewoon goed te noemen is. Hoe zit dat bij deze gasten?

edit: Laat maar, ik zie het al. Scholier ofzo die aan resellen doet. Demon it is, of KPN moet echt supergoedkoop worden :)

Hmm ik zit net op speedtest.nl rond te neuzen maar de snelheid is niet altijd helemaal jofel zo te zien, en er zijn volgens mij nogal weinig gebruikers.

[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 30-11-2003 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon alles opzeggen bij upc.
want voor adsl heb je een KPN telefoonlijn nodig.

maar houdt er wel rekening mee dat upc jou niet terugbetaald. Dingen zoals Borg voor de modem hoef je niet terug te verwachten. Ik ken nu al 7 mensen die chello hebben opgezegd, en die moeten nu nog steeds wachten op de borg. (sommige al meer dan een jaar)

En telefoon via chello, kijk uit voor spookrekeningen. Want daar zijn ze goed in als je opzegt.

en als je dan eenmaal KPN hebt dan kun je adsl aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taxman
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 14:08
Mooie XS4ALL aanbieding op de HCC: gratis wireless Alcatel router incl. PCMCIA-kaart voor de laptop :)
Heb alleen gisteravond Chello via mail opgezegd, brief gaat zo met de post mee. Hoop dat ze me per 31-12-2003 willen afsluiten, anders wordt het 31-1-2004....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Taxman schreef op 30 november 2003 @ 12:24:
Mooie XS4ALL aanbieding op de HCC: gratis wireless Alcatel router incl. PCMCIA-kaart voor de laptop :)
Heb alleen gisteravond Chello via mail opgezegd, brief gaat zo met de post mee. Hoop dat ze me per 31-12-2003 willen afsluiten, anders wordt het 31-1-2004....
Wat heb je percies in die brief gezet? :) Ik heb namelijk net ook xs4all basic adsl aangevraagt en nu moet ik dus nog die brief gaan schrijven en dan aangetekend opsturen.

Maar wat moet je er percies inzetten? Je telefoonnummer, adres enz zal wel maar voor de rest nog iets? Nog mensen met ervaring van het opzeggen van chello? :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Laatst online: 08-09 12:48
Dat is inderdaad een mooi aanbod. Ik zit flink te twijfelen want vandaag loopt die gewone aanbieding (gratis ADSL-modem) af bij XS4ALL. Weet iemand of die Alcatel router de nieuwe aanbieding gaat worden?
Als Chello nou eens snel zou reageren op die KPN-verlaging, zou het allemaal niet zo erg zijn. Zojuist nog eens gekeken maar ze vergelijken hun prijzen nog steeds met de ouwe KPN-prijzen, die ook nog bij KPN vermeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
(jarig!)
torp schreef op 30 november 2003 @ 19:40:
[...]

Als Chello nou eens snel zou reageren op die KPN-verlaging.
Hoop dat je verhoging bedoelt? :*)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Ja! Ach, ik laat het staan ;)

[ Voor 63% gewijzigd door torp op 30-11-2003 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taxman
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 14:08
Ik zou in je opzeggingsbrief aan Chello in ieder geval je klantnummer vermelden :)
In de voorwaarden staat dat je per het einde van de kalendermaand kunt opzeggen, en rekening moet houden met één kalendermaand opzegtermijn.

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Taxman schreef op 30 november 2003 @ 20:16:
Ik zou in je opzeggingsbrief aan Chello in ieder geval je klantnummer vermelden :)
In de voorwaarden staat dat je per het einde van de kalendermaand kunt opzeggen, en rekening moet houden met één kalendermaand opzegtermijn.

Suc6!
Das idd ook handig. :) Zal er ook maar in vermelden dat ze het liefst zo snel mogelijk telefonisch contact opnemen om een afspraak te maken voor het inleveren van de modem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

torp schreef op 30 november 2003 @ 19:40:
[...]

Weet iemand of die Alcatel router de nieuwe aanbieding gaat worden?
Uit mijn email contact met xs4all.

"De actie van het ethernet modem krijgt namelijk een verlenging tot eind december"

Ik zit nl ook nog steeds te twijfelen, vandaar mijn vraag aan xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
:) Ah, dat is goed om te weten!
:'( Maar jammer dat ik niet op die HCC-dagen was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga van Chello Classic naar Wanadoo lite (straks 1024 download en das zat + een FUP). scheelt 25 euro per maand. en snelheid met browsen merk je toch niet en qua downloaden is het alleen mp3 dus of dat er nu langer over doet of niet boeit me niet echt... (al zal dat in de praktijk wel meevallen omdat je toch gebonden bent aan de snelheid van de tegenpartij)

Ethernet Modem heb ik nog liggen en die ga ik effe tweaken naar eer Router, scheelt me ook weer wat centen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Hmmm... XS4ALL biedt nu ook een MultiPC modem gratis aan, maar de aansluitingskosten zijn weer gewoon 74,95. En dat noemen ze 'een feestelijke eindejaarsaanbieding'... :|
Toch maar even gemaild naar Chello wanneer ze gaan reageren op de KPN-verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Trouwens nog een klein vraagje. Er ligt nu dus zo'n UTP kabel (Cat 5) van Chello via mijn meterkast naar mijn pc (door het plafond) maar kan ik die dus gewoon weer gaan gebruiken voor ADSL?

Of moet je dan alsnog gaan kloten met die kabel?

[ Voor 4% gewijzigd door schnumi op 01-12-2003 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Die UTP kabel kan je idd gewoon gebruiken om het ADSL modem met een PC te verbinden.

Ik heb zelf overigens ook ADSL aangevraagd (bij XS4ALL) en ik heb gisteren dit opzeg formulier naar UPC verstuurd. Ik merk wel wat er gebeurd. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Joni op 01-12-2003 20:31 . Reden: btw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Hmm handig zeg! Dit formulier vul ik ook in en stuur ik met de brief op. Dan zullen ze het toch wel doorhebben denk ik. :P

btw: ik vroeg dat trouwens omdat ik ergens iets las over cross/straight kabel en ik geen zin heb om te gaan kloten met die kabel. :P

[ Voor 36% gewijzigd door schnumi op 01-12-2003 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit formulier ook geschikt voor de regio Amsterdam,ik zie namelijk allerlei andere regio's op de brief staan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Mijn upc abonnement liep af per 20-11. Zouden 'smorgens tussen 8-12 uur
mijn modem komen halen. Ik heb niemand gezien en wel apart vrij genomen.

Ik zie het wel, maar neem niet weer vrij voor die gasten.
Ben benieuwd naar de eindafrekening, of ik wel mijn 100 gulden terug krijg, die ik ooit betaald heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 08:16

orca

Zwem goed, Broeder.....

ik ben met modem en al naar zo'n chello service-winkel gegaan en daar hebben ze mijn afmelding direct aangenomen en verwerkt. ik zit nog wel vast aan de maand opzegtermijn (na pakweg 5 jaar) maar die is ook zo voorbij.

gelukkig had ik nog gewoon kpn telefoon dus de demon adsl lag al klaar voordat ik naar de 'winkel' toeging. nu haal ik nog even de mail van 'beide' mailservers en dat zal straks ook wel ophouden. wat opvalt is dat vooral de mailserver van chello (zoals normaal) vaak niet reageerd...

ik ben erg blij met de overstap, soepeler en minder gezeik, en het 'voelt' sneller..

als digitenne ook in de flevopolder komt dan dump ik UPC helemaal m'n huis uit.

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vrij snel antwoord van Chello op m'n mailtje gekregen namelijk:

Hartelijk dank voor uw bericht. Uiteraard streven wij zowel op de korte- als de lange termijn naar optimale kwaliteit van onze producten. Helaas moeten wij u op dit moment
mededelen, dat er nog geen concrete plannen zijn om de snelheid te verhogen. Natuurlijk werkt UPC te allen tijde aan de verbetering van het product chello.

Helaas het is niet het antwoord wat ik gehoopt had te krijgen en ga dus ook over op ADSL,waarschijnlijk Planet.

Re Azqi:
volgens mij maakt Chello er een gewoonte van om afspraken niet na te komen,heb dit zelf al meerdere malen meegemaakt zonder dat ze even bellen dat ze niet komen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Ik heb vrij snel antwoord van Chello op m'n mailtje gekregen namelijk [...]
Ik heb dat antwoord nog niet gekregen maar 't zal dan nog wel komen... UPC kennende blijven ze natuurlijk zolang mogelijk hun campagne "wij zijn sneller/goedkoper dan KPN" volhouden en als ze merken dat het inzakt gaan ze pas reageren. Jammer. Wat eventueel zou kunnen helpen is dat ze massaal met klachten worden overspoeld maar dat hielp in het verleden ook niet veel...

[aanvulling] Pfff, kreeg ik eindelijk antwoord en ja hoor, sturen ze gewoon een standaardtekst dat Chello nog steeds de beste kwaliteit/prijsverhouding heeft blablabla en dat ze veel meer bieden dan andere providers met allerlei aanvullende diensten blablabla. Ik kreeg weer echt het oude Chello-gevoel! Na een pissig mailtje terug eindelijk een antwoord op mijn vraag (binnen een paar uur, het moet gezegd: de reactiesnelheid is een stuk beter dan voorheen, ook met de telefonische helpdesk). Voor de volledigheid hun antwoord. Misschien probeer ik een lichtpuntje te zien waar het niet is, maar ik vind het wel opvallend dat het antwoord niet letterlijk hetzelfde is als hierboven bij rjw.

" Onze excuses voor de ontstane onduidelijkheid n.a.v. ons vorig schrijven.
Als antwoord op uw vraag, kunnen wij u mededelen, dat chello vooralsnog niet de up- en/of downloadsnelheid aanpast. Mocht dit echter in de nabije toekomst veranderen dan zullen wij onze klanten uiteraard hiervan op de hoogte brengen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

Nou, ze hebben nog een paar weken de tijd om hun mening te wijzigen, als ik weg ben kom ik zeker niet terug.[/aanvulling]

[ Voor 57% gewijzigd door torp op 02-12-2003 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit nog even te wachten tot mijn 8/1 mbit A 50 euro lijntje gaat werken, en dan gaat chello ook de deur uit bij mij, na 6 jaar.
vroeger was het a2000, en echt retesnel, maar nu is het om te huilen als je het afzet tegen adsl.
ik heb voor hetzelfde geld en bijna 10 keer snellere verbinding, nou dan is het een uitgemaakte zaak voor mij toch ??.
ik heb het pdf formulier al klaar liggen, dus ik zit dan effe 1 maand met twee lijnen maar dat is beter als geen verbinding.
kpn lijntje was in 5 werkdagen geregeld en opgeleverd, dus dat gaat erg goed tegenwoordig.
hopen dat chello het net zo goed doet, anders maar weer de directie mailen, want dat doet echt wonderen qua snelheid van handelen bij chello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of ik chello kan opgezeggen wanneer mijn IP-reeks door ISP's en bedrijven geblokeerd worden? Ik heb chello plus en een web-/ mail-server/ ftp-/ proxy-server en ik word schijtziek van de gebounde mailtjes. Chello maakt volgens mij gebruik van spamcop om geblokeerde adressen te checken.

Ik wil ADSL met statisch ip, backup mail-server bij provider, backup inbelverbinding, mogelijkheid tot meerdere public-ip's. Hier kan geen chello tegen op, toch? Check eens bij Internlnet, deze lijkt mij zeker OK, iemand ervaring qua snelheid, stabiliteit en service?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Dat van spamcop klopt.

Jij wordt daar misschien schijtziek van, anderen zijn des te blij met spamcop. Er komen zelfs mailtjes van klanten binnen die blij vertellen hoe ontzettend merkbaar het is. Lees dit niet als beschuldiging hoor, misschien sta je er wel onterecht op...
offtopic:
maar ik hou wel van je hoor, want je hebt een Commodore 64 ;]

[ Voor 89% gewijzigd door Bergen op 15-01-2004 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta niet op spamcop, alles zit is dichtgetimmerd. Neen, die klote ip-reeksen worden gewoon geblokeerd door ISP's en bedrijven waardoor ik geen mail kan sturen, dus niet goed gebruik van mijn server kan maken en dus niet goed gebuik kan maken van de voordelen die chello plus zou moeten bieden en dus mijn inziens een gebrekkig produkt heb. Ben het er mee eens; blokken die gasten met open-relay open-proxies en shit afsluiten en boete wegens overlast voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 14:05
ik ga chello ook opzeggen,
xs4all heeft nu 2048/320
en chello heeft 1528/128
en dat voor dezelfde prijs en daarbij is chello ook nog es supertraag.
daarbij heeft xs4all erg goede nieuwsservers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Laatst online: 12-09 22:28
Vanmiddag telefoontje gehad dat per 16-2 chello wordt afgesloten :)
Alleen nou ben ik een adsl (kpn, geen bbned beschikbaar hier) provider aan het zoeken. Is xs4all nog altijd het beste? Daar is het nu nog 37 euro voor 1024/320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
monkel schreef op 16 januari 2004 @ 18:52:
Vanmiddag telefoontje gehad dat per 16-2 chello wordt afgesloten :)
Alleen nou ben ik een adsl (kpn, geen bbned beschikbaar hier) provider aan het zoeken. Is xs4all nog altijd het beste? Daar is het nu nog 37 euro voor 1024/320
Zoals je zult begrijpen is "het beste" een enorm rekbaar en subjectief begrip. Het enige dat ik kan zeggen is dat je heel veel positieve ervaringen leest over xs4all. Heb hetzelf ook en kan het je zeker aanraden. [search=xs4all ervaring adsl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik wil ook mijn chellow opzeggen.

Er is alleen 1 groot probleem. Ik heb mijn chello email adres als de belangrijkste email adres gebruikt in de laatste 6 jaren. Dus al mijn belangrijke email komt in die mailbox.

Als ik chello nu opzeg ben ik dan ook mijn email adres kwijt?

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sperminator schreef op 05 februari 2004 @ 19:24:

Er is alleen 1 groot probleem. Ik heb mijn chello email adres als de belangrijkste email adres gebruikt in de laatste 6 jaren. Dus al mijn belangrijke email komt in die mailbox.

nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Ja, helaas wel.
(mijn abbo is eind januari afgelopen, maar mijn mailaccount is nog wel actief. Ik neem aan dat dit niet meer lang duurt...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:57

Maverick2001

Never look back

Dat lijkt me wel vrij logisch he.. als ze je account verwijderen is je email account ook verwijdert.

Je kan hopen dat ze die account niet verwijderen (vergeten ofzo), maar ik zou er zeker niet vanuit gaan... Dus er zit nix anders op dan al je contacten op de hoogte brengen dat je een nieuw adres krijgt....

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Pardon? :? Licht je uitgebreide antwoord nader toe aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou er niet te moeilijk over doen.. maar ik heb zelf al 1,5 jaar geen chello meer, en een maat van me 2 jaar zelfs.. en chello email adressen inclusief aliassen + webspace doet het ook, customer menu doet het ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 21:41:
Ik wou er niet te moeilijk over doen.. maar ik heb zelf al 1,5 jaar geen chello meer, en een maat van me 2 jaar zelfs.. en chello email adressen inclusief aliassen + webspace doet het ook, customer menu doet het ook nog.
Aha, dus het zou kunnen zijn dat mijn mailaccountje nog wel een tijdje (rekbaar begrip ;) ) blijft werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

belde chello mijnheer nav van mijn brief van 2 februari...
dat ik wilde opzeggen:
kon hem (het abbo) op datum van binnenkomst ( 16 febr) so much voor interne post..laten beeindigen op 16 maart ( tsja men had het wat druk intern: er waren nog al veel opzeggingen :).
mooi zo: iedereen bij chello weg en aan de adsl
nu kijken of ze de rekeningen mog blijven sturen; heb wel man's naam genoteerd

})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

ja, maar er gaan echt een hoop klantjes weg bij Chellow he? Naja nu word mijn adsl straks langzamer als ze nog een x moeten uitbreiden, door die uitbreiding, een week op halve snelheid gezeten, bah bah bah, maar nu weer strak 2mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmedia schreef op 05 februari 2004 @ 23:00:
[...]

Aha, dus het zou kunnen zijn dat mijn mailaccountje nog wel een tijdje (rekbaar begrip ;) ) blijft werken?
tuurlijk :)

sterker nog, bij chello is het heel goed mogelijk dat ook de internetaansluiting gewoon blijft werken en ze je modem nooit komen ophalen. gratis chello dus :)

helaas is het ook nog mogelijk dat er nog steeds geld afgeschreven wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 08:33:
belde chello mijnheer nav van mijn brief van 2 februari...
dat ik wilde opzeggen:
kon hem (het abbo) op datum van binnenkomst ( 16 febr) so much voor interne post..laten beeindigen op 16 maart ( tsja men had het wat druk intern: er waren nog al veel opzeggingen :).
mooi zo: iedereen bij chello weg en aan de adsl
nu kijken of ze de rekeningen mog blijven sturen; heb wel man's naam genoteerd

})
Chello is zoals gewoonlijk ook hier zwaar ruk bezig. Opgezegd, en geen bevestiging versturen... Die krijgt u een paar dagen van te voren.

PARDON? Wat heb ik er dan aan. Ik moet weten dat jullie die brief hebben ontvangen en verwerkt. Achterlijke lui daar, ik ben blij dat ik straks bij XS4All zit. Minder snel, maar tenminste stabiel en een goede helpdesk / service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

no problem
heb nu twee lijnen
een snelle adsl en chello

aangetekend schrijven naar Chello
naam van manneke bij chello

komen ze het modem ophalen of niet: niet belangrijk ( of wel...het bedrag er destijds voor betaald.)
rekeningen worden al helemaal niet meer betaald na de opzeg termijn.

heb er wel plezier in zo !
chello noemen we voortaan "sneu zo"
:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Ik heb nu Chello Classic, ben nu van plan ADSL te nemen wat kun je vergelijken met het Classic pakket en is sneller voor een goede prijs ? Ohja en geen datalimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

ik had chello in rotterdam vreewijk (en ik ga niet flamen :)) maar daar ben ik heeeel snel vanaf gegaan zodra er adsl kwam om precies te zijn. Ze hebben gewoon controle over de lijnen. Dus of je wel niet het internet opkomt. Mijn pa werd hier dus egt heel sjaggo van en belde die gasten op: "als jullie die gr*afzooi niet om 8 uur aan hebben ken je dat kl*teding van het veld afrapen". Tja misschien een btje een verbale man die pa van me, maar hij deed het gelijk weer! en bleef het doen. Welliswaar op 0,5 kb/s :Z anyways mijn ervaring met chello is dus niet te best en ik raad je aan ADSL te nemen

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 11:27:

heb er wel plezier in zo !
chello noemen we voortaan "sneu zo"
:7
wij noemde het kwello :p

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, de 50GB *kuch*limiet*kuch* FUP van chello drijft mij ook naar ADSL. Ik heb maar weer eens de kosten voor de diverse abbo's op een rijtje gezet.
Alleen providers met GEEN limiet, of een zeer ruime limiet (dus BBNed,BabyXL netwerk) staan hierbij.

Voor de newsservers geldt:
(dem) Demon: redelijke server, geen garantie op functionaliteit
(fxs) FastXS: geen news
(tby) Telebyte: momenteel geen newsserver, intentie is een werkende server
(twe) TweakDSL: zie Telebyte
(spx) SpeedXS: geen newsserver, tenzij je er voor betaald, flinke korting op payserver
(cls/pls) Classic/Plus met een niet functionerende newsserver (we hebben al chello, daarom geen rekening gehouden met aansluitkosten e.d.)

Totale kosten 1e jaar (inclusief modem,aansluitkosten,kortingen etc.)
fxs 1024/512 377
fxs 2048/1024 497
tby 1024/512 549
cls 599
twe 1024/512 618
dem 1024/512 643
fxs 8192/1024 689
spx 1024/512 707
tby 2048/1024 714
twe 2048/1024 719
tby 8192/1024 819
spx 2048/1024 827
dem 2048/1024 835
twe 8192/1024 839
spx 8192/1024 886
dem 8192/1024 955
pls 959

Na 3 jaar zijn de totale kosten:
fxs 1024/512 1288
tby 1024/512 1508
dem 1024/512 1579
fxs 2048/1024 1696
twe 1024/512 1697
spx 1024/512 1745
cls 1798
tby 2048/1024 2033
spx 2048/1024 2105
fxs 8192/1024 2128
dem 2048/1024 2155
twe 2048/1024 2158
spx 8192/1024 2283
tby 8192/1024 2378
dem 8192/1024 2515
twe 8192/1024 2518
pls 2878

Voor alle abbo's behalve chello: download zoveel je wilt.
Je ziet dat chello classic nog niet eens zo duur is, maar daar kan je dan ook het minste mee doen. Plus is belachelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Fast-XS lijkt de goedkoopste, maar daar waren zoveel problemen mee toch? Het begon in een aantal topics echt op oplichting te lijken: lijn wel aangelegd maar geen modem, of wel een modem maar geen ADSL-lijn, dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, helemaal fris is Fast-XS niet. Ik geloof dat alle BBNed providers toen problemen hadden om aan modems te komen, maar dat Fast-XS als enige smoesjes begon te verzinnen en later zelfs niets meer liet horen. Of die 'gedupeerde' gebruikers uiteindelijk ook werkelijk later aangesloten waren dan die van de andere isp's met dezelfde problemen weet ik niet. In ieder geval zijn ze nu zo goedkoop dat ik het niet vertrouw. Als ze daar een enkele reis naar de bahama's nemen zit je mooi te kijken met een maand abbo kosten kwijt en 2 maanden geen internet omdat het omschakelen naar een andere isp zo vlot gaat hier.
Ikzelf kies denk ik telebyte 2048/1024, of speedxs 1024/512 met 25/50GB nieuws/mnd.
Als Fast-XS net als SpeedXS ook een payserver zou aanbieden zou ik de gok nog durven nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke !
Kwello na 5 jaar weg...men kwam zelfs binnen de afgesproken tijd ( schriftelijke bevestiging) het modem ophalen. Nu nog zien dat ze het modem verrekenen en of mijn chello mails blijven bestaan
verder rustig ADSL en hoef geen puistjes meer te krijgen bij de naam Up...

een veel rustiger leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga dus xs4all nemen en ook chello opzeggen hoe kan ik nu het beste te werk gaan?

eerst adsl nemen en dan als ik bevestiging krijg met de datum pas chello opzeggen met een aangetekende brief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 15:20:
ik ga dus xs4all nemen en ook chello opzeggen hoe kan ik nu het beste te werk gaan?

eerst adsl nemen en dan als ik bevestiging krijg met de datum pas chello opzeggen met een aangetekende brief?
Ikzelf had ADSL van XS4all binnen 12 dagen aangesloten. Ik zou chello opzeggen en naar een dag of 10 XS4all aanvragen.

Het blijft natuurlijk altijd een gok, het hoeft maar even tegen te zitten en je zit zonder internet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerst nw provider nemen
denk aan opzegtermijn en overlap

anders zit je zonder
heb goed een maand met twee providers gezeten

alles ingeregeld...in rust
prima :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de 14 april een brief gestuurd maar sttur ze morgen een "aangetekende herinnering" met daarin weer de mededeling om met mij contact op te nemen, ik zal ze volgende week wel gelijk bellen zodat ze weten dat ik geen zin heb in hun getreuzel. ik hoop dat ik eind mei weg ben daarzo.

ik ga trouwens over op Demon DSL Express 2/8Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb heb de aangetekende brief verzonden en vandaag een bevestigingsbrief gehad met een doos voor de modem.

31 mei is mijn laaste dag als abbonee daarna heb ik 5 dagen om mijn modem op te sturen, ik heb geen borg betaald dus daar hoef ik niet op te wachten.

vrij snel geregeld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:27

Vern

technoob

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 14:29:
oke !
Kwello na 5 jaar weg... <knip>
verder rustig ADSL en hoef geen puistjes meer te krijgen bij de naam Up...

een veel rustiger leven :)
Psies, na drie jaar overgestapt van Chello naar HCCNet ADSL. In capaciteit (van 1500 naar 1024) een stap terug. Maar in snelheid niet te merken en een veel stabielere en constante verbinding. Dat rustiger leven bevalt tot nu toe prima.

:)

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Vern schreef op 28 april 2004 @ 10:16:
[...]

Psies, na drie jaar overgestapt van Chello naar HCCNet ADSL. In capaciteit (van 1500 naar 1024) een stap terug. Maar in snelheid niet te merken en een veel stabielere en constante verbinding. Dat rustiger leven bevalt tot nu toe prima.

:)
Zelfde verhaal hier maar dan van 2500 naar 1024 XS4All, maar het is tenminste stabiel, de rekeningen kloppen en de helpdesk snapt tenminste wat :)
Pagina: 1 2 Laatste