Een vriend van mij wil een nieuwe grafischekaart kopen. Hij is aan het twijfelen tussen de ASUS V8440 Ti4400 en de ASUS V9280S dit is een turbo versie van de Ti4200 met AGP 8x ondersteuning. Maar zijn moederbord ondersteund alleen AGP 8x. Nu is mijn vraag is de V9280S ook nog een stuk sneller op een AGP 4x moederbord. Ik heb verschillende reviews van de V9280S gelezen en daar werd hij regelmatig op een AGP 4x moederbord getest en won daar dus dik. Volgens mij is het verscil tussen AGP 8x en 4x nauwelijks te merken. Maar wat is jullie ervaring hier mee.
Verwijderd
Je moet geen kaart kopen en beoordelen aan de hand van 4X AGP of 8x AGP.
Het verschil is namelijk nog steeds niet noemswaardig. Kijk liever naar de snelheid van de kaart, de technieken die de GPU ondersteunt daar draait het immers om, AGP 8X geeft een kleine performance winst die je een heel klein beetje terug ziet in 3Dmark maar niet tot weinig in games
Het verschil is namelijk nog steeds niet noemswaardig. Kijk liever naar de snelheid van de kaart, de technieken die de GPU ondersteunt daar draait het immers om, AGP 8X geeft een kleine performance winst die je een heel klein beetje terug ziet in 3Dmark maar niet tot weinig in games
http://gathering.tweakers...t_messages/610591#welkevk
Verschil tussen AGP4x en AGP8x is met de huidige kaarten idd minimaal. Dit is trouwens al een stuk vaker langsgekomen. Even de search gebruiken dus
Verschil tussen AGP4x en AGP8x is met de huidige kaarten idd minimaal. Dit is trouwens al een stuk vaker langsgekomen. Even de search gebruiken dus
Dit topic is gesloten.
![]()