Ik heb 4 computers aangesloten op mijn Alcatel SpeedTouch 510i v4 modem. Nou wordt een van die computers gebruikt door een van mijn zonen,die het programma DirectConnect gebruikt. Bij dit programma wordt er continu geupload. Door dit uploaden wordt het internetten op de andere computers nagenoeg onmogelijk. Nou wil ik graag door middel van de Qos in mijn Alcatel SpeedTouch 510i v4 modem, de upload van die computer beperken tot 6kb/s (totaal van mijn upload is 12 kb/s). Ik heb al wat geprobeerd via TelNet, maar met dat gepruts kwam ik eigenlijk nergens. Heeft iemand misschien ervaring met de QoS in het Alcatel SpeedTouch 510i v4 modem? Of kan iemand mij enige informatie daarover geven?
Volgens mij ondersteund dat ding helemaal geen QoS 
Je zou ook gewoon DirectConnect in kunnen stellen zodat ie met minder kb/s upload.
Je zou ook gewoon DirectConnect in kunnen stellen zodat ie met minder kb/s upload.
[ Voor 45% gewijzigd door bobo1on1 op 16-02-2003 23:55 ]
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
De 510 ondersteunt volgens mij alleen QoS per pppoa verbinding. Dus je kunt niet per gebruikende computer deze instellingen maken, maar alleen per externe verbinding. En daar heb je natuurlijk niet zoveel aan, omdat je op die lijn geen limiet zet 
Verder is over QoS icm 510 op internet heel weinig te vinden en bij Speedtouch is het ook niet helemaal fijn gedocumenteerd.
Verder is over QoS icm 510 op internet heel weinig te vinden en bij Speedtouch is het ook niet helemaal fijn gedocumenteerd.
Verwijderd
idd in de 510i kun je niet per client de upload/download regelen in direct connect kan dat geloof ik wel,
nu er toch een topic over deze router staat : waarom is het niet mogelijk om de netwerk class te veranderen hij staat nl op 10.0.0.x / 255.0.0.0 wat ik liever op 192.168.0.x / 255.255.255.0 zie staan wat ook makkelijker is ivm andere computers die niet via subnet 255.0.0.0 gaan waarom er voor een 3e klasse is gekozen mag joost weten
nu er toch een topic over deze router staat : waarom is het niet mogelijk om de netwerk class te veranderen hij staat nl op 10.0.0.x / 255.0.0.0 wat ik liever op 192.168.0.x / 255.255.255.0 zie staan wat ook makkelijker is ivm andere computers die niet via subnet 255.0.0.0 gaan waarom er voor een 3e klasse is gekozen mag joost weten
Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 09:36:
Verwijderd
als ik een nieuwe netwerk range opgeef en ik druk op 'save' da is alles weg wat ik ingevuld had
ik kan dat dus niet veranderen kheb ookal gezocht op forums, pdf's, helpdesk gebeld en geemailed naar thomson/alcatel en daar wacht ik nu nog op, de rede om dit te veranderen is omdat ik altijd games gehost heb en dat nu ineens niet meer kon
gamespy werkt niet meer en dat Upnp is al helemaal niets en het belangrijkste is dat C&C generals niet werkt
ben ookal bezig geweest met na(p)t instellingen porrten mappen etc etc krijg het niet werkend
Ik neem aan dat je dat via de webinterface aanpast, maar omdat je meerdere dingen moet aanpassen, is het aanpassen van de configfile makkelijker. Via die webinterface kun je een backup maken van je huidige configuratie. Maak van die file een kopietje en pas die volledig aan aan je wensen. Let op dat je overal in dezelfde range/mask gaat zitten, anders zal de file niet worden geaccepteerd door je 510. Daarna die file uploaden via de webinterface en dan moet het volgens mij werken...
Als laatste optie kun je voor die games misschien de host-pc als defserver opgeven?
Als laatste optie kun je voor die games misschien de host-pc als defserver opgeven?
Verwijderd
kijk dat zijn tips waar je wat aan hebt!!! 
1 vraagje nog wat bedoel je met host pc voor games als default server?
ik heb bij na(P)t staan dat hij alle poorten naar 10.0.0.1 door moet geven en ook anders om maar dat werkt niet b.v. als een vriend van mij een game host op gamepsy kan ik zijn game wel zien en hij de mijne niet, als je een game aanmaakt dan kun je je eigen gemaakte game ook zien maar die zie ik zelfs niet als host
in de napt config staat :
----------------out------------------------------------------------in----------------------
----------ip-------------port----------------------------------ip-----------port----------
213.84.250.183-----any--------------------------------10.0.0.1-------any
en dit ook de andere kant opdus alles wat op mijn externe ip binnenkomt of weggaat gaat naar mijn eigen pc toe (er zitten nog 4 computers aangesloten) maar biedt geen uitkomst
spellen zoals UT / SF / UT2003 kan ik wel hosten maar die lopen standaard via port 80 geloof ik
1 vraagje nog wat bedoel je met host pc voor games als default server?
ik heb bij na(P)t staan dat hij alle poorten naar 10.0.0.1 door moet geven en ook anders om maar dat werkt niet b.v. als een vriend van mij een game host op gamepsy kan ik zijn game wel zien en hij de mijne niet, als je een game aanmaakt dan kun je je eigen gemaakte game ook zien maar die zie ik zelfs niet als host
in de napt config staat :
----------------out------------------------------------------------in----------------------
----------ip-------------port----------------------------------ip-----------port----------
213.84.250.183-----any--------------------------------10.0.0.1-------any
en dit ook de andere kant opdus alles wat op mijn externe ip binnenkomt of weggaat gaat naar mijn eigen pc toe (er zitten nog 4 computers aangesloten) maar biedt geen uitkomst
spellen zoals UT / SF / UT2003 kan ik wel hosten maar die lopen standaard via port 80 geloof ik
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 10:20 . Reden: typo ]
Ik hoop dat je het over een 510 hebt, want ik volg je niet helemaal.
Je kunt per poort een mapping maken (dus 213.84.250.183:80 -> 10.0.0.1:80), of alles doormappen door bij default server "10.0.0.1" in te vullen. Let dan wel op dat alles dus wordt doorgestuurd naar die pc, waardoor je wel op die pc een firewall oid moet draaien.
In jouw schema zie is "any" staan, maar die kan volgens mij helemaal niet
Je moet gewoon "10.0.0.1" in je webinterface bij Advanced->Nat->Default server invullen.
Je kunt per poort een mapping maken (dus 213.84.250.183:80 -> 10.0.0.1:80), of alles doormappen door bij default server "10.0.0.1" in te vullen. Let dan wel op dat alles dus wordt doorgestuurd naar die pc, waardoor je wel op die pc een firewall oid moet draaien.
In jouw schema zie is "any" staan, maar die kan volgens mij helemaal niet
Je moet gewoon "10.0.0.1" in je webinterface bij Advanced->Nat->Default server invullen.
Verwijderd
op het moment zit ik op mijn werk dus ik weet niet precies wat er staat maar ik geloof idd dat bij 1 van de any's een poort staat en ik heb blackice draaien oid.
ik heb al zitten zoeken bij bepaalde spellen of daar staat aangegeven welke ports gebruikt worden maar dat kan ik niet vinden
zoals bij C&C generals het geval is
want wat ik begreep van Upnp is dat daar alle port mappings aangemaakt werden
als ze nodig waren (om gevraagd werd) ? er staat nu een lijst van een kilometer lang aan mappings
dat ding zou 'leren' ofzo welke nodig zijn en welke niet....
ik heb al zitten zoeken bij bepaalde spellen of daar staat aangegeven welke ports gebruikt worden maar dat kan ik niet vinden
want wat ik begreep van Upnp is dat daar alle port mappings aangemaakt werden
als ze nodig waren (om gevraagd werd) ? er staat nu een lijst van een kilometer lang aan mappings
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 11:46 ]
De ports voor die games zijn vast wel ergens op internet te vinden, eventueel via Google Groups. 
Upnp maakt zelf de mappings aan op een moment dat een applicatie daarom vraagt. Alleen moet je dacht ik minimaal WinXP hebben en er zijn nog niet veel apps die het ondersteunen. Zodra je die applicatie afsluit, verdwijnen de mappings ook weer. Das een beetje het idee van Upnp. (Zie eventueel ook: [rml][ router] UpNp noodzakelijk?[/rml])
Upnp maakt zelf de mappings aan op een moment dat een applicatie daarom vraagt. Alleen moet je dacht ik minimaal WinXP hebben en er zijn nog niet veel apps die het ondersteunen. Zodra je die applicatie afsluit, verdwijnen de mappings ook weer. Das een beetje het idee van Upnp. (Zie eventueel ook: [rml][ router] UpNp noodzakelijk?[/rml])
Pagina: 1