XP weg na installetie 2k

Pagina: 1
Acties:

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:51

timovd

Voorsprong door techniek

Topicstarter
In het bootmenu van windows staan:
Win XP prof(C:\)
Win 2k prof(D:\)
Win 98 SE(I:\)
Na wat enkele problemen heb ik met moeite win 2k kunnen installeren. Win 98 en XP had ik er al opstaan(2k ook, maar was beschadigd).
Deze 2 OS'en doen het nu gewoon, maar alleen XP start niet meer op. Als ik deze in het bootmenu selecteer krijg ik een zwart scherm met onderop een witte balk die laat zien dat 'ie bestanden aan het laden is. de hdd led knippert dan ook. Alleen na een aantal tellen blijft het scherm helemaal zwart en doet helemaal niets. Wat kan ik doen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:18
Even de bootfiles fixen door op te starten van de XP-cd is volgens mij de oplossing.

Verwijderd

Waarom 2k en XP allebei??
Wat kan je in 2k wat je in XP niet kan en andersom??

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Topicstarter
Saekerhett schreef op 16 February 2003 @ 21:41:
Even de bootfiles fixen door op te starten van de XP-cd is volgens mij de oplossing.
hoe moet ik die fixboot dan uitvoeren.
Ik heb geprobeert winXP te repareren met de CD erbij en "fixboot" uitgevoerd. Deze taak zou uitgevoerd moeten zijn, maar er is niets verandert.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 21:42:
Waarom 2k en XP allebei??
Wat kan je in 2k wat je in XP niet kan en andersom??
Niet voor alle hardware zijn er reeds winXP drivers.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Hoe ziet je boot.ini er uit?
Systeem (rechtermuis op deze computer -> eigenschappen) -> Geavanceerd -> Opstart- en herstelinstellingen -> Bewerken (geen idee hoe het allemaal in het Engels heet, maar daar kom je vast wel uit ;)).
Vervolgens kun je je boot.ini ongeveer vergelijken met degene die hier genoemd staat:
'boot.ini' probleem met dualboot XP/2K

Of je kunt hem even posten (zie ook: Hoe pas ik mijn boot.ini aan? (WinNT/WinXP/Win2k)).

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Topicstarter
Compubiter schreef op 16 February 2003 @ 23:04:
Hoe ziet je boot.ini er uit?
Systeem (rechtermuis op deze computer -> eigenschappen) -> Geavanceerd -> Opstart- en herstelinstellingen -> Bewerken (geen idee hoe het allemaal in het Engels heet, maar daar kom je vast wel uit ;)).
Vervolgens kun je je boot.ini ongeveer vergelijken met degene die hier genoemd staat:
'boot.ini' probleem met dualboot XP/2K

Of je kunt hem even posten (zie ook: Hoe pas ik mijn boot.ini aan? (WinNT/WinXP/Win2k)).
Het boot.ini bestand is in orde. hier ligt het ook niet aan. Omdat ik een oudere versie naast een nieuwe versie van Win heb geinstalleerd zijn die bootbestanden weg. Andersom is dat niet zo, omdat 2K herkend wordt door XP.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

timow schreef op 16 februari 2003 @ 23:08:
Het boot.ini bestand is in orde. hier ligt het ook niet aan. Omdat ik een oudere versie naast een nieuwe versie van Win heb geinstalleerd zijn die bootbestanden weg. Andersom is dat niet zo, omdat 2K herkend wordt door XP.
Hoe moet ik dual booten?
Bedoel je dit :?
Mocht je na het installeren van Windows 2000 Windows 98 hebben geïnstalleerd en je bootmenu is weg, boot dan vanaf de Windows 2000 CD, kies voor repair en dan voor de optie repair bootmenu.
* Compubiter wist niet dat dit ook gold voor WinXP en 2K :o.

edit:
Laat maar, heb je dus al geprobeerd, en werkt niet ;)

Heb je hier wellicht wat aan: Win2K installeren NA WinXP -> WinXP boot niet meer
Nog een: Win2000 installeren na WinXP :P

[ Voor 18% gewijzigd door Compubiter op 16-02-2003 23:14 ]

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Topicstarter
Tjsa.. nog steeds niet opgelost. Ik zal denk ik toch XP opnieuw moeten installeren. Dan ben ik wel een heleboel van mijn belangrijke instellingen kwijt.

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Topicstarter
Ik heb de bestanden "NTDETECT.COM" en "NTLDR" vervangen door andere van een dual-bootmenu. Probleem opgelost!

Verwijderd

Klopt NTDETECT en NTLDR van win 2000 kunnen niet met XP omgaan. ;)
Je had deze files btw ook gewoon van de CD kunnen halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 17:45 ]

Pagina: 1